Twin Peaks Geplaatst 20 september 2007 Geplaatst 20 september 2007 Lekkere multi. elke afstand is goed, maar een langere afstand vind ik prima, zolang het maar interessant blijft (niet te veel saaie stukken asfalt)
Wilxlii Carrotte Geplaatst 20 september 2007 Geplaatst 20 september 2007 Een aantal micro's achter elkaar, vinden wij toch ook wel erg vermoeiend, het is dan wel niet het verre lopen, maar wel steeds nieuw coordinaat in de gps doen, tom tom instellen, stuk met de auto rijden, auto uit, stukje lopen, zoeken!!!!!!, auto weer in enz.enz.Valt ons steeds weer op dat het (voor ons) vermoeiender is, dan een lekker stuk lopen (bv 5 km.) en dan de kist zoeken. ... Daar had ik het nou juist over! Als de route 5 km is, maak je er natuurlijk een multi van. Maar als de route 10-25 kilometer is of nog hoger, dan alsjeblieft splitsen in meerdere traditionals (of multi's kan ook !).
Team Gelaen Geplaatst 20 september 2007 Geplaatst 20 september 2007 Off-topic: knip, Alhoewel ik het wel jammer vind dat er in micro's geen trackables passen op de micro coin na dan. En deze natuurlijk Micro bug En nu weer on-topic. Doe mij ook maar een multi, zo rond de 10km lopen. Het liefst met maar 1 keer rekenen op het eind. Jan
Geopatra Geplaatst 20 september 2007 Geplaatst 20 september 2007 Je kunt het toch nooit iedereen naar de zin maken, zeker gezien het feit dat hier maar een uiterst miniem deel van de geocachers reageert. Ergo doe lekker waar je zelf zin in hebt, dan is de kans het grootst dat het iets leuks wordt. Geopatra.
t-bones Geplaatst 20 september 2007 Geplaatst 20 september 2007 Een multi... maar dan zonder eindeloos gereken. Liever met 'slimme opdrachten' die ervoor zorgen dat je lokaal goed uit je doppen moet kijken. Of met opdrachten die geest scherpen. Of de GPS vaardigheden verhogen. Kortom een cache waar je wat van op steekt. De oplossingen moeten wel op de route te vinden zijn, en niet op het internet (fenomeen leunstoelcache...) Mooie natuur is een pré, maar wat asfalt geen bezwaar. En als je toch bezig bent: graag mooi weer en een vrije dag! T-Bones
Tim&Job Geplaatst 20 september 2007 Auteur Geplaatst 20 september 2007 Tja het blijkt toch wel moeilijk beslissen Maar in mijn vrije tijd zal ik wel iets in elkaar knutselen. Eéén ding is al duidelijk: niet ontsettend veel gereken! Ik heb al een leuk stukje bos gevonden met zelfs nog geschiedenis erbij ook! GRTZ, Tim&Job
Eigenwijs Geplaatst 20 september 2007 Geplaatst 20 september 2007 (bewerkt) Hoi Tim&Job, Je zult het met een cache nooit naar iedereen zijn/haar zin doen. Velen zullen een multi waarderen en anderen weer een serie traditionals (wel/geen micro) gevolgd door een bonuscache. Dit hangt af van de mobiliteit van mensen, hun interesses, de reden waarom ze geocachen, etc. Een multi lopen telt echter minder hard mee in de ranking dan een serie drive-in traditionals waar je er velen van op één dag kunt doen. Gelukkig zal dit voor vele geocachers geen issue zijn en is dit alleen belangrijk voor de 'puntenjagers'. Mijn voorkeur gaat echter toch uit naar een 'ouderwetse' multi van 4 - 5 kilometer door de natuur. Gewoon met waypoints (slim gebruik makend van reeds aanwezige objecten) zo'n 300 - 400 meter uit elkaar. Veel rekenwerk hoef je er niet bij te halen, maar je zult toch de volgende coördinaten moeten geven of laten berekenen. Wel hoop ik dat jullie een medium - large size ammobox o.i.d. gebruiken als cache. Hier kunnen mensen dan hun TB's of coins goed in kwijt! Ik hoop dat de omgeving die jullie hebben gekozen zich leent voor zo'n multi. Dan kom ik vanzelf die kant een keer op! 20 september 2007 bewerkt door Chembrother
dmace Geplaatst 20 september 2007 Geplaatst 20 september 2007 Tja het blijkt toch wel moeilijk beslissen Maar in mijn vrije tijd zal ik wel iets in elkaar knutselen. Eéén ding is al duidelijk: niet ontsettend veel gereken! Ik heb al een leuk stukje bos gevonden met zelfs nog geschiedenis erbij ook! Als je veel te vertellen hebt, is een gebied met micro's en een bonus cache een heel stuk aantrekkelijker dan een ellenlang verhaal op je cachepagina. En voor wat het rekenen betreft: Dan hadden ze maar beter moeten opletten op school, of gewoon een rekenmachientje meenemen (bijna standaard op iedere GPS, standaard op de meeste mobieltjes en PDA's). Verder moet je het natuurlijk vooral zelf weten. Het is en blijft jouw cache. Ik zit zelf te broeden om een moeilijke puzzel-multi die niet in 1 dag opgelost zal zijn.
Bappie-NL Geplaatst 20 september 2007 Geplaatst 20 september 2007 Tja het blijkt toch wel moeilijk beslissen Maar in mijn vrije tijd zal ik wel iets in elkaar knutselen. Eéén ding is al duidelijk: niet ontsettend veel gereken! Ik heb al een leuk stukje bos gevonden met zelfs nog geschiedenis erbij ook! Hier maak je alvast 1 cacher helemaal blij! Ook ik hou niet van al dat gereken onderweg, vaak is het niet eens nodig en zorgt het er vooral voor dat de omgeving aan je voorbij gaat. Ik wandel graag maar dat wandelen is al snel niet leuk meer als je om de 30 meter stilstaat om opnieuw het N & E coördinaat moet berekenen om vervolgens weer 30 meter verder te lopen. Geschiedenis erbij maakt het alleen maar leuker! Zo leer je er weer eens wat bij. Als je veel te vertellen hebt, is een gebied met micro's en een bonus cache een heel stuk aantrekkelijker dan een ellenlang verhaal op je cachepagina. En voor wat het rekenen betreft: Dan hadden ze maar beter moeten opletten op school, of gewoon een rekenmachientje meenemen (bijna standaard op iedere GPS, standaard op de meeste mobieltjes en PDA's). Verder moet je het natuurlijk vooral zelf weten. Het is en blijft jouw cache. Ik zit zelf te broeden om een moeilijke puzzel-multi die niet in 1 dag opgelost zal zijn. Uhh ik snap je reactie niet helemaal, wat maakt een serie micro's (ik neem aan dat je een traditionele caches bedoeld) met een bonus cache een stuk aantrekkelijker? Dat je het verhaal kunt opsplitsen over een aantal cache pagina's? Ik heb inmiddels een heel aantal prachtige traditionele caches gelopen, maar keer op keer vind ik er toch 1 nadeel aan zitten en dat is dat je in 9 van de 10 gevallen precies dezelfde weg terug loopt. Een bonuscache vind ik helemaal geen extra waarde toevoegen. Terwijl je bij een multi keurig rondgeleid wordt. Ik zie niets geen probleem in het plaatsen van een stuk geschiedenis bij een multi, boeit het je niet dan lees je het niet. Ik vind het daarin tegen heel leuk om wetenswaardigheden te lezen van de punten waar je langs loopt. Wat dat rekenen aangaat heeft dat voor mij niets met opletten op school te maken. Indien er veel rekenwerk in een cache zit zie je uiteindelijk meer van je rekenmachine dan van de omgeving en dat vind ik jammer. Een puzzel-multi die niet in 1 keer te lopen is zal voor vele die niet uit de omgeving komen niet erg aantrekkelijk zijn. Uitdaging oké, maar maar een cache zo maken dat men hier voor meerdere malen terug moet komen? Ik zou voor uitdaging gaan, dat je goed moet opletten onderweg. Niet goed genoeg opgelet, tja dan zal je een stukje terug moeten lopen. Maar de cache wel zo in elkaar zetten dat hij met enige moeite wel te loggen valt in 1 dag. Maar goed, dat is mijn mening.
Aanbevolen berichten