Kruimeldief Geplaatst 22 januari 2007 Geplaatst 22 januari 2007 Waar ik me soms veel meer aan erger is de onzinnige plaatjes die sommigen in hun forum handtekening hebben staan...... Wel ff offtopic dit natuurlijk, maar wil er wel even op reageren, Juist doordat het te overdadig wordt zal binnenkort ongeveer 5 regels tekst op mormale grootte of maximaal 2 plaatjes met beperkte afmeting toegestaan zijn. De ruimte voor een "handtekening" wordt waarschijnlijk automatisch beperkt.
Oemfoefoe Geplaatst 22 januari 2007 Geplaatst 22 januari 2007 Waar ik me soms veel meer aan erger is de onzinnige plaatjes die sommigen in hun forum handtekening hebben staan...... Wel ff offtopic dit natuurlijk, maar wil er wel even op reageren, Juist doordat het te overdadig wordt zal binnenkort ongeveer 5 regels tekst op mormale grootte of maximaal 2 plaatjes met beperkte afmeting toegestaan zijn. De ruimte voor een "handtekening" wordt waarschijnlijk automatisch beperkt. Fantastisch Zelf heb ik de handtekeningen maar uitegzet want ik werd gek van al die plaatjes met leeftijden van alle kinderen. Helemaal erg zijn die handtekeningen met geluiden er in. Dat is gewoon jammer want een simpele handtekening met daarin een plaatje wat linkt naar die persoon zijn GC profiel vind ik wel handig.
Geopatra Geplaatst 22 januari 2007 Geplaatst 22 januari 2007 langzaam aan heb ik de overtuiging dat mogelijk de hoofdreden voor het verdwijnen van een cachedoos ligt in de manier waarop cachers zoeken. Voor op de grond geplaatste micro's zou het verdwijnen ook wel eens geweten kunnen worden aan dieren! Geopatra. Klopt allemaal, maar in beide gevallen moet toch de cacheplaatser de hand in eigen boezem steken. Want slordige cachers en dierlijk gespuis zijn gegevens waarmee je nu eenmaal rekening moet houden. In extreme gevallen moet worden overwogen de box te verplaatsen of zelfs de hele cache op te heffen. Dat laatste hebben wij gedaan bij een van onze caches bij Langbroek. Door een of andere oorzaak waren de cachers daar steeds te beroerd om de box achter een conifeer te zetten: na het ruilen van de goodies (dure meenemen, waardeloze achterlaten) liet men de cache gewoon open en bloot achter, in plaats van hem even op zijn plaats te schuiven. Omdat het Cairnteam geen filantropische instelling is die na elk bezoek cacheonderhoud komt plegen, is deze geocache opgeheven. Kortom: de verstopplek moet worden bepaald met inachtneming van de lamlendigheid van de doorsnee-bezoeker. Ik neem maar aan dat jij dat bij die cache ook gedaan had! Werkt dus niet ! Neem van mij aan dat ik altijd met dat soort zaken probeer rekening te houden, maar tegen lompheid en/of aandachttrekkerij valt niet op te boksen. Ik vrees dat je als cache-eigenaar gewoon dit soort problemen moet accepteren. Hoort er blijkbaar bij. Maar waar Maju aan refereerde is natuurlijk niet acceptabel. Overigens ontspoor ik nu duidelijk richting off topic. Geopatra.
Wilxlii Carrotte Geplaatst 22 januari 2007 Geplaatst 22 januari 2007 ... En nu weer on topic: cacheleggers moeten maar bepalen wat het beste is. Een microotje is, wat mij betreft, alleen jammer vanwege het feit dat ze moeilijk te vinden zijn in de bossen, en dat je er geen tb's in kan ruilen. Hoe vaak moet ik het nou nog zeggen? De Carrotte-pot is makkelijker te vinden dan een kleine micro, kan een TB bevatten, is niet duur, je ziet meteen dat ie ongevaarlijk is, de loglijst blijft droog. De voordelen kunnen dus niet op. Doen dus als je genoeg hebt van het rippen van je dure cache.
Team MenM Geplaatst 22 januari 2007 Geplaatst 22 januari 2007 (bewerkt) En waar kunnen we deze pot bestellen?? 22 januari 2007 bewerkt door Team MenM
mlvdburg Geplaatst 22 januari 2007 Geplaatst 22 januari 2007 Mischien dat je de route iets kan aanpassen en een andere plek kan vinden. Wat je misschien ook kan doen een micro neerleggen met een ander coordinaat erin, zodat mensen zelf kunnen besluiten of ze de micro loggen of het kistje. Gezinnen vinden het meestal wel leuk als er op het einde een kist ligt, dat motiveerd de kinderen ook naar het zoeken van een volgende cache. Misschien kan je de cache ook iets verlengen, een aluminium plaatje of zoiets op de plek met het kist coordinaat of berekening naar het coord Als dit niet mogelijk is dan zou ik gewoon een micro neerleggen, alleen deze zijn sneller nat dan een munutie kistje en zal je vakker onderhoud moeten plegen. Veder denk ik dat je zelf moet weten wat je neerlegd. Mlvdburg
Malyenki Geplaatst 22 januari 2007 Geplaatst 22 januari 2007 Als dit niet mogelijk is dan zou ik gewoon een micro neerleggen, alleen deze zijn sneller nat dan een munutie kistje en zal je vakker onderhoud moeten plegen. Dat kun je wel zeggen ja, dat micro's sneller nat zijn. Maar wat wil je met dat kl*teweer van de afgelopen dagen . De vestopplekjes raken vol met water, en als een canister dan in zo'n plas ligt, tja, dan kun je het wel vergeten... Ik heb vandaag 3 logrolletjes moeten vervangen. Dus als je de keuze nog hebt: doe dan een munitiekistje!!! Is natuurlijk ook leuker voor kids als er iets te ruilen valt.
Wilxlii Carrotte Geplaatst 22 januari 2007 Geplaatst 22 januari 2007 ...Dat kun je wel zeggen ja, dat micro's sneller nat zijn. Maar wat wil je met dat kl*teweer van de afgelopen dagen . De vestopplekjes raken vol met water, en als een canister dan in zo'n plas ligt, tja, dan kun je het wel vergeten... Ik heb vandaag 3 logrolletjes moeten vervangen. Dus als je de keuze nog hebt: doe dan een munitiekistje!!! Is natuurlijk ook leuker voor kids als er iets te ruilen valt. Daar gaan we weer. De Carrotte-pot is makkelijker te vinden dan een kleine micro, kan een TB bevatten, is niet duur, je ziet meteen dat ie ongevaarlijk is, de loglijst blijft droog. De voordelen kunnen dus niet op. Doen dus als je genoeg hebt van het rippen van je dure cache of het nat worden van je micro's. En waar kunnen we deze pot bestellen?? In elke supermarkt. Wel eerst netjes leeg eten natuurlijk.
Heirbaut Hunters Geplaatst 22 januari 2007 Geplaatst 22 januari 2007 Helaas is dit geen optie. Daarmee creëer je een virtuele cache. Dat is tegen de regels. Zou ik ook niet leuk vinden om te vinden. (Kromme zin hoor) Hmmm, ik heb een virtuele cache waarbij de meeste mensen het allemaal erg kunnen waarderen. Sterker, het eindpunt is een .... nee, dat verklap ik niet, maar het zou een cache kunnen zijn. Maar hoewel ik al een paar keer gedacht heb om er een gewone multi van te maken, laat ik het toch een virtuele. Heeft in dit geval toch zo zijn charme. Toentertijd had GL er nog niet zo veel mee op en de gemeente al helemaal niet. Als virtuals er uit gaan, dan maak ik er alsnog wel een nieuwe, gewone multi van. GL werkt zeker mee heb ik al vernomen. Eindpunt is dan zeker geen kokertje; een micro, dat zou kunnen. In ieder geval groot genoeg voor een potlood/pen, een boekje en TB's/coins.
De Roode Loper Geplaatst 22 januari 2007 Geplaatst 22 januari 2007 Sterker, het eindpunt is een .... nee, dat verklap ik niet, maar het zou een cache kunnen zijn. Het is inderdaad een mooie cache met 2 Geo d'Ors. Dit was onze 1e virtuel cache en hebben er van genoten. Zelfs jr. die gek is op goodies vond hem mooi.
smeule Geplaatst 22 januari 2007 Geplaatst 22 januari 2007 Helaas is dit geen optie. Daarmee creëer je een virtuele cache. Dat is tegen de regels. Zou ik ook niet leuk vinden om te vinden. (Kromme zin hoor) Hmmm, ik heb een virtuele cache waarbij de meeste mensen het allemaal erg kunnen waarderen. Sterker, het eindpunt is een .... nee, dat verklap ik niet, maar het zou een cache kunnen zijn. Maar hoewel ik al een paar keer gedacht heb om er een gewone multi van te maken, laat ik het toch een virtuele. Heeft in dit geval toch zo zijn charme. Toentertijd had GL er nog niet zo veel mee op en de gemeente al helemaal niet. Als virtuals er uit gaan, dan maak ik er alsnog wel een nieuwe, gewone multi van. GL werkt zeker mee heb ik al vernomen. Eindpunt is dan zeker geen kokertje; een micro, dat zou kunnen. In ieder geval groot genoeg voor een potlood/pen, een boekje en TB's/coins. Deze cache wil ik inderdaad binnekort eens lopen. Maar Nieuwe Virtuelen mogen toch niet meer.
De Roode Loper Geplaatst 22 januari 2007 Geplaatst 22 januari 2007 Deze cache wil ik inderdaad binnekort eens lopen. Maar Nieuwe Virtuelen mogen toch niet meer. Klopt, maar ik denk dat hier bedoeld wordt dat een multi zonder doos, kist of micro etc. ook de moeite waard is. Er hoeft dus geen box met goodies te liggen, als de wandeling maar mooi en bijzonder is.
smeule Geplaatst 22 januari 2007 Geplaatst 22 januari 2007 als de wandeling maar mooi en bijzonder is. Hier ben ik het helemaal mee eens.
Ruud4d Geplaatst 22 januari 2007 Geplaatst 22 januari 2007 (bewerkt) Helaas is dit geen optie. Daarmee creëer je een virtuele cache. Dat is tegen de regels. Zou ik ook niet leuk vinden om te vinden. (Kromme zin hoor) Hmmm, ik heb een virtuele cache waarbij de meeste mensen het allemaal erg kunnen waarderen. Sterker, het eindpunt is een .... nee, dat verklap ik niet, maar het zou een cache kunnen zijn. Maar hoewel ik al een paar keer gedacht heb om er een gewone multi van te maken, laat ik het toch een virtuele. Heeft in dit geval toch zo zijn charme. Toentertijd had GL er nog niet zo veel mee op en de gemeente al helemaal niet. Als virtuals er uit gaan, dan maak ik er alsnog wel een nieuwe, gewone multi van. GL werkt zeker mee heb ik al vernomen. Eindpunt is dan zeker geen kokertje; een micro, dat zou kunnen. In ieder geval groot genoeg voor een potlood/pen, een boekje en TB's/coins. OK, ik neem m'n "niet leuk" terug. Mij gaat het bij het cachen ook meer om de wandeling en wat ik te zien krijg. Wat er op het eind is, is eigenlijk niet zo heel belangrijk voor mij. Behalve als het een coin met een leuk icoontje is En wat betreft de Carotte-pot = wortelpot 22 januari 2007 bewerkt door Ruud4d
BigFurryMonster Geplaatst 22 januari 2007 Geplaatst 22 januari 2007 Hoe kijken mensen er tegenaan als ze na een multi slechts een micrologrol aantreffen zodat ze wel een logje kunnen schrijven maar verder geen goodies/TB's kunnen achterlaten? Ach ... het gaat er niet om hoe groot-ie is, maar wat je er mee doet. Dat wil zeggen: een leuke omgeving, een leuke puzzel of een leuke verstop-methode bepaalt veel sterker hoe leuk de cache is dan de grootte van de stash. Wat mij betreft tenminste. Ik vind wel dat ALS het kan, het wel zo leuk is als je een zo groot mogelijke cache vindt. Wat ik ook mooi vind, is de combinatie van cache-puzzel en omgeving. Dat wil zeggen dat de cache-puzzel is afgestemd op de mogelijkheden van het terrein. Een mooi voorbeeld van al het bovenstaande vind je hier: Links of Rechts?\ bij Nieuw-Vennep. Hier is erg leuk gebruik gemaakt van de eigenschappen van het terrein. Een micro-cache is hier het hoogst haalbare, maar is prima om als eindpunt van de cache te dienen.
Aanbevolen berichten