Spring naar bijdragen

mapsend directroute 2.00c


fordpower

Aanbevolen berichten

Heb sinds kort een laptop met windows vista premium erop.

Heb een Magallan explorist 600 met directroute 2.00c.

 

Wil heel graag de software installeren, maar dat lukt niet. :dribble:

 

Iemand wel gelukt of suggesties?

 

Mooi hoor dat vista maar als al mijn oude software zo doet heb ik er niks aan.

 

groetjes Fordpower

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Heb sinds kort een laptop met windows vista premium erop.

Heb een Magallan explorist 600 met directroute 2.00c.

 

Wil heel graag de software installeren, maar dat lukt niet. :dribble:

 

Iemand wel gelukt of suggesties?

 

Mooi hoor dat vista maar als al mijn oude software zo doet heb ik er niks aan.

 

groetjes Fordpower

 

 

 

Je kan Vista degraderen door In de eigenschappen te kijken, naar compatible en daar degraderen.

 

Weet er zelf niet veel van, maar heb het even voor je nagevraagd bij iemand die er iets meer verstand van heeft :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb het geprobeerd maar werkt niet helaas, teminste ik denk dat je compatiliteits modus bedoeld.

heb geen errors bij installatie maar het programma wil niet opstarten. op de site van magallan kan ik ook niks vinden :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb het geprobeerd maar werkt niet helaas, teminste ik denk dat je compatiliteits modus bedoeld.

heb geen errors bij installatie maar het programma wil niet opstarten. op de site van magallan kan ik ook niks vinden :dribble:

 

Ik heb op XP ook problemen gehad. Door het uitschakelen van residente progjes (van die dingen die bij de klok rechtsonder zitten) lukt het wel. Het was even puzzen welke uit moesten maar toen lukte het. Misschien is dat voor Vista ook wel de oplossing.

 

Succes,

 

Sigmasailor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb het geprobeerd maar werkt niet helaas, teminste ik denk dat je compatiliteits modus bedoeld.

heb geen errors bij installatie maar het programma wil niet opstarten. op de site van magallan kan ik ook niks vinden :dribble:

Schakel de virusscanner eens uit en probeer het dan nog eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb sinds kort een laptop met windows vista premium erop.

Heb een Magallan explorist 600 met directroute 2.00c.

 

Wil heel graag de software installeren, maar dat lukt niet. :blush:

 

Iemand wel gelukt of suggesties?

 

Mooi hoor dat vista maar als al mijn oude software zo doet heb ik er niks aan.

 

groetjes Fordpower

 

Een hintje dan maar:

 

http://www.websonic.nl/pctips/windowsvista...iteitsmodus.php

 

Succes :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry jongens geen van jullie reacties helpt. word er echt moedeloos van. Zeker om dat he legale sotware is die ik duur betaald heb. veel te duur blijkt nu wel. De support van magallan valt mij erg tegen.

 

Snap niet dat dit zomaar mag allemaal. Je word op deze manier gedwogen om nieuwe software te kopen en die is er volgens mij nog niet als die komt.....

 

hoop dat er nog een wizz kid is die het werkend krijg ben over het pakket wel tevreden als het draaid

 

dus aan iedereen

HELP!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Ik heb op XP min of meer hetzelfde. Inderdaad niet echt hulp gekregen van Magellan/Thales.

 

Zoals nu, start hij weer niet op. Als ik een aantal services stop, start hij op een bepaald moment weer. Ik heb nog niet kunnen vinden welke (of meerdere) de boosdoener zijn. Of gewoon het aantal lopende processen. Ergens eens op internet gelzen dat de versie van MSN er toe doet. Dat leek toen te kloppen, echter nu niet meer. Ik denk (neem aan) dat de oorzaak ergens in een gesharede(?) dll/ocx of ander windows systeem onderdeel zit, dat niet geheel compatible is met de versie die Mapsend wil gebruiken.

 

Dus wat ik doe als ik Directroute nodig heb is min of meer gecontroleerd processen (die ik op dat moment niet denk nodig te hebben) afschieten via taakbeheer.

 

Edit: hehe hij start weer. Als je het splash screen krijgt weet je dat je in de buurt komt. Als hi dan niet doorstart schiet ik ook mapsend weer af via taakbeheer. zucht.

 

Groetjes, Jan

bewerkt door Team Gelaen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een ideetje voor all XP en Vista gebruikers.

Maak een nieuw gebruikersprofiel aan waarin zo goed als niets automatisch wordt opgestart.

Alleen het hoog nodige zoals een firewall oid.

Kijk even welke processen er nu nog draaien en probeer Mapsent te starten.

Als dit draait dan gebruik je voortaan gewoon dit kale gebruikersprofiel voor Mapsent.

Een beetje omslachtig misschien maar vaak werkt het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Heb sinds kort een laptop met windows vista premium erop.

Heb een Magallan explorist 600 met directroute 2.00c.

 

Wil heel graag de software installeren, maar dat lukt niet. :o

 

Iemand wel gelukt of suggesties?

 

Mooi hoor dat vista maar als al mijn oude software zo doet heb ik er niks aan.

 

groetjes Fordpower

 

Hi,

Bij mij loopt directroute perfect op Vista. Eerst werd de installatie steeds afgebroken. Daarna heb ik in de eigenschappen aangegeven voor het progje in de comptabiliteitsmodus XP (SP2) te gebruiken. (Vinkje plaatsen) Daarna kon ik installeren, maar startte nog niet op. Heb toen de file Mapsend.exe opgezocht en hetzelfde gedaan, n.l. weer de eigenschappen van Mapsend.exe oproepen en weer een vinkje plaatsen bij opstarten in XP modus (SP2) en lopen!!!

 

Succes,

Harry :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...

Heb Mapsend weten te installeren, maar ondanks de xp compatibiliteitsinstelling voor mapsend.exe (de opstartfile) wordt er niet gestart. De exe haalt nog niet eens een plekje in het taakbeheer.

Ik ben erg benieuwd welke services/residente programma's de start van mapsend.exe verhinderen. In XP waren dat bij mij de residente Adobe Acrobat Reader en 2 utilprogramma's van Asus.

Nu zoek ik me alweer een versuffing wie Mapsend hindert.

Heeft iemand anders al iets gevonden of meer tips? Pffff Vista, hartverscheurend. :D

Barjon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hm, ik weet niet of dat wel iets met Vista te maken heeft.

 

Ik gebruik XP en heb al jaren hetzelfde probleem. Het enige dat ik kan bedenken is dat het met het aantal processen dat loopt te maken heeft.

 

- Als de PC compleet opgestart is, start Directroute meestal niet. Als ik dan een aantal processen afschiet die ik denk niet nodig te hebben op dat moment, start hij op een bepaald moment weer op. Ik heb een tijd gedacht dat MSN een boosdoener was. Of iets met het geheugen gebruik, of een combinatie.

- Als ik direct na het inloggen, voor dat alles is opgestart Directroute start, start hij meestal wel. Hetgeen bovenstaande opmerking weer bevestigd.

 

Ik heb hierover contact gehad met Magellan, maar er eigenlijk niet uitgekomen.

 

Edit: lol, ik zie net dat ik mijn eigen post zo'n beetje herhaal. :D

bewerkt door Team Gelaen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je al geprobeerd om Mapsend te starten met de optie "Uitvoeren als Administrator"?

Ja, dit ook geprobeerd evenals alle compatibiliteitsopties, geen succes.

 

Ik surf me gek om een oplossing te vinden, die lijkt nog niet uitgevonden te zijn

 

Barjon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...