Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Goed nieuws: gisteren hebben we tijdens een aktie in het brabantse land een bewuste rip op korte afstand zien gebeuren. De personen zijn hierover aangesproken en het bleken inderdaad Geocachers te zijn. Het doosje werd vlot weer op de juiste plaats terug gelegd, duizend maal excuses moeten aanhoren en de eigenaar van het bakje is ingelicht over dit incident.

Uit het hierboven geciteerde proces-verbaal van de Geopolitie blijkt dat de aangesproken personen kennelijk wisten dat ze de cache ripten; ze boden namelijk duizend maal excuses aan.

Als ze van plan waren om honderd meter verderop (of in de auto) te loggen, hadden ze dat wel aan de Geopolitie uitgelegd. En dan was hier helemaal geen melding op het forum van gedaan.

Dan begrijp ik nog steeds iets niet aan dit verhaal.

Als je iets onbewust of onbedoeld doet, zeg maar per ongeluk, dan biedt je je excuus aan, wanneer iemand je daarop wijst (zeg maar "betrapt") voor mijn part duizend maal.

Als je iets bewust doet, zeg maar expres, dan heb je daar blijkbaar een reden voor.

Aan een excuus (voor mijn part duizend) heb ik dan niet zoveel.

Dan heb je meer aan een verklaring wat de reden is van de actie.

De ripper loopt blijkbaar met frustraties rond die hij/zij op deze manier denkt kwijt te raken.

Met het maken van excuus (voor mijn part duizend) zijn de frustraties nog niet de wereld uit en komt op termijn het "ongewenste gedrag" (in dit geval rippen) ook weer terug.

Excuses lossen dus doorgaans niets op bij bewust negatief gedrag.

Als na een verhelderend gesprek de frustraties de wereld uit zijn is een excuus natuurlijk wel zeer welkom.

Zo'n gesrek moet dan 1 op 1 plaatsvinden tussen de twee betrokken partijen, voor mijn part "de ripper" en GC.NL

Het forum is daar (volgens mij) niet de geschikte plaats voor.

Melden dat er vorderingen zijn of een situatie is opgelost mag (zonder verdere naamsvermelding) natuurlijk wel.

Het gaat dus inderdaad om een bewust uitgevoerde rip, die op het laatste moment is voorkomen.

"Genezen is beter dan voorkomen" in dit geval, om maar eens een bekend gezegde om te draaien.

(mijn mening)

bewerkt door Twin Peaks
Geplaatst

Mensen, mensen wat een gehengel om wie het gaat. Zelfs via een PM bericht!

Het is totaal onbelangrijk wie er aangesproken is, maar dat er een halt komt aan dit fenomeen. We hebben ter plaatse een rustig en goed gesprek kunnen voeren en hopen dat daarmee de kous af is en dat iedereen weer lekker kan gaan cachen. Het doosje is terug gelegd en er is zelfs netjes gelogd.

Gezien de reakties hier lijkt het zeker niet verstandig om uberhaupt een naam los te gaan laten.

Geplaatst (bewerkt)
Niet heel de gemeenschap hoeft de namen te weten, maar het lijkt me zinvol dat Geocaching.nl wel op de hoogte is vande dader.
Wat heeft geocaching.nl ermee te maken? Zijn die mensen aangesteld als scheidsrechter? Volgens mij niet. Het is de vraag of iemand daarop zit te wachten, laat staan zijzelf! Als ik er plezier in schep om in de openbare ruimte geplaatste doosjes, kistjes, kokertjes leeg te halen, te laten verdwijnen of te beschadigen, dan is dat mijn zaak. Een spannende hobby, geocaching met een bite. Voorlopig heb ik echter voldoende plezier aan het gewone geocachen. bewerkt door Goonies Oosterhout
Geplaatst

Alstublieft stop hier nu mee.. De "geocaher"geopolitie heeft blijkbaar iemand zien rippen en die persoon aangesproken. M.i. had geopolitie dat voor zichtzelf moeten houden en klaar!

Sterker nog: Klopt het wel wat geopolitie zegt. wellciht is de gebruiker geopolitie zelf een ripper of heeft diegene het hele verhaal uit zijn of haar duim gezogen..

wat we het beste n u kunnen doen is:

gewoon goed je caches verstoppen

Niet naar namen of nicknames van rippersvragen..

Zullen we nu naar buiten gaan en kistjes zoeken?

Geplaatst (bewerkt)

Niet heel de gemeenschap hoeft de namen te weten, maar het lijkt me zinvol dat Geocaching.nl wel op de hoogte is vande dader.

Wat heeft geocaching.nl ermee te maken? Zijn die mensen aangesteld als scheidsrechter?

Geocaching.nl (eeeehhh, ik bedoel dus Geoman en Hawkeyes) zijn de oprichters van ....eeehhh..Geocaching.nl.

Zij fasciliteren de geocaching gemeenschap met de site, ze hosten de site, ze hosten het forum, kortom zorgen ervoor dat e.e.a. in goede banen wordt geleid. Dit weer volgens de regels van geocaching.com.

Waarmee ik niet wil zeggen dat de "handhaving" van die regels per definitie ook bij hen berust, maar enig recht om als "bemiddelaar" op te treden hebben ze daarmee volgens mij wel verdiend.

Er is in elk geval niemand mee gebaat om hier publiekelijk teams aan de schandpaal te willen nagelen of we hier met z'n allen een beetje "eigen rechter" willen spelen.

Als ik er plezier in schep om in de openbare ruimte geplaatste doosjes, kistjes, kokertjes leeg te halen, te laten verdwijnen of te beschadigen, dan is dat mijn zaak. Een spannende hobby, geocaching met een bite.

Tja, wat moet ik hier op zeggen?.... wat een onzin

Van "Geopolitie" weten we ondertussen dat het om "geocachers" gaat.

Als je als geocacher gebruik maakt van de fasciliteiten die door geocaching. nl (en cacheleggers) geboden worden, dan doe je dat volgens de daarvoor geldende regels en neem je ook een bepaalde "fatsoensnorm" in acht.

Op niet-geocachers heb je natuurlijk weinig invloed, maarr zoals gezegd, het ging om "geocachers"

Voorlopig heb ik echter voldoende plezier aan het gewone geocachen.

wat moet ik me voorstellen bij "voorlopig"? :thumbup:

Zullen we nu naar buiten gaan en kistjes zoeken?

Tja...kon dat maar, maar ik moet werken tot 00.00u :thumbup:

bewerkt door Twin Peaks
Geplaatst
Goed nieuws: gisteren hebben we tijdens een aktie in het brabantse land een bewuste rip op korte afstand zien gebeuren. De personen zijn hierover aangesproken en het bleken inderdaad Geocachers te zijn. Het doosje werd vlot weer op de juiste plaats terug gelegd, duizend maal excuses moeten aanhoren en de eigenaar van het bakje is ingelicht over dit incident.

Ik heb hier toch een beetje mijn vraagtekens bij. Wie of wat is de 'Geopolitie'? Volgens mij is het gewoon een 2e nickname van iemand op dit forum die er af en toe een 'geintje' mee wil uithalen.

Is het niet toevallig dat juist de 'Geopolitie' mensen op heterdaad betrapt heeft?

Dan vind ik het ook nog een vreemde reactie van de 'rippers', zou een echte ripper meteen toegeven dat hij/zij de cache aan het rippen was? Hij/zij zal dan toch wel met een of ander smoesje komen, bv 'ik wilde hem iets verderop loggen'. Zou een echte ripper meteen duizendmaal excuses aanbieden? Zou een echte ripper zijn/haar echte nickname prijsgeven? Ik denk het niet, ik denk niet dat hij/zij in gesprek zou gaan met iemand die hem/haar erop aanspreekt maar dat hij/zij het op een lopen zou zetten. Of heb ik een verkeerd beeld van rippers??

Verder vind ik niet dat je dit draadje moet sluiten want een discussie over wat je wel of niet met zulke personen moet doen is niet overbodig denk ik.

Geplaatst (bewerkt)

Het mag dan de eerste post van Bub zijn, ik ben het wel met hem, of haar, eens.

Geen idee wie de Geopolitie is, maar ik moet elke keer denken aan een 1 April grap....

Er liggen volgens mij meer dan 3300 caches in Nederland en ik schat dat de gemiddelde rip een minuut duurt ?

De kans dat de Geopolitie nou net daar aanwezig is is statistisch zeer klein, kom zelf uit op een kans van 1 : 840.000.000...

:lol1:

bewerkt door Team Tammo
Gast Team_Maju
Geplaatst

En toen was er een 2de vage persoon!

Ik vind het te vaag voor woorden wat hier allemaal geschreven wordt. Ik weet niet hoeveel rips van caches.. en niemand ziet wat.. en dan toevallig hebben we een geopolitie en wow.. is gewoon getuige van een rip.

Nee, 1 april is voorbij.. maar misschien is iemand vergeten de blaadjes voor de dagen erna van de kalender te scheuren

Geplaatst
En toen was er een 2de vage persoon!

Ik vind het te vaag voor woorden wat hier allemaal geschreven wordt. Ik weet niet hoeveel rips van caches.. en niemand ziet wat.. en dan toevallig hebben we een geopolitie en wow.. is gewoon getuige van een rip.

Nee, 1 april is voorbij.. maar misschien is iemand vergeten de blaadjes voor de dagen erna van de kalender te scheuren

en BUB is ook iemands "alias"

we hebben de cachepolitie en de geopolitie... slotje op dit topic want dit gaat ontsporen...

Geplaatst
en BUB is ook iemands "alias"

Ja dat klopt, Martin is mijn echte naam en Bub is mijn (enige) nick op dit forum...

Maar toch sorry, want ik had mij misschien eerst even moeten voorstellen maar ik vond toch dat ik in dit draadje even mijn vraagtekens moest plaatsen.

Ik zal mij eerdaags in een ander draadje even voorstellen.

Martin (alias Bub)

Geplaatst
Stop aub met dit wazige verhaal en ben gewoon concreet of zeg niks....

ja maar.... :) ...... :D ..... oke.... :blush:

Geplaatst

Uit het hierboven geciteerde proces-verbaal van de Geopolitie blijkt dat de aangesproken personen kennelijk wisten dat ze de cache ripten; ze boden namelijk duizend maal excuses aan.

Als ze van plan waren om honderd meter verderop (of in de auto) te loggen, hadden ze dat wel aan de Geopolitie uitgelegd. En dan was hier helemaal geen melding op het forum van gedaan.

Het gaat dus inderdaad om een bewust uitgevoerde rip, die op het laatste moment is voorkomen.

Waarbij ik me serieus afvraag wie dan die geopolitie is? Een trol of een bekend cacher incognito? Moet ik verwijten voor lief omdat het de "geopolitie" is of is er een nog niet door mij gevonden "bewijs van vertrouwen"?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...