Spring naar bijdragen

Contacten Frykse Gea anno nu


LiesH

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Weet iemand van uit Friesland hoe het nu met de contacten met het Fryske Gea gesteld is. Ik heb 14 dagen terug een aanvraag weggestuurd en nog niks gehoord.

 

Een beller is sneller.......... misschien weten ze niet goed wat ze ermee moeten. Dus tip om te bellen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet iemand van uit Friesland hoe het nu met de contacten met het Fryske Gea gesteld is. Ik heb 14 dagen terug een aanvraag weggestuurd en nog niks gehoord.

Vakantie kan inderdaad een rol spelen. Maar totnutoe is het zo geweest dat It Fryske Gea niets met geocachen te maken wilde hebben. Ik ben benieuwd wat de reactie zal zijn. :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Vandaag eindelijk een mail van het Fryske Gea.

 

Onderstaand stukje komt hier uit:

 

Voor wat betreft het “verstoppen” van caches: It Fryske Gea is er geen voorstander van dat er “gebiedsvreemd” c.q. “kunstmatig” materiaal in de natuurreservaten wordt begraven of anderszins verstopt. Wij geven de voorkeur aan creatievere ingevingen, waarbij de “schat” bijvoorbeeld bestaat uit een oude boom, een mooi uitzichtpunt of een foto van een bijzonder dier.

 

Als u op deze manier uw cache (virtueel) kunt “plaatsen” in een Fryske Gea-gebied, de algemene regels respecterend, dan heeft It Fryske Gea hiermee geen enkel probleem, sterker nog, we stellen deze speciale aandacht voor de natuurreservaten op prijs. We stellen het ook op prijs dat u zich vooraf heeft gemeld bij It Fryske Gea.

 

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd over wat wel of niet is toegestaan qua geocaching in Fryske Gea-reservaten. Mocht u toch nog vragen hebben of iets willen overleggen, dan zijn de opzichters in de districten van It Fryske Gea daarvoor de aangewezen contactpersonen.

 

 

Wat moet ik hier nou mee??? Virtueel mag toch niet meer??? Mag/ mochen wij nou wel of niet wat plaatsen???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat moet ik hier nou mee??? Virtueel mag toch niet meer??? Mag/ mochen wij nou wel of niet wat plaatsen???

Voor wat betreft geocachen kun je hier inderdaad niets mee. Geocaching.com eist dat er daadwerkelijk iets verstopt is voor je de cache aanmeldt.

 

Waarschijnlijk zou je iets dergelijks wel kunnen aanmelden bij waymarking.com. Maar ja, dat is onze hobby niet.

De reactie is dus volgens mij niets anders dan een omslachtig "nee". ;)

 

Hun opmerking over "gebiedsvreemd c.q. kunstmatig materiaal" begrijp ik ook niet goed. Betekent dat misschien dat ze hun vogelkijkhutten, bruggetjes en bezoekerscentra het liefst zouden afbreken en uit hun terreinen zouden verwijderen ? :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor wat betreft het “verstoppen” van caches: It Fryske Gea is er geen voorstander van dat er “gebiedsvreemd” c.q. “kunstmatig” materiaal in de natuurreservaten wordt begraven of anderszins verstopt. Wij geven de voorkeur aan creatievere ingevingen, waarbij de “schat” bijvoorbeeld bestaat uit een oude boom, een mooi uitzichtpunt of een foto van een bijzonder dier.

 

Als u op deze manier uw cache (virtueel) kunt “plaatsen” in een Fryske Gea-gebied, de algemene regels respecterend, dan heeft It Fryske Gea hiermee geen enkel probleem, sterker nog, we stellen deze speciale aandacht voor de natuurreservaten op prijs. We stellen het ook op prijs dat u zich vooraf heeft gemeld bij It Fryske Gea.

 

Wat moet ik hier nou mee??? Virtueel mag toch niet meer??? Mag/ mochen wij nou wel of niet wat plaatsen???

 

Ik lees helaas ook dat de vereniging of stichting wenst te zien de de cache 'virtueel' is en dat er letterlijk niets geplaatst mag worden.

 

Inderdaad kunnen virtuele cache's niet meer; misschien is het mogelijk er een earthcache van te maken?

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of een multi met alleen "virtuele" tussenpunten (dus gebruik makend van bestaande gegevens in het veld) en dan de cache-locatie buiten hun gebied?

Ik denk inderdaad dat dat de enige oplossing hier is. Een tocht door FG gebied en dan de cache er buiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Ik zou een gesprek organiseren en hen vragen of zij in hun natuurgebieden dan ook geen banken tafels en wat meer van dien aard in hun natuurgebieden plaatsen. Ik denk dat met een goed gesprek best een oplossing te vinden is.

 

Even een tussenvraag, wat doen zij precies en van wie is de grond die zij beheren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Ik ben de eigenaar van de net gepubliceerde cache It Ketliker Skar. In tegenstelling tot de voorgaande logjes hier op dit forum kan ik zeggen dat ik alleen maar zeer positieve ervaringen heb met het Fryske Gea. Om toestemming te krijgen ben ik onder andere met de districtsbestuurder de cache nagegaan (wegens tijdgebrek op de dienstfiets van het Fr. Gea).

Onderweg gezellig gebabbeld en ook nog het één en ander opgestoken in het gebied. Na deze tocht gaf hij mij de toestemming om de cache te plaatsen mits de bezoekers van deze cache zich aan de geldende regels houden.

 

gr. Gerrit

 

PS. De route en cacheplaats ligt geheel op het terrein van het Fryske Gea

bewerkt door haxepaxe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...