Spring naar bijdragen

Verwijderen Van Een Log. Wel Of Niet?


De 4kantjes

Aanbevolen berichten

Ik ben cacheowner van een reeks tradi's en een bonus. Caches om mensen een bijzondere plek te tonen. De cache zelf is niet hetgeen ze bijzonder maakt. Het zijn namelijk petlings (op de bonus na).

 

Een van de caches ligt bij een oorlogsmonument. Een plek met veel geschiedenis, waar mensen daadwerkelijk gedood zijn in WO2.

 

De cache pagina vermeld duidelijk: niet bezoeken op 8 april of 4 mei, ivm herdenkingen.

 

Nu is er op 4 mei alsnog gelogged, en staat er 'Leuke cache op een leuk plekje'.

 

Nu is het geen leuke cache (immers: een petling) en is het geen leuk plekje, en ook nog op 4 mei, terwijl expliciet is gevraagd dat niet te doen.

 

Ik zit nu in dubio: log verwijderen of niet? Of alleen een mail naar de logger? Ik neig naar het eerste...

 

Wat vinden jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als je er zo expliciet bij zet dat het is ivm herdenkingen op die dagen, dan kan het zijn dat de cacher gedacht heeft: de herdenking is pas vanavond, dus dan kan ik em ruim voor die tijd zonder problemen doen.

En sommige mensen zetten ofwel een min of meer standaard tekst in hun logjes, of ze zijn wat onhandig in hun woordkeuze. Ik zou gewoon controleren of z'n naam op het rolletje staat. Zo ja: log laten staan. Zo niet: log verwijderen én mailtje naar de bewuste cacher sturen met uitleg waarom je hem verwijderd hebt. Een andere interpretatie van je tekst op de cache-pagina dan je bedoeld hebt, is geen goede reden voor het verwijderen van een log. Het ontbreken van iemands naam in het logboek/op de logrol is wel een goede reden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijns inziens is ook een goede reden om een log te verwijderen als deze buiten de gestelde richtlijnen van die cache is gelogd. Bijvoorbeeld als een cache in een natuurgebied ligt waar een toegangsbeperking is (alleen toegankelijk tussen zonsopkomst en zonsondergang). Als een dergelijke cache dan gelogd is om bijv. twaalf uur 's nachts (en dit staat in het logje erbij), dan is dit een reden om de log te verwijderen. Wat is dan het verschil met het niet mogen loggen op een bepaalde datum........?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.............. 'Leuke cache op een leuk plekje' ..............

Ik zit nu in dubio: log verwijderen of niet? Of alleen een mail naar de logger? Ik neig naar het eerste...

Wat vinden jullie?

 

- Misschien is de logmelding 'Leuke cache op een leuk plekje', wel zijn/haar verwoording voor een goede ( =zinnige ) plek voor een cache. Een melding van "een plastic doosje op een droeve plek" is ook niet fraai.

 

- Misschien hebben ze wel stil gestaan bij het monument, zoals ( gister en vandaag ) zoveel mensen doen.

 

- Ja inderdaad, misschien hadden ( zoals aangegeven ) niet op 4 mei moeten gaan. Maar misschien wilden wel cachen en herdenken?

 

Toch geef ik ze het voordeel van de twijfel, waarom uitgaan van het slechste?

 

Mijn mening: log niet verwijderen en niet mailen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je heb op de pagina staan dat je op 4 mei deze caches heb staan .

Maar ik denk er anders over !

2 jaar geleden heb ik op 4 en 5 mei een rondje oorlogs helden gedaan.omdat ik het een goed thema vond voor deze cachedagen .

 

Ik vind dat je de log moet laten staan.

Waarschijnlijk was hij er wel berk voor de festiviteiten of herdennking!

Op 4 mei zie je pas rond 18:30 mensen richting de herdenkingsplaats lopen !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmmm zoveel mensen, zoveel meingen lijkt het wel.

 

Dat mensen de cachepagina niet goed lezen, en even het puntje pakken, snap ik. Ieder speelt het spel op zijn manier. Dat is ook een van de charmes van geocaching. Toch vind ik het jammer, dat een eenvoudig verzoek zo genegeerd wordt.

 

Enerzijds ben ik het eens met de stelling, dat een verzoek om op 4 mei niet te loggen, gelijk is aan een toegangsbeperking. En derhalve, dat niet voldaan is aan de guidelines. Anderzijds, naam op de logrol, is recht op een logje.

 

Toevallig weet ik dat er die dag op die plek geen formele herdenking was, maar die was wel bij een van de andere monumenten. Wanneer er dus een herdenking verstoord was, had ik de log zonder schroom verwijderd.

 

Ik dek dat ik hem maar laat staan. Het gaat maar om 1 logje, waar niemand kwaad mee is gedaan...

 

Bedankt voor jullie input!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ieder weldenkend mens geen herdenking gaat verstoren door een cache te zoeken op die plek. In mijn gps staan een heleboel caches die er al geruime tijd in staan. Ik lees ze op een dagje cachen niet allemaal door of ik ze wel of niet mag loggen op een bepaalde dag. Als je niet wil dat ze gelogd worden, dan kan je ze fysiek weghalen die dag.

 

Ellen (team Weleda)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waardoor de volgende bezoeker die niet elke dag uptodate is zich eigen het scjhompus zoekt te lang op de cacheplaats bevind geirriteert raakt met alle gevolgen van dien en waarbij je juist het tegenovergestelde berijkt van wat je wil

het word eens tijd dat de mensen beseffen dat een cache niet ten koste van alles gevonden moet worden,

en het word tijd dat cacheeigenaren zich gaan beseffen dan geocachen niet om het zoeken gaat maar om het genieten van het vinden van een verzorgde cache

als je zo nodig een cache wil maken die wel om het zoeken gaat doe dat in een buurt/plek waar een blind paard geen schade aan kan richten dan kom je er vanzelf achter dat wat blinde paarden niet voor elkaar kan krijgen de meest stompzinnige mensen die zich wat mij betreft zich onterecht "geocacher" noemen wel voor elkaar krijgen

ow ja, verwijderen van een log mag alleen onder hele zwaarwichtige omstandigheden maar lees die zelf maar in de guideliens, dan hoefen deze vragen in het vervolg ook niet gestelt te worden

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...