Spring naar bijdragen

Wie te contacteren bij een ongeluk:


Aanbevolen berichten

Hallo all,

 

Lees het onderstaande eens door mischien een oplossing als je hulp nodig hebt.

 

Wie te contacteren bij een ongeluk:

 

Een verpleger heeft opgemerkt dat heel dikwijls bij een ongeluk, de personen een GSM bij zich hebben,

maar het urgentiepersoneel weet soms niet welke persoon te contacteren uit deze grote lijst met telefoonnummers.

Het zou dus een goed idee zijn, mocht er een standaardnaam zijn die overeenstemt met de te contacteren persoon.

Hij stelt voor dat iedereen in zijn GSM een adres creëert onder de naam "ICE" (=In Case of Emergency).

Onder deze naam sla je het telefoonnummer op van de persoon die moet gecontacteerd worden in geval van nood.

Vanaf dan weten de politie, de ambulanciers, de dokter, enz... steeds wie ze moeten contacteren.

Indien u verschillende nummers wil opslaan, maak dan gebruik van de namen ICE1, ICE2, ICE3,...

't Is gemakkelijk te realiseren, kost niets en kan zeker een verschil maken als het snel moet gaan.

Creëer nu meteen een ICE-adres met telefoonnummer in je GSM, stuur deze mail door naar zoveel mogelijk personen,

dan pas zal deze naam bekend en gebruikt worden.

 

Groetjes Keske27

bewerkt door keske27
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

In engeland wordt meestal gezocht naar 'home' of 'wife'. Daarom staat er bij mij in de lijst thuis en vrouw ipv de namen. Lijkt me afdoende.

Maar ergens moet je beginnen met een goed idee... :clap:

Heb ik ook zo geregeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb op advies van de politie: Thuis (mijn man) en Papa en Mama (mijn ouders) erin staan. Daar zoeken zij standaard op, volgens die agent.

 

Maar zeker goed om een landelijk systeem te hebben!

 

groetjes GeoVlinder

bewerkt door GeoVlinder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

<offtopic>

Tja, en wat moet je nou als je alleen een draaischijf op je mobieltje hebt?

</offtopic>

 

Ik heb een oranje kaartje in mijn portomonnee zitten. Daar staat ales op, behalve mijn.......PIN-code :clap:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo all,

 

Lees het onderstaande eens door mischien een oplossing als je hulp nodig hebt.

 

Wie te contacteren bij een ongeluk:

 

Een verpleger heeft opgemerkt dat heel dikwijls bij een ongeluk, de personen een GSM bij zich hebben,

maar het urgentiepersoneel weet soms niet welke persoon te contacteren uit deze grote lijst met telefoonnummers.

Het zou dus een goed idee zijn, mocht er een standaardnaam zijn die overeenstemt met de te contacteren persoon.

Hij stelt voor dat iedereen in zijn GSM een adres creëert onder de naam "ICE" (=In Case of Emergency).

Onder deze naam sla je het telefoonnummer op van de persoon die moet gecontacteerd worden in geval van nood.

Vanaf dan weten de politie, de ambulanciers, de dokter, enz... steeds wie ze moeten contacteren.

Indien u verschillende nummers wil opslaan, maak dan gebruik van de namen ICE1, ICE2, ICE3,...

't Is gemakkelijk te realiseren, kost niets en kan zeker een verschil maken als het snel moet gaan.

Creëer nu meteen een ICE-adres met telefoonnummer in je GSM, stuur deze mail door naar zoveel mogelijk personen,

dan pas zal deze naam bekend en gebruikt worden.

 

Groetjes Keske27

Tja, Waar is de tijd gebleven van de alarmfluit met de bekend rolletjes papier met medische gegevens, en contact gegevens? Zo'n fluit is zelfs in Nederland handig. Dan moeten we allen nog leren hoe die te gebruiken want dat snapt men ook niet helemaal.

 

PS. Zo'n fluit is zo klein dat die ook in portemonee past.

 

De deur uit zonder telefoon. Dat is erg suf, omdat je dingen kan uitschakelen of door met groepen te werken alleen voor bepaalde mensen bereikbaar kunt blijven. Stel dat jij of iemand anders een ongeluk krijgt. Dan is het handig om altijd te kunnen bellen. Vergeet daarbij niet dat hulpdiensten altijd UTM-coördinaten gebruiken.

 

Standaard minimale uitrusting voor niet zo afgelegen gebieden:

telefoon

alarmfluit

klein ehbo setje

kompas en een kaart van het gebied.

 

Standaard minimale uitrusting voor de meer afgelegen gebieden in Duitsland, Frankrijk enzovoorts:

telefoon (niet altijd bruikbaar!!!)

alarmfluit

klein ehbo setje

bivakzak (500 g per persoon)

kaarsenlampen (bijvoorbeeld UCO)

alakaline batterijen voor de GPS, zaklampje en hoofdlamp

hoofdlamp (bijvoorbeeld een Petzl voor elk lid)

zaklampje waterdicht

noodrantsoen voor een paar dagen. (500 g per persoon)

kompas en kaart van het gebied

rookpot (120 g)

waterfilter

en drie waterflessen van een liter (per persoon ook in de winder!!!)

dunne handschoenen (ook in de zomer!!)

en een warme trui.

bewerkt door Ketelbinkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij gaat dat met de telefoon sowieso niet op, ik heb hem altijd op slot staan met een code.

Alle telefoons hebben een systeem ingebouwd, zodat je altijd 112 (en 911) kunt bellen. Zowel zonder sim-kaart als wanneer de telefoon op slot staat :clap:

(probeer maar eens; zonder echt te bellen natuurlijk, want daar worden ze niet blij van)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...