Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ooit vonden wij het note done, een micro aan het einde van een leuke tocht. Nu er zoveel caches geplaatst zijn maakt het ons eigenlijk niet meer zoveel uit. Het zoekt alleen zo kl@t*....

Geplaatst

Wel heftig hoor, dat het een gerichte actie tegen jullie caches lijkt te zijn. Dan lijkt het erop dat men de kistjes niet per ongeluk heeft gevonden maar actief bezig is geweest met gps en geocaching.com...

Geplaatst

Het is ook niet leuk zo'n rip. En in het geval van Ruud4d en Team_MaJu is het ronduit kl*te als het een persoonlijk iets lijkt te zijn (alleen jullie of is er een serie ripper in Roermond actief?) Maar we gaan off-topic, een micro aan het eind? Ach, een kinderhand is gauw......o nee, daar waren de goodies juist voor :P.

Natuurlijk is goed verstopte box het leukste i.v.m. kinderdromen (hoewel die geen lange wandelingen maken), TB's en Geocoins, fatsoenlijk logboek etc. Het argument om lang te moeten zoeken naar een micro, ach dan zet je maar een * extra bij moeilijkheid. Maar in jullie geval kan ik het me wel voorstellen, zet het gewoon in je cachebeschrijving dat e.e.a. geript is :beerchug: . Trouwens die Geo-post ook al geript :lol1:, moet haast inside zijn, het carambalige is alleen dat er geen geopost in een micro past ;)

Geplaatst

GeoPoesZ heeft zowel in het buitenland als in ons eigen landje enkele keren bij de verdietige overblijfselen van een geripte of vernielde cache gestaan

Persoonlijk vindt ik dit :beerchug: dan het vinden van een micro aan het eind van een multi.

Overigens zijn er traditionals als http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCJ5H5 of http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCXKBW die als micro een macro-uitstraling hebben.

Geplaatst

Sowieso doen wat je zelf wil, zolang je je aan de regels houdt en dat doe je.

Wat ik ervan vind? Heel begrijpelijk, zou ik in hetzelfde geval waarschijnlijk ook doen.

Maar ik vind het persoonlijk wel leuker als er een regular of grotere cachebox aan het einde ligt. Wij houden wel van ruilen enzo. Toch zou ik een leuke tocht zeker niet laten schieten om een micro op het eind.

Ik vind het in en in triest dat men niet van andermans spullen af kan blijven, nog triester als het iets persoonlijks is. Hopelijk gebeurd het nooit meer.

groetjes Hilde

Geplaatst (bewerkt)

Misschien even totaal offtopic maar waarom zijn alle berichten na de post van Geopoesz ingesprongen?

@GeoPoesz. Vermoedelijk ergens een 'vuiltje' in je handtekening.

bewerkt door de Roode Lantaarn
Geplaatst

Ik heb wel eens overwogen voortaan alleen nog maar micro's te plaatsen onafhankelijk van de cachevorm.

Als je nogal wat caches hebt krijg je van tijd tot tijd het gevoel dat je wel bezig kunt blijven met repareren en/of vervangen.

Als een cachedoos 2x verdwijnt plaats ik - afhankelijk van de waarde die ik zelf aan die cache hecht - een micro. Of ik hef hem op. Na 3x sowieso opheffen, tenzij wijzigen met een goed gevoel voor mijzelf als cache-eigenaar mogelijk is.

Ik vind sowieso dat het niet aan de cachers is om te bepalen wat voor formaat cachedoos je plaatst. Dat is puur aan de cache-eigenaar zelf. Als het cachers niet aan staat: er zijn genoeg andere caches.

En tav. het rippen van caches: langzaam aan heb ik de overtuiging dat mogelijk de hoofdreden voor het verdwijnen van een cachedoos ligt in de manier waarop cachers zoeken: het wil nogal eens de aandacht trekken als er een aantal mensen op een plaats lopen te zoeken en dan opeens allemaal rond 1 plaats samenscholen. Overigens ben ik ook een aantal micro's kwijt geraakt op plaatsen waar mi. geen publiek is. Voor op de grond geplaatste micro's zou het verdwijnen ook wel eens geweten kunnen worden aan dieren!

Maju - en iedereen - laat je niet "kisten" !

Geopatra.

Geplaatst
MAAR zorg er voor dat op de cachepagina duidelijk staat aangegeven dat het een micro is. Dit voorkomt veel teleurstelling! Zeker nu je wellicht de grootte gaat aanpassen.

Wij zouden er een leuke multi zeker niet om laten.

Vreemde opmerking vind ik dit eigenlijk. Op iedere cachepagina staat duidelijk vermeld hoe groot de uiteindelijke cache is. Dat hoeft een cacher niet in zijn listing te vermelden. Tijdens het aanmaken van de cachepagina moet nameijk ingevuld worden hoe groot het doosje is.

Tussen de navigationkolom en de atrributes staat altijd hoe groot de cache is.

Als de cache-eigenaar dit goed heeft ingevuld, en waarom zou hij dat niet doen, staat er iets als: This is a Micro cache.

Geplaatst
Misschien even totaal offtopic maar waarom zijn alle berichten na de post van Geopoesz ingesprongen?

@GeoPoesz. Vermoedelijk ergens een 'vuiltje' in je handtekening.

Het vuiltje in de handtekening is het ontbreken van de /table tag.

Geplaatst
langzaam aan heb ik de overtuiging dat mogelijk de hoofdreden voor het verdwijnen van een cachedoos ligt in de manier waarop cachers zoeken. Voor op de grond geplaatste micro's zou het verdwijnen ook wel eens geweten kunnen worden aan dieren!

Geopatra.

Klopt allemaal, maar in beide gevallen moet toch de cacheplaatser de hand in eigen boezem steken. Want slordige cachers en dierlijk gespuis zijn gegevens waarmee je nu eenmaal rekening moet houden.

In extreme gevallen moet worden overwogen de box te verplaatsen of zelfs de hele cache op te heffen. Dat laatste hebben wij gedaan bij een van onze caches bij Langbroek. Door een of andere oorzaak waren de cachers daar steeds te beroerd om de box achter een conifeer te zetten: na het ruilen van de goodies (dure meenemen, waardeloze achterlaten) liet men de cache gewoon open en bloot achter, in plaats van hem even op zijn plaats te schuiven. Omdat het Cairnteam geen filantropische instelling is die na elk bezoek cacheonderhoud komt plegen, is deze geocache opgeheven.

Kortom: de verstopplek moet worden bepaald met inachtneming van de lamlendigheid van de doorsnee-bezoeker.

Geplaatst

He, de hond leeft nog :beerchug:

Overigens ben ik ook een aantal micro's kwijt geraakt op plaatsen waar mi. geen publiek is. Voor op de grond geplaatste micro's zou het verdwijnen ook wel eens geweten kunnen worden aan dieren!

Dat paard he, hij keek al zo intelligent toen ik de micro weer verstopte.

Goede is dat het beest niet tellen kon. Zo lagen er al snel weer twee micro's.

Geplaatst

Wat heet, hier ook een bekend probleem, al diverse caches die zijn verdwenen.

In deze huidige tijd begin ik me ook steeds meer af te vragen hoe verre het plaatsen van een ammobox nog leuk is.

In een dicht bos gebied of in een stad, de ammobox wordt redelijk snel aangezien voor een explosief, vooral als er van die leuke teksten als: niet gevaarlijk, Spel onderdeel oido op staan.

Vanaf hier alleen nog maar plastic regenbuis, dop op de onder en boven kant en breed genoed om wat TB's enzo in te doen, (mooi zwart geverfd en met ETA logo erop.)

Stevig bevestigd aan een boom of paal of in een boom, met een paar kunstof klemmen waar hij zon in en uit geschoven kan worden ( en een paar electra draden eraan die naar een "zwart" kastje leiden)

Ik doe ook niet meer aan duure goodies, zonde als de ache weer eens voor de zoveelste keer geript wordt, een micro aan het einde van een muti geen probleem, maar wees creatief, niet het standaard fotokokertje, blijkbaar vinden mensen het prima als ze een logje kunnen plaatsen en wil men nog graag wat trackables uit wisselen, prima, dan wordt het dus een micro die daar plaats voor heeft.

Waar ik me soms veel meer aan erger is de onzinnige plaatjes die sommigen in hun forum handtekening hebben staan......

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...