Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hi, net terug van een vakantie en als eerste een nieuw Token opgehaald. Vervolgens met de Macroknop " update" nieuwe caches ophalen.  Maar helaas krijg ik steeds de melding dat mijn balance niet goed is en/of een fout gelezen wordt. Al van alles geprobeerd zoals aantallen van Balance veranderen , maar helaas blijft de melding en kan ik niets meer downloaden... Wie kan mij helpen ??    Bedankt van opa Nokki

ReizenReizen

Geplaatst (bewerkt)

Hallo,

misschien is er iets misgegaan met de nieuwe token. Probeert u eens een nieuwe token in te laden.

1.png.6ffab9e4556fd5af6d0b9dfa55319d65.png

Ik krijg al tijden allerlei GSAk script foutmeldingen als mijn token vernieuwd moet worden, maar als ik die gewoon wegklik en daarna inlog en mijn akkoord geeft, wordt de nieuwe token wel in GSAK geladen en werkt deze weer prima.

Anders na 24 uur eens weer proberen, want dan zal uw GC-balance weer gereset en dus maximaal zijn.

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst (bewerkt)

En wat ziet u als u 'Show Balances' aankiest ?

1.png.54396512ccd7e9a73228a3ecff249c5d.png

Geen foutmelding tijdens het inlezen van de gegevens bij GC ?

2.png.850f7681d87a8242a3cd7f6bcc865eaf.png

3.png.cc8d804cab25d88c024afb564eade8eb.png

Als u overigens een foto/screenshot van de foutmelding kan maken, dan is die extra ( en duidelijke ) informatie natuurlijk handig.

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst
1 uur geleden zei opaNokki:

Dank je,  ik heb inmiddels al 3x een nieuw token opgehaald, maar de problemen houden aan. Helaas !

De melding blijft "not enough API-balance or reading."

Geplaatst (bewerkt)

Als ik Google op 'GSAK not enough API-balance or reading' dan wordt er helemaal niets zinnigs gevonden :down:.

Misschien dan maar contact opnemen met Geocaching.COM via support.
Help.png.55285bf735ffd146323f9ba59b717105.png( op het pijltje klikken ).

Nu kan men daar niets met GSAK problemen, maar kan u wel laten controleren of uw balance goed is en/of u account misschien een probleem heeft.

Of als u een kennis hebt die ook GSAK gebruikt, daar eens proberen. Bij uw kennis de GSAK toegang revoke'n ( verwijderen ) en daarna in GSAK met uw account een nieuw token ophalen. Als GSAK ( bij uw kennis en met een token met uw account ) dan wel werkt, dan zal het probleem in uw GSAK ( bij u thuis ) zitten. Na deze test kan u m.b.v. revoke ook uw GC token voor uw kennis weer verwijderen ( belangrijk is wel met welke account u bij GC bent ingelogd, want zo bepaald u welk account/token verwijderd wordt ).

bewerkt door Linkalovers
  • Leuk 1
Geplaatst

Beter is het GSAK forum te gebruiken, GC gaat voor dit probleem gewoon naar GSAK wijzen.

Je kan wel eens proberen om je token te vernieuwen via methode 2.

Geplaatst (bewerkt)
2 uur geleden zei on4bam:

Beter is het GSAK forum te gebruiken, GC gaat voor dit probleem gewoon naar GSAK wijzen.

Je kan wel eens proberen om je token te vernieuwen via methode 2.

Natuurlijk is daar veel informatie te vinden, maar waarom dan niet dáár een topic aangeven ?

Natuurlijk kan methode 2 beter werken, maar de token wordt ook nu al wel ingeladen, want dát downloaden/inladen geeft ( blijkbaar ) geen error. Maar de samenwerking tussen token, GSAK en GC gaat niet goed.

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst (bewerkt)
36 minuten geleden zei Linkalovers:

waarom dan niet dáár een topic aangeven ?

Moet ik daar gaan zoeken dan? TS kan daar toch gewoon een topic starten?

BTW, is opaNokki PM? Op GC is die account niet te vinden.

bewerkt door on4bam
Geplaatst

Haha , dank Geo-vrienden.  Opa Nokki is al lid sinds 2009 en dus ook al vele jaren PM.

Echter dat geknoei met digitale websites gaat een ouwe kerel vaak boven de pet. Ik probeer wel zelf van alles, maar software is niet mijn ding.

Inmiddels heb ik om die API balance te herstellen een groot deel van mijn databases verwijdert, maar die opnieuw gecreëerde ruimte geeft geen soelaas.

Er verandert dus niks, m.a.w geen enkele nieuwe cache kan ik downloaden in Gsak.

Het al tijden hebben van software problemen vertaalt zich ook in het feit dat de GPS functie "Geocaches downloaden" in het veld niet werkt.

Toestel geeft bij iedere poging aan dat ik mijn toestel moet registreren.  Toestel GPSMAP66sr  is pas 5 jaar oud en natuurlijk allang geregistreerd.

Maar die software is een regelrechte ramp ; en zeker voor iemand van 77.

Groet Nokki

Geplaatst

Wat je GPS betreft, staat je accountnaam in het veld bij Setup > geocaching > geocaching live? Je moet daar je geocaching naam + membership: Premium zien staan. Zo niet > opnieuw instellen.

Databases hebben niets te maken met de API toegang.

Wat je wel nog kan proberen is een volledige backup maken van GSAK (File > Backup > filenaam invullen en "select all databases" en "save GSAK settings" aanklikken).

Daarna kan je een eerdere backup terugzetten van toen alles nog werkte (eventueel geen databases selecteren maar enkel de settings selecteren).

Controleer ook:

by Tools > Options in de tab General of je Owner ID# hetzelfde is dan wat je vindt op je account pagina bij geocaching bij de optie "account"

image.png.b3c1a65569afb74535be31f5fe4aa969.png

image.png.b8254a8919e03dd8890fb29c625fc1e7.png

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...