Spring naar bijdragen

Tri-kilo-cacher


gpsgek

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Dank voor alle felicitaties! :lol1:

 

Misschien even wat relativeren.

Het klinkt voor sommige mensen wellicht veel, die 3000.

Dat is het ook wel, maar toch...

 

Voor zover ik weet, besteedt niemand in Nederland meer tijd aan geocachen dan ik.

Van maart t/m oktober heb ik de afgelopen jaren jaren eigenlijk niets anders gedaan dan geocachen.

En dan bedoel ik ook ECHT NIETS ANDERS.

Vorig jaar heb ik bijv. 148 dagen gecached. Zo'n beetje om de dag dus.

Die tussendag heb ik hard nodig voor 2 dingen:

Om alle logs te schrijven - waar ik echt voor ga zitten, want flutlogjes hou ik niet van -

Om de volgende dag voor te bereiden, dat is echt nodig.

Op zo'n tussendag probeer ik ook het FTF-klassement bij te werken waarvoor ik veel logs moet lezen, mijn mail te lezen en te beantwoorden, het forum te lezen om wat bij te blijven, eventueel proberen puzzels op te lossen.

De dag dat ik cache gaat daaraan meestal helemaal op. Vroeg weg en laat thuis.

Toch ga ik op zo'n cache-dag rustig te werk. Ik lummel relatief veel, maak graag praatjes met passanten e.d., maak relatief veel foutjes, hum, waardoor veel extra kilometers zijn gemaakt. Soms is dat trouwens nog heel leuk.

Ook geeft het mij veel plezier met anderen op stap te gaan en dat komt nogal eens voor. Bijna een derde deel (984 caches) heb ik samen met anderen gevonden.

 

Het mag duidelijk zijn, dat ik niet voor de score cache. Een willekeurige cacher die evenveel tijd aan het geocachen zou besteden als ik, zou gemakkelijk meer caches vinden. Bovendien cache ik liever niet als het regent. Ik moet zeggen, dat ik de afgelopen jaren veel geluk heb gehad met het weer. Broeikaseffect?

Ook als het te koud is, zie je mij niet door de velden en bossen lopen. Afgelopen winter heb ik wel bedacht om oppakkertjes te rapen. Met mooi weer is het namelijk zonde om de hele tijd in de auto te zitten. In de winter vind ik dat juist fijn. Lekker bij de warme kachel.

Door dit alles zak ik Europees gezien ook langzaam in de klassementen, want die buitenlandse knakkers gaan altijd maar door, weer of geen weer.

 

Het belangrijkst voor mij is het plezier dat ik heb bij het geocachen en dat probeer ik in mijn logs tot uitdrukking te brengen. :lol:

(Mijn totaal aan logs heb ik in een Word-file staan en die beslaat op dit moment 428 pagina's A4 in lettertype Verdana 8pt.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(Mijn totaal aan logs heb ik in een Word-file staan en die beslaat op dit moment 428 pagina's A4 in lettertype Verdana 8pt.)

 

En dan te bedenken dat er nog genoeg ruimte op een usb-stick overblijft voor de andere 300,000 caches in de wereld. :lol:

 

Wilxlii, proficiat met de drieduizendste !! Het plezier dat je in het geocachen beleeft zie ik zelf ook dagelijks terug in je website, geoklets, de logjes en de positieve bijdrage in het forum. Bedankt daarvoor :lol:

 

Ik neem er een borrel op :lol1:

 

Groetjes,

Frits / Boswijk Posse

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willem van harte gefeliciteerd.

 

Wij hopen dat je nog steeds geniet van het spel en dat je het nog lang mag blijven doen.

 

Even een vraagje, word je 5000 ste een Event ? of nodig je iedereen uit met wie je weleens gecached hebt ( dat zal je ook bij hebben gehouden ) voor een etentje ?

 

Nog veel caches.

 

Coby & Casper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Proficiat met deze mijlpaal :thumbup:

 

Ik heb grote bewondering voor deze ambassadeur van het cachen en vroeg me al af hoe hij het toch voor elkaar krijgt. Want met het bezoeken van al die plekken in Nederland alleen ben je er niet. Er gaat veel tijd verloren aan de voorbereiding van een dag (zeker als er gepuzzeld mag worden), maar bovendien maakt Wilxlii ook nog eens logs van een omvang en inhoud die ongetwijfeld de nodige tijd kosten. Zeker als er meerdere caches op een dag bezocht zijn, moet je al wat aantekenen, want midden in de nacht of een aantal dagen later loggen is er dan niet bij.

Dus zou ik verwachten dat deze semi-prof in zijn auto allerlei apparatuur heeft geplaatst; een soort moderne James Bond, compleet met een voice-recorder die direct de verhalen omzet in geschreven tekst. Vervolgens met een GPSR verbinding doorsturen maar de site en dan houdt ie nog tijd over om te gaan slapen, zo af en toe. ;)

 

Nogmaals Hulde en nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel toekomstige founds gewenst.

 

Geotrail

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Proficiat met deze mijlpaal :thumbup:

 

Ik heb grote bewondering voor deze ambassadeur van het cachen en vroeg me al af hoe hij het toch voor elkaar krijgt. Want met het bezoeken van al die plekken in Nederland alleen ben je er niet. Er gaat veel tijd verloren aan de voorbereiding van een dag (zeker als er gepuzzeld mag worden), maar bovendien maakt Wilxlii ook nog eens logs van een omvang en inhoud die ongetwijfeld de nodige tijd kosten. Zeker als er meerdere caches op een dag bezocht zijn, moet je al wat aantekenen, want midden in de nacht of een aantal dagen later loggen is er dan niet bij.

Dus zou ik verwachten dat deze semi-prof in zijn auto allerlei apparatuur heeft geplaatst; een soort moderne James Bond, compleet met een voice-recorder die direct de verhalen omzet in geschreven tekst. Vervolgens met een GPSR verbinding doorsturen maar de site en dan houdt ie nog tijd over om te gaan slapen, zo af en toe. ;)

 

Nogmaals Hulde en nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel toekomstige founds gewenst.

 

Geotrail

 

Dank!

 

Nee, ik heb geen James Bond-achtige toestanden in mijn auto. Alleen een vouwfietsje en een kratje frisdrank.

Na het vinden van iedere cache maak ik heel korte aantekeningen. Bovendien van elke cache-tocht 5 a 10 foto's. Van multi's vaak nog meer.

Conclusie: mijn geheugen zit tamelijk vol met geocache-belevenissen en indrukken. Die verwerk ik in mijn logs. Waar mijn geheugen faalt, zet ik mijn fantasie in, hahahaha.

 

De werkelijke reden waarom ik veel caches vind? Ik doe niets anders dan geocachen. En daarmee bedoel ik niet het alleen het graaien van caches, maar ook de voorbereiding en het schrijven van logs. Puzzels oplossen doe ik alleen als het niet te veel tijd kost.

 

Ook schrijf ik zo nu en dan wat op mijn eigen site. En houd het FTF-klassement bij. En lees en beantwoord mails. En leg soms zelf ook een cache.

 

Ik slaap elke nacht lang genoeg, ik neem 3x per dag voedsel tot mij, doe soms dus wat boodschapjes.

Ik volg al 23 jaar hap-snap The Bold and the Beautiful en ken alle pikante details.

 

Verder doe ik NIETS. :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik slaap elke nacht lang genoeg, ik neem 3x per dag voedsel tot mij, doe soms dus wat boodschapjes.

Ik volg al 23 jaar hap-snap The Bold and the Beautiful en ken alle pikante details.

 

Verder doe ik NIETS. :dribble:

 

Poehh wat een leven... :thumbup:;) Vraag me af of wij over ong. 30 jaar ook zo actief worden. Hoeveel caches zullen er dan wel niet zijn??

 

Willem, ook vanuit West-Brabant de hartelijke felicitaties!! En nog bedankt voor de Geo 'd Or voor Kelsdonk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van harte gefeliciteerd.

Ik heb je ooit eens ontmoet nadat je m'n cache "Birds" had gedaan en iets vergeten was.

Je bent toen naar m'n huis gereden om het terug te brengen.

Ik was toen al een beetje jaloers op je gedrevenheid en dat ben ik nu nog meer.

De dagelijkse beslommeringen slokken me teveel op.

Ga door totdat je alle caches van de wereld hebt gevonden!

Je bent onze "Supercacher"!

MVG,

Peter (Antarctica)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een prestatie. Gefeliciteerd. Want ondanks dat ik redelijk vaak op het forum rondneus, was dit draadje me volkomen ontgaan.

 

Ik heb mijn oude felicitatiereacties er nog eens even op nageslagen, 2000e nog maar een jaartje geleden. En net als bij mijn 2500e felicitatie, weer een vraag:

 

Zoals je schrijft heb je in de loop der tijden heb je veel logjes geschreven. Uitgebreide logjes, simpele logjes, mooie logjes, logjes die geschreven moesten worden, logjes met een angel er in, ongeïnspireerde logjes, spannende logjes en logjes die heel bijzonder zijn.

 

Achteraf gezien, op welk logje ben je nu het meeste trots? Welk logje schiet je nu zo te binnen waarvan je denkt, die is goed gelukt. Het logje waarvan het eigenlijk jammer is dat die diep weggestopt in de krochten van het internet, onderaan een (gearchiveerde) cache, wacht op de digitale vergetelheid. Wat is dat ene logje die het eigenlijk verdient dat het hier nogmaals in het spotlight gezet mag worden?

 

Zilvervloot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...