Spring naar bijdragen

FTF-klassement


Aanbevolen berichten

Zoals misschien bekend hou ik het FTF-klassement bij.

Je weet wel dat klassement waar bijgehouden wordt wie als nummers 1,2,3 de cache hebben gevonden.

Dit is niet een automatisch gebeuren.

Ik lees de logs van de nieuwe caches door een wijs dan goud, zilver en brons toe.

Op zich is dat een leuke klus.

Het kost echter nogal wat tijd, vooral ook omdat er tegenwoordig steeds meer caches gelegd worden. De laatste week zelfs 70!

Bovendien ben ik zelf vrij actief met geocachen, waardoor er soms een flinke achterstand ontstaat in het bijwerken. Zeker met mooi weer ben ik hele dagen op stap.

Soms ontstaat er ook achterstand, omdat geocaching.com traag is. Ik moet zoals je begrijpt steeds de caches aanklikken en bij trage toestanden is dat geen doen. Zit ik voortdurend tandenknarsend, duimendraaiend, kortom ongeduldig te wachten tot de cache-logs verschijnen. Meestal kap ik er dan voor dat moment mee en wacht op betere tijden.

 

Soms krijg ik dan "ongeduldige" mailtjes van mensen die hun goud, zilver of brons niet terug zien in het FTF-klassement. Gewoon omdat de betreffende cache nog niet is verwerkt.

 

Deze mailtjes brengen mij op een idee:

 

Geef via DHZ: Aanvragen correctie FTF aan welke teams 1,2,3 waren voor een cache. Dus ALLE 3 aangeven, dat is belangrijk!

 

Als je namelijk het vakje <Corrigeer FirstFinders> aankruist, komt de melding bij mij terecht. Ik hoef dan voor die cache niet de logs te lezen en kan meteen toewijzen. :eek:

Het maakt me niet uit wie me dat mailt. Als meerdere mensen het melden voor dezelfde cache, is ook geen probleem.

 

Natuurlijk blijf ik ook op de gebruikelijke wijze gewoon doorgaan met toewijzen. Je helpt me echter met de gevraagde mail, om het proces te versnellen. Alvast bedankt. :lol1:

 

Goed idee Wilxlii! :lol1:

 

 

@ de laatste posters, Wilxlii vroeg NIET om een discussie over het al dan niet afschaffen van de FTF-ranking. Blijf nou gewoon ontopic en start dergelijke discussies in een ander draadje, dat houd het geheel overzichtelijk en begrijpelijk. Toch?

bewerkt door gpsgek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

@ de laatste posters, Wilxlii vroeg NIET om een discussie over het al dan niet afschaffen van de FTF-ranking. Blijf nou gewoon ontopic en start dergelijke discussies in een ander draadje, dat houd het geheel overzichtelijk en begrijpelijk. Toch?

 

Topic opgeschoond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is al een werkend DHZ correctie systeem. Dat is zelfs in dit draadje al genoemd.

Waarom dan het wiel opnieuw proberen uit te vinden? Als de FTF-cachers (en niet de cache eigenaren!) die DHZ optie nou eens gebruiken dan is het probleem toch opgelost? En als je niet de behoefte hebt om in die lijst te staan, dan gebruik je de functie niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, wat een reacties!

En dan bedoel ik in mijn mail.

Meteen een stelletje in een mum kunnen verwerken. :thumbdown:

 

Nogmaals, het maakt mij geen biet uit wie het me meldt, ook niet als meerdere dat doen voor dezelfde cache.

Het lijkt me dat de meest "ongeduldige" cachers dat vooral zullen doen. En dat is dus niet de cache-legger. Sommige cache-leggers maakt het bovendien geen bal uit, wie 1,2,3 wordt.

 

Zoals gezegd blijf ik ook gewoon op de oude manier werken en ik vind het niet vervelend.

Het melden via <corrigeer FTF> versnelt het proces en scheelt dus achterstand. :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, wat een reacties!

En dan bedoel ik in mijn mail.

Meteen een stelletje in een mum kunnen verwerken. :thumbdown:

 

Nogmaals, het maakt mij geen biet uit wie het me meldt, ook niet als meerdere dat doen voor dezelfde cache.

Het lijkt me dat de meest "ongeduldige" cachers dat vooral zullen doen. En dat is dus niet de cache-legger. Sommige cache-leggers maakt het bovendien geen bal uit, wie 1,2,3 wordt.

 

Zoals gezegd blijf ik ook gewoon op de oude manier werken en ik vind het niet vervelend.

Het melden via <corrigeer FTF> versnelt het proces en scheelt dus achterstand. :dribble:

Klasse Willem :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Hoi lui .

 

Even een vraagje als we niet zelf aktie onder nemen gaat de FTF dan naar de eerste logger in het log boek of naar de eerste logger op de computer van de cache?

 

Greoten de GETZIE FAMILY.

bewerkt door getzie familie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lui .

 

Even een vraagje als we niet zelf aktie onder nemen gaat de FTF dan naar de eerste logger in het log boek of naar de eerste logger op de computer van de cache?

 

Greoen de GETZIE FAMILY.

Volgens mij (als je niets onderneemt) gaat de FTF naar de 1e digitale logger. Ben jij de 1e in het logboek en 2e digitaal dan moet je e.e.a. corrigeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lui .

 

Even een vraagje als we niet zelf aktie onder nemen gaat de FTF dan naar de eerste logger in het log boek of naar de eerste logger op de computer van de cache?

 

Greoen de GETZIE FAMILY.

Volgens mij (als je niets onderneemt) gaat de FTF naar de 1e digitale logger. Ben jij de 1e in het logboek en 2e digitaal dan moet je e.e.a. corrigeren.

 

Wij proberen net als een aantal andere teams die we kennen, in de zelfde volgorde digitaal te loggen als er in het logboekje gelogd is. Eventueel wordt er een note geplaatst zodat andere hunters de stand van zaken kennen

Krijg je de dus notes als:

 

STF

Log volgt

 

of

 

Eremetaal vergeven

 

Klopt dan e.e.a later niet dan via DHZ corrigeren.

 

Voor caches die door mij geplaatst zijn stuur ik altijd een bericht via DHZ met daarin de volgorde 1-2-3 zoals in het logboek staat.

 

:thumbdown:

bewerkt door wilp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lui .

 

Even een vraagje als we niet zelf aktie onder nemen gaat de FTF dan naar de eerste logger in het log boek of naar de eerste logger op de computer van de cache?

 

Greoen de GETZIE FAMILY.

Volgens mij (als je niets onderneemt) gaat de FTF naar de 1e digitale logger. Ben jij de 1e in het logboek en 2e digitaal dan moet je e.e.a. corrigeren.

 

Wij proberen net als een aantal andere teams die we kennen, in de zelfde volgorde digitaal te loggen als er in het logboekje gelogd is. Eventueel wordt er een note geplaatst zodat andere hunters de stand van zaken kennen

Krijg je de dus notes als:

 

STF

Log volgt

 

of

 

Eremetaal vergeven

 

Klopt dan e.e.a later niet dan via DHZ corrigeren.

 

Voor caches die door mij geplaatst zijn stuur ik altijd een bericht via DHZ met daarin de volgorde 1-2-3 zoals in het logboek staat.

 

:D

het maakt niet uit of je als eerste tweede enz logt op de pagina, als je in je logje maar vermeld FTF, STF en TTF. Willii past dit volgens mij handmatig aan. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lui .

 

Even een vraagje als we niet zelf aktie onder nemen gaat de FTF dan naar de eerste logger in het log boek of naar de eerste logger op de computer van de cache?

 

Greoen de GETZIE FAMILY.

 

Laat je niets wijsmaken door anderen.

In principe lees ik de logs door en probeer uit te vinden wie echt 1,2,3 waren en dat ken ik dan toe voor het FTF-klassement.

Als ik fouten maak, kun je een correctie aanvragen.

 

...

Voor caches die door mij geplaatst zijn stuur ik altijd een bericht via DHZ met daarin de volgorde 1-2-3 zoals in het logboek staat.

 

Kijk, en daar ben ik altijd erg blij mee! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Het gaat goed! :blink:

 

Ik krijg regelmatig de correcties FTF met daarin de namen van 1-2-3 toegestuurd.

Dat versnelt het proces aanzienlijk.

 

Gewoon mee doorgaan dus. :thumbup:

 

Toch ook nog wel correcties van cachers die ongeduldig zijn en alleen hun eigen medaille-positie melden.

Die stuur ik dan vervolgens een mail met het verzoek om voortaan ook de andere prijswinnaars te vermelden.

 

Eigenlijk is deze post dus ook zo bedoeld.

Een herhaalde oproep dus aan degenen die vorige keer de oproep hebben gemist.

 

Heb je een prijs en wil je dat snel verwerkt zien?

Stuur via correctie FTF de namen van 1-2-3 op en het komt voor de bakker.

(En die bakker dat ben ik. :rolleyes: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat goed! :rolleyes:

 

Ik krijg regelmatig de correcties FTF met daarin de namen van 1-2-3 toegestuurd.

Dat versnelt het proces aanzienlijk.

 

Gewoon mee doorgaan dus. :P

 

Toch ook nog wel correcties van cachers die ongeduldig zijn en alleen hun eigen medaille-positie melden.

Die stuur ik dan vervolgens een mail met het verzoek om voortaan ook de andere prijswinnaars te vermelden.

 

Eigenlijk is deze post dus ook zo bedoeld.

Een herhaalde oproep dus aan degenen die vorige keer de oproep hebben gemist.

 

Heb je een prijs en wil je dat snel verwerkt zien?

Stuur via correctie FTF de namen van 1-2-3 op en het komt voor de bakker.

(En die bakker dat ben ik. :thumbup: )

 

I-am quilty ;) , ik had op de site over deze mogelijkheid voor FTF correctie heen gelezen :blink: . Goed dat dit weer onder de aandacht wordt gebracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...