Spring naar bijdragen

Een gearchiveerde cache loggen


keurli

Aanbevolen berichten

Vandaag vond ik bij toeval een cache. :thumbup:

Thuis aangekomen bleek het een gearchiveerde cache te zijn.

De cache lag er nog goed bij (de doos was wat beschadigd) en met het logboek en goodies erin.

Ik heb in ieder geval in het logboek een found genoteerd (tja ik wist ter plekke niet dat deze gearchiveerd was).

 

Ik zie op GC.com dat je hem wel als found kan loggen.

Wat zijn de regels hiervoor?

Is het gebruikelijk om dit te doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Keurli, als de cache is gearchiveerd, zou de doos er ook niet meer moeten liggen.

 

Weet je zeker dat hij niet "temporarily disabled" is (misschien omdat de cachelegger er iets aan wil veranderen). Best is even een mail naar de cachebeheerder denk ik, kan je meteen vragen of je 'm mag loggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan iemand dan mij even het draadje aangeven. Heb al lopen zoeken op het Forum maar kon geen bericht hierover vinden.

 

De cache is echt gearchiveerd. Van een legger welke niet meer actief is.

 

Dan ga je toch niet loggen :thumbup:. Je kunt beter de doos ophalen en de goodies opnieuw zelf ergens verstoppen. Wat is het GCnummer eigenlijk, je maakt ons toch wel nieuwsgierig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan iemand dan mij even het draadje aangeven. Heb al lopen zoeken op het Forum maar kon geen bericht hierover vinden.

 

Draadjes samengevoegd (er liepen twee identieke over)...Topic verplaatst naar Newbie-vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan iemand dan mij even het draadje aangeven. Heb al lopen zoeken op het Forum maar kon geen bericht hierover vinden.

 

De cache is echt gearchiveerd. Van een legger welke niet meer actief is.

 

Dan ga je toch niet loggen :eek:. Je kunt beter de doos ophalen en de goodies opnieuw zelf ergens verstoppen. Wat is het GCnummer eigenlijk, je maakt ons toch wel nieuwsgierig.

 

 

Lijkt mij dan ook, niet loggen. De cache bestaat goed beschouwd niet meer.....

En lekker verder cachen. Er ligt nog genoeg spul dat niet is gearchiveerd. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb al wel eens een cache gelogged terwijl hij er niet meer zou moeten liggen. Had nog een oude beschrijving in de kast en ben wezen wandelen. Op de plek des onheils lag de kist er nog met een logboek erin, alleen heeelll lang niet meer gelogged. Ik vond dat al verdacht, maar hij lag er immers nog gewoon...

Thuisgekomen gemerkt dat ie officieel "niet meer bestond". Toch maar gelogged, want dan moet je de kist maar weg halen of in ieder geval het logboekje!

De grap is trouwens, dat ik laatst met een introducee in hetzelfde gebied was en de kist er nog steeds lag! Alleen het logboekje is er uit gehaald. Dat is nu ook weer niet netjes om zomaar "cacheafval" in de natuur te laten liggen! Als je hem disabled moet je de handel ook echt weghalen!

 

Wat betreft de opmerking in het andere draadje dat mensen zelf caches gaan vervangen: in Zwitserland/ Duitsland is het heel normaal caches te herstellen voor anderen als er eentje geripped is. Natuurlijk wel ff melden... Ook in NL komt dat wel eens voor. In principe is dat alleen maar prettig. Van mij is er ook al eentje door anderen vervangen. Daar was ik heel blij om (heeft me wel twee flessen wijn gekost, maar heb 2 cachevrienden erbij!) Het is wat anders als men hem niet kan vinden en er dan zelf iets op verzint om toch te kunnen loggen (ik heb mijn vervangende cache wel gevonden...).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga de cache niet loggen ben geen puntenjager.

Het leuke van cachen is toch een leuke wandeling maken, de puzzel oplossen en ben altijd nieuwsgierig naar de verstopplek.

Zal eens kijken of de oorspronkelijke eigenaar nog reageerd.

 

Voor het GC nummer moet je me maar een PM sturen lijkt me niet netjes omdat op het forum te melden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt mij dan ook, niet loggen. De cache bestaat goed beschouwd niet meer.....

De cache bestaat goed beschouwd dus nog WEL. Gewoon loggen dus.

 

Temeer daar de gc.com-website dat gewoon toestaat...Als men niet wil dat gearchiveerde caches gelogd kunnen worden op internet moet men die mogelijkheid gewoon weghalen/blokkeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms wordt een cache ook te snel gearchiveerd.

 

Laatst was ik in Italie en heb daar een cache gevonden met 3 munten erin.

 

Thuis geprobeerd te loggen, maar bleek gearchiveerd.

 

Na contact met de eigenaar bleek de cache 3 keer niet gevonden waarna hij maar werd gearchiveerd.

Uiteindelijk was de eigenaar wel blij dat ik hem had gevonden dat hij direkt daarna uit het archief is gehaald.

(waarom de eigenaar na 2 'not found's niet zelf is gaan kijken is mij een raadsel)

 

Toen alsnog kunnen loggen als een FTF!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmmm, interessante discussie kan dit weer worden.

 

-Ik ga op pad met een recente logbeschrijving, vind een doos met logboek. Thuis blijkt net die dag e.e.a. gearchiveerd te zijn om wat voor reden dan ook. Dat is loggen op internet, want dit kon je niet weten.

-Ik ga op pad met een oude beschrijving (papier sparen), vind een doos met logboek. Thuis blijkt de cache al drie maanden gearchiveerd te zijn. Niet loggen maar een note/PM om de doos te verwijderen.

-Ik ga op pad naar een andere cache en vind spontaan een doos met oud logboek. Thuis blijkt e.e.a. gearchiveerd te zijn al tijden. Note/PM om de boel op te ruimen, anders doe ik hetzelf wel.

-Ik ga op pad en vind "spontaan" een cache die nog niet gereviewed is. Ja, heb ik gehad. 1-2-3 voor laten gaan en dan loggen.

-Ik ga op pad en log alles wat los en vast zit. Internet gegevens heb ik geen bal mee te maken!!!!

-Ik ga uit van de gegevens op internet en de rest ruim ik op!

 

Of moet dit een poll worden :thumbup: ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...