Spring naar bijdragen

Klanttevredenheid


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Er zitten dus ook nu weer twee kanten aan de zaak. :)

 

Ik heb ook zelf alleen maar positieve ervaringen met Notter en ik weet dat dit voor veel klanten geldt. Ik heb trouwens even goede ervaringen met Sailtron wat dat aangaat.

Neemt niet weg dat overal wel eens iets mis gaat. Dat blijkt ook hier weer. Om daar meteen de uiterste consequentie aan te verbinden, zo van: "hier kom ik nooit weer!" vind ik ook wel wat erg ver gaan.

Daarnaast vertelt flatfisher hoe door Notter meteen werd toegegeven dat e.e.a. niet goed is gegaan, en dat hij verder alleszins redelijk is behandeld. Verder lijkt het erop dat waar Notter misschien niet vaak genoeg bij Sailtron informeerde, ook flatfisher in die zeven weken niet vaak bij Notter geïnformeerd heeft. Maar goed, ik kan me ook voorstellen dat Notter zoiets gezegd heeft van: "we bellen wel als er nieuws is ...". Een afspraak die overal veel gemaakt wordt.

Al ontneemt dat jou natuurlijk niet de mogelijkheid om na een week of drie zelf eens te informeren. Hetzij bij Notter, hetzij bij Sailtron.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik het hele verhaal vernam heb ik me ook even heel hard achter het oor gekrabd... Ikzelf zou al eerder even geinformeerd hebben naar de status tenslotte. En met zo'n voorgeschiedenis van uitermate goede service zou ik niet zo extreem reageren. Maar ja, niet iedereen is gelijk. En sommige mensen willen wel service maar er niet voor betalen.

 

Ikzelf heb geen enkele ervaring met Sailtron gelukkig. Wel met Notter. Alleen maar heel goede ervaringen. Overigens, ook Garmin UK doet het best wel prima. :(

 

Nou ja, ik hoop dat met beide kanten van het verhaal genoemd de oplettende lezer zelf een juiste interpretatie kan geven. :wine::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp het probleem van flatfisher ook wel of eigenlijk ook weer niet :)

 

Zeven weken voor een reparatie is inderdaad wel heel erg lang wachten, maar dat hoeft niet op de winkelier afgeschoven te worden. Die zal hem echt wel gelijk opgestuurd hebben naar Sailtron. Ik zou in zo'n geval zelf even een belletje gepleegd hebben naar Sailtron met de vraag wanneer de GPS weer terug te verwachten is.

 

En ja: zeven weken vissen is ook niet alles. Heb je geen reserve GPS dan? Ook een GPS gaat zo af en toe stuk en als je weet dat je verslaafd bent aan Geocachen dan hou je er eentje achter de hand, voor het geval dat. Bovendien is het handig als je met gastlopers een keer op pad gaat of met kinderen gaat cachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koedeboe heeft zijn GPS bij Leerentveld in Zwolle gehaald. Die had al een zeer strakke prijs (vergelijkbaar met de meeste internetwinkels) maar daar ging nog eens 10% vanaf vanwege het lid zijn van een inkoopvereniging. Hierdoor lag de prijs toch een dikke €130 onder die van de grootste "echte" winkel op dit gebied. Aangezien de winkel ook nog eens in het dorp is, was dat dus alleen maar mooi meegenomen.

 

Toen er wat met de GPS was bleek het retoursturen vanuit Sailtron ff langer te duren dan verwacht. Ze hebben nog wel een paar keer gebeld, maar sneller terugkomen deed die niet... Nu zijn het ook niet zulke experts dat ze weten wat er mis zou zijn, ze varen (zoals de meeste winkels) blind op wat Sailtron ze op de mouw spelt. Notter kan daar wellicht meer betekenen? Of niet natuurlijk! Ze krijgen hooguit vaker post vanuit Houten.

 

Gelukkig bleek het de eerste en (hopelijk) de laatste keer te zijn dat er service nodig was. Achteraf heeft men alleen een firmware updeet uitgevoerd die toen de meest urgente problemen oploste, daar deed Sailtron wel errug lang over!! Of men wist dat ie kwam en heeft daar expres op gewacht, toen de GPS verstuurd werd was de updeet er namelijk nog niet (en het probleem was ook niet uniek)....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen er wat met de GPS was bleek het retoursturen vanuit Sailtron ff langer te duren dan verwacht. Ze hebben nog wel een paar keer gebeld, maar sneller terugkomen deed die niet... Nu zijn het ook niet zulke experts dat ze weten wat er mis zou zijn, ze varen (zoals de meeste winkels) blind op wat Sailtron ze op de mouw spelt. Notter kan daar wellicht meer betekenen? Of niet natuurlijk! Ze krijgen hooguit vaker post vanuit Houten.

 

Nou, ze hebben in Notter een eigen technische dienst in huis, die ook van Garmin reparaties mag uitvoeren (desnoods met soldeerbout en zo) met behoud van fabrieksgaranties. Ik weet niet hoe vaak een GPS niet naar Sailtron toe hoeft hierdoor, maar alleen een firmware update doen ze uiteraard zelf...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat Notter niet elke dag met ze belt om te vragen waar alle reparaties blijven, dat lijkt me logisch.

Tja, maar tussen "elke dag bellen" en na 7 weken nog niks weten zit toch ook wel enige ruimte ... Niet echt een goede beurt natuurlijk. :thumbup:

 

Nee, 7 weken wachten is niet leuk. Notter had natuurlijk iets vaker kunnen melden dat ze nog niks terug hebben van Sailtron... maar dat verandert niet zoveel aan de situatie.

 

Ondertussen heb ik even wat geinformeerd in Notter en het ging om een occassion 76cs, die hij (in januari) heeft gekregen omdat hij niet tevreden was met een GPSMAP60, waarvoor hij in maart 2006 van Notter de aankooprijs terugkreeg van een ergens anders gekochte Geko 201. En de ingeleverde 76CS staat pas half oktober in de planning voor reparatie.

 

Nu kun je me gekleurd noemen, maar noem mij 1 andere zaak waar ze keer op keer proberen je zo goed te helpen. En dan ze zo ongeveer vervloeken als een reparatie bij de importeur erg lang duurt, waar Notter niets aan kan doen. Krijgt hij ook nog een vervangend toestel, wat ik bijzonder netjes vind.

 

Maar het zal wel aan mij liggen...

Je bent verbazend goed op de hoogte van mijn aanschaffen! Nou zijn dat ook geen geheimen. Ik heb inderdaad ooit eens een Geko 201 gekocht, van een vriend van me. Die heb ik bij Notter ingeruild voor een GPS 60 (dus niet een GPSMAP 60!). Dat was 22 maart 2006.

Vervolgens kwam een kennis van mij op de proppen met TOPO Nl. Ook in Notter werd me verteld dat ik die inderdaad kon gebruiken, er was geen beperking in het aantal unlocks ofzo. Prima, toen werd het interessant om een GPSMAP aan te schaffen. Mijn keuze viel toen op de betreffende GPSMAP 76 CS, omdat die zoveel geheugenruimte heeft, voor maar € 300,00. Nog altijd wel veel geld hoor! Maar gelukkig kreeg ik een heel jaar garantie (zie factuur, PM even als je het nummer wilt?)

Nog even gepraat over inruil van mijn GPS 60, maar dat leverde mij niet genoeg op, even goede vrienden met Notter. GPS op marktplaats, ik € 50 meer gekregen dan bij inruil, iedereen tevreden. Het was nu 4 maart 2007.

Nog binnen twee maanden (zie RMA2957, die kan je vast wel opvragen :w00t2: ) brak echter een batterijlipje af. Die reparatie is in Notter uitgevoerd, er is een nieuwe achterkant opgeschroefd en het serienummer is overgeplaatst. Prima, kan ik weer aan de gang. Tot vlak voor de zomervakantie (juli 2007), brak het batterijlipje wéér af. Balen, wel eerst op vakantie en daarna het apparaat in Notter ingeleverd. Dat was op 15 augustus 2008. Na drie weken heb ik even gebeld hoe het zat. Hij lag toen nog bij de importeur. Niet dat ze contact hebben gehad met de importeur, nee in Notter bleef men afwachten. 26 September kwam ik weer in (de buurt van) Notter, dus ben even poolshoogte gaan nemen. Inderdaad is dat 6 weken later (blijkbaar heb ik eens over 7 weken gesproken?). Toen wist men nog steeds van niets, maar omdat het al zo lang duurde kreeg ik eenzelfde type apparaat mee, ter vervanging.

Zo staan de zaken. Kan er nog aan toevoegen dat van het apparaat dat ik meekreeg de batterijlipjes ook al eens vervangen zijn geweest, wat ik concludeer uit het feit dat er in de behuizing kit zit rond de doorgang van de batterijlipjes. Ach, hij doet het.

 

Dus voor wat betreft service, tja. Je kunt er hoog over opgeven en zeggen dat ze in Notter fantastisch hun best hebben gedaan om mij te helpen. Daar ben ik het dan niet mee eens, dít is de service die ik minimaal bij elke winkelier verwacht. Daarbij verwacht ik ook dat een winkelier in de gaten houdt hoe lang producten weg blijven als ZIJ die naar een importeur sturen. Ik weet ook wel dat (vrijwel) geen winkelier dat doet en dat je er dus als klant altijd zelf achteraan moet gaan om te krijgen waar je recht op hebt, maar jammer vind ik dat wel. Belachelijk eigenlijk.

 

Eindconclusie is dus niet dat Notter een slechte winkelier is, maar ik heb ook geen bijzonder goede service ervaren. Niets bijzonders dus. Zeker niet als je de prijs bekijkt. Ik vraag me ondertussen af waarom men in Notter niet overweegt om naast de Atlantische versies ook US-versies te gaan verkopen. Daarmee zouden ze veel klanten kunnen trekken die nu via internet overzees gaan.

 

Let op, ik weet immers nu dat als ik iets met mijn apparaat krijg, ik er toch zelf achteraan moet om de service te krijgen waar ik recht op heb. Voor het prijsverschil kan je een GPS toch een paar keer ter reparatie naar de US sturen, zo vaak zou dat toch niet nodig zijn.

 

Ik hoop op een beetje begrip, in Notter werken hele aardige mensen en ik gun ze een beste boterham met de verkoop van apparaten, ze weten ook waar ze het over hebben, maar het zijn en blijven verkopers. Zoals er nog veel meer zijn, de meeste echter duurder...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat was op 15 augustus 2008
Kijk, ze zijn wel erg vooruitstrevend!

Wat je gelijk hebt, was natuurlijk 2007.

 

Nou ja, lang wachten moest ik wel en in Notter deden ze ook niet anders dan wachten, tot ik zelf in actie kwam. Dát is wat ik bedoelde en waarom ik vond dat Notter wat al te veel de hemel ingeprezen werd. Meer eigenlijk niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...