Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Gast Team_Maju
Geplaatst

Ik begin langzaam beetje gefrustreerd te raken van het feit dat de zoveelste cache hier in omgeving geript is.

De zin om steeds bakjes met logboekjes, munitiekistjes en dergelijke te verstoppen is van deze kant dus ook helemaal over.

Niet alleen verdwijnen deze dingen, maar ook de inhoud inclusief TB's en coins is weg.

Hoe kijken mensen er tegenaan als ze na een multi slechts een micrologrol aantreffen zodat ze wel een logje kunnen schrijven maar verder geen goodies/TB's kunnen achterlaten?

Geplaatst
Hoe kijken mensen er tegenaan als ze na een multi slechts een micrologrol aantreffen zodat ze wel een logje kunnen schrijven maar verder geen goodies/TB's kunnen achterlaten?

Nergens staat geschreven dat de fysieke cache van een multi een kist zou moeten zijn. De regels is dat het een geocache is als op de werkelijke eindplek een fysieke cache ligt met minimaal een logrolletje als inhoud.

Je kunt in de opmaak van de cachepagina aangeven dat de cache een klein dosie is.

Hoe we als cachers er tegenaan kijken lijkt me van minder belang. Het is jouw cache en jouw wil om er een micro-tje van te maken, vooral als je al de vele rips als reden aangeeft.

Als je je al ietwat geneert, kun je altijd nog in de listing vermelden dat het maar om een klein doosje gaat ivm de rips.

En who cares? Het gaat de gemiddelde cacher toch alleen maar om het vinden en het loggen en niet om er iets in te stoppen of uit te halen? Met en micro heb je ook geen gezever na een paar weken dat de inhoud maar zo zo is :thumbup:

Geplaatst

Het leukste is na een multi een minutiekistje, bakje of iets dergelijks te vinden.

Maar als de cache vaak geript wordt zou ik er zeker zelf ook een micro neerleggen.

knifemen

Geplaatst

Wij cachen nog niet zo heel lang. Micro's vinden wij geen probleem bij eenvoudige en korte caches's. Toch merken wij dat het leuk is om een kist te vinden met inhoud aan het einde van een moeilijkere en langere cache. Multicaches dus in het bijzonder.

Als je cache geript wordt is dat niet leuk. Een micro plaatsen is dan een goede optie! Zolang dit op de cachesite staat is dit geen probleem, want je weet wat je dan kunt verwachten.

Verder is er natuurlijk nog veel formaten te verkrijgen tussen een micro en een munitiekist in. Zo'n PVC buis waar een enkele TB en een logboekje inpassen is natuurlijk ook prima.

Geplaatst (bewerkt)

Onze cache is vorige week voor het eerst geript. Alles pleite. Het probleem is dat we hem niet op dezelfde plek terug durven te leggen vanwege nieuw ripgevaar natuurlijk. Het gebied is dusdanig dat er niet veel plekken zijn om een nieuwe kist neer te leggen en de coörds wat aan te passen. De wandeling zoals 'ie nu is spreekt veel mensen aan. Misschien is het een idee om er een micro neer te leggen, dan kan de route in zijn oude uitvoering blijven bestaan. Persoonlijk vind ik het vinden van een kistje na een multi leuker dan een micro, maar sinds onze cache weg is begrijp ik je probleem helemaal!!

bewerkt door Team MenM
Geplaatst

Natuurlijk is het aan de cachelegger zelf te bepalen wat hij als cachebox gebruikt. Toen ik zelf mijn eerste (multi-)cache plaatste, lag er in eerste instantie slechts een fotokokertje. Vanuit het oogpunt van een cacher heb ik toen besloten om de wandelroute vrij kort te houden, om te voorkomen dat het kokertje een anticlimax zou worden.

Later kreeg ik vele reacties van mensen die vonden dat de route wel wat langer mocht, maar ja dan is het kokertje niet echt meer op zijn plaats, dus zodoende toch de omgeving afgezocht voor een geschiktere plaats om een grotere cache te plaatsen.

Als ik een tocht loop van een paar kilometer, verwacht ik wel dat de cachebox past bij de cache. Ik weet dat ik na een lange wandeling door stedelijk gebied, best eens op een micro kan stuiten. Bij een wandeling van dezelfde lengte door een natuurgebied verwacht ik eerlijk gezegd wel een cache van een zeker formaat. Maar ja als er in de tekst staat dat hij voor de 300e keer geript is, dan wil ik wel begrijpen dat de eigenaar er maar iets anders van maakt!

Geplaatst

Bij een hit and run verwacht je meestal een micro.

Toch kom ik daar regelmatig een leuk kistje of i.d tegen.

Dan is de teleursteling er wel als je bij een flinke multi alleen een micro aantreft.

Maar de kick van het vinden maakt weer een hoop goed.

Ik ga er meestal vanuit dat de legger een reden heeft om een micro te plaatsen

op die plek.En ik ben dan ook dankbaar voor alle cache's micro,kistje of wat dan ook.

Geplaatst

Maju,

Zolang je aan het eind kunt loggen is alles OK. Maar als je op de cache pagina vermeld waarom de cache een micro is, dan heb je zeker geen klagers.

Geplaatst
Maju,

Zolang je aan het eind kunt loggen is alles OK. Maar als je op de cache pagina vermeld waarom de cache een micro is, dan heb je zeker geen klagers.

Met alle respect Vinnie, ik zou niet weten waar men het recht vandaan zou halen om te klagen. Als er een cache te vinden is aan het eind, dan is er volgens mij geen reden te klagen, het zou zelfs belachelijk zijn als men over de grootte van de fysieke cache zou klagen. Nergens staat vermeld hoe groot een cache moet zijn als het type een multi is.

Hetzelfde geldt voor een Traditional, dat kan een nano of micro zijn maar ok een kist van een vierkante meter.

Geplaatst (bewerkt)

Voor mij gaat het er om dat iemand een leuke/ mooie route uitlzet en die wil delen met anderen. De manier waarop dan vastgelegd wordt of iemand een route heeft uitgelopen is dan van ondergeschikt belang.

Dus kom op met die mooie routes en als de cache geript wordt maak er dan een micro of een plaatje met een code die je moet doormailen van.

Groetjes uit Zuid-Limburg

bewerkt door masterhunter
Geplaatst

Na het printje gelezen te hebben accentueren wij altijd de belangrijkste punten op het papier.

Dit zijn oa.: of we een aanwijzing moeten noteren, de coördinaten van een parkeerplaats en bijzonderheden waar we op moeten letten. Ook de "size", micro, small, regular is voor ons van belang want dan weten we of en wat voor maatje goodies we mee moeten nemen. Dan weet je toch ook meteen wat je na een lange wandeling tegenkomt. Staat het niet aan, dan neem je een andere cache, wat ik me kan voorstellen als je kinderen bij je hebt. Toch is het jou keus wat je er neer legt en wij en velen met ons laten de cache niet ongelogd omdat er alleen een micro ligt! Leg er lekker een micro neer om je niet steeds op terugkerende kosten te jagen. Ga je niet verdedigen voor je keuze, het is al triest genoeg dat die keus door het rippen gemaakt moet worden.

Veel succes verder!

Geplaatst

Persoonlijk vind ik het meestal frustrerend om aan het eind van een multi te worden geconfronteerd met een kokertje. Niet om het kokertje maar vanwege het feit dat je je vaak ongans zoekt naar zo'n klein !#@$&-ding. Een kistje vind je nou eenmaal makkelijker.

Het is ook wel een beetje afhankelijk van de lengte van de multi. Loop je 20km om vervolgens 2 uur te moeten zoeken naar dat kokertje, dan is de lol er wel af, ja. Na 2 km... ach, nou ja, jammer dan, niet gevonden.

Advies: zorg dat het wel vindbaar blijft met een geoefend geo-oog.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...