Spring naar bijdragen

Serie caches, in een keer online.


WBKWADRAAT

Aanbevolen berichten

Van de week kwam er weer een serie nieuwe caches uit. Dit maal in Swifterband.

Buiten mijn regio, maar ik heb wel even lekker meegepuzzeld.

Zelf lijkt het mij leuker als de caches langzaam binnendruppelen. Iedere dag 1,of om de dag, of wat voor schema dan ook. Het leuke daaraan zou ik vinden dat meerdere mensen gelegenheid krijgen om metaal te scoren. En niet diegene die toevallig achter zijn PC zit. Of vrij heeft. Zeker als toegewerkt wordt naar de bonuscache is het erg spannend dat je weet dat meerdere mensen alle andere caches ook gedaan hebben.

 

Het is een idee. :thumbup: Waarschijnlijk niet, maar misschien zijn er andere ideeën of redenen voor het een of het ander.

Groetsels WBKWADRAAT

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Van de week kwam er weer een serie nieuwe caches uit. Dit maal in Swifterband.

Buiten mijn regio, maar ik heb wel even lekker meegepuzzeld.

Zelf lijkt het mij leuker als de caches langzaam binnendruppelen. Iedere dag 1,of om de dag, of wat voor schema dan ook. Het leuke daaraan zou ik vinden dat meerdere mensen gelegenheid krijgen om metaal te scoren. En niet diegene die toevallig achter zijn PC zit. Of vrij heeft. Zeker als toegewerkt wordt naar de bonuscache is het erg spannend dat je weet dat meerdere mensen alle andere caches ook gedaan hebben.

 

Het is een idee. :huh: Waarschijnlijk niet, maar misschien zijn er andere ideeën of redenen voor het een of het ander.

Groetsels WBKWADRAAT

 

Ik ben van mening dat de eigenaar van de caches bepaalt hoe zijn caches op de markt worden gebracht.

Als cacher heb je dat doodgewoon maar te accepteren! :blink:

En FTF vind ik al helemaal niet van belang voor de manier van uitbrengen. :(

 

Trouwens: er is toch geen peil op te trekken wat "men" wil. Reden des te meer om je daar als cacheeigenaar maar niets van aan te trekken en lekker je eigen koers te varen. :thumbup::beerchug:

 

Groet,

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben van mening dat de eigenaar van de caches bepaalt hoe zijn caches op de markt worden gebracht.

Groet,

 

Geopatra.

 

Net als Masterchef aangeeft zouden wij het liefst zien dat een serie in één keer online komt, maar met Geopatra zijn wij van mening dat het de eigenaar van de cache is die dat bepaalt.

 

de Tejoos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch maar even een betere reactie maken.

Natuurlijk is het aan de cache plaatser hoe en wanneer die een serie caches uitbrengt. Maar als de serie in 1 dag te doen is dan zou ik zeggen: geef de cachers dan ook de kans om dit te doen

 

Als cache zoeker ligt het volgens mij aan de afstand.

Alles in 1x is handiger voor als je ver weg woont, dan kun je er op af wanneer je wil en hoef je niet te wachten totdat alles uit is.

Als je dichtbij woont vind ik het juist leuker als de serie in stukken online komt, dan heb je vaker wat te doen en vaker kans op metaal als je daar voor gaat.

 

Het is alleen jammer als iemand met de bedoeling om een serie uit te brengen er mee op houdt na 1x een deel te activeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel me aangesproken...

 

Het lag in mijn bedoeling de serie Rontelum Skon Orskot in een paar weken of maanden online te brengen maar door omstandigheden ben ik daar nog niet aan toegekomen. Je mag ervan overtuigd zijn dat het vervolg van de serie echt nog wel komt!

 

Misschien in de komende (deels vrije) weken?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk is het aan de cache plaatser hoe en wanneer die een serie caches uitbrengt. Maar als de serie in 1 dag te doen is dan zou ik zeggen: geef de cachers dan ook de kans om dit te doen

 

Wat deze zin betreft, je kan een serie altijd in 1 x doen, wacht dan gewoon even tot ze allemaal online zijn. Je bent toch niet verplicht om direct de 1e dag te gaan.

 

Wat een van de eerste reacties betreft: 1voor 1 is prettig omdat er dan meerdere mensen kans hebben op een eremetaal als je daar zo graag voor gaat. Als je niét werkt (of onregelmatige werktijden hebt en net vrij bent) kan je mooi alle eremetalen proberen binnen te halen omdat de meeste mensen toch gewoon overdag werken.

 

Dus je ziet maar weer: voor alle regels is wel iets te zeggen in ieders voor- óf nadeel!!

 

Laat de legger toch lekker zelf uitzoeken wat ie zelf prettiger vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Natuurlijk is het aan de cache plaatser hoe en wanneer die een serie caches uitbrengt. Maar als de serie in 1 dag te doen is dan zou ik zeggen: geef de cachers dan ook de kans om dit te doen

 

Wat deze zin betreft, je kan een serie altijd in 1 x doen, wacht dan gewoon even tot ze allemaal online zijn. Je bent toch niet verplicht om direct de 1e dag te gaan.

 

Wat een van de eerste reacties betreft: 1voor 1 is prettig omdat er dan meerdere mensen kans hebben op een eremetaal als je daar zo graag voor gaat. Als je niét werkt (of onregelmatige werktijden hebt en net vrij bent) kan je mooi alle eremetalen proberen binnen te halen omdat de meeste mensen toch gewoon overdag werken.

 

Dus je ziet maar weer: voor alle regels is wel iets te zeggen in ieders voor- óf nadeel!!

 

Laat de legger toch lekker zelf uitzoeken wat ie zelf prettiger vind.

 

Natuurlijk is de serie na het uitbrengen in 1x te doen, maar het is lastig wanneer de cache plaatser je in onzekerheid laat wanneer de serie helemaal is uitgekomen en wanneer je die dus in 1x kunt gaan doen.

Dat geldt dan natuurlijk alleen voor als het een eind rijden is, dichterbij maakt het niet uit en ik vond het bijvoorbeeld dan ook leuk om zo af en toe een van jullie caches te kunnen doen.

 

En misschien was het niet duidelijk genoeg, maar natuurlijk mag de cache eigenaar doen wat ie wil.

Ik was hier alleen aan het denken vanuit de cache zoeker.

 

O ja, ik ben nog steeds van plan om ook een serie korte caches neer te leggen, te beginnen in volgend jaar en dan elke week 1. Aan het eind van het jaar ligt er dan een serie van het formaat Bernheze.

Nu ga ik natuurlijk een hele hoop gal over mij heen krijgen van de anti-oppikker en anti-punten brigade maar ik ga natuurlijk ook nog 1 multi cache neer leggen in het enige overgebleven bosgebied in de buurt.

Dit is dan weer gedacht vanuit de cache legger, en zie je wel, ook ik heb een idee om een serie geleidelijk uit te brengen. Maar het is alleen nog maar een idee.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is het verschil met individuele caches? Het kan net zo goed gebeuren dat je een gebied met allemaal op zichzelf staande caches gaat "leegvegen" om er bij thuiskomst achter te komen dat er weer een paar nieuwe in dat gebied online zijn gekomen.

 

Als het onduidelijk is of alle caches in een serie zijn uitgekomen, neem ik aan dat dat betekent dat er geen bonus is waarvoor aanwijzingen verzameld moeten worden. In dat geval zijn het evengoed op zichzelf staande caches, die alleen een bepaald thema delen. Dan gaat het dus alleen erom om te kunnen zeggen dat je de hele serie hebt gedaan :dribble:

 

Ik kan trouwens wel enkele voorbeelden noemen waarbij het niet echt makkelijk is om de hele serie in een keer te doen omdat er flink voor gepuzzeld moet worden en/of ver uit elkaar liggen. En ja ik ben ze ook tegengekomen: caches met een nummertje 1 in de titel waarbij het verder is gebleven. Leuke term voor de begrippenlijst: eencachevliegen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...