Spring naar bijdragen

Ge'Odeur


Twin Peaks

Aanbevolen berichten

Onlangs had ik weer zo'n ervaring: Je gaat op een cache af en bij aankomst draait het uit op een enorme teleurstelling. (bah, alsof je in de poep trapt zal ik maar zeggen.)

 

Saaie lokatie, in een steegje achter een rijtjeshuis in een nieuwbouwwijkje, legio prachtige lokaties in de buurt, maar blijkbaar gekozen voor het gemak.

Behoorlijk fantasieloos. Ik heb niet eens verder gezocht en ben weggereden. Na mij overkwam dit nog enkele andere cachers.

Nou had ik misschien de omschrijving beter moeten lezen, maar ja; hij was vrij nieuw, dus ik zet die coords in mijn GPS en toen ik toevallig in de buurt was ging ik er even heen.

 

Na een aantal negatieve logs, heeft de cachelegger die allemaal verwijderd en bepaalt dat er ALLEEN POSITIEF GELOGD MAG WORDEN!!!! Nou vraag ik je....

 

We hebben een prachtig systeem om caches van onze waardering te voorzien: de Geo 'd Or

Hiermee kunnen we andere cachers laten zien hoezeer wij die cache de moeite waard vinden.

 

Mijn vraag: wordt het ook niet eens tijd voor de mogelijkheid een negatieve waardering te plaatsen.

Om medecachers te waarschuwen c.q. behoeden voor een teleurstelling?

Om een cachelegger op ludieke wijze duidelijk te maken dat dat misschien wat beter had gekund?

 

Noem het bijv. de Ge'Odeur

De benodigde scripts zijn te kopieren van het Geo 'd Or systeem.

 

Alleen even het plaatje veranderen in bijv. een dampend hoopje stront. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Maak een bookmarklist aan: Twin Peaks Zwarte Lijst

 

Zou ook kunnen, maar niet iedereen maakt gebruik van bookmarklists.

 

Een Ge'Odeur op je pagina zou de cachelegger aan het denken moeten zetten om de cache (of de volgende) te proberen iets aantrekkelijker te maken. ;)

 

Wat er nu gebeurt is dat een cachelegger trots is op zijn Geo'd Or (en terecht)

 

Het kan volgens mij ook geen kwaad als een cachelegger zich bij een aantal slechte waarderingen eens achter de oren krabt. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onlangs had ik weer zo'n ervaring: Je gaat op een cache af en bij aankomst draait het uit op een enorme teleurstelling. (bah, alsof je in de poep trapt zal ik maar zeggen.)

 

Saaie lokatie, in een steegje achter een rijtjeshuis in een nieuwbouwwijkje, legio prachtige lokaties in de buurt, maar blijkbaar gekozen voor het gemak.

Behoorlijk fantasieloos. Ik heb niet eens verder gezocht en ben weggereden. Na mij overkwam dit nog enkele andere cachers.

Nou had ik misschien de omschrijving beter moeten lezen, maar ja; hij was vrij nieuw, dus ik zet die coords in mijn GPS en toen ik toevallig in de buurt was ging ik er even heen.

 

Na een aantal negatieve logs, heeft de cachelegger die allemaal verwijderd en bepaalt dat er ALLEEN POSITIEF GELOGD MAG WORDEN!!!! Nou vraag ik je....

 

We hebben een prachtig systeem om caches van onze waardering te voorzien: de Geo 'd Or

Hiermee kunnen we andere cachers laten zien hoezeer wij die cache de moeite waard vinden.

 

Mijn vraag: wordt het ook niet eens tijd voor de mogelijkheid een negatieve waardering te plaatsen.

Om medecachers te waarschuwen c.q. behoeden voor een teleurstelling?

Om een cachelegger op ludieke wijze duidelijk te maken dat dat misschien wat beter had gekund?

 

Noem het bijv. de Ge'Odeur

De benodigde scripts zijn te kopieren van het Geo 'd Or systeem.

 

Alleen even het plaatje veranderen in bijv. een dampend hoopje stront. ;)

 

 

;);):thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een bookmarklist aan: Twin Peaks Zwarte Lijst

 

Zou ook kunnen, maar niet iedereen maakt gebruik van bookmarklists.

 

Een Ge'Odeur op je pagina zou de cachelegger aan het denken moeten zetten om de cache (of de volgende) te proberen iets aantrekkelijker te maken. :thumbup:

 

Wat er nu gebeurt is dat een cachelegger trots is op zijn Geo'd Or (en terecht)

 

Het kan volgens mij ook geen kwaad als een cachelegger zich bij een aantal slechte waarderingen eens achter de oren krabt. ;)

Maar je bent wel vrij om een d'Or banner op je pagina te plaatsen. Je kunt niet verplichten een d'Eur banner te plaatsen op je cachepagina.

 

Is dit misschien een voorbeeld ;)

poep.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg overigens, via mail, het verwijt dat ik zelf nog 0 caches heb weggelegd en dus geen recht van spreken zou hebben.

 

Daar kan ik heel kort over zijn:

Ik heb mezelf voorgenomen dat ik bij 1000 caches misschien ervaring genoeg heb om zelf iets moois weg te leggen.

Daarnaast: Het ontbreekt mij momenteel zowel aan tijd (anders had ik die 1000 al wel gehad) als aan fantasie voor het wegleggen van een cache.

 

Alleen ben ík wél zo verstandig om dat dan ook niet te doen.

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat er snel zoiets komt. Dan weet ik teminste over welke cache Twin Peaks het heeft ;)

 

Ja dit prikkelt de nieuwsgierigheid natuurlijk wel ...... ;) niet zozeer de ligging in de woonwijk als wel de eis van positief loggen, straks krijgen we nog standaardteksten voorgeschreven voor onze logs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan dit idee wel volgen. Maar Roode Loper heeft wel gelijk, niemand zal toch op zijn listing vermelden hoeveel Ge'Odeurs hij al verkregen heeft? Je zou natuurlijk op een cachekaart kunnen kijken waar de vieste plekken van Nederland zijn, maar ja. Zelf zoek ik ook eerder op toegewezen Geo d'Ors als ik een bijzondere cache zoek.

 

Het idee is wel aardig, maar ik denk dat het zijn doel zal missen. Bovendien: zoveel mensen, zoveel wensen! Ik wed niet graag, maar zou niet verbaasd zijn als er dan ook nog een competitie ontstaat in het verzamelen van zoveel mogelijk stinkende hoopjes. En Nederland is al zo klein, dus of je zoiets zou willen is m.i. nogal de vraag. Blijf gewoon je negatieve log schrijven, zolang je die wel netjes houdt natuurlijk!

En om persoonlijke frustratie weg te schrijven is een zwarte lijst geen gek idee...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg overigens, via mail, het verwijt dat ik zelf nog 0 caches heb weggelegd en dus geen recht van spreken zou hebben.

 

Whahaha, wat een mop; alsof je eerst zelf 100 caches moet plaatsen i.p.v. vinden, voordat je weet dat een cache in een brandgang in een woonwijk misschien minder interessant is om te zoeken ;) . Het oog wil ook wat.

Leve de Ge'Odeur. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

<...>Na een aantal negatieve logs, heeft de cachelegger die allemaal verwijderd en bepaalt dat er ALLEEN POSITIEF GELOGD MAG WORDEN!!!! Nou vraag ik je....<...>

 

Toevallig vanmiddag een andere cacher ontmoet die verhaalde over een soortgelijke ervaring.

 

Wordt dus tijd voor actie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat er snel zoiets komt. Dan weet ik teminste over welke cache Twin Peaks het heeft ;)

 

Het gaat om een vrij recente "tuin" cache. Waarbij, voordat de legger de hint plaatste, het risico ook nog vrij groot was (rijtjeshuis) dat je in de verkeerde tuin ging zoeken.

 

Het type cache is mijn ding niet, maar dat is persoonlijk en dat steekt me niet eens zo: die zijn er nou eenmaal en daar kunnen we de bekende dooddoener "voor elk wat wils" op loslaten. Daar zijn al ettelijke discussies over geweest.

 

Wat me wel frustreert is dat de cachelegger alle DNF's en negatieve note's verwijdert en vervolgens zelf de note op de pagina zet, dat negatieve logs verwijderd worden.

 

Een log hoort toch een eerlijke weergave van jouw beleving bij de cache te zijn, of niet?....Hoe naief kun je zijn? ;)

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat er snel zoiets komt. Dan weet ik teminste over welke cache Twin Peaks het heeft :thumbup:

 

Het gaat om een vrij recente "tuin" cache. Waarbij, voordat de legger de hint plaatste, het risico ook nog vrij groot was (rijtjeshuis) dat je in de verkeerde tuin ging zoeken.

 

Het type cache is mijn ding niet, maar dat is persoonlijk en dat steekt me niet eens zo: die zijn er nou eenmaal en daar kunnen we de bekende dooddoener "voor elk wat wils" op loslaten. Daar zijn al ettelijke discussies over geweest.

 

Wat me wel frustreert is dat de cachelegger alle DNF's en negatieve note's verwijdert en vervolgens zelf de note op de pagina zet, dat negatieve logs verwijdert worden.

 

Een log hoort toch een eerlijke weergave van jouw beleving bij de cache te zijn, of niet?....Hoe naief kun je zijn? ;)

 

Je bent echt verkeerd bezig als je logs gaat verwijderen, waarin mensen hun bevinden vermelden.

Je speelt het spel dan niet eerlijk. ;)

Zo'n cache mag wat mij betreft direct van de site worden gehaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens mij gaf jezelf al het antwoord op je opmerking Twin Peacks. Ik weet wel dat je begrijpt, wat jij denkt, dat ik geschreven heb. Ik weet niet of je beseft, dat wat jij leest, niet is wat ik bedoelde. Ofwel, wat jij leuk of misschien wel niet leuk vind kan door iemand anders op een andere manier ervaren worden.

bewerkt door hgomsk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...