Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Over een paar weken vertrek ik weer naar Frankrijk voor een half jaar. Nu ben ik van plan om op mijn reis naar het zuiden een cache te plaatsen. Deze start dan in Nederland en eindigd in Frankrijk. Uitraard in een gebied waar andere cachen liggen (en nog bij gaan komen) De route is een route die veel mensen nemen naar het zuiden. Nu is mijn vraag of een cache van 750 km jullie leuk lijkt. Graag jullie mening!

Groeten

Patje

Geplaatst
Hallo allemaal,

Over een paar weken vertrek ik weer naar Frankrijk voor een half jaar. Nu ben ik van plan om op mijn reis naar het zuiden een cache te plaatsen. Deze start dan in Nederland en eindigd in Frankrijk. Uitraard in een gebied waar andere cachen liggen (en nog bij gaan komen) De route is een route die veel mensen nemen naar het zuiden. Nu is mijn vraag of een cache van 750 km jullie leuk lijkt. Graag jullie mening!

Groeten

Patje

Het lijkt ons wel leuk, maar alleen als wij daar precies langs rijden we gaan geen andere route naar frankrijk kiezen voor 1 cache (er is wel een makkelijker manier om een stipje weg te werken). En die kans is denk ik vrij klein.

Geplaatst

Ik zou hem niet even op "een zondagmiddag" gaan doen (Van lopen is al geen sprake meer :thumbup: ).

Maar als het op cq. niet te ver van de gebruikelijke route naar het zuiden ligt zou ik overwegen om hem mee te pakken als ik toch die kant op zou gaan. Mits er niet teveel tijd in gaat zitten, tenslotte ben je dan (en naar ik aanneem de meeste onder ons) op weg naar je vakantiebestemming, en dat is dan al een beste trip.

Gast Team_Maju
Geplaatst

Voor mij hoeft het niet... maar goed.. dat komt omdat ik niet van Frankrijk hou :thumbup:

Geplaatst

Om mee te beginnen ben ik niet iemand die wel eens naar Frankrijk is gereden. Maar ik merk hier twee dingen.

- Men is niet bereid een andere route te nemen (voor een cache). We zijn gewoonte dieren.

- Men wil zo snel mogelijk naar de vakantiebestemming. Zelfs in de vakantie zijn de vakantiegangers gehaast. Volgens mij moet je toch gewoon lekker rustig naar je vakantiebestemming rijden. Dan begint hij al op de weg ernaar toe.

Geplaatst
Zelfs in de vakantie zijn de vakantiegangers gehaast. Volgens mij moet je toch gewoon lekker rustig naar je vakantiebestemming rijden. Dan begint hij al op de weg ernaar toe.

Dat is zeker waar, maar de meeste bestemmingen in het zuiden van Frankrijk zijn net te doen in één dag rijden. (met voldoende rust-, eet- en drinkpauzes). IK zou in ieder geval geen zin hebben in een extra overnachting omdat ik een cache kan scoren.

Geplaatst

Dag Patje,

Ik zou de route niet in Nederland laten beginnen. Je kunt wel een traditional neerleggen op 750 km, maar een multi van 750 km waarbij je gedwongen wordt die route aan te houden lijkt me niet handig. Ik zou ook niet gaan omrijden voor de startcoordinaten. Of je moet het beginpunt scoren en dan ooit de route gaan afleggen. Maar ja, waar is dat vodje papier ook al weer op dag van vertrek :D

Overigens hebben we vorig jaar 800 km op een dag gereden naar Denemarken. Heen en terug traditionals op de meest exotische parkeerplaatsen gescoord :D . Onze ervaring is dan toch dat je al gauw 10-20 minuten per cache extra reistijd kwijt bent.

Dus een multi van 750 km met WP's onderweg voor "slechts" één cache zal niet veel cachers trekken.

Hoewel er is een cache die extreem veel notes trekt en slechts enkele mafkezen :thumbup:

Geplaatst (bewerkt)

Check je ook regelmatig de wayponits en de cache?

Het is echt vervelend wanneer je je aan zo'n cache begint en het blijkt dat er iets niet klopt of weg is.

bewerkt door silkwood
Geplaatst

Hopelijk dan een route van wp naar wp en niet opdrachten waarvan je later de info nodig hebt. Heb je een foutje gemaakt bij wp 2 en komt daar pas achter bij wp 8. Moet je helemaal terug!

groetjes GeoVlinder

Geplaatst

En wat dacht je van cacheondehoud? Wel heel vervelend als je merkt dat er iets in het begin van de route is gewijzigd en je zit daarginds. Ook heel vervelend als je terug bent en de cache moet een nieuw logboekje.

En dan nog de problemen die je krijgt om de cache online te kunnen krijgen. Ik weet niet hoe ze in frankrijk reviewen, maar caches op lange afstand worden normaal gesproken niet goedgekeurd.

Geplaatst (bewerkt)

Zoals ik al vaak in mijn reacties zeg, ieder zijn ding. :D

Dit is in ieder geval niet ons ding. :D

Maar overal zijn liefhebbers voor dus als het mag ga je gang zou ik zeggen.

Maar zorg wel voor het afregelen van het onderhoud.

:thumbup:

bewerkt door wilp
Geplaatst

Ook is het niet mijn faforiet, deze cache zal weing gedaan worden en is het dan leuk

Als hij toch goedgekeurd zou worden dan zou het voor vele mensen een irritant stipje worden en wordt hij gewoon op de ignore lijst gezet.

Mlvdburg

Geplaatst

ik zou ook alleen bij het eindpunt een cache maken OF er voor kiezen dat je in Nederland én in Frankrijk vlak bij het eindpunt moet zijn.

zo kun je zelf de cache beter onderhouden (want ik neem aan dat je nog regelmatig teruggaat naar Nederland voor familie/vriendenbezoek), en heb je toch een leuke combi.

Wellicht dat ie niet al te vaak gelogd wordt, maar je hebt dan wel een originele cache :)

wij hebben voor de ollanders onder ons een 'emigratie'-cache gemaakt, waarbij alleen het eindpunt in Frankrijk is, maar die wel voor ons hollanders OOK in het nederlands is opgesteld (en in het frans). In die streek van frankrijk is het nog erg dunbezaaid met caches, dus daar wilden we iets aan doen. Verder vonden we het leuk om onze hollandse vriend die nu dus in frankrijk woont, af en toe wat hollanders 'op bezoek' / in de buurt te krijgen >> je komt namelijk langs hun huis.

Dus als iemand dit leest en wellicht naar engeland via calais gaat dan is onze een aanrader: zoek de emigrant

Geplaatst (bewerkt)
Hoewel er is een cache die extreem veel notes trekt en slechts enkele mafkezen :)

[offtopic mode on]

Whoa :eek:

Daar moet je inderdaad een beetje maf voor zijn.

Maar als je die doet is er ook nog eentje van 1200 km. (niet bij gc.com overigens) Het ding heeft "alleen" *kuch* 1 klein addertje onder het gras. Je moet namelijk elke kilometer stoppen om een foto te maken van een speciaal paaltje...... En die 1200 foto's moet je naar de legger sturen om 'm te kunnen loggen. :lol:

[einde offtopic]

Ikzelf hou ervan om moeite in een cache te steken. Je moet je puntje wel echt verdienen vind ik. Maar 750 km gaat me toch te ver. Eerst maar eens heel Nederland leegvissen. :yes:

bewerkt door Sambalbai
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...