Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Na dat ik op het Snert-event onderandere Team Professor X, Team Krieties en Martijn en Martine heb ontmoet, en die mij de vraag stelden of hond Harry ook Caches kon vinden ben ik daar toch even serieus over na gaan denken. Wat zou het toch handig zijn als Harry dat wel kan, aangezien ik als enige mens-persoon in het team zit en ik nog wel eens een cache niet kan vinden :lol:

Gelukkig heb ik nog een aantal muniti kistjes in huis waar we dan ook direct mee aan de slag zijn gegaan. Eerst heb ik hem laten ruiken, natuurlijk met beloning van snoepjes. Inmiddels zijn we al zo ver dat ik het kistje in huis verstop. Harry moet dan naast gaan zitten en als ik zeg: zoek cache ! dan gaat hij heel braaf zoeken. Hij moet de cache dan aanraken met zijn neus en daarna ervoor gaan zitten. Als beloning krijgt hij dan natuurlijk eeen koekje waar hij zo dol op is. Gisteren heeft hij 5 van de 6 keer de cache direct kunnen vinden :rolleyes: Dus als dat zo door gaat dan ga ik van het weekend maar eens eentje in het bos verstoppen.

Hij wordt nog wel een Geocache-dog !

Geplaatst
Hij wordt nog wel een Geocache-dog !

Dus we moeten straks alle caches die we vinden preventief met dennegeur besprayen om het honden lastig te maken :rolleyes: Of komen ze op alles af wat afwijkt van de omgeving?

Geplaatst

Ik heb zelf het vermoeden dat veel geripte caches toevalligerwijs door langslopende honden worden gevonden. Zeker weten doe ik het natuurlijk niet. Een tijdje terug vond ik een groot uitgegraven gat op een plek waar een micro verstopt lag. Lijkt me sterk dat een mens dat gedaan heeft.

Geplaatst

Pas wel op tijdens het cachen op de Veluwe. We hebben veel hongerige wilde zwijnen en die zijn ook gek op honden. Volgens een boswachter verdwijnen er jaarlijks minimaal 10 honden door toedoen van wilde zwijnen ;) .

Geplaatst
Pas wel op tijdens het cachen op de Veluwe. We hebben veel hongerige wilde zwijnen en die zijn ook gek op honden. Volgens een boswachter verdwijnen er jaarlijks minimaal 10 honden door toedoen van wilde zwijnen ;) .

Ach getsie ! Meen je dat ? Brr erg luguber ! Gelukkig zijn wij voorlopig nog niet aan de Veluwe toe, maar ik zal letten op de periode dat we er heen gaan. Dat de wilde zwijnen zo min mogelijk actief zijn.

Geplaatst

Ach getsie ! Meen je dat ? Brr erg luguber ! Gelukkig zijn wij voorlopig nog niet aan de Veluwe toe, maar ik zal letten op de periode dat we er heen gaan. Dat de wilde zwijnen zo min mogelijk actief zijn.

Daarom staat ook op die bordje: Honden aan de lijn.

1f9838b1-7c8b-414f-8ba8-f2cf70c850f9.jpg

Geplaatst

Kun je naast de uitlaatservice misschien ook een geocache hondenschool beginnen ;) .

Zita heeft ook wel eens voor ons een cache gevonden, ze begon dan steeds te graven. Misschien komt het omdat er nog mensengeur aanhangt, maar ik denk dat het toch meer geluk dan wijsheid was ;) . Maar handig zou het wel zijn....

Geplaatst

Je moet 'm toch echt beter trainen hoor. Pffff een hond die munitiekistjes opspoort. Het wordt pas echt wat als hij na het zien van de cachebeschrijving er vandoor gaat en terugkomt met het kistje.

Een hond krijgt die sluiting nl. nooit open en schrijven in een logboek kunnen ze ook niet. ;)

(dan moet hij na het loggen wel weer het kistje terugbrengen)

Geplaatst

Helaas hebben wij 2 katten en die zijn niet zo goed te trainen, al weten ze precies dat ze alleen op het dekentje mogen liggen en niet op de bank.

Maar ik zou je hond als het lukt best eens willen lenen en dat openen en loggen doe ik dan zelf wel.

groetjes GeoVlinder

Geplaatst
Gelukkig zijn wij voorlopig nog niet aan de Veluwe toe, maar ik zal letten op de periode dat we er heen gaan. Dat de wilde zwijnen zo min mogelijk actief zijn.

Jammer want op de Veluwe liggen erg veel mooie caches.

De grootste zwijnen in het bos, zijn vaak de mensen zelf. ;)

( hoe vaak hebben we niet tussen menselijke uitwerpselen naar een cache lopen zoeken?? ;) )

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...