Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hi everybody,

Gisteren hebben we onze eerste cache gevonden! Het was de tweede poging die we deden nadat een eerdere poging bij een andere cache mislukte, omdat we de cache zelf niet konen vinden (alhoewel we wel op de goede locatie waren). Dit brengt mij tot de volgende vraag: ik lees vaak in de logs dingen als "ik kon hem makkelijk vinden", of "de cache was snel gevonden", etc. Nou ben ik benieuwd wat in deze sport de definitie van "makkelijk" en "snel" is. Wat vinden jullie nou ongeveer een gemiddelde zoek tijd voor een cache? Hierbij bedoel ik dan dus de daadwerkelijke zoektijd vanaf het moment dat je op de juiste eindlocatie bent aangekomen.

Groetjes,

Jethro

Geplaatst
Hi everybody,

Gisteren hebben we onze eerste cache gevonden! Het was de tweede poging die we deden nadat een eerdere poging bij een andere cache mislukte, omdat we de cache zelf niet konen vinden (alhoewel we wel op de goede locatie waren). Dit brengt mij tot de volgende vraag: ik lees vaak in de logs dingen als "ik kon hem makkelijk vinden", of "de cache was snel gevonden", etc. Nou ben ik benieuwd wat in deze sport de definitie van "makkelijk" en "snel" is. Wat vinden jullie nou ongeveer een gemiddelde zoek tijd voor een cache? Hierbij bedoel ik dan dus de daadwerkelijke zoektijd vanaf het moment dat je op de juiste eindlocatie bent aangekomen.

Groetjes,

Jethro

Snel en makkelijk is bij ons zo maximaal 5 minuten.

Normaal zoek je vaak toch wel een minuut of tien.

Geplaatst

gemiddelde tijd lijkt me moeilijk te zeggen. De variatie zit hem in:

nog geen 1 sec (je loopt op de plek af en ziet de cache direct liggen),

tot 5 sec daar waar een duidelijk cachersstapeltje gebouwd is,

tot 1 min daar waar je eerst bij de verkeerde boom kijkt om vervolgens bij de juiste boom direct de cache te rapen,

tot 15 min nadat je 3x gecontroleerd hebt of je de juiste coördinaten hebt ingevuld, kom je eindelijk tot het inzicht dat je je wel degelijk vergist hebt met intoetsen. :D

tot 30 min en langer bij de caches waarbij je je vooral blind staart op één mogelijke plek, terwijl het in de werkelijkheid echt een andere plek is. Je blijft volharden in je gedachten dat ie echt alleen daar kan liggen, terwijl dat natuurlijk niet het geval is.

Dat laatste is het lastigste. Ik hoor daarbij nog een gast cacher zeggen, 'denk creatief'. :eek: En dat blijkt vaak direct te werken :blink:)

Vooral dat laatste proberen we ook bij onze caches in te bouwen: we leggen hem net even anders neer dan dat je zou verwachten. Je ziet dan meteen wie een hulplijntje gaat bellen en wie zelf creatief denkt :D

Geplaatst (bewerkt)

Hoi Jethro,

je zal je voorstellen dat begrippen als "snel" en "lang zoeken" per persoon verschillen.

"Snel gevonden" betekend bij ons in ieder geval dat wij bij het aan komen lopen naar de eindlocatie al zien waar de cache ligt (vaak door een exorbitante stapel takken of anderszins duidelijke locatie)

Een minuutje of wat zoeken is relatief gemiddeld.

Als we de cache na een 20 minuten of zo nog niet hebben gevonden (dit hangt ook een beetje van ons eigen geduld van die dag af), dan vinden we dat lang. Meestal geven we het dan op :D .

bewerkt door De Oliva's
Geplaatst (bewerkt)

Whahahaha, ik ben vanmorgen dik 1.5 uur bezig geweest op de eindlocatie van één puzzeltje... :D

Ach, die zoektijd dat verschilt. Als het me niet snel genoeg gaat hangt het vaak af van mijn stemming of ik volhoud of niet :D

bewerkt door gpsgek
Geplaatst

Aha ok, interessant om te lezen. Ik denk ook dat je door het doen van een aantal caches er wat meer gevoel voor krijgt waar de caches verstopt zouden kunnen zijn. Bij de eerste cache die ik deed hebben we met 8 beginnende cachers meer dan anderhalf uur gezocht en niets gevonden, dit terwijl op de logs stond dat veel mensen de cache "snel" vonden. Dit was voor mij toch wel een beetje frustrerend :D

Gelukkig hebben mijn vriendin en ik bij de 2e cache de schat na 15 minuutjes gevonden. Dat gaf dan wel weer een goed gevoel :D Nu volgend weekend op naar een 2e succesje.

Geplaatst
Hi everybody,

Groetjes,

Jethro

Snel en makkelijk is bij ons zo maximaal 5 minuten.

Normaal zoek je vaak toch wel een minuut of tien.

Wij pas geleden wel ruim 2 uur bezig geweest, we wisten wel waar hij lag, maar niet hoe we erbij moesten komen.

Als het in de buurt is zoeken we korter, want het is makkelijker om een keer terug te komen. Hoe verder uit de buurt hoe langer we ons de tijd gunnen om te zoeken.

Geplaatst

Grappige topic. Snel vind ik binnen 5 minuten. In het bos zoek ik wel eens een uur, in de stad is het na 15 minuten echt wel voorbij :lol1: Voor een ammo wil ik ook wel eens langer zoeken, want ja, die zou je toch niet moeten kunnen missen? :thumbup:

Geplaatst
Wat vinden jullie nou ongeveer een gemiddelde zoek tijd voor een cache? Hierbij bedoel ik dan dus de daadwerkelijke zoektijd vanaf het moment dat je op de juiste eindlocatie bent aangekomen.

Groetjes,

Jethro

Een gemiddelde zoektijd die heb ik eigenlijk niet. Op de eind locatie bekijk ik eerst globaal waar die zou kunnen liggen, wat ligt er niet heel natuurlijk bij, wat is er waar wel en wat is er niet waar niet, wat zou ik een logische plaats vinden, wie is de maker, dat zijn mijn hulpmiddeltjes bij het zoeken.

Mocht dit alles niet baten, dan kijk ik of er een hint aanwezig is, zo niet dan lees ik de logjes om te zien of daar iets waardevols voor mijn zoektocht in staat.

Ligt de cache ver van mijn woonplaats zoek ik wel langer dan wanneer deze vlakbij ligt. Dan kan ik er altijd nog eens naar terug gaan. Maar veelal schrik ik van de tijd na een flinke zoektocht wanneer ik in het logboekje mijn found zit/sta te schrijven. Ik zit zo een uur verder... of langer... Gelukkig komt het ook andersom voor, dat mensen loggen lang aan het zoeken geweest te zijn, terwijl ik hem in no time te pakken had. Het ligt ook aan de cache, bij een mooie, leuke originele cache zoek ik veel langer dan bij een micro die ergens langs een weg is gedropt tussen distels en brandnetels, daar is mijn zoektocht zo ongeveer 0 seconden. Daar begin ik niet eens aan.

Lekker frustie he als er 10 keer wordt gelogd, snel gevonden, en jij kan hem niet vinden. :lol1: Maar geloof me, de ervaring leert!!! :lol1: En uiteraard gefeliciteerd met het vinden van je eerste cache!!! :thumbup:

Geplaatst

wat is de defnitie van Snel, langzaam enz. Soms zie je de cache plek al van afstan soms sta je er bovenop en zie je echt niets en ook al heb je er 50, 200, 1000, 3000 gevonden we hebben allemaal wel eens een off-day

mensen die loggen dit was nr 23 van de 60 van vandaag, lekker makkelijk een oppikkertje.... en je leest in de cache dat ie moeilijk te vinden is en een 3-4 sterren aanduiding heeft..... dan weet je dat er iets mogelijk niet klopt.

Mijn stel regel is, ik plan niets qua tijd en probeer zoveel mogelijk te genieten. duurt het zoeken 10 min langer dan so be it :thumbup:

Geplaatst

Na verloop van tijd weet je ook wel wat de meeste verstop methodes zijn. Dan word het vooral leuk als je een cache vind die net weer anders verstopt is dan normaal. Dat maakt de sport verrassend.

En soms denk je zo makkelijk kan het niet zijn en zoek je je een breuk en ligt hij gewoon voor je neus.

De meest ervaren cacher kan nog uren lopen zoeken, terwijl een newby hem dan binnen no time boven haald...

Het kan dus alle kanten op. Soms zoek ej lang soms heel kort.

Geplaatst

Ik zie hier een heleboel reacties van mensen die er al een paar 100 hebben gevonden. Blijkbaar gaat het vinden steeds sneller. Wij hebben er nu 9 gevonden. En geloof me, ik vind het niet makkelijk. De zoektijd varieert - tot wel een uur - maar het is ook al voorgekomen dat we twee of drie keer terug moesten voor we de stash vonden. Dat ligt vooral aan onze nog slecht ontwikkelde speurneuzen denk ik. Multi's vinden we leuk om te doen omdat daar meestal een leuke wandeling aan vast zit. Maar als je dan een fout antwoord hebt, dan klopt de coördinaat meestal ook niet meer en sta je op een verkeerde plek te zoeken, maar je weet niet zeker of het de goede of verkeerde plek is. Toch raak ik al een beetje verslaafd aan geocaching. Dat komt dan ook omdat er zoveel emoties aan te pas komen. Van frustraties tot het echte 'yes' gevoel. En of het nu snel gaat of lang duurt, dat maakt eigenlijk niet zo veel uit. Je komt in ieder geval op heel veel mooie plekjes. Groeten, A'Tuin

Geplaatst

En cache die vaak niet de eerste keer word gevonden is GCNEYV kalkovens van Masterchef. Hier bij zeg je hoe had ik hem achter af kunnen missen.

Terwijl bij mijn cache ook regel matig iemand geduldig moet/mag zijn. Terwijl dit een heel anders oorzaak heeft.

Geplaatst

Ach wat is gemiddeld. Soms zoek je lang, soms kort.

Ervaring wil soms helpen, aar vaak ook net. Iedere verstopplaats heeft zijn eigen nukken, ook iedere cachelegger doet er nog een schepje bovenop.

Denk daarom dat er door iedere cacher anders over gedacht wordt.

Dus "zoekt en ge zult vinden. :thumbup:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...