Le Comte Geplaatst 15 maart 2010 Geplaatst 15 maart 2010 Ik heb Lorre ook bij een paar waypoints als backup ingesteld. Zo kan de cache toch tot een goed eind gebracht worden als een opdracht voor iemand te zwaar is, en wordt teleurstelling voorkomen. Het levert me netto nog niks op: ik heb meer geïnvesteerd in mijn caches dan de sms-dienst opbrengt. Dus meer sms-en allemaal ! Vooral omdat de opbrengst naar het Lilianefonds gaat.
Team Tabak Geplaatst 15 maart 2010 Geplaatst 15 maart 2010 Ik ben toch geneigd te zeggen, dat je er helemaal niets van snapt, maar wel geneigd bent tot negatief denken ! Een ander motto: een hobby kost geld. En mag geld kosten. Niets meer en niets minder ! Vandaar mijn reactie: je snapt er niets van ! Geopatra. Jammer, dat je meteen wordt bestempeld als onbenul, alleen omdat je een andere denkwijze, danwel een ander principe aanhangt.... Om met Henk Gemser te spreken... "Dat kan anders, kerel"... Ik heb het één keer meegemaakt en ik heb de cache laten schieten. Uit principe. Dus nu weet ik, dat ik geneigd zal zijn tot negatief denken en dat ik er helmaal niets van snap. Dat moet ik dan maar accepteren. Ik kan er goed mee verder leven. Hetzelfde geldt trouwens voor gemeentebesturen, die een bedrag in rekening brengen voor het geven van toestemming om een cache te leggen. Dan maar niet in die Gemeente. Ik weet het, hobby's kunnen geld kosten. Principes ook....!!! Dat moet dan maar! Maar ik herken mij in de gedachtengang van de oorspronkelijke schrijver. Als je er plotseling mee wordt geconfronteerd, dan trek je op z'n minst een wenkbrauw omhoog. En dat is alles wat de vraagsteller deed....
GuitarArnie Geplaatst 15 maart 2010 Geplaatst 15 maart 2010 Ik kan me een ander draadje herinneren waarin werd uitgelegd dat 'goede doelen caches' in strijd zijn met de guidelines. Zelfde geldt voor commerciële caches. Om nu op écht alle slakken zout te leggen, ik lees dat er twee varianten zijn: opbrengst van sms-service gaat naar goed doel, óf de cachelegger houdt het zelf. Het is natuurlijk geneuzel (en mij maakt het ook echt niets uit) maar je zou voorzichtig kunnen zeggen dat sms-service in beide gevallen in strijd is met de guidelines, of in ieder geval met 'de geest' van geocaching. Dit uitsluitend als theoretische excercitie hè?
Team Tabak Geplaatst 15 maart 2010 Geplaatst 15 maart 2010 Ik wil toch even dit grappige verhaal kwijt. Vrienden waren bezig met het leggen van een cache binnen een Gemeente hier nabij de Alblasserwaard. Netjes een brief geschreven aan het Gemeentebestuur met de vraag om toestemming. Na twee dagen antwoord incl. een acceptgirokaart voor Eur 17,95. Na betaling zou men het verzoek in behandeling nemen. Er is betaald &^%$^&*( en de toestemming kwam.) Leuk detail: Men wilde graag weten waar de cache kwam te liggen, want dit moest gepubliceerd worden in het lokale suffertje.. Onze vriend heeft voorzichtig uitgelegd, dat het wellicht niet zo'n goed idee was om mensen te laten weten waar een cache ligt in verband met ripgevaar etc. etc. Uiteindelijk heeft men de publicatie maar achterwege gelaten. Ik denk niet eens, dat men het gedaan heeft uit commerciële overwegingen. Men heeft het gedaan, omdat de uitvoerende ambtenaar slechts de regels volgde, geen idee had wat geocaching inhield en dus gewoon zijn werk deed. Ik zou wel eens willen weten of dat dit een uitzondering is, of dat meerderen onder deze forumgangers met dit fenomeen in aanraking zijn gekomen.....
GeoVlinder Geplaatst 17 maart 2010 Geplaatst 17 maart 2010 Als het goed is heeft men toch de locatie nodig om toestemming te kunnen geven, of niet.
GrijsBaard Geplaatst 17 maart 2010 Geplaatst 17 maart 2010 Als het goed is heeft men toch de locatie nodig om toestemming te kunnen geven, of niet. Jazeker. Maar dat hoeft dan niet meteen in "Het sufferdje"
Triskelle Geplaatst 18 maart 2010 Geplaatst 18 maart 2010 Ik heb het één keer meegemaakt en ik heb de cache laten schieten. Uit principe. [...] Dat moet ik dan maar accepteren. Ik kan er goed mee verder leven. Hebben dezelfde ervaring. Betrof een cache met bij elk wegpunt de mogelijkheid om bij het niet-vinden van de aanwijzing te SMS-en voor het volgend coördinaat. Nadat we kort achter elkaar twee keer van deze mogelijkheid gebruik hebben moeten maken bekroop ons het gevoel dat de legger de SMS-service gebruikte als vangnet voor achterstallig onderhoud. Sindsdien hebben wij een nare smaak in de mond bij caches die een dergelijke service bieden en laten die bij voorkeur links liggen.
Aanbevolen berichten