Spring naar bijdragen

Geocaching volgens nieuwkomers


Vlindertje

Aanbevolen berichten

Okee, ik zal het ook proberen.

 

1. Geocachen is een soort schatzoeken met behulp van een GPS apparaat en met gegevens van het internet.

Als er dan geïnteresseerde reacties komen, vertel ik, dat we daar op onze vrije dagen soms uren mee bezig zijn, buiten, soms in bar weer, soms 's nachts, vaak in de vrije natuur. Dan beginnen meestal de wat wazige blikken :yes: .

 

2.

Leuk: Bij ons begint de voorpret al thuis, achter de computer. Wij gaan graag met onze camper op pad en daarbij kijken we tegenwoordig altijd naar gebieden, waar leuke caches liggen. Het maakt het voor ons leuker om een wandeling te gaan maken, als we daar ook een einddoel bij hebben.

We gaan dit jaar in de zomervakantie naar Normandië, en hebben al 55 caches klaargezet om uit te printen en mee te nemen.

Caches, waar van te voren al een hoop voorwerk aan gedaan moet worden en dan de uiteindelijke zoektocht, vinden we leuk.

Maar ook "gewone" multi's doen we graag.

Eigenlijk vinden we traditionals ook leuk, geeft weer even een aanleiding de zinnen te verzetten, zonder dat het al te veel tijd kost.

Het vrijblijvende karakter van deze verslaving vinden we ook prettig. Je gaat als je zin hebt en anders niet.

De sociale contacten met andere cachers zijn ook leuk, ervaringen uitwisselen en af en toe samen afspreken een cache te lopen.

We vinden het leuk, om te merken, dat de bedenker er veel aandacht aan heeft geschonken. Goede aanwijzingen, prachtige wandelingen, mooie verstopplaatsen.

 

 

Minder leuk: hmm... als we met profielzolen vol met poep de cache niet kunnen vinden. Een vieze verstopplaats met prikkeldraad.

Waar we niet veel mee hebben (maar misschien snappen we dat nog niet helemaal) is het discoveren van coins en TB's. Ook zal ik me niet haasten om een FTF te loggen.

 

Ik hoop, dat je hier iets mee kunt, ik ben wel benieuwd naar je uiteindelijke conclusies!

Simonne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

In de laatste twee jaar zijn er 1500 caches bijgekomen,

 

Ik mag me eigenlijk als oldie (2002) niet bemoeien in deze topic, maar snap niet helemaal hoe je aan deze aantal van 1500 nieuwe caches in 2 jaar komt. Er zijn in Nederland 3 reviewers voor geocaches en hoeveel ze allemaal apart doen weet ik niet omdat ze niet allemaal evenveel vrije tijd in het reviewen steken, maar ik ken er eentje die de afgelopen 2 jaar alleen al bijna 3000 nieuwe caches gepubliceerd heeft :eek: Je kunt momenteel zelfs rekenen op zo'n 150 a 200 nieuwe caches per maand..... Steeds meer geocachers betekent steeds meer nieuwe caches. Als je weet dat vanaf 1 januari 2008 tot en met vandaag 10 maart 2008 er precies 509 alleen al door die ene reviewer online zijn gezet, kun je nagaan dat 1500 in 2 jaar tijd een "beetje" te weing zijn. Als je die gemiddelde zou aanhouden, 509 caches in 70 dagen, zou je zelfs op 5308 caches in 2 jaar uitkomen. laten we in vredesnaam hopen van niet.

 

Dit ff offtopic er tussendoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ook newbie sinds 19 aug 2006.

 

1) heb weinig vrienden, dus daar hoef ik niets aan uit te leggen.

Heb ook geen collega's waar ik het aan zou kunnen vertellen.

Maar zo af en toe vertel ik wat ik zoals met de gps doe.

Hou het op schatzoeken met een gps.

 

2) Hou me niet bezig met ftf of geodor's .

Hoewel ik dat laatste wel gedaan heb, maar sinds daar een draadje over verscheen, ben ik er accuut mee gestopt.

Moet gewoon leuk blijven.

Leukste om te doen is een multi cahce in de natuur. Maar door fysieke problemen, kom ik daar niet vaak toe.

Dan zoek ik ( eventueel samen met fotolw) wat rapers op leuke plekken.

Multi's door kleine steden of dorpen vind ik ook leuk om te doen.

 

Wil het spelletje gewoon leuk houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik post erg weinig op het forum, maar na het lezen van dit draadje toch ook maar eens in de pen geklommen. Hoewel ik in de afgelopen twee jaar niet heel actief bezig ben geweest (nu net 36 finds), heb ik dit jaar in ieder geval meer tijd om te cachen! Maar eerst even kijken... Ah, vanaf 4 april 2006 ben ik lid, kan dus nog net :D

 

Je ontmoet in de lift een oude schoolvriend, aan wie je in één minuut moet uitleggen wat geocaching inhoudt. Wat vertel je hem/haar?

Ik heb de term "speurtocht/schatzoeken voor gevorderden" al eerder gelezen hier in het draadje en mijn "wandelen met een doel" is vast ook al vaak genoeg gebruikt. Dus als we die even buiten beschouwing laten dan komt mijn uitleg meestal neer op: "Het zoeken van een soort van schat die achtergelaten is door anderen. Om die te vinden maak je gebruik van een GPS-ontvanger en aanwijzingen die gegeven worden op het Internet. Soms kan je er meteen op af, soms moet je de meest vreemde breinbrekers oplossen. Maar je komt in ieder geval eens ergens!"

Zoals je ziet ga ik niet in op TB's, coins, het logboekje en dat soort dingen. Dat zijn de onderwerpen die altijd later nog aan bod kunnen komen als men verder nog geïnteresseerd is... En als men mij daarna überhaupt nog normaal aankijkt! :blush:

 

Wat spreekt jou bij geocaching het meest aan en waar loop je absoluut niet warm voor?

In het begin was het vooral: De techniek, het concept, het onbekende (ik heb altijd al aparte hobbies gehad). Tegenwoordig kan ik met een gerust hart melden: De schoonheid van ons landje! Ik ben net de 30 gepasseerd, dus echt van het digitale en elektronische tijdperk, maar ik kan mij mateloos vergapen aan de schoonheid van mooie stukjes natuur! En het mooie is dat er vaak nog wat te leren valt ook! Ik ben zelf dus iemand van de mooie wandelingen, maar ook interessante puzzels. Een traditional doe ik meestal graag als ik op mooie plekken kom, of anders als ik mij in leuk gezelschap bevind. Het gaat mij echt om het uitje, de ontspanning en zeker niet om first-to-finds, het halen van gemiddelden et cetera. Ik ben uiteraard af en toe wel in the mood voor een FTF, maar die momenten zijn echt spaarzaam. Mijn leven is al zo gehaast, dus ontspanning komt dan goed van pas :yes:

 

Hmmmm... Dit is mijn vierde post, maar nog nooit mij voorgesteld op het forum :thumbup: Tja, dat zal ik dan ook maar eens doen zo :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Same here, ik ben net begonnen met het cachen, maar wel al jaren een GPS/navigatie en gadget freak. Zo gebruik ik bv. ook navigatie op de motor, om in het buitenland de leuke binnenweggetjes en routes te kunnen berijden.

 

Punt 1 sla ik over, ik heb daar geen bijdrage die echt anders is als wat al is genoemd.

 

Vwb punt 2: Voor mij is het een mooie manier om uit mijn luie stoel te komen, en iets te zien van ons mooie landje. Ik ben ook IT'er net als de poster voor me, en de combinatie van techniek en natuur is voor mij een hele bijzondere. Ook het puzzel aspect, en het feit dat je een doel aan een wandeling kunt geven spreken mij aan. Zo snel ben ik nl. niet een bos in te krijgen. Ik kom nu echter zelfs op plaatsen in mijn directe omgeving waar ik nooit van geweten heb. Verder zie ik het ook als een mogelijkheid om buiten Nederland, bv. tijdens vakanties leuke plekken te bezoeken. Dat is voor mij toch wel een van de belangrijke aspecten van Geocaching, het feit dat (de meeste) caches gewoon in een erg mooie omgeving verstopt zijn.

bewerkt door ervine
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...