Spring naar bijdragen

Google map met caches maken


masterchef

Aanbevolen berichten

Hej all,

 

Weten jullie toevallig hoe ik een google map kan maken met mijn eigen caches er op zodat ik die op mijn eigen site kan zetten?

 

Er moeten dan wel links komen naar de site van GC.com via de google maps.

Beetje zo als de google maps via de home page van gc.nl.

 

 

Alvast bedankt!

 

Greetz Masterchef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Google map openen.

Nieuwe map aanmaken en naam geven.

Coördinaten invoeren en opslaan in de betreffende map.

Rechtsboven kan je een link verkrijgen die je naar je homepage copieert

Klaar is Kees. masterchef dan

bewerkt door buzzarsdseye
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij GSAK (ik neem aan dat je dat gebruikt) op de site www.gsak.net, forum, de myGME macro downloaden en een filter in GSAK gebruiken voor je eigen caches i.p.v. gevonden. Lijkt me dat dit moet werken.

 

Daarna de macro met een button in je GSAK toolbar plaatsen en een FTP macro erachteraan om het naar je homepage te uploaden... dan ben je in het vervolg (als het werkt) met 1 druk op de knop klaar. Wil je dit vervolgens ook nog op je profiel pagina, moet je een <IFRAME> gebruiken en daarin je homepagina oproepen.

 

Zo werk ik nu al mijn statistieken gegevens bij. Ik heb mijn lijstje medailles en statistieken ook op mijn homepage(ruimte) staan, maar roep ze dus in mijn profielpagina ook op.

 

Boven genoemde FTP macro wil in mijn geval zeggen dat ik door de onderstaande regel de bijgewerkte HTML upload via een extern programma, namelijk WS_FTP pro.

 

RUNPGM pgm="D:\Mijn documenten\geocaching\GSAK\Macros\ws_ftp stats updaten.ctl" WAIT=NO

 

succes

bewerkt door Travel Wolf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een andere mogelijkheid die sommigen gebruiken is de volgende.

 

Je gebruikt een nieuwe TB om die vervolgens te droppen in de eerste cache die je gevonden hebt. Vervolgens grab je hem weer en dropt hem in de tweede cache die je gevonden hebt, grabt hem weer en dropt hem in de derde, enz. enz. enz.

 

Dan kun je met de knop 'View in Google Earth' al je gevonden caches zien. (dus niet Google maps)

 

En voor maps zou je ook kunnen kijken naar GPSies.com

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een andere mogelijkheid die sommigen gebruiken is de volgende.

 

Je gebruikt een nieuwe TB om die vervolgens te droppen in de eerste cache die je gevonden hebt. Vervolgens grab je hem weer en dropt hem in de tweede cache die je gevonden hebt, grabt hem weer en dropt hem in de derde, enz. enz. enz.

 

Dan kun je met de knop 'View in Google Earth' al je gevonden caches zien. (dus niet Google maps)

 

Dat is misschien iets wat ik als alternatief bij mijn TB's kan gebruiken nu de "view old map" optie is verdwenen! Locaties overzicht waar ze zijn geweest... ik zie het al staan bij mijn TB's, rechtsboven. Even experimenteren hiermee.

(is dus ander doel dan dit topic)

bewerkt door Travel Wolf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hej all,

 

Weten jullie toevallig hoe ik een google map kan maken met mijn eigen caches er op zodat ik die op mijn eigen site kan zetten?

 

Er moeten dan wel links komen naar de site van GC.com via de google maps.

Beetje zo als de google maps via de home page van gc.nl.

 

 

Alvast bedankt!

 

Greetz Masterchef

 

Ja, dat weet ik.... :thumbup:

 

 

 

 

 

 

 

Okee, ik zal ook ff uitleggen hoe het dan moet :lol1: :

Ga naar http://code.google.com/apis/maps/ , maak daar een key aan voor de Google Maps API. Je kunt dan op je eigen website Google Maps plaatsen. Met wat zoeken in de help denk ik dat je het dan ook wel lukt om je caches erop te zetten. Mocht het niet lukken, stuur me even een mailtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze pagina kan ook heel handig zijn als je je eigen Cache Googlemaps kaart wilt hebben.

 

Dat is inderdaad een handige site.

De info op die site is trouwens hier en daar wat achterhaald, maar met wat prutsen is het makkelijk aan de praat te krijgen.

 

Ik heb gelijk een kaart voor onszelf aan gemaakt, we hebben nog niet zoveel caches gevonden dus dan is nu nog niet zoveel werk.

Vanaf nu is het een kwestie van bijhouden:

 

http://geocaching.zakhooi.net/

bewerkt door speurvuur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal, hierbij nog een tip:

 

Google Maps in combinatie met een Javascript genaamd geoxml.js en een kml-bestand met je gevonden caches. Dit Javascript kan ook direct GPX-bestanden tonen!

 

Een voorbeeld is uitgewerkt op deze Website.

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik loop al een poosje hier tegen aan te kikken. ik heb weinig kaas gegeten van databases, GSAK etc. Met 1300+ caches zie ik het ook niet zitten om dingen handmatig te gaan doen.

 

 

Is er ergens een uitgebreide tutorial waarbij het maken van een googlemap met al je gevonden caches op een eigen website stap voor stap in het nederlands wordt uitgelegd? Ik denk ook dat zo'n tutorial hier op het forum niet zou misstaan.

 

 

 

Speurvuur: dat ziet er mooi uit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er ergens een uitgebreide tutorial waarbij het maken van een googlemap met al je gevonden caches op een eigen website stap voor stap in het nederlands wordt uitgelegd? Ik denk ook dat zo'n tutorial hier op het forum niet zou misstaan.

 

Kan je als artikel-verzoekje aan de gsak-redacteur van spoiler mailen :beerchug:

bewerkt door TuuronTour
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is wat ik gebruik wordt op onze site:

 

Joomla (wie gebruikt het niet ? :blink: )

 

Google Maps Plugin

 

GSAK + Export Macro to KML

 

 

 

Wanneer je de Google Maps Plugin geinstalleerd hebt, kun je in elk content item een Google Map plaatsen. Het leuke hiervan is, is dat je ook een .KML bestand als overlay kunt laden. Je voelt hem al aankomen:

 

 

 

Met GSAK maak ik een export van al mijn gevonden caches naar een Google Earth KML-bestand. Dit bestand zet je met FTP (kan ook automatisch in een VBScript etc..) naar je Joomla site.

 

Je maakt in je site een nieuw item met een Google Map, waarmee je als overlay de zojuist geuploade .KML aangeeft (dit nieuwe item hoeft dus maar één keer aangemaakt te worden!). En klaar is JC..

 

Wanneer je de database van GSAK van de laatste data hebt voorzien (dus zeg maar die 100 caches die je gisteren hebt gevonden erbij :blink: ) danis het gewoon een kwestie van GSAK Macro draaien en je overzicht is automatisch bijgewerkt... :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met 1300+ caches zie ik het ook niet zitten om dingen handmatig te gaan doen.

 

Het mooie van een database is juist dat je het niet allemaal met de hand in hoeft te tikken.

In dit geval is het een kwestie van een het maken een tekstbestandje in sql-formaat en importeren en klaar. Zo heb ik dat met die 40 van mij gedaan, dan lukt het met 1300+ ook wel.

Toegegeven, je zult wel eerst die 1300+ caches in een tekstbetstand moeten aanmaken, maar wellicht dat je dat met een tool zo van geocaching.com kunt afhalen (kan GSAK dat niet? Ik ken GSAK niet, ik gebruik geen windhoos). En anders gaat het met copy/paste ook wel redelijk snel.

Als je het graag hebben wilt zul je er toch eens aan moeten beginnen en hoe langer je wacht hoe meer werk het wordt........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...