Spring naar bijdragen

Forums

1. MEDEDELINGENBOARD

1. 236

1. Nieuws, Informatie & Polls

Dit is het forum uitsluitend voor Geocaching nieuws, informatie & Polls, dus NIET voor vragen!

40,7k

Gebruik een specifiek subforum. Kan je je vraag nergens anders kwijt? Plaats je vraag dan hier.

62,5k

Voor al je vragen en informatie over de functionaliteit die deze site en dit forum je te bieden hebben.

2,1k

Vragen over de functionaliteiten die GC.com te bieden heeft zoals GPX en loc-files, Premium Member functionaliteiten etc..

6,5k

Vragen over het type cache, niet over caches.

3k

All je opmerkingen over leuke, rare, onvindbare locaties van de Caches.

1,2k
    7. Kennisgeving, vragen en informatie m.b.t. caches

Voor alle informatie m.b.t. caches. Eveneens te gebruiken indien je vragen hebt m.b.t. het reviewen van je cache en het maken van de cachepagina.

19,8k

Maak hier een draadje aan als je een of meer geocaches ter overname aanbiedt. Noem daarbij waar deze caches zich bevinden. Daarnaast het dringende verzoek om het te melden als de cache(s) is/zijn overgedragen. Dan kan het draadje daarna meteen worden gesloten.

20

Projecteren, omrekenmethoden, strippenkaarttechniek, puzzeltips.. Toets je ideeën. Meld hier ook je ervaringen, zoals opmerkelijke gebeurtenissen (ongelukjes) tijdens het cachen.

11,6k

1. Informatie

Nieuws uit de natuur

1,9k

Voor al je vragen op natuurgebied.

1,1k

1. Algemene vragen

Voor al je vragen over Point Hunting, die je niet in de andere rubrieken kwijt kunt.

868

Voor al je berichten over de RD meetpunten

1,4k

De Decimale Graden Punten in Nederland

113

1. Nieuws, Informatie & Polls m.b.t. Hardware

Dit is het forum voor nieuws, informatie & Polls m.b.t. hardware, dus NIET voor vragen!

1,1k

Voor al je vragen en opmerkingen over Magellan ontvangers, o.a. de eXplorist familie.

2,4k

NIET Garmin en Magellan ontvangers. Denk aan smartphone, autonavigatie-ontvangers en andere mobiele apparaten met ingebouwde GPS en navigatie-software.

7,3k

Denk aan alle niet gps gerelateerde hardware zoals prikstokken, scheppen en prikstokken, zaklampen en cachematerialen.

4k

1. Nieuws, Informatie & Polls m.b.t. software

Dit is het forum voor nieuws, informatie & Polls m.b.t. software, dus NIET voor vragen!

1,7k

Andere zachte waren zoals de Geocaching Smartphone App, GCTools, c:geo, Geocachers on The Move ....

12k

Basecamp, Mapsource, Tom Tom, OZIexplorer ...

9,8k

Alle software om de hardware aan het localiseren te houden

550

1. Off Topic onderwerpen - Geocaching gerelateerd

(Voor alles wat je nergens anders kwijt kan, maar wel een link met geocaching heeft. Blijf in het draadje on-topic)

19,6k
    2. Off Topic - Niet Geocaching gerelateerd

(Voor alle onderwerpen die je nergens anders kwijt kan. Blijft in het draadje on-topic. Bedenk wel even of een ander forum/website dan het Geocachingforum meer op zijn plaats is om je vraag te posten)

2,4k

Alleen GPS of aanverwante te koop.
      N.B. commerciële advertenties worden geweigerd.
      Advertenties blijven 2 maanden staan.

2,4k

Dit forum is voor alle persoonlijke mededelingen. Kortom alles wat je wilt delen met de geocaching community.

6,6k

Hier praten we over Geokoetjes en Geokalfjes. Onze bar is 24/7 open. 

5,5k
  • Wie is online   0 leden, 0 anoniem, 51 gasten (toon volledige lijst)

• Er zijn op dit moment geen geregistreerde gebruikers online
  • Gebruikersstatistieken

41423
    Aantal leden
    1286
    Meest online
    Willempie12
    Nieuwste lid
    Willempie12

• Aantal discussies
      20,1k
    • Aantal berichten
      321,7k
    • Ik heb sinds kort een nieuwe Garmin GPSmap67 aangeschaft. Werkt goed met koersen en navigeren echter met het zichtbaar maken van de goecaches heb ik problemen. Voorheen maakte ik een query aan en plaatste deze op de Oregon in de juiste GPX map. Dat kan met de GPSmap67 niet meer. Ik kan lijsten maken welke ik zie in het overzicht bij geocaching live maar kan ze niet downloaden wanneer ik bijvoorbeeld in een stad of in de natuur ben zodat ik de caches kan zoeken in de omgeving waar ik op dat moment ben. Ik kan wel de query zichtbaar maken in het overzicht bij de lijsten wanneer de GPs is aangesloten op de computer (MacBook). Mijn vraag is nu: hoe kan ik de geocaches gemaakt met lijsten zichtbaar krijgen op de GPS ? Bijzonderheid: De gps is aangemeld bij geochacg. Garmin explore is geinstalleerd op de telefoon Garmin connect is geïnstalleerd op de telefoon De query op de gps zetten vanaf de computer vindt plaats via Garmin express  
    • Beste forum gebruiker, Helaas hebben wij doen besluiten om te stoppen met het forum. Redenen zijn, het steeds verder teruglopend aantal bezoekers, het gebrek aan een forum moderator, het dalende aantal donateurs en de oplopende kosten.  Wij bedanken Peetee voor zijn jaren lange inzet en natuurlijk alle forum gebruikers van de afgelopen jaren voor hun bijdrage.   Je kunt geocaching.nl ondersteunen door je aan te melden als donateur voor 10 euro per jaar. Inkomsten gegenereerd uit donaties worden aangewend om de kosten te dekken die gepaard gaan met het onderhouden, uitbreiden en hosten van deze website. Tevens worden inkomsten uitgegeven aan de promotie van Geocaching als sport c.q. vrijetijdsbesteding.  Stichting Geocaching Nederland en het bijbehorende rekeningnummer zijn opgeheven. Het nieuwe rekeningnummer is NL16 INGB 0675 6752 51 t.n.v. de Stichting Nederlandse Geocache Organisatie (Stichting NGO) te Assen o.v.v Donateur en uw geocachenaam.    Alvast bedankt voor uw support!    Met vriendelijke groet, Het bestuur Stichting Nederlandse Geocache Organisatie
    • Misschien een drastische oplossing. Maak vanuit GSAK een backup van alle data (Backup > alle databases save GSAK settings). Daarna uninstall van GSAK en verwijder manueel achtergebleven files (o.a. in C:\Users\naam\AppData\Roaming\gsak) Herstart de PC en herinstalleer GSAK (ook de nieuwste updates). Daarna opnieuw je GC account instellen en proberen om via de API een paar caches of een PQ of list binnen te halen.  Als dat lukt kan je met restore je databases opnieuw inladen. Probeer dan een refresh via API van enkele caches. Als dat lukt kan je, opnieuw via "restore" je macro's en filters opnieuw installeren.   
    • Zoals bekend bij lezers van het forum, worstel ik al een eeuwigheid met het probleem dat ik niet ene nieuw cache kan binnenhalen. Via de knop "Update" in Gsak , komt telkens de melding "niet voldoende Api of leesfout. Vele goede raad ter harte genomen, echter een oplossing wordt maar niet gevonden.  Dat impliceert dat ik Gsak niet kan gebruiken en de GPSMAP 66sr geeft ook een melding "autorisatiefout"  !  Ik weet het ondertussen niet meer. !!!!
    • Uiteraard moest je bij GC registreren, het is hun API waar je caches ophaalt. Dat staat namelijk ook op het GPS registratiescherm (er staat zelfs een geocaching logo bovenaan). Ik heb zopas ook geprobeerd om mijn GPS te registreren en dat werkt nu hier ook probleemloos. Waarschijnlijk is er bij GC eerder wat mis gelopen (dat gebeurt wel meer). Heb je in GSAK je GC-account al eens verwijderd en na een herstart van GSAK opnieuw ingesteld?   Wat het GSAK token betreft kan je best posten op het GSAK forum trouwens.       
    • Nieuwe ontwikkelingen !  Opnieuw geprobeerd het toestel te registreren. Dit keer een andere site genomen op Google. Niet Garmin International/registreren , maar de officiële Blog Geocaching.  En voorwaar in enkele seconden was de registratie gedaan en kreeg ik de uitnodiging te gaan cachen.  Nou is dat niet helemaal geweldig !!! Men zou eens moeten realiseren dat de software voor ouderen abracadabra is en vooral degene die aardig onderweg is met de aandoening dementie. Hoe ouder hoe lastiger ! Afijn , nu naar de volgende stap:  hoe krijg ik mijn api balance weer goed, zodat ik ook in Gsak nieuwe caches kan binnen halen. Die nieuwe Tokens 1 en 2  al vele malen opgehaald en dat helpt dus niet. We prutsen verder !
  • Discussies

• Populaire auteurs

Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

• Recente statusupdates

• Nieuwe aanmaken...