Spring naar bijdragen

Hoofdpersonen gezocht!


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik denk dat jullie als documentairemakers een beetje makkelijk voorbij gaan aan het feit dat het leggen van een cache geen werk van een dag of paar dagen is. Daar ben je als je het goed wilt doen toch al gauw weken mee zoet. En dan moet je geluk hebben dat je snel toestemming krijgt.

OK, sommige caches heb je wel snel voor elkaar, maar daar kun je zelden spreken van een kwaliteits cache en zal het niet echt een representatieve cache zijn. Jullie zijn dus hopeloos te laat begonnen met de voorbereidingen.

Wat je zou kunnen doen, is alles in scene zetten. Een cache speciaal voor deze documentaire die daarna dus ook weer geruimd wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat jullie als documentairemakers een beetje makkelijk voorbij gaan aan het feit dat het leggen van een cache geen werk van een dag of paar dagen is. Daar ben je als je het goed wilt doen toch al gauw weken mee zoet. En dan moet je geluk hebben dat je snel toestemming krijgt.

OK, sommige caches heb je wel snel voor elkaar, maar daar kun je zelden spreken van een kwaliteits cache en zal het niet echt een representatieve cache zijn. Jullie zijn dus hopeloos te laat begonnen met de voorbereidingen.

Wat je zou kunnen doen, is alles in scene zetten. Een cache speciaal voor deze documentaire die daarna dus ook weer geruimd wordt.

Dit laatste natuurlijk zeker, niet een echte cache neerleggen anders is deze na het zien van de documantaire snel gevonden door cachers, maar zeker ook door niet cachers :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat gebeurt er vervolgens met die documentaire. Wie krijgen deze te zien? Misschien moeten we oppassen dat het fenomeen geocaching ook niet teveel publiciteit krijgt. Maar hier zijn al eerder duscussies over gevoerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, 't is weer het bekende verhaal!

Iemand hoort over geocaching en het lijkt wel te kanaliseren naar een eigen onderwerp.

Rap een login gemaakt met een oproep om maar te mailen naar een hotmailadres en vooral geen volgende eigen reaktie naar het forum.

Vraag het eens aan Diamant die komt toch uit die omgeving!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop, dat als de documentaire echt doorgaat, dat er een beeld wordt geschetst van geocaching waarbij van alles misgaat. Dat men dus laat zien dat het vaak een frustrerend spelletje is. Volgens mij wordt de film dan ook smakelijker om naar te kijken. We zien toch graag mensen in het water glijden, hoofd stoten tegen overhangende takken, geprikt worden door insekten, brandnetels en braamstruiken? Of aangesproken door politie of boswachter. Of wachtend tot dreuzels eindelijk oprotten zodat de cache gepakt kan worden. En natuurlijk het niet vinden van de cache na lang zoeken. :thumbup:

Toch ben ik bang dat het een carambalig filmpje wordt waarin alles op rolletjes gaat. Dan hoeft het voor mij niet. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Marjolein

 

Ik mag toch hopen dat hier niemand serieus op reageert. Ten eerste noem je hier het "fenomeen geocachen" Even gezocht op fenomeen:

1 waarneembaar verschijnsel

2 uniek verschijnsel

3 buitengewoon persoon

Nu zijn alle geocachers buitengewone personen, maar het geocachen op zich is echt niet meer uniek, zeker gezien de aandacht die het af en toe in de media krijgt. En nogmaals, het is al vaker gezegd, veel geocachers zijn hier niet blij mee. Ik hoop van harte dat je nog een ander onderwerp kunt bedenken voor je mini documentaire, want wij en met ons vele anderen, zitten niet op nog meer aandacht te wachten.

 

Marja :thumbup:die het zat is dat er steeds meer caches geript worden, o.a. door alle media aandacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En laten we ook de verwachte tekenexplosie van deze zomer niet vergeten waar iedere GC'er een gewillig slachtoffer van wordt/is.

 

De "beroepsziekte" van een GC'er is naast de verslaving toch de ziekte van Lyme!?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En laten we ook even de reactie van de topicplaatser afwachten.

Niet iedereen is in staat om elke minuut van de dag de computer aan te hebben op dit forum en de reacties te lezen.

Misschien is het storm in een glas water en valt het allemaal best mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een ideetje om Kruimel de cache te laten verstoppen.

Dan gaan de Roode Loper en ondergetekende wel als een soort (toet-toet-boing-boing) Peppi en Kokki de cache zoeken.

Dan krijg je nog eens een leuke docu. :thumbup:

Philip Bloemendaal van het Polygoon (leeft ie eigenlijk nog) mag dan het commentaar inspreken. :thumbup:

 

Ja onder die voorwaarde wil ik wel mee doen.

(en natuurlijk onbeperkt koffie, en een broodje bal met mayo en twee matrozenpakkies)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zien toch graag mensen in het water glijden, hoofd stoten tegen overhangende takken, geprikt worden door insekten, brandnetels en braamstruiken? Of aangesproken door politie of boswachter. Of wachtend tot dreuzels eindelijk oprotten zodat de cache gepakt kan worden. En natuurlijk het niet vinden van de cache na lang zoeken. :thumbup:

 

Ahh! Dus dat is de Carrotte-methode!

 

Toch ben ik bang dat het een carambalig filmpje wordt waarin alles op rolletjes gaat. Dan hoeft het voor mij niet. :thumbup:

 

Waarom ben je daar op voorhand bang voor? Er zijn prachtige filmpjes / docu's over Geocaching gemaakt. Heb je de reportage van de Ierse TV gezien? Als je wilt kan ik even kijken of ik de link nog kan vinden.

Ik ben het wel met je eens als je zegt dat er niet te veel publiciteit aan Geocaching moet worden gegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...