Spring naar bijdragen

Verwijderen Van Een Log. Wel Of Niet?


De 4kantjes

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

[...] Nu is het geen leuke cache (immers: een petling) en is het geen leuk plekje, [...]

Kun je dan niet beter de hele cache verwijderen i.p.v. één logje?

 

Muggenzifterij dit... niet zo zeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je niet wil dat ze gelogd worden, dan kan je ze fysiek weghalen die dag.

waardoor de volgende bezoeker die niet elke dag uptodate is zich eigen het scjhompus zoekt te lang op de cacheplaats bevind geirriteert raakt met alle gevolgen van dien en waarbij je juist het tegenovergestelde berijkt van wat je wil

 

Precies. Dus dat lijkt me ook zeker niet de bedoeling, en was ik ook zeker niet van belang.

 

ow ja, verwijderen van een log mag alleen onder hele zwaarwichtige omstandigheden maar lees die zelf maar in de guideliens, dan hoefen deze vragen in het vervolg ook niet gestelt te worden

 

Barny

 

Toch fijn dat er altijd mensen zijn, die menen dat je het naadje van de kous moet weten,om ergens aan mee te mogen doen. Dat het hele leven zo simpel in elkaar zit, dat elke dodo die het niet snapt, er maar gewoon uit moet stappen. Dat een vraag stellen toch echt belachelijk is. Waarmee ik overigens dan ook meteen de vraag poneer: wat is dan het nut van dit forum? Alles staat toch al in de guidelines?

 

Kom op, zeg! Ik stel een heel gewone vraag, en hoopte op een heel gewoon antwoord. Maar wellicht nemen sommigen dit spelletje een beetje té serieus allemaal.

 

[...] Nu is het geen leuke cache (immers: een petling) en is het geen leuk plekje, [...]

Kun je dan niet beter de hele cache verwijderen i.p.v. één logje?

 

Muggenzifterij dit... niet zo zeuren.

 

Je begrijpt me niet, het plekje is niet leuk, maar wel belangrijk en bijzonder. Er zijn immers mensen gedood, en er staat een herdenkingsmonument. Dat is in mijn optiek niet 'leuk'. Wel belangrijk. En de cache zelf, tja, hij is niet mooi in een apart mechanisme weggewerkt, niet kunstig verpakt in een vogelhuisje, of iets dergelijks. Er ligt een petling verstopt in de buurt. Het gaat niet om die petling. Het gaat erom mensen bij die plek te krijgen, en even te laten nadenken over vrijheid.

 

Weghalen is dan ook zeker niet aan de orde.

 

Maar ik zal mij de aanbevelingen aantrekken, en voortaan mij niet meer begeven hier. Als een simpele vraag als zo'n discussie uitlokt, en blijkbaar een probleem is, dan wens ik jullie verder veel plezier hier, en ga ik weer lekker naar buiten, geocachen. Maar hier pas ik voor.

 

Voor degenen die mij wel een bruikbaar advies gaven: bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

knip

 

Ik begrijp het niet goed. Je stelt een vraag, krijg een boel antwoorden, waaronder blijkbaar een aantal die je niet wil horen en dan is dat de schuld van degenen die een in jouw ogen fout antwoord geven?

 

Gebruik gewoon alle antwoorden om je eigen mening te bevestigen of zo, dat is toch in deze het doel van je vraag?

Er is geen eenduidig antwoord, dat lijkt me duidelijk.

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jammer dat je van die lange teentje heb, maar wat is er nu mis om jou er op te wijzen waar je zelf, geheel zelfstandig jou vraag beantwoord had kunnen zien.

geef een hongerige man een vis en hij komt morgen weer terug om een vis te bedelen, geef je een hongerige man een hengel dan hoeft die man morgen niet meer terug te komen om een vis te bedelen. welke man wil jij zijn?

die vraag van jou is hier op het forum ook zeer vaak gesteld, ook terug te vinden bij de zoekfunktie, en het antwoord van jou vraag is makkelijk terug te vinden bij de grote baas , mag dat ook al weer niet gezecht worden???

 

barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ik zal mij de aanbevelingen aantrekken, en voortaan mij niet meer begeven hier. Als een simpele vraag als zo'n discussie uitlokt, en blijkbaar een probleem is..........

Trek het je niet te veel aan, ik denk dat iedereen hier, het goed bedoeld ( ja toch ? ) :yes: .

Maar zoals zo vaak zijn hier, veel mensen :gossip: met:

 

- veel meningen. Iedereen heeft bijna wel een eigen visie op......

- van geen Geocache ervaring tot GeoTopper ( wie dat bepaald, dié heb ik nog niet gevonden )

- van alleen regeltjes tot bepaal-ik-zelf-wel

-

- vul maar wat in

-

 

Het is hier net zoals ieder ander info- ( -blad / -krant / -wiki / -website ): haal eruit wat je nodig hebt en vergeet ( even ) de rest.

 

Vergeet echter niet: je hebt zelf om reactie gevraagd.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat begint als een simpel verzoek je om de cache op bepaalde data niet te bezoeken wordt door te dreigen met het verwijderen van logjes een ALR en druist daardoor in tegen de richtlijnen. Het monument is namelijk voor "normale" bezoekers wel toegankelijk op die data.

In deze zin wijkt het af van het verbod om tussen zonsondergang en zonsopgang een bepaald gebied te betreden om een cache te zoeken ... dat verbod geldt namelijk voor iedereen en is daardoor geen ALR.

 

Jammer trouwens dat je teleugesteld bent in de bijdragen van de forumleden die allemaal vanuit een bepaald gezichtspunt antwoord geven op jouw vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wellicht is het beter om in plaats van een verbod, uit te leggen waarom het beter is de cache op bepaalde dagen en/of tijden niet te doen en anderen te respecteren die bij het monument een moment van stilte in acht willen nemen. Ik weet niet of iedereen in Nederland zich wel zo bewust is van bijvoorbeeld 4 mei en wat we dan herdenken.....

 

Ik denk zelf dat zo'n monument NET een plaats is om een cache te verstoppen en waarschijnlijk is dit zelfs bij uitstek DE plaats voor een micro.

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat ik schande vind zijn de inhoud van de logs, opeen enkeling na weten ze gewoon niet wat voor een tragedie daar heeft plaatsgevonden ze zijn als kleijne kinderen zo blij met het puntje dat de cache hun geeft

het waarom dat die cache daar ligt ontgaat ze volkomen, en dat is een dieptrieste schande

 

Barny

 

edit een fototje over disrespeckt

deze nederlandse meneer had het druk er stonden veel "cache's" op de planning

 

e4975e73-0ff8-4d15-b030-59464f8fd914.jpg

bewerkt door barny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Barny raakt de kern denk ik.

Ik was aan het denken of ik zou reageren.

Ik zou net op een van die dagen naar zo'n cache gaan, om even stil te staan bij wat er gebeurd is.

Uiteraard zonder een ander te hinderen. Te druk jammer dan, een andere keer terug.

 

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een nacht slapen doet mij inzien dat mijn reactie wellicht in een wat scheef contrast staat, ten opzichte van de oorspronkelijke vraagstelling, alsmede de meeste van de daaropvolgende reacties. Nogmaals: het was een simpele vraag, waar ik even zelf twijfelde, en eigenlijk had ik na de eerste reacties al mijn antwoord.

 

Waar ik over struikelde was de toon van een aantal respondenten, die op mij overkwam alsof ik mij moest schamen dat ik de vraag überhaupt durfde te stellen. Wellicht niet zo bedoeld, maar wel zo ervaren.

 

Maar zoals ik al heel snel na de openingspost schreef: de log blijft gewoon staan.

 

En zoals ik ook al eerder schreef: bedankt voor de bruikbare reacties.

 

Wat mij betreft mag hiermee dit draadje afgesloten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...