Heirbaut Hunters Geplaatst 26 juni 2007 Geplaatst 26 juni 2007 Hier heb je een digitale. Mag je zo vaak kopieren als je wilt.
smeule Geplaatst 26 juni 2007 Geplaatst 26 juni 2007 Of anders bij de apotheek, daar heb je ook micro's. Die gebruiken ze daar om zalf in te doen. Het voordeel is ook nog dat het net wat groter is, en met een schroefdop dus beter waterdicht dan een fotorolletje.
De Roode Loper Geplaatst 26 juni 2007 Geplaatst 26 juni 2007 Of anders bij de apotheek, daar heb je ook micro's. Die gebruiken ze daar om zalf in te doen. Het voordeel is ook nog dat het net wat groter is, en met een schroefdop dus beter waterdicht dan een fotorolletje. Klopt .
Ruud4d Geplaatst 26 juni 2007 Geplaatst 26 juni 2007 (bewerkt) Als je handig bent dan kan je met een pvcbuis (doorsnee ongeveer 30 mm) ook een 'micro' produceren. Natuurlijk is dit een mogelijkheid. Hij wordt dan wat groter dan een fotorolletje en is goed waterdicht. Echter zal de prijs behoorlijk hoog zijn en om hem dan kwijt te raken zal pijn doen. Een fotorolletje is gratis en mits op een goede manier verborgen (dus niet in de grond) ook waterdicht. Mijn ervaring is namelijk dat fotorolletjes in de grond water binnen laten. En er kan altijd een cacher zijn die het rolletje niet goed heeft afgesloten. Dan is het rolletje binnen de kortste keren zeiknat. Door het rolletje op een andere manier te verbergen, hoeft hij alleen maar spatwaterdicht te zijn. (Als je wilt weten welke alternatieve manieren ik bedoel, moet je het Kerkenpad rondje bij Roermond maar eens doen.) Een alternatief voor het fotorolletje is het belleblaasbuisje. Dat is wel waterdicht en kun je in de grond stoppen zonder risico. Ook de genoemde apothekerspotjes zijn goede containers. 26 juni 2007 bewerkt door Ruud4d
TeamwesCache Geplaatst 26 juni 2007 Auteur Geplaatst 26 juni 2007 (bewerkt) NIET meteen de grond in boren. Iemand is enthousiast en wil op deze manier beginnen. Dat is prima! Als je dit niets vind, doe je hem toch lekker niet. Als de bedoeling was een positieve opbouwende kritiek/sugesties te geven, kan dat ook op een andere manier dan " denk je dat we zitten te wachten op...." . Jongens, gewoon doen wat je leuk lijkt en waar je zin in hebt. Er zijn er genoeg die het wel waarderen! Dank je no-name. Ik heb nu een redelijk aantal caches gevonden en wilde er ook graag eentje van mezelf. Om het e.e.a. eerst eens te proberen heb ik gekozen voor een micro. Ik begrijp dat de micro's niet echt gewild zijn. Natuurlijk doe ik ook liever een mooie multi (zoals bijvoorbeeld 'Wie is de mol'). Ook het uitzetten van een multi wil ik zeker gaan doen. Alleen voordat ik dat doe toch maar eerst een micro. Altijd leuk voor de scoredrang toch Dus mijn multi('s) volgen nog, maar eerst een micro. (als ik een kokertje heb geregeld ) Iedereen trouwens bedankt voor de nuttige tips! 26 juni 2007 bewerkt door wespage
Team Krabbegat Geplaatst 26 juni 2007 Geplaatst 26 juni 2007 (bewerkt) Ik heb hier (in Bergen op Zoom) ook nog 2 plasticzakken vol lege kokertjes liggen. Per handje gratis af te halen. Of tegen een pilsje op het terras mag ook natuurlijk. 26 juni 2007 bewerkt door Team Krabbegat
@rend Geplaatst 26 juni 2007 Geplaatst 26 juni 2007 Misschien de goodieshop eens proberen. Ik zag de prof met een hele doos filmkokertjes staan op het poffertjes event.
Kruimeldief Geplaatst 26 juni 2007 Geplaatst 26 juni 2007 Dank je no-name. Ik heb nu een redelijk aantal caches gevonden en wilde er ook graag eentje van mezelf.Om het e.e.a. eerst eens te proberen heb ik gekozen voor een micro. Ik begrijp dat de micro's niet echt gewild zijn. Natuurlijk doe ik ook liever een mooie multi (zoals bijvoorbeeld 'Wie is de mol'). dan wil ik graag naar aanleiding van bovenstaand een kleine opmerking plaatsen over een micro en een multi. Je haalt hier een paar zaken door elkaar, namelijk de grootte van een cache en een cachetype. Een micro duidt op de grootte van de werkelijke fysieke cache. Dan kan een micro zijn in de vorm van een fotorolletjehouder, of een grote munitikist. Dat heeft dus niets met een cachetype als multi te maken. Een grote multicache kan als fysieke cache dus wel degelijk de grootte hebben van een micro (fotorolletjehouder). Je verwart micro (grootte van de cachedoos) met een Traditional als cachetype. Een simpele oprapercache kan zelfs een grote doos als cache hebben. Daarbij wil ik nog weer eens zeker stellen dat niet iedere Traditional een opraper is, in geen geval. Iedere opraper is wel een traditional en soms is een mystery niet veel meer dan een opraper als je de puzzel hebt opgelost. Dat oprapers niet populair zijn is ook onzin, anders werden ze immers niet zo vaak gevonden en gelogd. De meest nietszeggende geocaches, al dan niet met een micro of macro doos aan het eind, wordt vaker gevonden dan de mooiste multi. Omdat men voor een mooie grote multi er maar een a twee kan doen op een dag en dat kitelt het aantal founds op een dag. Immers, in dezelfde tijd kun je ook met gemak 50 of meer oprapers tevoorschijn halen en je hele imago als goede geocacher valt of staat met het aantal dat je al gevonden hebt en niet met de moeite die je er voor hebt moeten doen. Micro zegt iets van de grootte van de cache, niet van het type. direct die fout uit je gedachten verbannen. Als het er eenmaal in zit gebakken, raak je het niet meer kwijt en blijft het verwareend voor jezelf en voor iedereen als je over een micro hebt en een traditional bedoelt. En fotorolletjeshouders zijn in de regel overal te krijgen waar men nog foto's ontwikkelt. Men levert in de regel een fotorolletje in de houder in en krijgt de foto's ontwikkeld terug, inclusief de negatieven, in een zakje. De ontwikkelaar zit met al die rolletjes en is blij als iemand ze zo nu en dan ophaalt. Hier bij mij op de hoek zit een Bruna winkel en daar liggen ze altijd zo gratis mee te nemen in een bak.
SN@G Geplaatst 26 juni 2007 Geplaatst 26 juni 2007 Ik begrijp dat de micro's niet echt gewild zijn. Nou neem van mij aan dat dat bullshit is want iedereen zeurt er over, maar de micro's worden vaker gedaan dan de multi's en I love micro's dus kom maar op! Maar goed dat is een andere discussie, waar we het hier niet over gaan hebben. Ik zelf ben naar de HEMA gegaan en kan nog ongeveer 100 micro's vooruit.
TeamwesCache Geplaatst 26 juni 2007 Auteur Geplaatst 26 juni 2007 (bewerkt) dan wil ik graag naar aanleiding van bovenstaand een kleine opmerking plaatsen over een micro en een multi. Je haalt hier een paar zaken door elkaar, namelijk de grootte van een cache en een cachetype. Een micro duidt op de grootte van de werkelijke fysieke cache. Dan kan een micro zijn in de vorm van een fotorolletjehouder, of een grote munitikist. Dat heeft dus niets met een cachetype als multi te maken. Kruimel, je hebt helemaal gelijk! Die haalde ik inderdaad door elkaar. Ik bedoelde dan ook dat er veel mensen zijn die liever een goed gevulde ammobox o.i.d. vinden dan alleen een kokertje met een logrolletje. Ik vind micro's zelf leuk, indien de verstopplaats ziet zo voor de hand ligt, en ja ook ik ben gek op de oprapers En je kunt natuurlijk zelf kiezen om de micro's niet te doen. Aan het einde van een flinke wandeling is een 'beloning' in de vorm van een goed gevulde cache wel leuker dan een kokertje met rolletje. Maar dat geheel terzijde. Om even terug ontopic te gaan: ik ga zeker de plaatselijke HEMA en fotograaf even bezoeken, bedankt allemaal voor jullie tips! Groeten, Frank. 26 juni 2007 bewerkt door wespage
bapamaci Geplaatst 26 juni 2007 Geplaatst 26 juni 2007 Ik loop regelmatig even bij de fotozaak binnen en die zijn blij als ik ze ervan verlos. Meestal heb ik ze bij me om als het nodig is een dekseltje o.i.d te vervangen. En ja,de meeste klagen over miro's maar ze loggen ze wel. Ach wat maakt het uit.
De Roode Loper Geplaatst 26 juni 2007 Geplaatst 26 juni 2007 Ik loop regelmatig even bij de fotozaak binnen en die zijn blij als ik ze ervan verlos. Moet je ze nog wel hebben in je stad .
Heirbaut Hunters Geplaatst 26 juni 2007 Geplaatst 26 juni 2007 Ik loop regelmatig even bij de fotozaak binnen en die zijn blij als ik ze ervan verlos. Moet je ze nog wel hebben in je stad . Bestaat Conijn aan de Nieuweweg niet meer? Ik heb nog wel een zwager die in kissies doet
bapamaci Geplaatst 26 juni 2007 Geplaatst 26 juni 2007 Ik loop regelmatig even bij de fotozaak binnen en die zijn blij als ik ze ervan verlos. Moet je ze nog wel hebben in je stad . Is het niet in je eigen stad tijdens het cache kom je ook nog wel eens een fotozaak tegen. Toch??????
Aanbevolen berichten