Twin Peaks Geplaatst 4 mei 2007 Geplaatst 4 mei 2007 We weten ook niet wat wijsheid in deze is: ze zijn door ons in ieder geval op hun aktie aangesproken, mogelijk dat daar een preventieve werking van uitgaat. Zo niet, dat is het noemen van een nickname een optie. Wellicht zou je te rade kunnen gaan bij de "wijze mannen" van geocaching.nl. Geoman, Hawkeyes of Kruimeldief of anderen. Niet heel de gemeenschap hoeft de namen te weten, maar het lijkt me zinvol dat Geocaching.nl wel op de hoogte is vande dader. Wellicht kunnen zij een "officiele" reactie naar de dader(s) doen of zelfs een "correctieve actie" initieren.
ds-polleke Geplaatst 4 mei 2007 Geplaatst 4 mei 2007 We weten ook niet wat wijsheid in deze is: ze zijn door ons in ieder geval op hun aktie aangesproken, mogelijk dat daar een preventieve werking van uitgaat. Zo niet, dat is het noemen van een nickname een optie. Wellicht zou je te rade kunnen gaan bij de "wijze mannen" van geocaching.nl. Geoman, Hawkeyes of Kruimeldief of anderen. Niet heel de gemeenschap hoeft de namen te weten, maar het lijkt me zinvol dat Geocaching.nl wel op de hoogte is vande dader. Wellicht kunnen zij een "officiele" reactie naar de dader(s) doen of zelfs een "correctieve actie" initieren. dit gaat bijna lijken op het gedoe rond de "oprapers" van Onderweg. De leggers werden er bij de oren bijgesleept terwijl ze ter goeder trouw waren... Laten we onze kalmte bewaren en niet te snel conclusies trekken..
Twin Peaks Geplaatst 4 mei 2007 Geplaatst 4 mei 2007 We weten ook niet wat wijsheid in deze is: ze zijn door ons in ieder geval op hun aktie aangesproken, mogelijk dat daar een preventieve werking van uitgaat. Zo niet, dat is het noemen van een nickname een optie. Wellicht zou je te rade kunnen gaan bij de "wijze mannen" van geocaching.nl. Geoman, Hawkeyes of Kruimeldief of anderen. Niet heel de gemeenschap hoeft de namen te weten, maar het lijkt me zinvol dat Geocaching.nl wel op de hoogte is vande dader. Wellicht kunnen zij een "officiele" reactie naar de dader(s) doen of zelfs een "correctieve actie" initieren. dit gaat bijna lijken op het gedoe rond de "oprapers" van Onderweg. De leggers werden er bij de oren bijgesleept terwijl ze ter goeder trouw waren... Laten we onze kalmte bewaren en niet te snel conclusies trekken.. Dat is precies wat ik bedoel. Een hetze starten op het Forum is zinloos. Maar Geocaching.nl op de hoogte brengen lijkt me nuttig.
Kliermier Geplaatst 4 mei 2007 Geplaatst 4 mei 2007 Wat een geklets, hoezo heb je iemand betrapt op rippen? Wij nemen vaak een cache (soms een paar honderd meter) mee om rustig te kunnen loggen en brengen hem daarna weer terug. Gisteren had je me nog op heterdaad kunnen betrappen, ik heb de cache zelfs in mijn jaszak gehad. Je kunt pas iets zeggen als zo iemand hem kapot maakt en/of weggooid. Dan is er duidelijk iets niet in de haak, maar meenemen zie ik niet als verkeerd. Yvonne GOTCHA
Twin Peaks Geplaatst 4 mei 2007 Geplaatst 4 mei 2007 (bewerkt) Wat een geklets, hoezo heb je iemand betrapt op rippen? Wij nemen vaak een cache (soms een paar honderd meter) mee om rustig te kunnen loggen en brengen hem daarna weer terug. Gisteren had je me nog op heterdaad kunnen betrappen, ik heb de cache zelfs in mijn jaszak gehad. Je kunt pas iets zeggen als zo iemand hem kapot maakt en/of weggooid. Dan is er duidelijk iets niet in de haak, maar meenemen zie ik niet als verkeerd.Yvonne GOTCHA Of het "geklets" is valt natuurlijk te bezien. Hoe de "bewuste rip" in z'n werk is gegaan en hoe het gesprek met de cachers daarna is verlopen weet alleen "Geopolitie" (whoever they may be) Alles wat wij er op het forum over zeggen is dus nogal speculatief. Het hoeft dus per definitie geen geklets te zijn, maar die beoordeling laat ik graag aan geocaching.nl. Wij kennen de ins en outs van het voorval niet Gespeculeer op dit forum heeft dus, zoals ik al eerder zei, volgens mij niet veel zin. Als ik "Geopolitie" was geweest had ik het sowieso buiten het forum gehouden om vervelende discussies en stemmingmakerij te vermijden en had gewoon Geocaching.nl op de hoogte gebracht. 4 mei 2007 bewerkt door Twin Peaks
Wij Drie Geplaatst 4 mei 2007 Geplaatst 4 mei 2007 (bewerkt) Zo hebben wij eens een cachecontainer mee genomen de auto in. Het waaide nogal en het was flink koud. Vanuit de auto hadden wij wel uitzicht op de plek waar de cache verstopt zat. We hadden zelfs de motor van de auto aan want anders zouden de ramen beslaan. Op een gegeven moment komt er een wat vertwijfelend rondkijkend persoon aangefietst. Deze stopt bovenop de cacheplek en gaat daar uitdrukkelijk naar ons staan kijken. Voor ons een reden om de cache nog een minuut of 10 in de auto te houden. Na een tijdje dus maar de stoute schoenen aangetrokken en naar die persoon toegegaan (cache nog steeds in de auto). Bleek het gewoon Quarens te zijn die stond te wachten tot wij weg zouden gaan om te kunnen zoeken. Mocht deze zeer hoog gewaardeerde cacher de cachepolitie zijn geweest, waren wij dus voor eeuwig verdacht geweest. Stop alsjeblieft met deze onzin! tot cache, team Wij Drie 4 mei 2007 bewerkt door Wij Drie
Team WilP Geplaatst 4 mei 2007 Geplaatst 4 mei 2007 Wat een geklets, hoezo heb je iemand betrapt op rippen? Wij nemen vaak een cache (soms een paar honderd meter) mee om rustig te kunnen loggen en brengen hem daarna weer terug. Gisteren had je me nog op heterdaad kunnen betrappen, ik heb de cache zelfs in mijn jaszak gehad. Je kunt pas iets zeggen als zo iemand hem kapot maakt en/of weggooid. Dan is er duidelijk iets niet in de haak, maar meenemen zie ik niet als verkeerd. Yvonne GOTCHA Of het "geklets" is valt natuurlijk te bezien. Hoe de "bewuste rip" in z'n werk is gegaan en hoe het gesprek met de cachers daarna is verlopen weet alleen "Geopolitie" (whoever they may be) Alles wat wij er op het forum over zeggen is dus nogal speculatief. Het hoeft dus per definitie geen geklets te zijn, maar die beoordeling laat ik graag aan geocaching.nl. Wij kennen de ins en outs van het voorval niet Gespeculeer op dit forum heeft dus, zoals ik al eerder zei, volgens mij niet veel zin. Als ik "Geopolitie" was geweest had ik het sowieso buiten het forum gehouden om vervelende discussies en stemmingmakerij te vermijden en had gewoon Geocaching.nl op de hoogte gebracht. Met dat laatste plaats je een heel belangrijke opmerking zoals ik ook bedoelde in mijn eerdere reactie.
Stokstaartje Geplaatst 4 mei 2007 Geplaatst 4 mei 2007 We weten ook niet wat wijsheid in deze is: ze zijn door ons in ieder geval op hun aktie aangesproken, mogelijk dat daar een preventieve werking van uitgaat. Zo niet, dat is het noemen van een nickname een optie. Wellicht zou je te rade kunnen gaan bij de "wijze mannen" van geocaching.nl. Geoman, Hawkeyes of Kruimeldief of anderen. Niet heel de gemeenschap hoeft de namen te weten, maar het lijkt me zinvol dat Geocaching.nl wel op de hoogte is vande dader. Wellicht kunnen zij een "officiele" reactie naar de dader(s) doen of zelfs een "correctieve actie" initieren. dit gaat bijna lijken op het gedoe rond de "oprapers" van Onderweg. De leggers werden er bij de oren bijgesleept terwijl ze ter goeder trouw waren... Laten we onze kalmte bewaren en niet te snel conclusies trekken.. Dat is precies wat ik bedoel. Een hetze starten op het Forum is zinloos. Maar Geocaching.nl op de hoogte brengen lijkt me nuttig. Inderdaad. Het valt me sowieso op in dit forum hoe men over elkaar heen tuimelt als er weer eens iets schijnbaar verdachts aan de hand is. Vooruitlopend op welk bewijs dan ook wordt men naar de schandpaal verwezen o.i.d. We leven toch niet meer in de middeleeuwen? En nicknames van verdachten publiceren is erg onkies en wat heeft dat voor zin; plaats je dan een verbodsbord bij je cache? Dus stop hier mee! Bovenal stelt dit het forum in een kwaad daglicht. Ik ben zelf een newbie, maar nog versere newbies dan ik maakten hier al opmerkingen over tegen mij: "Wat zijn dat voor lui, ik dacht eerst dat het zo'n sympathieke community was?" Een oplossing kan zijn een intensievere moderatie van het forum. Dus het niet toestaan van hetze-posts en stemmingmakerij. Een andere optie is het sluiten van threads, zodat er niet meer op gereageerd kan worden. Kijk eens hoe lang deze thread is. Ik snap ook wel dat dit forum door vrijwilligers wordt gerund in hun spaarzame vrije tijd. Maar strengere interventies van moderators zijn hier toch wel op z'n plaats dunkt me. Voorlopig moeten meldingen uiteraard gedaan worden. maar dan richting de moderators. Laat hen dan over de wijsheid beschikken om het goed af te handelen.
Twin Peaks Geplaatst 5 mei 2007 Geplaatst 5 mei 2007 Een oplossing kan zijn een intensievere moderatie van het forum. Dus het niet toestaan van hetze-posts en stemmingmakerij. Een andere optie is het sluiten van threads, zodat er niet meer op gereageerd kan worden. Kijk eens hoe lang deze thread is. Ik snap ook wel dat dit forum door vrijwilligers wordt gerund in hun spaarzame vrije tijd. Maar strengere interventies van moderators zijn hier toch wel op z'n plaats dunkt me. Voorlopig moeten meldingen uiteraard gedaan worden. maar dan richting de moderators. Laat hen dan over de wijsheid beschikken om het goed af te handelen. Hier ben ik het niet mee eens. Zo erg is het allemaal ook weer niet. (het rippen natuurlijk wel, maar de discussie erover niet) Er wordt alleen maar wat heen en weer geroepen. Er zijn geen namen genoemd, er is niemand beschuldigd, er is niet met modder gegooid, er is geen onvertogen woord gevallen. Er is dus niemand beschadigd en er is zeker geen sprake van een hetze. Dus naar mijn mening hoeft er dus vooralsnog niet ingegrepen te worden. (maar wie ben ik) Er was vanavond minimaal 1 moderator online en ga ervan uit dat ze dit draadje heus wel gevolgd hebben.
Quux Geplaatst 5 mei 2007 Geplaatst 5 mei 2007 We weten ook niet wat wijsheid in deze is: ze zijn door ons in ieder geval op hun aktie aangesproken, mogelijk dat daar een preventieve werking van uitgaat. Zo niet, dat is het noemen van een nickname een optie. Wellicht zou je te rade kunnen gaan bij de "wijze mannen" van geocaching.nl. Geoman, Hawkeyes of Kruimeldief of anderen. Niet heel de gemeenschap hoeft de namen te weten, maar het lijkt me zinvol dat Geocaching.nl wel op de hoogte is vande dader. Wellicht kunnen zij een "officiele" reactie naar de dader(s) doen of zelfs een "correctieve actie" initieren. dit gaat bijna lijken op het gedoe rond de "oprapers" van Onderweg. De leggers werden er bij de oren bijgesleept terwijl ze ter goeder trouw waren... Laten we onze kalmte bewaren en niet te snel conclusies trekken.. Gewoon publiceren met foto en al op een "WANTED" thread...
BigFurryMonster Geplaatst 5 mei 2007 Geplaatst 5 mei 2007 Het ging in ieder geval om een doosje in de Cache Dorado. Wie/wat/waar is "de Cache Dorado"?
Kiddooz Geplaatst 5 mei 2007 Geplaatst 5 mei 2007 (bewerkt) Het ging in ieder geval om een doosje in de Cache Dorado. Wie/wat/waar is "de Cache Dorado"? Den Bosch en omgeving. Geopatracaches o.a. (ben ik nu verdacht? ) 5 mei 2007 bewerkt door Kiddooz
TuuronTour Geplaatst 5 mei 2007 Geplaatst 5 mei 2007 (bewerkt) Het ging in ieder geval om een doosje in de Cache Dorado. Wie/wat/waar is "de Cache Dorado"? Kijk eens op Wilxlii's Begrippenlijst. Daar staan ook meer bijnamen van andere gebieden, zoals cache-paradijs en het land van Dusty en Kleijn. 5 mei 2007 bewerkt door TuuronTour
Biertje Geplaatst 5 mei 2007 Geplaatst 5 mei 2007 Goed nieuws: gisteren hebben we tijdens een aktie in het brabantse land een bewuste rip op korte afstand zien gebeuren. De personen zijn hierover aangesproken en het bleken inderdaad Geocachers te zijn. Het doosje werd vlot weer op de juiste plaats terug gelegd, duizend maal excuses moeten aanhoren en de eigenaar van het bakje is ingelicht over dit incident. Uit het hierboven geciteerde proces-verbaal van de Geopolitie blijkt dat de aangesproken personen kennelijk wisten dat ze de cache ripten; ze boden namelijk duizend maal excuses aan. Als ze van plan waren om honderd meter verderop (of in de auto) te loggen, hadden ze dat wel aan de Geopolitie uitgelegd. En dan was hier helemaal geen melding op het forum van gedaan. Het gaat dus inderdaad om een bewust uitgevoerde rip, die op het laatste moment is voorkomen.
Aanbevolen berichten