Spring naar bijdragen

Forums

1. MEDEDELINGENBOARD

1. 632

1. Nieuws, Informatie & Polls

Dit is het forum uitsluitend voor Geocaching nieuws, informatie & Polls, dus NIET voor vragen!

40,4k

Gebruik een specifiek subforum. Kan je je vraag nergens anders kwijt? Plaats je vraag dan hier.

62,7k

Voor al je vragen en informatie over de functionaliteit die deze site en dit forum je te bieden hebben.

2,2k

Vragen over de functionaliteiten die GC.com te bieden heeft zoals GPX en loc-files, Premium Member functionaliteiten etc..

5,3k

Vragen over het type cache, niet over caches.

3k

All je opmerkingen over leuke, rare, onvindbare locaties van de Caches.

1,2k
    7. Kennisgeving, vragen en informatie m.b.t. caches

Voor alle informatie m.b.t. caches. Eveneens te gebruiken indien je vragen hebt m.b.t. het reviewen van je cache en het maken van de cachepagina.

20,5k

Maak hier een draadje aan als je een of meer geocaches ter overname aanbiedt. Noem daarbij waar deze caches zich bevinden. Daarnaast het dringende verzoek om het te melden als de cache(s) is/zijn overgedragen. Dan kan het draadje daarna meteen worden gesloten.

20

Projecteren, omrekenmethoden, strippenkaarttechniek, puzzeltips.. Toets je ideeën. Meld hier ook je ervaringen, zoals opmerkelijke gebeurtenissen (ongelukjes) tijdens het cachen.

11,6k

1. Informatie

Nieuws uit de natuur

2k

Voor al je vragen op natuurgebied.

1,1k

1. Algemene vragen

Voor al je vragen over Point Hunting, die je niet in de andere rubrieken kwijt kunt.

893

Voor al je berichten over de RD meetpunten

1,4k

De Decimale Graden Punten in Nederland

117

1. Nieuws, Informatie & Polls m.b.t. Hardware

Dit is het forum voor nieuws, informatie & Polls m.b.t. hardware, dus NIET voor vragen!

1,2k

Voor al je vragen en opmerkingen over Magellan ontvangers, o.a. de eXplorist familie.

2,4k

NIET Garmin en Magellan ontvangers. Denk aan smartphone, autonavigatie-ontvangers en andere mobiele apparaten met ingebouwde GPS en navigatie-software.

8k

Denk aan alle niet gps gerelateerde hardware zoals prikstokken, scheppen en prikstokken, zaklampen en cachematerialen.

4k

1. Nieuws, Informatie & Polls m.b.t. software

Dit is het forum voor nieuws, informatie & Polls m.b.t. software, dus NIET voor vragen!

1,7k

Andere zachte waren zoals de Geocaching Smartphone App, GCTools, c:geo, Geocachers on The Move ....

12,2k

Basecamp, Mapsource, Tom Tom, OZIexplorer ...

10k

Alle software om de hardware aan het localiseren te houden

559

1. Off Topic onderwerpen - Geocaching gerelateerd

(Voor alles wat je nergens anders kwijt kan, maar wel een link met geocaching heeft. Blijf in het draadje on-topic)

19,6k
    2. Off Topic - Niet Geocaching gerelateerd

(Voor alle onderwerpen die je nergens anders kwijt kan. Blijft in het draadje on-topic. Bedenk wel even of een ander forum/website dan het Geocachingforum meer op zijn plaats is om je vraag te posten)

2,4k

Alleen GPS of aanverwante te koop.
      N.B. commerciële advertenties worden geweigerd.
      Advertenties blijven 2 maanden staan.

2,4k

Dit forum is voor alle persoonlijke mededelingen. Kortom alles wat je wilt delen met de geocaching community.

6,6k

Hier praten we over Geokoetjes en Geokalfjes. Onze bar is 24/7 open. 

5,5k

• Forumstatistieken

• Aantal discussies
      20,3k
    • Aantal berichten
      327,1k
    • De GPS op m'n smartphone werkt prima en héél soms, als de 64s 'vreemd doet' of we de cache niet kunnen vinden, dan gebruik ik C:Geo ook als gps. Als een soort second opinion en dat werkt soms verbazend goed .  
    • C:GEO gebruik ik ook, handig voor het overzicht, kaartje is ook prima, behalve met zonlicht, dan zie je niet veel meer op je GSM Gebruik het niet voor navigatie, de GPS in mijn smartfone is een 1 april grap. Daarvoor is dan de Garmin64sx, vind ik zelf een fijne GPSr  
    • Bedankt, maar ik kom niet verder. Gsak vind ik niet simpel, Geoprinter wel (overigens kreeg ik m deze week toch nog te pakken op chrome) Simpel is; Je klikt de caches die je gaat doen in ene naar Geoprinter; die maakt dr een lijst van met alle relatieve info (zoals hint, gtrootte, D/T, coordies) die je zelf ook gewoon kunt aanvullen met opmerkingen/eigen hints (makkelijk voor een kleine Multi). Met één klik zet je ze in je Garmin. En met één klik heb je ze ook op een route kaart. En je kunt alles (bv de volgorde) met één klik veranderen. Grote Multis print ik wel ff uit. Ik gebruik geen kindertelefoon of tomtom, en dan is dit de hemel! Eeuwig zonde als dit niet meer werkt. Dat wordt dan een screenshot en met de pen info dr bij kalken.....
    • Dat deed ik ook, maar nu gebruik ik C:Geo voor o.a. de vragen en een klein notitieboekje voor de antwoorden. De route staat ook in het notitieboekje en deze is verder ook de algemene 'administratie'. Ook ik gebruik GSAK ( met Pocket Queries als input ) voor een kleine database, zo'n 50 km rond m'n huis of rond de plek waar we plannen om te gaan geocachen. Met C:GEO op m'n Android smartphone heb je alle informatie van de cache, maar op o.a. een beter te lezen ( en groter ! ) scherm. Gaan we heel veel caches doen ( b.v. een lange trail ), dan laad ik de *.gpx file ( die ik ook op m'n gps zet ), direct in C:Geo. Zijn het maar een paar caches, dan lees ik die thuis in C:Geo gewoon in. Eventueel daarna in C:Geo een refresh van de caches doen, zodat je dan 100% offline kan cachen en zelfs ergens midden op de heide nog alle cache gegevens kan lezen. Overigens, voor 'navigatie' gebruik ik een Garmin64s gps.  
    • Klopt, GSAK is wat overweldigend als je het de eerste keer gebruikt (bij mij in 2007) maar ik zou niet zonder kunnen. Ik gebruik de website van GC haast niet meer en door het gebruik van macro's kan ik alles wat ik nodig heb met een paar clicks doen. 's Avonds gevonden caches inlezen, logs schrijven, foto's toevoegen, TBs droppen/retrieven en dan "klik" alles in 1 keer uploaden via API.  
    • O ja, multis  print ik gewoon ff uit, heb je gelijk een kladblaadje 
    • Pocker queries zijn ook best handig vind ik. Persoonlijk, maar dat is ieder zijn ding, vind ik GSAK niet zo gebruiksvriendelijk.  Misschien als je het een tijdje gebruikt, maar als je het voor de eerste keer opstart word ik er niet echt blij van.
  • Discussies

• Populaire auteurs

Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

• Recente statusupdates

• joke0953

Ik zie dat er in Amsterdam (en andere grote steden) zgn 'global geocaching' caches zijn. Helaas snap ik de bedoeling ervan niet, en ik kan tot nu toe ook geen uitleg vinden. Kan iemand mij die geven? Bij voorbaat dank.
      · 1 antwoord
    • team kruupi

Weet iemand hoe ik die lelijke poppetjes van Tinypic van mijn pagina krijg..
      groet van Team-kruupi
      · 5 antwoorden
    • Fantasties  »  barny

Barny,

Kan ik ergens contact met je opnemen?
      Heb je een e-mail adres

· 1 antwoord
    • de wollies  »  Linkalovers

Weet niet of ik hier goed zit maar kan iemand mij vertellen waarom de pagina van geocaching.com steeds in het engels verschijnt als ik hem als ik hem in nederlands opsla?
      · 2 antwoorden
    • Heracross  »  Peetee

Ik ben wel beschikbaar als beginnershulplijn.
      Heracross, Erwin, woonachtig regio Amsterdam-Haarlem, maar beschikbaar voor letterlijk alles.
      Regio Noord-ZuidHolland, Utrecht, Flevoland (werkzaam in Almere)
      · 1 antwoord
  • Nieuwe aanmaken...