Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hey Hallo,

Ik kwam laatst een coördinaten checker tegen (bij een stukje sw van GPSGEK) en volgens mij checkte die de coördinaten van alle multi's en mysteries tegen een internet databaseje.. Is er niet een "offline" methode.. Het moet toch niet zo moeilijk zijn om een database met alle multi /mystery caches te maken (met gc en naam) met daarachter een HASH van het coördinaat (of nog beter een HASH van het N en een HASH van het E coördinaat) te maken. Hierdoor zou je dus zonder de puzzels / multis te verzieken een methode hebben om je te vergewissen van de juiste uitkomst... onder het motto van indien de hash van de door de gebruiker ingegeven coördinaat overeenkomt met de hash van de in de databse bekende coordinaat = exit 0 hoera else exit 1 jammer..

Ik ben niet zo goed (sterker nog.. nog nooit gedaan) in het schrijven van applicaties.. dus .. zijn er vrijwilligers?

(is misschien leuk om de diverse omreken / decrypt / coördinaat converteer oplossingen die hier en daar rondzwerven te migreren naar de cachetool unlimited!!)

Geplaatst
Hey Hallo,

Ik kwam laatst een coördinaten checker tegen (bij een stukje sw van GPSGEK) en volgens mij checkte die de coördinaten van alle multi's en mysteries tegen een internet databaseje.. Is er niet een "offline" methode.. Het moet toch niet zo moeilijk zijn om een database met alle multi /mystery caches te maken (met gc en naam) met daarachter een HASH van het coördinaat (of nog beter een HASH van het N en een HASH van het E coördinaat) te maken. Hierdoor zou je dus zonder de puzzels / multis te verzieken een methode hebben om je te vergewissen van de juiste uitkomst... onder het motto van indien de hash van de door de gebruiker ingegeven coördinaat overeenkomt met de hash van de in de databse bekende coordinaat = exit 0 hoera else exit 1 jammer..

Ik ben niet zo goed (sterker nog.. nog nooit gedaan) in het schrijven van applicaties.. dus .. zijn er vrijwilligers?

(is misschien leuk om de diverse omreken / decrypt / coördinaat converteer oplossingen die hier en daar rondzwerven te migreren naar de cachetool unlimited!!)

Ik zou niet weten welke caches er in deze database zijn opgenomen naast de puzzels van Wilxlii. Wilxlii weet daar vast antwoord op :lol1:

Geplaatst

Het zou een stukje extra service zijn van cacheleggers om (met een tooltje) een hash te maken van het eind coördinaat en dat up te loaden naar de database...

Dan kan het snel een complete database worden

Geplaatst
Het zou een stukje extra service zijn van cacheleggers om (met een tooltje) een hash te maken van het eind coördinaat en dat up te loaden naar de database...

De vraag is natuurlijk: wil je wel zover gaan. De sport van het cachen blijft tenslotte het vinden van de cache, en daar is geen lol meer aan wanneer je alle coördinaten direct kunt checken... De grap van de gebruikelijke methode is dat je eerst per telefoon bij een hulplijntje door het stof/slijk moet, om de gewenste getallen te laten controleren.

Daarnaast blijft natuurlijk altijd het risico bestaan dat ik neigingen krijg om vals te gaan spelen door de PC netjes alle coördinaten uit die database te laten sleutelen. Ik wil mezelf dat niet aandoen :lol1: , dus wat mij betreft is het niet echt een heel goede toevoeging.

Blijft natuurlijk wel de interessante vraag: welke caches zijn beschikbaar in de Carrotte-Coord-service.

Geplaatst
Ik zou niet weten welke caches er in deze database zijn opgenomen naast de puzzels van Wilxlii. Wilxlii weet daar vast antwoord op :lol1:
Die van Wilxlii :lol1:

Je zou Wilxlii kunnen vragen of ie jouw caches in zijn checker erbij zet. Dan moet je hem de cache(s) en de hash moeten mailen. Het grappige is dat zelfs Willxlii dan niet de oplossing van jouw cache weet.

Off-line checken lijkt mij trouwens geen goed idee: Daarvoor lopen er iets te veel slimmerikken rond in het geocache wereldje.

Geplaatst
Blijft natuurlijk wel de interessante vraag: welke caches zijn beschikbaar in de Carrotte-Coord-service.

Dat is niet zo ingewikkeld, even de Coord Checker downloaden en met het pulldown menuutje zie je alle caches die Wilxlii er in heeft zitten.

Geplaatst (bewerkt)
De vraag is natuurlijk: wil je wel zover gaan. De sport van het cachen blijft tenslotte het vinden van de cache, en daar is geen lol meer aan wanneer je alle coördinaten direct kunt checken... De grap van de gebruikelijke methode is dat je eerst per telefoon bij een hulplijntje door het stof/slijk moet, om de gewenste getallen te laten controleren.

Ik ben het wel met gpsgek eens dat het bij het spel hoort, dat je moet rekenen, puzzelen, zoeken en wat al nier meer om de cache te vinden. Maar als ik een aantal caches wil gaan zoeken die wat verder van huis liggen, vind ik het toch wel fijn om een paar gecheckte coordinaten opzak te hebben. :thumbdown:

Noem mij een Hollander, maar helemaal op en neer rijden om op een verkeerde plek te gaan zoeken :thumbdown: vind ik ook zonde van de brandstof...

bewerkt door Team The Cache Hunters
Geplaatst

Slimmerikken zat.. Als het goed is moet je, als je de database wilt kraken, eerst weten welke encryptymethode is gebruikt voor dat je verder kunt. Je hebt in principe weinig data om mee te werken. Je zult toch coördinaten zelf moeten hashen en vergelijken om te kijken hoe weat en waar..

Geplaatst

Bij een aantal mysteries worden controle-links naar Evince en Geochecker gebruikt. Dat zijn online websites, waar je de eindcoords kan laten coderen en een link-code krijgen. Daarbij wordt idd hash gebruikt.

Zoek maar eens op het forum, er is al een draadje over geweest. Evince is wel de meest robuuste checker, je moet tien minuten wachten met een volgende poging en na drie pogingen zelfs vijf uur. De komst van Top10NL was absoluut een crime voor cacheleggers: het is daarmee makkelijker geworden mogelijke plekjes te prikken. Het is dan ook een kunst om de puzzel zo te maken en een geschikt gebied te kiezen dat er meerdere coordinaten mogelijk zijn :thumbdown:.

En ja ik kreeg net als jullie door het menu van het worteltooltje de indruk dat er ook caches van anderen in zaten.

ToT :thumbdown:

Geplaatst

voor de volledigheid dan maar:

evince

geochecker

En dat zijn handige tools (volgens mij zijn er meer mensen met een eigen controletool) maar het zou handig zijn wanneer dat ook offline te trekken valt.. eventueel met dezelfde "time out" functie als bij de online tools..

maar wat is top10NL?

ff op gegoogled maar verder dan object georienteerd geodata markuplanguage kom ik niet

http://www.kadaster.nl/top10nl/

Geplaatst

Deze cacheeigenaar zou daar niet aan meewerken. :thumbdown::dribble:

Zoals ik al eerder betoogde zijn er "cachers" die alles maar op een presenteerblaadje willen hebben, want stel je voor dat ie een foutje maakt en ie dan misschien wel 5 minuten moet gaan zoeken of nadenken. Of stel je voor dat je een keer een cache niet vind . Dat is pas erg. :thumbdown:

Cachen moet ook avontuur zijn !

En nog een ouwe van mij: niet iedere cacher hoeft iedere cache te kunnen oplossen.

En dat gedoe over "als je wat verder weg woont": ik durf er wat onder te verwedden dat je hem veel vaker dichter bij huis zult gebruiken dan veraf. Als je daar dan zo beducht voor bent, moet je als je verder weg gaat alleen makkelijke caches sorteren. Lekker spannend.

Neem van mij aan, dat een keertje een cache niet vinden lekker louterend is ! Daar leer je pas cachen van.

Ik heb als kind ook niet altijd mijn zinnetje gehad.

Geopatra.

Geplaatst

Kijk, dat is nou het handige van naar de fysio moeten, boodschappen doen en je dochter weer eens wat aandacht geven. Dan zit je een poos niet op het forum en worden de vragen die men je stelt keurig door anderen beantwoord! :thumbdown:

Volgens mij is alles gezegd. :thumbdown:

Geplaatst

Ik zou zelf nooit meewerken aan een database met alle puzzel- en multicaches. Voor mij is de lol van het puzzelen en multi-en er dan al af.

Maar zoals ik tegen menig geocacher vertel, beleeft iedereen op zijn eigen manier het spelletje. Ik zelf wil wandelen en puzzelen, maar als je een Indiase buurvrouw hebt, die aan de drijvende stukjes worst in de snert kan zien waar op aarde een moeilijk mysterie ligt, wie ben ik dan om jou -of je Indiase buurvrouw- tegen te houden om op jou manier van geocachen te genieten.

Dus veel succes met de database. Maar mijn caches komen er mooi niet in!

Geplaatst
Ik zou zelf nooit meewerken aan een database met alle puzzel- en multicaches. Voor mij is de lol van het puzzelen en multi-en er dan al af.

Maar zoals ik tegen menig geocacher vertel, beleeft iedereen op zijn eigen manier het spelletje. Ik zelf wil wandelen en puzzelen, maar als je een Indiase buurvrouw hebt, die aan de drijvende stukjes worst in de snert kan zien waar op aarde een moeilijk mysterie ligt, wie ben ik dan om jou -of je Indiase buurvrouw- tegen te houden om op jou manier van geocachen te genieten.

Dus veel succes met de database. Maar mijn caches komen er mooi niet in!

Niet zo vijandig.. Het is slechts een voorstel. En als je wil dat je caches er niet in komen: fine!

Waar het mij om gaat: Je hebt net x kilometer gelopen en je hebt een twijfelachtig coördinaat dan zou zo'n tool uitkomst brengen...

Ik wilde JUIST omwille van: Je moet een multi een multi houden en een puzzel moet je een puzzel houden ook aangegeven dat er alleen een HASH van de coördinaten in het databaseje moet komen.

Sterker nog. als je ALLEEN die hashes in een database pompt (en geen ID bij welke cache die hoort) kun je een coördinaat controleren op aanwezigheid in de database.. waarmee je dus helemaal geen problemen hoef te hebben

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...