Spring naar bijdragen

wil cachebeschrijvingen naar pda krijgen


Petra

Aanbevolen berichten

Wat ook een optie is, is het eBook bestand mee laten komen met je PQ. Die kun je dan op je pda zetten en uitlezen met MobiPocket eBook.

Het is maar een idee. Ik heb het op die manier op mijn telefoon staan.

 

Heb je dan ook alle plaatjes? M.a.w. zou je daarmee een cache als GCN6X1 vanaf je PDA (of telefoon) kunnen doen?

Met een GSAK export in HTML formaat komen de plaatjes niet mee tenzij je in staat bent in het veld een internet verbinding op te zetten maar da's meestal net ff te duur...

 

Als ik het me nog goed kan herinneren, krijg je daar de plaatjes meegestuurd. Ik heb jaren mobipocket gebruikt voor o.a. cachegegevens bij me te hebben, maar sinds ik met GSAK werk haal ik de mobipocketfiles niet meer op en maak ik zelf ook geen mobipocketfiles meer aan.

 

Ik haal in het veld (en dat is meestal al direct thuis) de gegevens op via GPRS. ALs je namelijk thuis idt direct doet, blijven alle gegevens, dus ook de plaatjes, gewoon in de PPC staan en heb je in het veld geen tijdverlies. (tempfile)

 

En wat is duur? Ligt er aan welke provider je hebt. Je kunt tegenwoordig (al jaren) 24/7 online blijven met je PPC en dan heb je geen datalimiet, dus gewoon maandelijkse kosten. Dan maakt het echt niets uit of je in het veld de gegevens ophaalt. Als 9 euro per maand voor 24/7 te duur is....

 

 

Mijn cache maatje gebruikt Microsoft activesync.

Schijnt ook prima te werken en is op de microsofte site volgens mij gratis te downloaden.

 

Microsoft activesync download

 

Het resultaat op zijn MDA is in iedergeval prima...

Iedere PocketPC gebruiker, iedere smartphone gebruiker, gebruikt active sync, wordt gratis verstrekt bij de aanschaf. Je zult wel moeten anders valt er niets te synchroniseren tussen PC en PPC/Smartphone.

En voor alle duidelijkheid :thumbup: tegenwoordig noemt iedere fabrikant van welke PDA en telefoon met internetaccess dan zijn apparaat een smartphone, maar officieel is dat alleen wegegelegd voor apparatuur met een MS OS

Ik gebruik al van den beginnen PPC's en smartphones, maar het is me nog nooit gelukt de HTMLgegevens uit GSAK te synchroniseren met Active sync. ook niet met andere retail syncsoftware. en zoals gezegd, met een normale GPSRabo, gaat het ophalen van alle plaatjes en verdere gegevens die GSAK export HTML wil laten zien best wel snel. Je moet natuurlijk niet continu alle 4000 actieve caches van Nederland moeten ophalen. :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ikzelf maak een GPX export van de caches in een straal van bijv. 20 km.

Deze wordt dan gesynchroniseerd naar de PDA; de GPX staat dan in 'Mijn Documenten' op de PDA.

Ik gebruik vervolgens het PDA programma GPXSonar om de beschrijvingen uit te lezen. Appeltje eitje!

 

Edit:

Ik gebruik spoilersync om alle plaatjes die bij die GPX horen te downloaden. Deze verplaats ik dan vervolgens naar het geheugenkaartje op de PDA en GPXSonar kan die dan weer laten zien bij de cache beschrijving! Werkt geweldig

bewerkt door ronenbianca
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Activesync is alleen bedoeld om data tussen een PC en een PDA te synchroniseren. Heeft verder niets met geocachen te maken.

 

Je kunt natuurlijk wel instellen dat bepaalde directorys automatisch gesynct(!?!) worden als je de PDA met de PC connect, maar dat staat los van de programma's die je gebruikt om de cachedata te bekijken.

 

Mijn cache maatje zet de HTML incl. de eerste 5 logs met activesync op de geheugenkaart van zijn MDA.

Daarna is de complete cache beschrijving incl plaatjes en de eerste 5 logs via de HTML brouwser op de MDA te lezen. Dus je kunt wel alle data bekijken ondanks dat activesync zelf inderdaad niets met geocachen te maken heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik al van den beginnen PPC's en smartphones, maar het is me nog nooit gelukt de HTMLgegevens uit GSAK te synchroniseren met Active sync. ook niet met andere retail syncsoftware. en zoals gezegd, met een normale GPSRabo, gaat het ophalen van alle plaatjes en verdere gegevens die GSAK export HTML wil laten zien best wel snel. Je moet natuurlijk niet continu alle 4000 actieve caches van Nederland moeten ophalen. :thumbup:

 

Mightysync of Mobsync zijn hier uitermate geschikt voor. Ik kan Mobsync aanbevelen. Gewoon de PPC aansluiten en alles wordt automatisch naar de de jou aangewezen plaats gesynchroniseerd. Dit geldt trouwens voor alle bestanden op welke plaats dan ook, in de PPC (maar ook smartphone) al PC.

bewerkt door LTeunis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

ik heb twee artikels geschreven op mijn blog, bestaande uit twee delen:

 

- paperless cachen mét foto's

- paperless cachen (deel 2)

 

Hierin leg ik uit hoe ik voor een filtering (bijv 10km rond home location) alle images download en daarna manueel een export naar HTML maak voor op de PDA.

 

In deel twee (uitbreiding op deel 1, maar kan ook apart gebruikt worden) leg ik uit hoe ik de lijst met caches via een script in een bepaalde folder exporteer die daarna automatisch gesyncroniseerd wordt met mijn PDA en dat via Activesync. Dus wanneer je dit in een script stopt, moet je welgeteld één knop indrukken.

 

Wanneer je de images niet gaat downloaden ben je hier geen 10 minuten mee bezig. Wanneer je de beeldjes wel wil, dan ga het behoorlijk wat meer tijd in beslag nemen. Een tussenstap is dat je eerst een filtering maakt van alle caches waarvan je de beeldjes wil hebben en daarvoor het eerste script laat lopen. Nadien maak je de lijst ruimer en doe je een export...

 

Gsak is dé tool om de dingen te doen die je wil.

 

Groetjes en succes,

Hans

 

ps: een commentaartje/feedback op mijn blog omtrent de artikels is altijd welkom, zo weet ik wat men erover denkt en waar ik eventueel verbeteringen kan aanbrengen.

bewerkt door weedboer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zou ook kunnen denken aan een programma als Cachemate om je cachebeschrijvingen op je PDA te krijgen. Zie http://www.smittyware.com/ppc/cachemate/

 

 

Twee vragen:

  • Zorgt Cachemate voor een complete beschrijving van een cache, dus inclusief plaatjes?
  • Werkt Cachemate met alleen GPX files (dus zonder andere software als GSAK)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee vragen:
  • Zorgt Cachemate voor een complete beschrijving van een cache, dus inclusief plaatjes?
  • Werkt Cachemate met alleen GPX files (dus zonder andere software als GSAK)?

1) Nee, niet offline. Bij een internetverbinding (UMTS) komt na een paar klikken het plaatje wel tevoorschijn.

 

2) Cachemate kan met een GPX file rechtstreeks van GC.com werken. GPX-files uit GSAK kunnen er ook in.

 

tot cache,

team Wij Drie :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik download de internetpagina gewoon rechtstreeks naar mijn geheugenkaartje.

Dan neemt ie gelijk alle bestanden mee en dus ook de foto's. Alles bij de hand dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik download de internetpagina gewoon rechtstreeks naar mijn geheugenkaartje.

Dan neemt ie gelijk alle bestanden mee en dus ook de foto's. Alles bij de hand dus.

Probleem daarbij is wel dat het veel geheugen kost. En dan moet je dus gaan kiezen welke caches erop zet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik download de internetpagina gewoon rechtstreeks naar mijn geheugenkaartje.

Dan neemt ie gelijk alle bestanden mee en dus ook de foto's. Alles bij de hand dus.

 

Hoe doe je dat, Mr.John? Gewoon "opslaan als" in je browser?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe dat altijd op de volgende manier:

  • Start OziExplorer en plaats waypoints als "cirkel" rond het gebied waarin ik wil gaan cachen.
  • Sla de waypoints op als WPT-bestand.
  • Start GSAK en plaats een filter. Hierbij op het laatste tabblad het gemaakte WPT-bestand laden en rechts kiezen voor Polygon.
  • Het filter toont nu alleen de caches binnen het gemarkeerde gebied. Eventueel kun je het filter uitbreiden door archived caches en eventueel disabled caches eruit te filteren. En ook gevonden caches kun je zo wegfilteren.
  • Exporteer de huidige set naar html met GSAK.
  • De nu gegenereerde HTML bevat alleen de cachebeschrijvingen binnen het gewenste gebied. Dit plaats ik op een locatie op mijn pda en als startpagina van Pocket Internet Explorer staat index.htm van de gemaakte html ingesteld, waardoor de listings snel te vinden zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik download de internetpagina gewoon rechtstreeks naar mijn geheugenkaartje.

Dan neemt ie gelijk alle bestanden mee en dus ook de foto's. Alles bij de hand dus.

 

Hoe doe je dat, Mr.John? Gewoon "opslaan als" in je browser?

* Geheugenkaartje in de cardreader van de pc.

* Bovenaan de webpagina van de cache ga ik via "pagina" naar "opslaan als...".

* Je klikt in de "verkenner" op de schijfletter van je cardreader.

* Onderaan kies je type "Webpagina, volledig(*.htm,*.html).

* Je klikt op "Opslaan" en de orginele webpagina komt op je geheugenkaartje te staan.

 

Ik heb een geheugenkaartje van 2 gieg. Dus daar kunnen aardig wat cachepagina's op.

bewerkt door Mr. John
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee vragen:

  • Zorgt Cachemate voor een complete beschrijving van een cache, dus inclusief plaatjes?
  • Werkt Cachemate met alleen GPX files (dus zonder andere software als GSAK)?

1) Nee, niet offline. Bij een internetverbinding (UMTS) komt na een paar klikken het plaatje wel tevoorschijn.

 

2) Cachemate kan met een GPX file rechtstreeks van GC.com werken. GPX-files uit GSAK kunnen er ook in.

 

tot cache,

team Wij Drie :dribble:

 

Hoe gaat cachemate om met extra waypoints ?

 

Als je bijvoorbeeld kijk naar GC11QQ2.

Dit is een multi waar alle opdrachten als Additional Waypoints staan.

 

Als ik de Pocket Queries in lees in GSAK dan koppelt deze de Additional Waypoints aan de juiste cache.

Als ik dan een offline beschrijving opvraag dan staan deze Additional Waypoints dus netjes in de cache beschrijving.

 

Als ik een cahce beschrijving opvraag in een PPC GPX programma is deze informatie verloren gegaan.

Dat wordt lastig cachen.

 

Hoe werkt dit bij cachemate ? :thumbup:

bewerkt door deBruineBeren
Link naar opmerking
Deel via andere websites

* Geheugenkaartje in de cardreader van de pc.

 

Geniaal. Dat klinkt VEEL eenvoudiger dan al die extra software...

 

Waarom bouwt gc.com niet gewoon een SIMPELE functionaliteit om eenvoudig een set caches in handig format en inclusief ALLE informatie naar een mobiel apparaat te krijgen?

Tsja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe gaat cachemate om met extra waypoints ?

Cachemate zet de childwaypoints netjes in de cachebeschrijving. Via 'more waypoints' kun je in de beschrijving klikken naar de childwaypoints zoals bijv een parkeerplaats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...