Spring naar bijdragen

Forums

1. MEDEDELINGENBOARD

1. 632

1. Nieuws, Informatie & Polls

Dit is het forum uitsluitend voor Geocaching nieuws, informatie & Polls, dus NIET voor vragen!

40,4k

Gebruik een specifiek subforum. Kan je je vraag nergens anders kwijt? Plaats je vraag dan hier.

62,7k

Voor al je vragen en informatie over de functionaliteit die deze site en dit forum je te bieden hebben.

2,2k

Vragen over de functionaliteiten die GC.com te bieden heeft zoals GPX en loc-files, Premium Member functionaliteiten etc..

5,3k

Vragen over het type cache, niet over caches.

3k

All je opmerkingen over leuke, rare, onvindbare locaties van de Caches.

1,2k
    7. Kennisgeving, vragen en informatie m.b.t. caches

Voor alle informatie m.b.t. caches. Eveneens te gebruiken indien je vragen hebt m.b.t. het reviewen van je cache en het maken van de cachepagina.

20,5k

Maak hier een draadje aan als je een of meer geocaches ter overname aanbiedt. Noem daarbij waar deze caches zich bevinden. Daarnaast het dringende verzoek om het te melden als de cache(s) is/zijn overgedragen. Dan kan het draadje daarna meteen worden gesloten.

20

Projecteren, omrekenmethoden, strippenkaarttechniek, puzzeltips.. Toets je ideeën. Meld hier ook je ervaringen, zoals opmerkelijke gebeurtenissen (ongelukjes) tijdens het cachen.

11,6k

1. Informatie

Nieuws uit de natuur

2k

Voor al je vragen op natuurgebied.

1,1k

1. Algemene vragen

Voor al je vragen over Point Hunting, die je niet in de andere rubrieken kwijt kunt.

893

Voor al je berichten over de RD meetpunten

1,4k

De Decimale Graden Punten in Nederland

117

1. Nieuws, Informatie & Polls m.b.t. Hardware

Dit is het forum voor nieuws, informatie & Polls m.b.t. hardware, dus NIET voor vragen!

1,2k

Voor al je vragen en opmerkingen over Magellan ontvangers, o.a. de eXplorist familie.

2,4k

NIET Garmin en Magellan ontvangers. Denk aan smartphone, autonavigatie-ontvangers en andere mobiele apparaten met ingebouwde GPS en navigatie-software.

8k

Denk aan alle niet gps gerelateerde hardware zoals prikstokken, scheppen en prikstokken, zaklampen en cachematerialen.

4k

1. Nieuws, Informatie & Polls m.b.t. software

Dit is het forum voor nieuws, informatie & Polls m.b.t. software, dus NIET voor vragen!

1,7k

Andere zachte waren zoals de Geocaching Smartphone App, GCTools, c:geo, Geocachers on The Move ....

12,2k

Basecamp, Mapsource, Tom Tom, OZIexplorer ...

10k

Alle software om de hardware aan het localiseren te houden

559

1. Off Topic onderwerpen - Geocaching gerelateerd

(Voor alles wat je nergens anders kwijt kan, maar wel een link met geocaching heeft. Blijf in het draadje on-topic)

19,6k
    2. Off Topic - Niet Geocaching gerelateerd

(Voor alle onderwerpen die je nergens anders kwijt kan. Blijft in het draadje on-topic. Bedenk wel even of een ander forum/website dan het Geocachingforum meer op zijn plaats is om je vraag te posten)

2,4k

Alleen GPS of aanverwante te koop.
      N.B. commerciële advertenties worden geweigerd.
      Advertenties blijven 2 maanden staan.

2,4k

Dit forum is voor alle persoonlijke mededelingen. Kortom alles wat je wilt delen met de geocaching community.

6,6k

Hier praten we over Geokoetjes en Geokalfjes. Onze bar is 24/7 open. 

5,5k

• Forumstatistieken

• Aantal discussies
      20,3k
    • Aantal berichten
      327,1k
    • U kan natuurlijk altijd een 'Write note' bij die multi schrijven, waarin u kort e.e.a. uitlegt en uw standpunt maakt, om zo aan de CO te vragen de cache aan te passen. Maar misschien is de cache bewust dáár neergelegd, bewust simpel gehouden en is deze bewust op afstand op te lossen, dan lijkt mij daar toch een plan achter te zitten. Ook in Nederland worden veel caches gelegd, die meer hebben met het vullen van een gaatje in de matrix of om zo aan de voorwaarden van challenges te voldoen, dan met Geocachen.....  
    • Nee, ik ga geen reviewer verwittigen. Ik zou wel graag de motivatie van de legger weten. Wie in IJsland woont of het bezoekt ziet de listing en kan de cache niet gaan vinden, wie in Finland woont of het bezoekt ziet de listing niet en zal de cache dus ook niet gaan zoeken. Dat lijkt mij contraproductief. Gezien bijna alle founds van Finnen zijn ziet het er naar uit dat heb bestaan van deze cache via de lokale "tam-tam" rond gaat met als enig doel een IJsland souvenir. Geen idee of ik zelf nog in Finland ga komen, we waren er al 2 keer "pre-geocaching", maar ik zal deze multi misschien toch maar in mijn vakantie-backup database zetten. We hebben voor dit mini tripje ook al de bestemming veranderd (dachten eerst aan de Lofoten in Noorwegen maar daar  zouden we te weinig kunnen doen en meer afstanden moeten afleggen).  
    • Als ik zo naar eigen tradi's en mystery caches van Janiiss kijk, dan liggen die allemaal in Finland en daar zal hij/zij ook wel wonen. Dus heeft hij/zij waarschijnlijk de multi bewust in IJsland gelegd. Tja, of u daarvoor een reviewer wilt inseinen om de multi te laten verplaatsen, dat is aan u ( en de andere die "...teleurgesteld zijn..." ). Ik zal er ( helaas ) nooit komen, dus bemoei ik me er ook niet mee !  
    • Geen probleem met de stats waar een niet bezocht land in staat (hoe veel hebben geen virtual gelogd vanuit de "armchair"). Het gaat er vooral om dat deze cache op de verkeerde plaats op de kaart staat. Dat zie je ook in de logs waar mensen deze multi bij de start in IJsland willen doen maar dan teleurgesteld zijn als blijkt dat de final in Finland ligt. Je ziet trouwens in de stats van de vinders dat ze maar 1 found hebben in IJsland, de "multi" wordt gewoon met streetview opgelost. Vandaar ... Mystery en de bogus binnen de 3.2Km dus. De reviewer vindt blijkbaar dat de listing in orde in (en volgens de regels). Raar...  
    • Ach, als dat alles is. Men heeft er tenminste wat voor gedaan. Dat is altijd beter, dan niet zoeken, dus niet vinden maar wel als found loggen !  
    • Hi, We bereiden momenteel een kort tripje voor om nog eens naar Aurora Borealis te kijken. Natuurlijk proberen we dan wat caches mee te pikken en de selectie kan natuurlijk niet vroeg genoeg beginnen. Wat bij een geselecteerde multi opviel was dat het eerste WP zeer eenvoudig was maar dat WP2 al direct meer dan 1000Km verder lag. De vraag werd met streetview opgelost en WP3 lag alweer in een ander land. Niettegenstaande het start coördinaat in IJsland ligt is het eind coördinaat bijna 2500Km verderop in Finland. De eindoplossing was op 10 minuten gevonden en toch zou dit een D5 moeten zijn. Dit had beter een mystery geweest met bogus coördinaat op minder dan 3.2Km van de cache. Wie in Finland de cache vindt heeft meteen, zonder te reizen, IJsland in zijn statistieken staan.  
    • Ik heb geen probleem met Bonus caches, wel als die voor ALC zijn, dus zou men een bonus van een ALC beter onder de labcaches zetten, wie geen ALCs doet heeft ook geen boodschap aan een ALC bonus. Challenges hebben trouwens ook een mystery icoon en die liggen wel op de gegeven coördinaten. Het filteren dat ik vandaag in GSAK deed toonde aan dat ik veel ALC bonus caches gemist had in het verleden omdat er geen standaard is om ze weg te filteren.   Kleine ergernis: caches van Ommetje Nederland die ALC bonus zijn... Ik ga er van uit dat we nooit alle OM's gaan doen (voor Rondje Vlaanderen deden we ze wel allemaal, behalve 3 gemeenten waar er geen RV is) dus het niet héél erg.  
  • Discussies

• Populaire auteurs

Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

• Recente statusupdates

• Nieuwe aanmaken...