Spring naar bijdragen

Alarmfluit


Ketelbinkje

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Buiten het feit dat ze gewoon leuk zijn, zijn ze geen overbodige luxe.

Je komt wel eens op plekken waar het aantal voorbijgangers zeer beperkt is. Je zal je verstappen en je enkel breken.

 

Aan de andere kant.... meeste mensen hebben hun mobieltje wel mee, en weten de GPS coords waar ze op dat moment zijn.

 

In geval van een lege batterij in de telefoon/GPSr, of buiten bereik van het netwerk of de satellieten, dan is zo'n fluitje misschien wel je laatste redmiddel.

 

Ik zou het absoluut geen overbodig luxe vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik zie ze. Prijs aldaar 7,25 $ en dat wordt dus met transport en BTW/invoer een tientje zo schat ik.

Maar verkoopbaar is het alleen als het niet dikker is dan 3,2 cm. Anders moet het in een postpak en dat kost al snel 7 euro.

Zijn er survivallers die ervaring hebben met dergelijke fluitjes?

Adressen in Ned. waar ze te koop zijn ? High-tech Kinderfluitjes zijn toch maar een paar kwartjes? Hoe duur zijn hondefluitjes?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, Waar is de tijd gebleven van de alarmfluit met de bekend rolletjes papier met medische gegevens, en contact gegevens? Zo'n fluit is zelfs in Nederland handig. Dan moeten we allen nog leren hoe die te gebruiken want dat snapt men ook niet helemaal.

 

PS. Zo'n fluit is zo klein dat die ook in portemonee past.

 

Dan lijk me zo'n fluitje handiger :clap:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fluitjes? Ooit, niet zo heel lang geleden en misschien nog steeds, had een fastfoodketen van die mooie rode fluitjes. Het betreft dezelfde fastfoodketen waar menig cacher zijn overige goodies haalt en die dan weer door andere cachers worden verguisd ;). O sorry, we dwalen af :thumbup: .

In nieuwstaat zijn dit ideale fluitjes, stevig, lichtgewicht en gratis mits ze voorradig zijn. Wanneer je de filiaalmanager lief aankijkt scoor je er zo een stuk of 10. Naar ik meen lopen er nu dus zo'n 10-15 cachers met zo'n fluit. Overigens worden fluitjes ook links en rechts uitgedeeld wanneer er een soort epidemie in ons land heerst, waarbij een oranje waas een van de symptomen is :lol1:.

Ook heb je aluminium fluitjes bij menig outdoor shop (hangt aan mij tas :thumbup: ).

Natuurlijk kan een alarmfluit een waardevolle bijdrage leveren aan je overlevingskansen in de wilderness. Echter onze ervaring tot nu toe met twee fluitende kinderen in het Hollandse bos heeft niet geleid tot een stormloop van eerste hulp troepen :D

Dan schaar ik mij verder achter de wijze woorden van collega Y. Lupardi, meer dan een paar kwartjes (lees 20 eurocenten) mag zo'n ding niet kosten.

bewerkt door Team Professor X
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik zie ze. Prijs aldaar 7,25 $ en dat wordt dus met transport en BTW/invoer een tientje zo schat ik.

Maar verkoopbaar is het alleen als het niet dikker is dan 3,2 cm. Anders moet het in een postpak en dat kost al snel 7 euro.

Zijn er survivallers die ervaring hebben met dergelijke fluitjes?

Adressen in Ned. waar ze te koop zijn ? High-tech Kinderfluitjes zijn toch maar een paar kwartjes? Hoe duur zijn hondefluitjes?

Een scheidsrechterfluit is een alternatief, maar heeft een ander frequentie bereik en dat is van invloed hoever het geluid draagt. Het moet niet alleen een duidelijk signaal zijn, maar ook in een bepaald specterum zitten.

 

Denk maar het joddelen in de Alpen om te communiceren. De mens is het meest gevoelig voor geluid rond de 2750 Hz. Een fluit die daarop mikt is goed.

 

Een scheidsrechterfluit zit daar boven en is in kleine zaal heel goed te horen boven het gejoel van mensen. In het bos wil juist iets anders.

 

De regel is ook driemaal een signaal van vijf seconden elk. Dan een minuut wachten en weer opnieuw signaal geven. In goede omstandigeden een bereik van vijf kilometer in midere omstandigheden drie kilometer. Vergeet niet dat zo'n fluit 120 db haalt!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fluitjes? Ooit, niet zo heel lang geleden en misschien nog steeds, had een fastfoodketen van die mooie rode fluitjes. Het betreft dezelfde fastfoodketen waar menig cacher zijn overige goodies haalt en die dan weer door andere cachers worden verguisd ;). O sorry, we dwalen af :thumbup: .

In nieuwstaat zijn dit ideale fluitjes, stevig, lichtgewicht en gratis mits ze voorradig zijn. Wanneer je de filiaalmanager lief aankijkt scoor je er zo een stuk of 10. Naar ik meen lopen er nu dus zo'n 10-15 cachers met zo'n fluit. Overigens worden fluitjes ook links en rechts uitgedeeld wanneer er een soort epidemie in ons land heerst, waarbij een oranje waas een van de symptomen is :lol1:.

Ook heb je aluminium fluitjes bij menig outdoor shop (hangt aan mij tas :thumbup: ).

Natuurlijk kan een alarmfluit een waardevolle bijdrage leveren aan je overlevingskansen in de wilderness. Echter onze ervaring tot nu toe met twee fluitende kinderen in het Hollandse bos heeft niet geleid tot een stormloop van eerste hulp troepen :D

Dan schaar ik mij verder achter de wijze woorden van collega Y. Lupardi, meer dan een paar kwartjes (lees 20 eurocenten) mag zo'n ding niet kosten.

Twee fluitende kinderen die lopen te dollen daar zal niemand op af komen. Maar als het echt een signaal is volgens de afspraak dan zal daar beslist op gereageerd worden. Ok. We zijn in Nederland stadsmensen en gewend aan onze grote parken zoals de Veluwe. Hetgeen niet wegneemt dat een alarmfluit geen speelgoed is en zo'n ding kan je leven redden. Zo hebben wij in Tirol twaalfd geleden een stelletje geholpen. Hij was gevallen met een nare open breuk. We hebben toen de hulptroepen gehaald.

 

Speelgoedfluitjes? Nah, geen goed idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Storm® All-Weather Safety Whistle wordt verkocht door duikartikelenzaken, het is de enige fluit die ook onderwater gebruikt kan worden. Waarschuwing, dit is geen speelgoed, hou oren dicht als je blaast.

Is wel een groot ding, ook aardig luidruchtig zijn de pealess whistles (erwtloze fluitjes) in gebruik bij ons strandwachters, namelijk de ACME Tornado 2000 en iets kleinere FOX-40, nog handiger door het platte model en ook luidruchtig zijn de reddingvest fluitjes zoals bijv. de ACR WW-3.

Ook een plastic misthoorn voor de watersport (ook in gebruik bij de strandwacht) zorgt dat je gelijk aandacht krijgt. PGKZ0517.jpg

 

Kees :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...