BigFurryMonster Geplaatst 28 mei 2007 Geplaatst 28 mei 2007 Geocachers zitten vol met goede ideeën. Zo ook de cachers op dit Forum. De website geocaching.nl is een heel mooie, maar kan nog beter. Ik ben al een tijdje op zoek naar een manier suggesties door te geven, en met mij wellicht nog een aantal anderen. Echter, ik kan geen geschikte manier vinden om dat te doen. Geocaching.com heeft een apart subforum "about this website" waar dat prima kan. Ook kun je elkaar hier vragen stellen over de werking van gc.com. Erg handig. De kracht van een website als gc.nl zit 'm in actieve deelname van vele leden. Mijn verzoek is dan ook (en het moet maar even via dit subforum dan), kunnen we ook zo'n subforum krijgen op gc.nl?
Team-Eppie Geplaatst 28 mei 2007 Geplaatst 28 mei 2007 Voor wat het waard is sta ik daar volledig achter. Niet zo zeer wat betreft functionaliteit (in mijn beleving), maar qua spel- en grammaticafouten kan er hier en daar nog wel wat verbeterd worden.
Kruimeldief Geplaatst 29 mei 2007 Geplaatst 29 mei 2007 Een subforum aan te maken voor suggesties ter verbetering of verfraaiing van de site of zelfs andere features, is in principe geen probleem. Dat kan binnen een paar seconden. Maar volgens mij wil je het eigenlijk dan alleen maar centraler houden dan zoals het nu is. Immers, geregeld komen er wel op of aanmerkingen, vragen of suggesties voorbij in de diverse topics. risico is dan weer de grote offtopicgehalte en wat Jantje leuk vind, verfoeit Pietje en wil dat dan ook laten weten. En wat betreft de spel- en grammaticafouten, die zijn allemaal al bekend en allemaal al eens doorgegeven in de topic waar we over de update van het forumsoftware hebben gesproken. We kunnen er maar weinig aan doen, het is een vertaling van de softwareboer. En ik denk dat als er iemand is die er mee aan kan stoeien, het eerder een gebrek aan tijd is dan aan spel- en grammaticakennis. Het heeft immers ook zijn charme. Voor vragen, opmerkingen, suggesties en dergelijk wordt meestal van de supportafdeling gebruik gemaakt.
gpsgek Geplaatst 29 mei 2007 Geplaatst 29 mei 2007 En wat betreft de spel- en grammaticafouten, die zijn allemaal al bekend en allemaal al eens doorgegeven in de topic waar we over de update van het forumsoftware hebben gesproken. We kunnen er maar weinig aan doen, het is een vertaling van de softwareboer. En ik denk dat als er iemand is die er mee aan kan stoeien, het eerder een gebrek aan tijd is dan aan spel- en grammaticakennis. Het heeft immers ook zijn charme. Volgens mij doelt Team-Eppie meer op dit soort fouten: Maak uw donatie over op Rekeningnummer 47.34.98.022 t.n.v. de Stichting Geocaching Nederland te Roosendaal o.v.v Donateur en Nickname.Donateurs zijn in het forum herkenbaar aan hun groene nickname. Door uw dononatie kan deze site blijven bestaan. Bedankt! Overigens kwam dit van deze pagina.
Twin Peaks Geplaatst 29 mei 2007 Geplaatst 29 mei 2007 Immers, geregeld komen er wel op of aanmerkingen, vragen of suggesties voorbij in de diverse topics. risico is dan weer de grote offtopicgehalte en wat Jantje leuk vind, verfoeit Pietje en wil dat dan ook laten weten. Wie zoveel visie heeft dat hij zinvolle dingen kan zeggen, zal toch ook wel genoeg visie hebben om zich daar bij ons niet aan te wagen. Dit kwam ik laatst tegen als "wijsheid" op een vergaderagenda (heel bemoedigend) vond ik in deze context wel toepasselijk
Kruimeldief Geplaatst 29 mei 2007 Geplaatst 29 mei 2007 Volgens mij doelt Team-Eppie meer op dit soort fouten:Maak uw donatie over op Rekeningnummer 47.34.98.022 t.n.v. de Stichting Geocaching Nederland te Roosendaal o.v.v Donateur en Nickname.Donateurs zijn in het forum herkenbaar aan hun groene nickname. Door uw dononatie kan deze site blijven bestaan. Bedankt! Overigens kwam dit van deze pagina. De fout in Rekeningnummer zie ik eigenlijk niet, of je de R/r bedoelen en dononatie, ja dat is niet echt super en zou niet moeten gebeuren. Maar of we voor zulke foutjes een speciale subforum aan zouden moeten maken betwijfel ik. Immers, geregeld komen er wel op of aanmerkingen, vragen of suggesties voorbij in de diverse topics. risico is dan weer de grote offtopicgehalte en wat Jantje leuk vind, verfoeit Pietje en wil dat dan ook laten weten. Wie zoveel visie heeft dat hij zinvolle dingen kan zeggen, zal toch ook wel genoeg visie hebben om zich daar bij ons niet aan te wagen. Dit kwam ik laatst tegen als "wijsheid" op een vergaderagenda (heel bemoedigend) vond ik in deze context wel toepasselijk Welja, gooi gelijk maar weer shit Zo heb ik het ook weer niet bedoeld. We hebben een supportdesk met ticketsysteen waar je per "afdeling" (forum, site, DHZ, donateur, Algemeen, enz) je vraag/suggestie of opmerkingen kunt deponeren. Dat heeft voor en nadelen voor de bedoelde suggestie van BFM. Voordeel is dat niet iedereen over de suggestie kan meepraten en dat is ook gelijk een nadeel Ik kan ook wel eens weer gaan rommelen in mijn doos met kwootjes. Overal is wel een kwootje voor te vinden dat van toepassing lijkt te zijn. Maar, desalnietemin, hij is erg aaardig. Ik zal de suggestie in de groep gooien. "Iedereen die op het punt staat een onmenselijk daad te begaan, verontschuldigt zich altijd weer met de woorden: 'Ik ben tenslotte ook maar een mens.'"
Twin Peaks Geplaatst 29 mei 2007 Geplaatst 29 mei 2007 Immers, geregeld komen er wel op of aanmerkingen, vragen of suggesties voorbij in de diverse topics. risico is dan weer de grote offtopicgehalte en wat Jantje leuk vind, verfoeit Pietje en wil dat dan ook laten weten. Wie zoveel visie heeft dat hij zinvolle dingen kan zeggen, zal toch ook wel genoeg visie hebben om zich daar bij ons niet aan te wagen. Dit kwam ik laatst tegen als "wijsheid" op een vergaderagenda (heel bemoedigend) vond ik in deze context wel toepasselijk Welja, gooi gelijk maar weer shit Zo heb ik het ook weer niet bedoeld. "Iedereen die op het punt staat een onmenselijk daad te begaan, verontschuldigt zich altijd weer met de woorden: 'Ik ben tenslotte ook maar een mens.'" Ik doelde hiermee op de visies van de Jantjes versus de meningen van de Pietjes hoor (en natuurlijk niet op de Evertjes) De spreuk stond overigens nogal opvallend bovenaan de Agenda van het Regionaal Voorzittersoverleg van de KNAU. (dat is een heel democratische Unie, waar je als verenigingsvoorzitter onder het mom van "overleg" wel een visie mag hebben, maar waar het tijdens zo'n opzitten en pootjesgeven-vergadering beter is om die voor je te houden. Gewoon luisteren en je smoel houden dus )
dmace Geplaatst 29 mei 2007 Geplaatst 29 mei 2007 Ik weet wel dat je begrijpt, wat jij denkt, dat ik geschreven heb.Ik weet niet of je beseft, dat wat jij leest, niet is wat ik bedoelde. Die is 1000x beter dan die over visie...
BigFurryMonster Geplaatst 29 mei 2007 Auteur Geplaatst 29 mei 2007 We hebben een supportdesk met ticketsysteen waar je per "afdeling" (forum, site, DHZ, donateur, Algemeen, enz) je vraag/suggestie of opmerkingen kunt deponeren. Dat heeft voor en nadelen voor de bedoelde suggestie van BFM. Voordeel is dat niet iedereen over de suggestie kan meepraten en dat is ook gelijk een nadeel Zonder me van quotes te willen bedienen (anders dan bovenstaande) : een subforum voor ideeën en suggesties rondom de website heeft als (mijns inziens) groot voordeel dat je kunt voortbouwen op andermans ideeën. Misschien doe ik dan bijvoorbeeld een suggestie waar een ander een veel beter idee over heeft. De webmaster(s) van gc.nl kan/kunnen altijd zelf besluiten wat te doen met suggesties, en deze al dan niet inbouwen in de website. Ik heb er alle vertrouwen in dat gc.nl nog mooier en beter gaat worden, en zie dat juist hand in hand gaan met participatie van iedereen. Het voelt als forum-member zeer prettig als je in elk geval je suggestie op een voor iedereen toegankelijke plek kwijt kunt.
jojonl Geplaatst 30 mei 2007 Geplaatst 30 mei 2007 voordeel is ook dat als je een idee hebt, kunt kijken of andere dat idee ook al hebben gehad en dat inmiddels is gemeld. evt te verdelen in nieuwe functionaliteit, bestaande functionaliteit en foutmeldingen daaromtrent ieder zich zelf respecterend 'software'/websitetoko heeft tegenwoordig zo'n onderdeel op zijn forum staan. kunst van de makers van .nl (alle lof trouwens hoor!) is dan om zich vooral niet te mengen in de discussie maar heel zakelijk antwoord te geven of iets wel/niet gaat/kan gaan gebeuren/veranderen met de suggesties die gedaan worden.
Team Professor X Geplaatst 30 mei 2007 Geplaatst 30 mei 2007 Ik zal de suggestie in de groep gooien. "Iedereen die op het punt staat een onmenselijk daad te begaan, verontschuldigt zich altijd weer met de woorden: 'Ik ben tenslotte ook maar een mens.'" Ik heb nog wel een suggestie, en wacht dus mooi op de knop "ideeënbus". Trouwens, ik wist niet dat de vuilbult bij Emmen hoger was dan die bij Wijster
Kruimeldief Geplaatst 30 mei 2007 Geplaatst 30 mei 2007 @All: ik had volgens mij al gemeld dat ik het in de groep zou gooien. Dan moet de groep wel aanwezig zijn en niet op vakantie. Ik heb wel de mogelijkheid om een compleet nieuw forum aan te maken, en als ik wist dat dit geen verdere gevolgen voor de database of de layout zou hebben, dus als ik zeker wist dat het kruimelbugvrij zou zijn, dan had ik er al eentje aangemaakt. Als het misgaat, ik heb geen mogelijkheid een backup terug te zetten Dus geduld please. In de fora Geocaching, Natuur, Point Hunting, Hardware, Software en Diversen, zou het niet thuishoren als een subforum, dus moet er tussen de genoemde een compleet nieuwe komen dat de naam Sute Issues of iets dergelijks krijgt, met als subtitel iets van Suggesties van forumgebruikers ter verbetering van de site, forum en DHZ Trouwens, ik wist niet dat de vuilbult bij Emmen hoger was dan die bij Wijster Ja, 5 meter hoger. En van een vuilbelt zie je niets
BigFurryMonster Geplaatst 31 mei 2007 Auteur Geplaatst 31 mei 2007 In de fora Geocaching, Natuur, Point Hunting, Hardware, Software en Diversen, zou het niet thuishoren als een subforum, dus moet er tussen de genoemde een compleet nieuwe komen dat de naam Sute Issues of iets dergelijks krijgt, met als subtitel iets van Suggesties van forumgebruikers ter verbetering van de site, forum en DHZ "Diversen > Deze website" zou prima zijn, volgens mij. Kijk! Gaat Geocaching.nl ook al de Web 2.0-kant op ?
de Roode Lantaarn Geplaatst 31 mei 2007 Geplaatst 31 mei 2007 ...........Sute Issues of iets dergelijks ................. Is dat officieel Drenths?
Team Professor X Geplaatst 31 mei 2007 Geplaatst 31 mei 2007 Suggestie: automatische klok die je scherm op zwart zet wanneer het bedtijd is. Zoals nu, ik zit weer veel te lang te nerden (eigenlijk geeken). Aju............
Aanbevolen berichten