Spring naar bijdragen

wil cachebeschrijvingen naar pda krijgen


Petra

Aanbevolen berichten

Hallo, ik zou graag niet alleen de wp van de cache op mijn pda krijgen maar ook de beschrijvingen van de cache. ik werk met gsak.

ik heb al geprobeerd om het met knippen en plakken in word te doen maar dan krijg je van die schuifbalken in de lengte en breedte en dat is niet echt handig. ik snap best dat je je schuifbalk houd in de lengte maar hoop dat die van de breedte wel weg te krijgen is. nu ben ik niet zo handig met computers dus hoop dat iemand voor mij de oplossing heeft en dat ook nog simpel kan uitleggen.

al vast bedankt, petra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

ja dat heb ik gezien maar dan doet hij alles dat duurt behoorlijk lang en kost ws aardig wat mb's. het leek mij juist handig om de beschrijvingen van de caches waar ik in de buurt ben om die in de pda te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja dat heb ik gezien maar dan doet hij alles dat duurt behoorlijk lang en kost ws aardig wat mb's. het leek mij juist handig om de beschrijvingen van de caches waar ik in de buurt ben om die in de pda te zetten.

Dat het lang duurt was al langer duidelijk... :crybaby: Toch vind ik het de moeite waard de PC een uurtje te laten werken.

Overigens zou je wel een zogenaamd "filter" in kunnen schakelen voordat je exporteerd. Dan worden alleen de "uitgefilterde" caches in geëxporteerd. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja dat heb ik gezien maar dan doet hij alles dat duurt behoorlijk lang en kost ws aardig wat mb's. het leek mij juist handig om de beschrijvingen van de caches waar ik in de buurt ben om die in de pda te zetten.

Dan moet je in gsak eerst een selectie aan maken van de caches die het betreffen en daarvan een aparte database maken. Volgens mij moet je dan html-files kunnen produceren die je op de pda wilt hebben.

 

Ik kan het hier niet ter plekke produceren omdat ik op mijn werk zit :thumbup: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan moet je in gsak eerst een selectie aan maken van de caches die het betreffen en daarvan een aparte database maken. Volgens mij moet je dan html-files kunnen produceren die je op de pda wilt hebben.

 

Waarom een aparte database? Als er een filter actief is (bv alles binnen 20 km van de Home-locatie -moet wel ingevuld zijn- ) zullen ook alleen de caches die hierbinnen vallen geexporteerd worden.

 

EDIT: ik zie net dat gpsgek dat antwoord ook heeft gegeven

bewerkt door TuuronTour
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zou ook kunnen denken aan een programma als Cachemate om je cachebeschrijvingen op je PDA te krijgen. Zie http://www.smittyware.com/ppc/cachemate/

 

Ja, dat is ook mijn tip. Cachemate werkt prima. Ook daar kun je meerdere databases gebruiken. Importeren duurt soms wat lang, vooral als je een nieuwe gpx file inleest over een bestaande (bijwerken dus).

 

Je kunt ook in cachemate rechtstreeks de pocket-queries inlezen, werkt perfect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja dat heb ik gezien maar dan doet hij alles dat duurt behoorlijk lang en kost ws aardig wat mb's. het leek mij juist handig om de beschrijvingen van de caches waar ik in de buurt ben om die in de pda te zetten.

 

Wat is lang?

Ik creeer 3x html folders via GSAK voor traditionals, multi's en de rest. De folder transporteren via de craddle duurt bij multi's het langst nl: 15 minuten. Sneller gaat het als je folder laat plaatsen op je harde schijf en dan de geheugenkaart via een usb2 kaartreader laat beschrijven. De html folders nooit direct in het geheugen plaatsen maar altijd op de storagekaart. Op mijn PDA staan dus alle beschrijvingen van alle nog te vinden caches van heel nederland

 

mull

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo wat is het forum toch geweldig heb gelijk antwoord op mijn vraag en dus gelijk uit geprobeerd en ja hoor het werkt. heb het via gsak gedaan maar ga zeker ook nog even naar de andere optie kijken. :thumbup:

groetjes petra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ook een optie is, is het eBook bestand mee laten komen met je PQ. Die kun je dan op je pda zetten en uitlezen met MobiPocket eBook.

Het is maar een idee. Ik heb het op die manier op mijn telefoon staan.

 

Heb je dan ook alle plaatjes? M.a.w. zou je daarmee een cache als GCN6X1 vanaf je PDA (of telefoon) kunnen doen?

Met een GSAK export in HTML formaat komen de plaatjes niet mee tenzij je in staat bent in het veld een internet verbinding op te zetten maar da's meestal net ff te duur...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Activesync is alleen bedoeld om data tussen een PC en een PDA te synchroniseren. Heeft verder niets met geocachen te maken.

 

Je kunt natuurlijk wel instellen dat bepaalde directorys automatisch gesynct(!?!) worden als je de PDA met de PC connect, maar dat staat los van de programma's die je gebruikt om de cachedata te bekijken.

bewerkt door Team Gelaen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ook een optie is, is het eBook bestand mee laten komen met je PQ. Die kun je dan op je pda zetten en uitlezen met MobiPocket eBook.

Het is maar een idee. Ik heb het op die manier op mijn telefoon staan.

 

Heb je dan ook alle plaatjes? M.a.w. zou je daarmee een cache als GCN6X1 vanaf je PDA (of telefoon) kunnen doen?

Met een GSAK export in HTML formaat komen de plaatjes niet mee tenzij je in staat bent in het veld een internet verbinding op te zetten maar da's meestal net ff te duur...

Nee, dit is ook alleen maar tekst zonder de plaatjes. Een cache waar je dus perse de foto's nodig hebt, is dan ook niet te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...