Spring naar bijdragen

Oprapers  

208 leden hebben gestemd

1. 1. Wat vindt u van raapcaches

• Leuk, ga ik op af.
      39
    • Saai, maar pik ik wel mee
      26
    • Saai, doe ik niet aan mee
      4
    • Nutteloos moet verboden worden.
      9
    • Hoort er ook bij, voor ieder wat wils
      105
    • Leuk voor regendagen
      16
    • Andere mening, toelichten graag
      9

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)
De enige voldoening voor een opraper (let op: niet hier bedoeld de micro) zijn de punten, en ik kan je verzekeren dat dit op termijn gaat vervelen.

Neerleggen van oprapers heeft mijns inziens meer te maken met:

1) geestelijke armoe van de maker.

2) ernstig tekort aan fantasie.

3) weinig inzet tot het vroeguh sportieve karakter van de sport, welke je zo eigenlijk geen sport meer kan noemen.

Even een filosofietje: waarom zouden we ons moeten bloodstellen aan 1 van bovenstaande 3 tekortkomingen.

Ik ken overigens weinig sporten die zelfregulerend zijn, misschien dat dit soort polls en ontevredenheid meer te maken heeft met het niet goed in de hand houden van het niveau van het spelletje. De trend is progressief dalend (op de positieve uitzonderingen daargelaten, die zijn er ook).

Hier kan ik me helemaal in vinden.

Komen net de nieuwste caches binnen. Ligt er eentje op minder dan 2 km.

Toch maar eens kijken in google earth....nee he....voortuin...lang leve google earth!

Die laat ik dus maar lekker voor wat ie is....

bewerkt door Kiddooz
Geplaatst

Vandaag eindelijk wat tijd vrij en wat doe je dan? Dan ga je dit soort discussies zitten lezen haha! :yes:

Weer zo'n typische "ouwe koeien" discussie, die al geregeld op het forum (met de nodige onvertogen woorden) is uitgemolken.

Volgens mij zijn we het er al een paar jaar over eens dat geocachen een spelletje "voor elk wat wils" is en dat elk type cache voor bepaalde cachers bestaansrecht heeft, dus ook oprapers.

De uitslag van de poll is dus niet echt verrassend te noemen.

Ook de meningen van de diverse forumlezers niet.

Zo door het hele topic heenlezend kwam ik eigenlijk maar 1 "verrassende" uitspraak tegen:

Carpool ed. = brandhout en mag wat MIJ betreft direct verbannen cq. geript worden!

Los van de "uitslag" van de poll (voor wat die waard is) vind ik dit een tamelijk gewaagde uitspraak.

Met "wat MIJ betreft" geef je weliswaar aan dat dit JOUW menig is, maar "Carpool ed. = brandhout" is maar 1 mening en een veel groter percentage denkt daar blijkbaar toch anders over.

Een cache mogen rippen, omdat het niet jouw type is, vind ik persoonlijk een hele rare mening.

Naar MIJN mening is het behoorlijk onfatsoenlijk om welk soort cache dan ook te "rippen"

Ook voor het wegleggen van een "opraper" heeft iemand moeite gedaan, al is dat in de ogen van sommigen wellicht niet zo veel moeite.

Ca. 92% van de stemmers geeft aan geen, of weinig, moeite te hebben met die oprapers. Een aantal vind ze zelfs leuk (smaken verschillen nietwaar?)

ad ergo: ze hebben blijkbaar bestaansrecht

Er zijn ongetwijfeld ook cachers die een bloedhekel hebben aan kilometerslange multi's of puzzels waar je zowat een universitaire graad voor moet hebben, maar daar hoor je volgens mij ook niemand over roepen dat die dan maar geript mogen worden. ;)

Gast Team_Maju
Geplaatst
Vandaag eindelijk wat tijd vrij en wat doe je dan? Dan ga je dit soort discussies zitten lezen haha! :yes:

Weer zo'n typische "ouwe koeien" discussie, die al geregeld op het forum (met de nodige onvertogen woorden) is uitgemolken.

Volgens mij zijn we het er al een paar jaar over eens dat geocachen een spelletje "voor elk wat wils" is en dat elk type cache voor bepaalde cachers bestaansrecht heeft, dus ook oprapers.

De uitslag van de poll is dus niet echt verrassend te noemen.

Ook de meningen van de diverse forumlezers niet.

Zo door het hele topic heenlezend kwam ik eigenlijk maar 1 "verrassende" uitspraak tegen:

Carpool ed. = brandhout en mag wat MIJ betreft direct verbannen cq. geript worden!

Los van de "uitslag" van de poll (voor wat die waard is) vind ik dit een tamelijk gewaagde uitspraak.

Met "wat MIJ betreft" geef je weliswaar aan dat dit JOUW menig is, maar "Carpool ed. = brandhout" is maar 1 mening en een veel groter percentage denkt daar blijkbaar toch anders over.

Een cache mogen rippen, omdat het niet jouw type is, vind ik persoonlijk een hele rare mening.

Naar MIJN mening is het behoorlijk onfatsoenlijk om welk soort cache dan ook te "rippen"

Ook voor het wegleggen van een "opraper" heeft iemand moeite gedaan, al is dat in de ogen van sommigen wellicht niet zo veel moeite.

Ca. 92% van de stemmers geeft aan geen, of weinig, moeite te hebben met die oprapers. Een aantal vind ze zelfs leuk (smaken verschillen nietwaar?)

ad ergo: ze hebben blijkbaar bestaansrecht

Er zijn ongetwijfeld ook cachers die een bloedhekel hebben aan kilometerslange multi's of puzzels waar je zowat een universitaire graad voor moet hebben, maar daar hoor je volgens mij ook niemand over roepen dat die dan maar geript mogen worden. ;)

En deze mening wordt door ons helemaal gedeeld.

Geplaatst

Wij zullen deze uitspraak in het kader van ons recherchewerk in het land van S&T meenemen ;)

Geplaatst (bewerkt)

Misschien moeten we het is omdraaien ,is degene die een opraper laat liggen niet wat fantasie loos?.

Bedenk er eens wat mee b.v de meeste caches in een dag of een weekend (gaat heel goed met opraper´s).

Dit zijn slechts twee ideeen, wie bedenkt er meer?

Wij gaan dus helemaal mee met Wilxlii Carrotte .

Greoten de getzie family.

bewerkt door getzie familie
Geplaatst

Oprapers lenen zich goed voor een toertocht. Bijvoorbeeld (een deel van) de "aan het kruis genageld" serie in zuid Limburg is ideaal voor een (mid)dagje toeren door het heuvelland. Wacht daarvoor niet op een regenachtige dag, met zonlicht is het mooier.

Dan ligt er ondanks het verdwijnen van de Sn@g en Twinlife caches nog genoeg in Groningen, en dat zijn vaak "kwaliteitsoprapers".

En tussen zuid en noord zijn er ook nog genoeg te vinden...

Geplaatst

Als vervent motorrijder rijd ik samen met een aantal vrienden tourtochten door het hele land.

als er dan weer eens gestopt moet worden om te roken o.i.d. dan vindt ik t toch leuk om dat te doen op een plek waar de gps zegt een "opraper" te hebben gevonden, combihobby noem ik dat .

En op de zaterdagmiddag met de kids pakken we een multi met een box aan het einde.

Het voordeel is dat je in 9 van de 10 caches weet waar je aan toe bent.

m.a.w. voor ieder wat wils

groet

Ron

Geplaatst

Zo, net nog twee oprapers meegepikt, goud en zilver. Je kunt ze leuk vinden of niet, maar het hoort er gewoon bij. Hiermee kun je toch op leuke plaatsen een cache bouwen. En of ik er nu vanuit de auto kan graaien of een paar kilometer voor moet lopen of fietsen, ze blijven leuk.

Ook zijn de verstopplekken soms zeer origineel, je kunt je er blind op staren of je hebt ze zo gevonden. Maakt mij niet uit, gewoon blijven plaatsen die kleine rakkers! ;)

Geplaatst

De oprapers waren voor mij het begin van de gc-koorts. Je merkt dan dat het werkt. Na een tijdje weet je het wel, maar ze blijven interessant omdat je niet altijd tijd hebt voor multi's. Er achteraan dus!

Geplaatst

Ik heb al een paar keer mijn eigen "multi-cache" gemaakt door een aantal simpele caches in een gebied op een rijtje te zetten. De eerste keer op de fiets een leuke dag bezig geweest vlak bij huis. De tweede keer twintig kilometer gelopen door Kopenhagen. Op deze manier vind Hit & run caches leuk.

Jos

Geplaatst
Bedenk er eens wat mee b.v de meeste caches in een dag of een weekend (gaat heel goed met opraper´s).

Greoten de getzie family.

Je gaat ons idee toch nu al niet verraden?

Wacht maar, binnenkort.

Geplaatst

hoezo jullie idee???????????????????????????.

Dit concept is al een aantal keren uitgevoerd tijdens een geoveldtocht van een groep cachers uit salland.

Maar toch veel suc6 met jullie uitvoering ik hoor of zie het wel ,

Greoten de getzie family

Geplaatst

Voor iedereen wat dan maar. Voor ons is het net als velen vaak puur een tijd kwestie (en het weer) en zijn we toevallig in de buurt dan gaan ze ook mee, alhoewel we toch primair voor het lopen gaan meestal.

Geplaatst

Laat ik beginnen dat ik ook een iets wat negatieve logs geschreven heb op een middagje cachen in Almere.

We (mijn zoon en ik) gingen, omdat we gestuurd werden door een Kleijn mormel, naar Almere met de bedoeling om naar vogeleiland te varen, helaas waren er geen stabiele bootjes te huur en om gezamenlijk in een kano te zitten zag ik me (voor diegene die mij kennen, om begrijpelijke reden) niet doen, daarom maar in mijn inmiddels wel werkende GZAK de andere cache,s in de buurt opgezocht en toen waren er alleen maar nog maar deze simpele geestdodende oprapers.

Nu heb ik ooit in het verleden wel eens gezegd dat ik iedere cache een aanwinst vind maar ondertussen kom ik langzamerhand van mijn schreden terug, oké ik heb ook genoeg interessante of dan wel op een mooie plek of leuk uitgevoerde dan wel hele originele verborge van die oprapers geraapt en dan is het zeker ook genieten geblazen, maar om terug te komen op de Almerense cache’s van die middag nou die vielen ze stuk voor stuk allemaal tegen, op de laatste (een(doe ik anders nooit, ahum…) puzzelcache) na, en daar is dan ook mijn log op geschreven, noem mij maar een emotiebeest, ik schrijf hoe ik die middag heb ervaren, positief danwel negatief.

Maar ook ik ben tegelijkertijd een cache-omnivoor ik vreet alles, als er maar een logrolletje in zit, dat logrolletje wil ik dan meteen verfraaien met mijn aan schoonschrift gelijkende krabbel.

Het viel mij de laatste tijd ook op dat beginnende geocacheers vrij vlot een cache neerleggen die buiten het “beruchte” puntje voor de rest niets toevoegen.

Als je daarna gaat kijken wat de plaaster van deze cache voor de rest heeft gevonden,dan weet je ook dat die plaaster er niets aan kan doen…. om het simpele feit dat diegene niets anders dan juist dit soort cache,s gevonden heeft dus dan gelijk denkt dit soort opraap cache’s het geocachen is, jammer, voor hun dan.

Maar voor mij staat steevast boven kijf dat men met dit spelletje (het is toch nog steeds een spelletje toch?) moet doen wat men niet laten ken maar verwacht van mij geen lovende logs over cache’s waar ikzelf geen plezier aan beleeft heb maar waar ik simpelweg langsgekomen ben omdat het me opgedragen is en zeker ook om mijn kaart op te schonen.

Laat de logs de spiegel van de cache zijn. (en dan bedoel ik niet het aantal logs)

Barny, die wel een voortuin cache van Dooz wil doen……:beerchug:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...