Spring naar bijdragen

Ter adoptie


Haai

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Is dit de juiste plek voor dit draadje? Zag zo gauw geen ander.

 

ben uitgekeken op GC10WWQ 'Rode Brug'. Hij gaat het archief in.

tenzij iemand me binnen een maand laat weten 'm te willen adopteren.

 

reactie aub per PM

 

Groet, Haai!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

nee,

 

wordt me niet teveel, maar ik ben letterlijk uitgekeken. (Ik denk dat ik het hit and run karakter heb onderschat). Hoe dan ook; hij wordt gearchiveerd als ie niet wordt geadopteerd. Ik overweeg nog om er een multi van te maken. De omgeving leent zich er wel voor, maar dan zit je weer met het tijdsaspect.

 

Nee, een hit and run is leuk om te loggen, maar om bij te houden is er eigenlijk geen r**t aan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar...je legt een cache toch voor een ander? Lange leven de raapmicro's............

In het archief die rommel en een verse multi neerleggen :blush:

 

 

Ja en Nee. Ik leg caches ook duidelijk voor mezelf en voor het teruglezen van leuke logjes (die dus verder gaan dan "gevonden")

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar...je legt een cache toch voor een ander? Lange leven de raapmicro's............

In het archief die rommel en een verse multi neerleggen :blush:

 

 

Ja en Nee. Ik leg caches ook duidelijk voor mezelf en voor het teruglezen van leuke logjes (die dus verder gaan dan "gevonden")

 

 

Helemaal mee eens. Het leggen van een cache doe je ook voor jezelf. Het is altijd leuk om te lezen dat men je cache heeft gevonden. Vooral als de logjes iets uitgebreider zijn dan alleen "gevonden"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het hier mee eens.

En dan heb ik het niet over of een H&R niet leuk is voor de cache eigenaar, daar ben ik het niet mee eens.

 

Maar wel dat de cache eigenaar zelf mag beslissen wat er met de cache gebeurt.

Ben je op een cache uitgekeken, dan heb je als cache eigenaar het volste recht om de cache na minimaal 3 maanden op te heffen.

Dat je de cache niet zomaar het archief in mikt maar ook nog eens ter adoptie aanbiedt is al een extra gebaar naar de cachers toe en vind ik dan ook heel sympathiek.

Een cache tegen je zin in stand houden hoeft echt niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn maar weinig 'raapmicro's' waar ik meer woorden aan wil besteden dan. 'snel gevonden' of iets in die trand. Leuk om van A via een oppikker bij B te komen, maar meer waarde heeft het voor mij ook niet echt. Lekker archiveren die hap.

 

Zelf zit ik met het probleem dat ik gave multi heb bedacht. Tussen het bedenken en on-line komen zat ik te wachten totdat er een belangrijk onderdeel in de route is gebouwd zou worden. Dit liet een tijdje op zich wachten. En nu liggen er drie raperers op de route die ik ook had, dan maar geen mooie multi. En dat is echt balen.....

bewerkt door groene-woudlopers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn maar weinig 'raapmicro's' waar ik meer woorden aan wil besteden dan. 'snel gevonden' of iets in die trand. Leuk om van A via een oppikker bij B te komen, maar meer waarde heeft het voor mij ook niet echt. Lekker archiveren die hap.

 

Zelf zit ik met het probleem dat ik gave multi heb bedacht. Tussen het bedenken en on-line komen zat ik te wachten totdat er een belangrijk onderdeel in de route is gebouwd zou worden. Dit liet een tijdje op zich wachten. En nu liggen er drie raperers op de route die ik ook had, dan maar geen mooie multi. En dat is echt balen.....

 

Beetje offtopic net als dat berichtje van jou wat ik nu kwoot, maaruh...

 

als je oprapers hebt op de route van je multi zijn er 2 mogelijkheden.

 

1) de oprapers liggen op mooi terrein en zijn dus de moeite waard.

2) de route van je multi loopt over de weg en is dus niet de moeite waard.

:blush:

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar...je legt een cache toch voor een ander? Lange leven de raapmicro's............

In het archief die rommel en een verse multi neerleggen :blush:

 

Ja en Nee. Ik leg caches ook duidelijk voor mezelf en voor het teruglezen van leuke logjes (die dus verder gaan dan "gevonden")

 

Deze discussie heb ik hier al meer gezien, en ik wil er toch even iets over kwijt. Beschouw het aub niet als een persoonlijke aanval, ik waardeer dat je de moeite doet om een cache neer te leggen. Maar tegelijkertijd...

 

Ik heb even gekeken bij de cache pagina, en de cache beschrijving is niet veel meer dan "hier ligt hij!". Waarom je dan prosa ala Shakespeare zou verwachten bij wijze van response is me een raadsel. Je stopt er zelf vrijwel geen werk in (kokertje neergooien, cache pagina van maar liefst vijf hele regels), maar daarna vind je het niet leuk omdat anderen niet hun waardering uitspreken voor je harde werk? Misschien verwacht je gewoon teveel.

 

Ik (en met mij vele andere cachers) ben best bereid om langere logjes te schrijven, maar dan moet er ook wel wat te vertellen zijn: grote waardering voor de verstopplek, de omgeving, of de puzzel, of een raar avontuur ter plekke, noem maar op. Maar als de cache er eentje van het type "ik ben er langs geraasd met de auto en heb hem uit het raampje even snel in de berm gegooid" is met bijbehorende cache pagina, verwacht dan ook niet teveel terug.

 

Daarnaast had ik de impressie dat deze hobby vooral gaat om het vinden van de caches, en niet zozeer om de literaire kwaliteiten van de vinders. Ik heb zelf nog geen enkele cache gelegd, dus ik weet natuurlijk niet wat voor emoties er dan in het spel komen, maar me dunkt dat je dat toch van tevoren zou moeten beseffen.

 

 

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als Roode Loper moet ik natuurlijk wel even reageren over de Rode Brug :lol1: .

 

Wat is er mis met deze cache. Af en toe logrolletje vervangen, so what! Proza? Ik weet dat er cachers zijn die het nog bonter maken :blush: . Een Coca-cache lopen en dan loggen met "snel gevonden", aan me hoela snel gevonden.

 

Trouwens loggen bij de cachepagina is niet verplicht. De log in het boekje of op de rol is datgene wat telt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Ik (en met mij vele andere cachers) ben best bereid om langere logjes te schrijven, maar dan moet er ook wel wat te vertellen zijn: grote waardering voor de verstopplek, de omgeving, of de puzzel, of een raar avontuur ter plekke, noem maar op. Maar als de cache er eentje van het type "ik ben er langs geraasd met de auto en heb hem uit het raampje even snel in de berm gegooid" is met bijbehorende cache pagina, verwacht dan ook niet teveel terug.

 

Daarnaast had ik de impressie dat deze hobby vooral gaat om het vinden van de caches, en niet zozeer om de literaire kwaliteiten van de vinders. Ik heb zelf nog geen enkele cache gelegd, dus ik weet natuurlijk niet wat voor emoties er dan in het spel komen, maar me dunkt dat je dat toch van tevoren zou moeten beseffen.

 

Hans

 

Tsja Hans. Zoals ik al zei; ik heb het hit and run karakter onderschat. Je hebt dus helemaal gelijk.

Van de andere kant ben ik het niet met je eens. Op de cachepagina staat ook dat het een mooie wandeling kan zijn, als iedereen dan kiest voor hit and run is de lol er zo af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het eerste bericht staat

reactie aub per PM
, dus daarom reageer ik ook hier maar even. :blush:

 

Maar ik kan me goed voorstellen dat je een van je eerste caches opdoekt, simpelweg omdat je er niet (meer) tevreden over bent.

Ook mijn eerste probeersel was niet van het soort waar je ook na verloop van tijd nog een warm gevoel van kreeg. En dan vind ik het logisch dat je hem opruimt en je energie in een ander plan steekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja Hans. Zoals ik al zei; ik heb het hit and run karakter onderschat. Je hebt dus helemaal gelijk.

Van de andere kant ben ik het niet met je eens. Op de cachepagina staat ook dat het een mooie wandeling kan zijn, als iedereen dan kiest voor hit and run is de lol er zo af.

 

Teruglezend vind ik mijn eerste bijdrage toch wat negatief klinken, dus ik wil deze gelegenheid gebruiken om je aan te moedigen om er dan een mooie multi van te maken :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Is dit de juiste plek voor dit draadje? Zag zo gauw geen ander.

 

Die is toch wel te vinden op de Geocaching Forum

 

Je scrollt naar beneden naar GEOCACHING

 

Daar zie je Reviewers kennisgeving & informatie m.b.t. probleem caches

 

2e topic is: Adoptie Caches

 

reactie aub per PM

 

PM is Personal Message oftewel PB (Persoonlijk Boodschap).

 

En wat krijgen we? Een discussie over "oprapers", logjes en ik weet al niet wat.

 

Degene die de cache wil adopteren kan dus een PM of PB sturen aan de topicstarter.

 

Daarom: Topic closed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...