Team 4D Geplaatst 26 januari 2008 Geplaatst 26 januari 2008 Ik wil een cache verstoppen en heb een mooie plaats gevonden bij een geluidswal (aan de veilige kant) langs een snelweg. Is dit toegestaan? of moet ik een bepaalde afstand houden tot snelwegen? Alvast bedankt, Team 4d
Papyrus Geplaatst 26 januari 2008 Geplaatst 26 januari 2008 In de meeste gevallen zijn deze stukjes grond in beheer van Rijkswaterstaat. Neem daar even contact mee op zou ik zeggen. Dan krijg je vast duidelijkheid.
lieuwe Geplaatst 26 januari 2008 Geplaatst 26 januari 2008 (bewerkt) Ik wil een cache verstoppen en heb een mooie plaats gevonden bij een geluidswal (aan de veilige kant) langs een snelweg. Is dit toegestaan? of moet ik een bepaalde afstand houden tot snelwegen? Alvast bedankt, Team 4d De meeste cachers houden van een mooie cachelocatie... Ik weet natuurlijk niet hoe het er aan de veilige kant uitziet... Kan een schitterende plek zijn op de hei of in het bos... Maar twijfel wel als ik je vraag lees) Lieuwe 26 januari 2008 bewerkt door lieuwe
Team 4D Geplaatst 26 januari 2008 Auteur Geplaatst 26 januari 2008 In de meeste gevallen zijn deze stukjes grond in beheer van Rijkswaterstaat. Neem daar even contact mee op zou ik zeggen. Dan krijg je vast duidelijkheid. Ik vraag mij af of ik toestemming krijg van de reviewers?
MCMAL Geplaatst 26 januari 2008 Geplaatst 26 januari 2008 In de meeste gevallen zijn deze stukjes grond in beheer van Rijkswaterstaat. Neem daar even contact mee op zou ik zeggen. Dan krijg je vast duidelijkheid. Ik vraag mij af of ik toestemming krijg van de reviewers? Normaal geldt een veilige afstand van 50 meter van de snelweg, maar als je aan kunt tonen door bijv. foto's dat je aan de goede kant van een ondoorzichtige geluidswal zit moet dit voor de reviewer geen probleem zijn. Weet ik uit eigen ervaring, want ik heb al bijna 3 jaar een kokertje in een bos langs een snelweg liggen, maar achter een hoge geluidswal.
SN@G Geplaatst 26 januari 2008 Geplaatst 26 januari 2008 Ik wil een cache verstoppen en heb een mooie plaats gevonden bij een geluidswal (aan de veilige kant) langs een snelweg. Is dit toegestaan? of moet ik een bepaalde afstand houden tot snelwegen? Alvast bedankt, Team 4d De meeste cachers houden van een mooie cachelocatie... Ik weet natuurlijk niet hoe het er aan de veilige kant uitziet... Kan een schitterende plek zijn op de hei of in het bos... Maar twijfel wel als ik je vraag lees) Lieuwe De meeste cachers houden van puntjes en wat betreft de regels: Extra Benelux Richtlijnen De Benelux is een bijzonder gebied om caches te plaatsen. Deze landen zijn al aardig volgepakt met wegen, parken, spoorlijnen, waterwegen en nog veel meer. Als we aan de afstandsrichtlijnen die in de VS gelden zouden moeten voldoen kunnen we maar op drie plekken in Nederland een cache plaatsen. Alternatieve Afstanden Aangezien we (als we ons aan de richtlijnen van de VS zouden moeten houden) al na het plaatsen van 3 caches "vol" zouden zitten is er (na enig heen en weer contact) een alternatief afstandslijstje gemaakt (overeengekomen) voor Nederland. NB: het gaat hier niet om alternatieve richtlijnen, het gaat alleen maar om alternatieve afstanden tot objecten met betrekking tot het plaatsen van caches. Afstand tot snelwegen: 50 meter Afstand tot bruggen: 50 meter Afstand tot spoorlijnen: 50 meter Afstand tot vliegvelden: 200 meter Afstand tot militaire objecten: 200 meter Met afstand tot bedoelen we de kortst mogelijke afstand tot de dichtsbij zijnde grens / object / hekwerk.
superstein Geplaatst 26 januari 2008 Geplaatst 26 januari 2008 Hoi, Ok, voor vliegvelden en militaire doelen een ruime afstand in acht nemen begrijp ik nog wel, En dat je de cache niet midden op de A2 moet plaarsen zal een ieder mett een beetje verstand ook wel snappen. Maar hoeveel caches ik al niet van onder een brug heb noeten graaien? Misschien een idee om aan te geven of een cache kindvriendelijk is of zo? Gr, Superstein
SN@G Geplaatst 26 januari 2008 Geplaatst 26 januari 2008 Dan zou ik gewoon even contact opnemen met Kruimel. Die heeft toch niets meer te doen....
TuuronTour Geplaatst 26 januari 2008 Geplaatst 26 januari 2008 Maar hoeveel caches ik al niet van onder een brug heb noeten graaien? Dat zijn meestal voetgangers- of fietsbruggen, die zijn niet gevaarlijk. De afstand geldt volgens mij voor bruggen die door doorgaand autoverkeer wordt gebruikt.
A'Tuin Geplaatst 26 januari 2008 Geplaatst 26 januari 2008 Rond Den Haag liggen er meerdere caches bij snelwegen achter op op geluidswallen. Er zijn fraaie plekjes bij. Vandaag hebben wij er nog één gedaan. Toestemming van de reviewer lijkt me dan ook geen probleem. Meestal is het een puzzel om van de snelweg af, bij de cache te komen. Je moet vaak aardig ver omrijden.
dmace Geplaatst 26 januari 2008 Geplaatst 26 januari 2008 En wat dacht je van beweegbare bruggen. Leuk bij een ouderwetse draaibrug. "De cache is alleen te vinden als de brug open is".
TuuronTour Geplaatst 27 januari 2008 Geplaatst 27 januari 2008 Ik ken een cache die bovenop een brug ligt, maar wel veilig te pakken is. Er zijn echter cachers die te moeilijk doen door hun TT blindelings te volgen en niet hebben gelet op de extra parkeer-WP. een cache onder een beweegbare brug ben ik nog niet tegengekomen, daar waagt kennelijk geen enkele legger zich aan. Of weet iemand er eentje?
Kiddooz Geplaatst 27 januari 2008 Geplaatst 27 januari 2008 Ik ken een cache die bovenop een brug ligt, maar wel veilig te pakken is. Er zijn echter cachers die te moeilijk doen door hun TT blindelings te volgen en niet hebben gelet op de extra parkeer-WP. een cache onder een beweegbare brug ben ik nog niet tegengekomen, daar waagt kennelijk geen enkele legger zich aan. Of weet iemand er eentje? Er is er eentje in Duitsland aan een spoorboom. Alleen te loggen als er een trein langs komt. Je krijgt het spoorboekje erbij...
hneel Geplaatst 27 januari 2008 Geplaatst 27 januari 2008 (bewerkt) Extra Benelux RichtlijnenDe Benelux is een bijzonder gebied om caches te plaatsen. Deze landen zijn al aardig volgepakt met wegen, parken, spoorlijnen, waterwegen en nog veel meer. Als we aan de afstandsrichtlijnen die in de VS gelden zouden moeten voldoen kunnen we maar op drie plekken in Nederland een cache plaatsen. Ik heb dit al eens eerder gelezen en ik vraag me af: welke (internationale) richtlijn zou er dan voor zorgen dat er hier maar 3 beschikbare plaatsen zouden zijn? Just curious.... 27 januari 2008 bewerkt door hneel
Aanbevolen berichten