Spring naar bijdragen

Puzzel cache technieken


fredzuid

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik weet dat dit een zeer algemene vraag is, maar ieder zetje in de goede richting is heel erg welkom.

Al heb ik maar een denkrichting of wat voorbeelden.

 

Tips die vrij algemeen van toepassing zijn:

  • Kijk of de cachelegger andere caches heeft, die iets zeggen over zijn manier van denken;
  • Ga er van uit dat een cache in Nederland ligt tussen N 51 en 53 en E 004 en 006 (zie opmerking hierboven); met hulp van de (virtuele) startlocatie van de cache weet je het zelfs nog preciezer;
  • Hou rekening met RD coordinaten. Dit helpt bij omrekenen: http://et10.org/gc/rd.php;
  • Meestal heb je alle informatie die in een puzzel aanwezig is, ook daadwerkelijk nodig;
  • Lees de bestaande logs goed; veel cachevinders laten (bedoeld of onbedoeld) hints in hun logs achter;

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Allen,

 

Allemaal bedankt voor de reacties en PM's die ik heb ontvangen.

 

Ik zal het eens allemaal op me laten inwerken, er zitten hele goede adviezen bij

 

Hoewel ik het werk in het veld hartstikke leuk vind, lijkt het mij ook een mooi gevoel om de puzzel te doorzien.

En ja ik begrijp natuurlijk dat het helemaal niet noodzakelijk is om veel moeilijke puzzels op te lossen om lekker te kunnen geocachen.

 

En ter informatie ik bedoelde caches met difficulty 5.

Het is mij ook duidelijk geworden dat het heel belangrijk is om de specialiteit en de denktrand van de cachelegger te kennen. En dat komt natuurlijk pas als je langer aan het geocachen bent.

 

Nogmaals bedankt.

 

Veel plezier met Geocachen,

 

Fred Zuidema (fredzuid)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels hebben 2 mensen zich bij me gemeld voor het gezamenlijk oplossen van allerlei soorten puzzel-caches, wij zijn dus met 3 personen.

Als er nog meer mensen zijn die zelf niet altijd in staat zijn lastige puzzels op te lossen en ook niet kant en klare antwoorden (spoilers) van medecachers willen krijgen: stuur een PM en je hoort bij het puzzel-clubje.

Overigens hebben we tot nu toe nog geen puzzel aangepakt .............

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
[*]Ga er van uit dat een cache in Nederland ligt tussen N 51 en 53 en E 004 en 006 (zie opmerking hierboven); met hulp van de (virtuele) startlocatie van de cache weet je het zelfs nog preciezer;

 

Sterker nog, volgens de regels moet de stash binnen de 2 mijl vanaf het virtuele startpunt liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

 

Ik ben in september dit jaar bij toeval in contact gekomen met Geocaching. En nu ben ik er helemaal aan verslaafd! :lol:

Ik vind het prachtig, en gelukkig heb ik er ook de tijd voor.

 

Maar wat ik nu zo jammer vind is dat ik tot nu toe nog geen enkele moeilijke puzzelcache heb kunnen oplossen.

Bij de meeste zit ik uren naar de beschrijving te kijken en heb ik geen idee hoe te beginnen.

Nu is mijn vraag worden deze puzzeltechnieken ook ergens beschreven?

Want zolang ik geen clou heb zal ik er nooit een oplossen en er dus ook nooit ervaring in krijgen.

 

Ik weet dat dit een zeer algemene vraag is, maar ieder zetje in de goede richting is heel erg welkom.

Al heb ik maar een denkrichting of wat voorbeelden.

 

Alvast bedankt voor een eventuele reactie.

 

Groeten,

 

Fredzuid (een cacher die van moeilijke puzzelcaches radeloos wordt en ze zo graag zou willen oplossen :D )

 

Fred

 

ik ben de bezitter van een serie getal puzzels, niet altijd even makkelijk, maar ik ben altijd bereikbaar voor een hint of uitleg.. dus als je niets te doen heb begin aan getalsysteem 1 t/ 10 en als je problemen hebt dan hoor ik je van zelf!

 

John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:P en ik dacht dat alleen Xaa rare kronkels kon verzinnen.

Kom op Vinnie, die vallen toch wel mee. :)

Of moeten we er eens een :lol: op nemen, er staat nog een restant koud hier in Uden,

je weet wel wat. :D

 

Groeten Jan-Willem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

soms word ik stapeldol van puzzels.. sommige zijn niet eens een puzzel te noemen..

 

De puzzels van een streekgenoot zijn zo moeilijk dat ik bij dreuzelkennissen op zoek ben naar wiskunde-les (is ook wel handig voor mijn beroep enzo en ik heb het op de middelbare school laten vallen toen ik mijn droom om piloot te worden heb laten vallen....

 

 

hoe dan ook de meeste puzzels zijn inderdaad gericht op het laten snuffelen aan een stukje specifieke kennis..

 

als je echte puzzelcaches wilt lopen moet je in de buurt van linschoten zijn en er is geloof ik ook ergens een denksport serie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk hier eens.... (knip)

Zelfs de uitleg snap ik niet :lol: !

 

Ik ook niet echt dus je bent niet alleen :)

 

Zelfs de puzzels van TL begin ik niet aan, daar kan ik echt niets van maken... Mis ik teveel wiskundig/logisch inzicht?

 

Mijn tijd komt nog wel, en hopelijk het inzicht ook :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 years later...

 

Zie ik hier een potentieel moment voor de oprichting van een cachers puzzelclub

 

Graag!

Een clubje van een beperkt aantal cachers die samen probeert puzzels op te lossen!

Ik doe mee.

Wie wil aansluiten: stuur maar een PM.

Antarctica

Ik zou graag meedoen, maar zitten jullie?

Ik woon in Almere.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...