Spring naar bijdragen

Puzzel cache technieken


fredzuid

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben in september dit jaar bij toeval in contact gekomen met Geocaching. En nu ben ik er helemaal aan verslaafd! :offtopic:

Ik vind het prachtig, en gelukkig heb ik er ook de tijd voor.

 

Maar wat ik nu zo jammer vind is dat ik tot nu toe nog geen enkele moeilijke puzzelcache heb kunnen oplossen.

Bij de meeste zit ik uren naar de beschrijving te kijken en heb ik geen idee hoe te beginnen.

Nu is mijn vraag worden deze puzzeltechnieken ook ergens beschreven?

Want zolang ik geen clou heb zal ik er nooit een oplossen en er dus ook nooit ervaring in krijgen.

 

Ik weet dat dit een zeer algemene vraag is, maar ieder zetje in de goede richting is heel erg welkom.

Al heb ik maar een denkrichting of wat voorbeelden.

 

Alvast bedankt voor een eventuele reactie.

 

Groeten,

 

Fredzuid (een cacher die van moeilijke puzzelcaches radeloos wordt en ze zo graag zou willen oplossen :blush: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ook 'ervaren' cachers hebben moeite met die onoplosbare puzzels, hoor!

Na 2 jaar heb ik besloten me daar niet meer druk om te maken.

Er is namelijk een groepje dat het leuk vindt om krankzinnige puzzels te bedenken

voor een ander groepje dat dan avond na avond achter de computer zit om ze op te lossen.

 

Nee, er is nergens een beschrijving te vinden, want elke puzzel is weer anders.

Ook op het forum zal je geen oplossingen vinden en krijgen. Zou jij het leuk vinden

als jouw prachtige puzzelcache hier op het forum uitgebreid wordt besproken,

zodat iedereen de oplossing weet?

 

Je kunt hooguit een e-mail naar de maker sturen met de vraag voor een extra hint.

Sommige makers willen die nog wel eens geven.

 

Tegenwoordig kijk ik maximaal 15 minuten naar zo'n puzzel; zie ik er niets in, dan laat ik 'm

lekker links liggen. Sommige cacheleggers willen helemaal niet dat hun cache gevonden wordt...

Laat je niet gek maken; er liggen nog een paar duizend andere caches op je te wachten!

 

Biertje :offtopic:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben al een aantal (makkelijke en moeilijke) puzzels opgelost hier in het noorden van het land en zijn dol op deze puzzels.

Het is ons tot op heden nog maar 1x overkomen dat wij totaal geen clou hebben.

Maar omdat wij ook nog maar beginners zijn zijn wij erg benieuwd naar de puzzels waar je niet uit komt.

Geef eens een lijstje.

Wie weet kunnen we je een tip geven of misschien ontdekken we dat de puzzels in jouw omgeving moeilijker zijn dan ik het noorden :offtopic:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook wij zijn nog steeds aan het stoeien met een aantal puzzels. Soms spreken we met een stel een puzzelavond af. Soms vragen we een hint aan de maker of aan iemand die hem al gevonden heeft en vaak denken we, ach we hebben niet dezelfde denkkronkel als de maker en gaan dan op zoek naar een leuke multi in de buurt!!! en laten die mysterie lekker links liggen :thumbup:

En mocht je toch aan een aantal puzzels willen beginnen, hou er rekening mee dat voor puzzels heel vaak een ander stelsel wordt gebruikt bijv. RD......met dat in je achterhoofd zijn een aantal puzzels al heel wat makkelijker

bewerkt door zitawalk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als een puzzel meer dan 2 sterren heeft begin ik er niet eens meer aan.

 

Bij 1 of 2 sterren, kijk ik er even naar en als ik geen idee heb, dan laat ik het erbij zittten.

 

Echter zijn er puzzels die een aantrekkkingskracht hebben, door de maker, door het onderwerp, of omdat iedereen het erover heeft.

 

Op zulke puzzels wil ik nog wel eens een paar dagen gaan zitten broeden, maar meestal eindigd dat ook in een resultaat van niks.

 

Dus misschien is het een trosst dat je niet de enige bent?

 

groetjes GeoVlinder

bewerkt door GeoVlinder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie ik hier een potentieel moment voor de oprichting van een cachers puzzelclub :thumbup: .

 

Zelf heb ik het ook niet zo op de puzzels omdat het vaak hersenspinsels zijn ontsproten in het hoofd van de cachelegger waar je maar moeilijk toegang krijgt. Dit "engelse taart GCTT3E" link is bv zo'n cache. Al staar je de hele avond naar het scherm, dan nog ben je geen centimeter opgeschoten. Inmiddels is deze cache gearchiveerd wat dan weer jammer is voor de echte liefhebbers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Fredzuid,

 

Je vraag roept bij mij een andere vraag op:

Wat vind je nou zo leuk aan geocaching, de puzzels vooraf of Geocaching?

 

Geocaching zoals ik het begrijp is een wereldwijd navigatie-spel.

Daar-en-daar (de coördinaten) ligt de cache, je ziet er maar te komen en log je bezoek.

Niet meer en niet minder.

Zie de tekst op www.geocaching.nl

 

In onze per vierkante centimeter afgepaste bewoonde wereld in NL hoef je met de huidige stand van techniek NOOIT te zoeken naar hoe je bij een bepaald coördinaat moet komen. Wat je ziet gebeuren is dat om Geocaching in NL aantrekkelijk te houden, de meest vreemde puzzels en opdrachten worden verzonnen die je tot de benodigde coördinaten moeten leiden.

 

Jouw keuze of je naar die puzzels kijkt of niet.

Ikzelf gooi ze per defenitie aan de kant óf er moet een element in zitten wat me interesseert.

 

Je zou natuurlijk je ook kunnen richten op de traditionals: Recht-toe-recht-aan, geen puzzel.

Of doe alleen de puzzels die je begrijpt en op kunt lossen.

Er is voor iedereen wel wat vinden, daar is de *sterren* aanduiding voor.

 

Suk6

 

Enne.... Tips en oplossingen uitwisselen vind ik echt not done . Dat is de vele tijd en moeite die de cache-eigenaars er in hebben gestoken onderuit halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nachtbraker,

 

Ik denk dat je het verkeerde idee bij tips, hints en aanwijzingen hebt.

Het is natuurlijk nooit de bedoeling een oplossing te geven, of deze te "ruilen".

 

Wat je wel kan doen, is iemand anders een bepaalde denkwijze of denkpatroon

te laten zien, waardoor diegene zelf bepaalde puzzels kan oplossen.

 

Om de puzzel dan maar links te laten liggen is aan jezelf, maar ik denk dat

cache-eigenaren het leuker vinden dat mensen erover praten en hem maken,

dan dat ze hem bij voorbaat al links laten liggen.

 

De ene vind traditionals niks en de andere mysteries, het is toch juist leuk dat geocaching zo divers is en dat iedereen er zo zijn ei in kwijt kan?

 

Groetjes petitprince

bewerkt door petitprince
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind puzzels ook niet makkelijk ,het is jammer dat ik er niet zo veel van begrijp

Want we wonen in Delft ,nou dan weet je het wel dus een hoop die naast mijn deur liggen kan ik niet doen

Ik zou ook wel wat meer van puzzels willen weten wat het is heel divers zo veel soorten

Kijk geregelt op het web na maar snappen doe ik het nog niet ,maar proberen blijf ik toch misschien

valt het kwartje nog wel eens .Verder genieten we van de cache die wel aan kunnen en zo nu en dan hebben we een kleintje die we wel oplossen

 

groetjes Joke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

petitprince hallo,

 

Ik zal je manier van quoten even volgen:

 

"De ene vind traditionals niks en de andere mysteries, het is toch juist leuk dat geocaching zo divers is en dat iedereen er zo zijn ei in kwijt kan?"

Helemaal mee eens, ieder z'n ding!

 

"Wat je wel kan doen, is iemand anders een bepaalde denkwijze of denkpatroon

te laten zien, waardoor diegene zelf bepaalde puzzels kan oplossen.

Ook mee eens maar je wilt niet weten (of juist wel) wat er hier op het forum aan spoilers rond gaat.

 

"Ik denk dat je het verkeerde idee bij tips, hints en aanwijzingen hebt.

Het is natuurlijk nooit de bedoeling een oplossing te geven, of deze te "ruilen".

Denk je?

 

"Om de puzzel dan maar links te laten liggen is aan jezelf, maar ik denk dat

cache-eigenaren het leuker vinden dat mensen erover praten en hem maken,

dan dat ze hem bij voorbaat al links laten liggen.

Ik denk dat cache-eigenaren ons proberen te interesseren voor hun onderwerp/gebied/interesse.

Ze zitten er mijns inziens niet op te wachten dat er tig keer als 'leuk, gevonden' gelogd wordt.

Zelf ben ik bezig met het opzetten van een *****/*multi. Plat gezegd: Als er 2 à 3 logs per jaar zijn met een mooi verhaal, dan is mijn doel bereikt, dan doen alleen de geïnteresseerden de cache.

Komen er veel meer dan ga ik me achter de oren krabben..........

 

nachtbraker

bewerkt door nachtbraker
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...