Troy-menno Geplaatst 17 november 2006 Geplaatst 17 november 2006 Ik ben met een cache bezig waarbij de uitkomst van een een opdracht meerdere getallen heeft, deze moet ik ook weer verwerken in het eind coordinaat, moet ik dan de het eerste of het tweede getal nemen? een voorbeeld; I = B + A B=66 A=25 dan is I 91 moet ik dan de 9 of de 1 gebruiken??? (hier moet t getal in verwerkt worden) E 005°12.GIH graag jullie reactie. groet troy-menno
giga Geplaatst 17 november 2006 Geplaatst 17 november 2006 Ik vind het er eerder op lijken dat je een foutje gemaakt hebt. Waarschijnlijk is I namelijk een getal van 1 cijfer of er staat ergens in de cachebeschrijving dat je de getallen nog moet bewerken tot er 1 cijfer overblijft.....
TheFalcon Geplaatst 17 november 2006 Geplaatst 17 november 2006 Even voor de duidelijkheid: Het gaat hier toch wel om VOORBEELD getallen toch? Het is natuurlijk niet de bedoeling om de uitwerking van caches hier op het forum te bespreken, da's natuurlijk niet leuk voor de cachemaker.
MCMAL Geplaatst 17 november 2006 Geplaatst 17 november 2006 Ik vind dat iedere inhoudelijke discussie t.a.v. specifieke caches van het forum geweerd moet worden, voorbeeld of niet. Lijkt me dat een van de modjes even in gaat grijpen?
RikTheMachine Geplaatst 17 november 2006 Geplaatst 17 november 2006 (bewerkt) Ik ben met een cache bezig waarbij de uitkomst van een een opdracht meerdere getallen heeft, deze moet ik ook weer verwerken in het eind coordinaat, moet ik dan de het eerste of het tweede getal nemen? een voorbeeld; I = B + A B=66 A=25 dan is I 91 moet ik dan de 9 of de 1 gebruiken??? (hier moet t getal in verwerkt worden) E 005°12.GIH graag jullie reactie. groet troy-menno Volgens mij is er nog geen antwoord gegeven. In mijn opzicht gaat het over een voorbeeld en wordt er niks gezegt over het coordinaat (daar heb je ook te weinig gegevens voor...) Je kunt in je cachepagina aangeven dat I moet worden teruggevoerd naar 1 cijfer door steeds alles op te tellen. Voorbeeld: 66 + 25 = 91 91 bestaat nog uit 2 cijfers dus: 9 + 1 = 10 10 bestaat nog uit 2 cijfers dus: 1 + 0 = 1 I = 1 let wel, als je alles terug laat voeren naar 1 cijfer is: A dus (2 + 5 =) 7 B dus (6 + 6 = 12 en 1 + 2 =) 3 Dus of duidelijk aangeven dat alleen G I H terug gerekend moeten worden tot 1 cijfer of alles terugvoeren (dus ook A en B ) EDIT: Ik ben met een cache bezig *knip* Ik ga er nu even vanuit dat je een cache aan het plaatsen bent trouwens... ( ? ) 17 november 2006 bewerkt door RikTheMachine
Kruimeldief Geplaatst 17 november 2006 Geplaatst 17 november 2006 (bewerkt) Zo nu en dan kom je weer draadjes tegen waarin een cachelisting gewoon open en bloot behandeld wordt, vanaf start tot aan de oplossing of de eindcoördinaten. * Ik kan me best voorstellen dat je zo nu en dan in de knoop zit met een cache en daar vragen over gaat stellen. * Ik kan me ook best voorstellen dat als er vragen over een cache komen en je weet de oplossing, dat je gaat helpen. Maar voor beide gedachten is dit forum volgens mij niet bedoeld. Het staat niet specifiek in de forumregels beschreven, maar het lijkt me overduidelijk dat dit not done is. Je degradeert hiermee een cache in moeilijkheidsgraad, of je maakt op deze manier van een multi of mystery een opraper. Er zijn geocachers genoeg die geen logjes lezen en geen hints inkijken met de beodieling nergens door beinvloed te worden. Dan ik het knullig om hier maar zo van deze info voorzien te worden. Verder denk ik dat dit soort grapjes ook niet door de cache-eigenaar in dank wordt afgenomen. Het was bijvoorbeeld o.a. voor mij al eens een reden om een cache van mij, na een paar founds, te archiveren. Weg ermee. Geen lol meer aan zo. Als blijkt dat ook dit soort zaken weer specifiek genoemd moeten worden in de forumregels, dan zal ik 2zorgen dat ook dit er in komt te staan. Alhoewel ik van mening blijf dat de forumregels net de grootte van een wetboek van straftrecht moet hebben met met paragrafen, lid zus en lid zo. Oja, misschien een hint voor caches waar je niet uit kunt komen: Op de cachepagina staat wie de eigenaar van de cache is. Dubbelklik op zijn naam en je komt op zijn profiel uit. Klik op email aan deze eigenaar, en stel de vraag aan de eigenaar. Die is de enige die werkelijk weet wat de bedoeling is en als je dan ook nog even het gcnummer van de cache vermeld in het mailtje dan weet hij ook nog direct welke cache je bedoelt. Een cache-eigenaar wil in de regel hebben dat zijn cache gevonden wordt en zal je zeker verder helpen. Om welke cache gaat het? Dat was niet de vraag en kan ook niet de bedoeling zijn. Een stapje verder is een topic met eindcoördinaten. Even voor de duidelijkheid: Het gaat hier toch wel om VOORBEELD getallen toch? Het is natuurlijk niet de bedoeling om de uitwerking van caches hier op het forum te bespreken, da's natuurlijk niet leuk voor de cachemaker. En ook niet leuk voor degene die de cache nog moet doen en het zelf wil doen. 1. Ik vind dat iedere inhoudelijke discussie t.a.v. specifieke caches van het forum geweerd moet worden, voorbeeld of niet.2. Lijkt me dat een van de modjes even in gaat grijpen? 1 Mee eens, op het voorbeeld na, mits het voorbeeld niet overduidelijk een bestaande cache is. Het ging hier immers om een cache van een ander die online staat. Mailen met de eigenaar is eigenlijk voor zulke caches de gemakkelijkste en duidelijkste oplossing. 2 done, 4 berichten verwijderd 17 november 2006 bewerkt door Kruimeldief
SN@G Geplaatst 17 november 2006 Geplaatst 17 november 2006 (bewerkt) Ik vind dat iedere inhoudelijke discussie t.a.v. specifieke caches van het forum geweerd moet worden, voorbeeld of niet.Lijkt me dat een van de modjes even in gaat grijpen? Als het voorbeelden zijn heb ik er geen moeite mee, als het de echte cache betreft dan moet je uitkijken. Dat is namelijk not done. hmm volgens mij zijn we tegelijk bezig Kruimel 17 november 2006 bewerkt door SN@G
Kruimeldief Geplaatst 17 november 2006 Geplaatst 17 november 2006 Ik ga er nu even vanuit dat je een cache aan het plaatsen bent trouwens... ( ? ) nope, dat was het niet.
kalkendotters Geplaatst 17 november 2006 Geplaatst 17 november 2006 (bewerkt) Je kunt in je cachepagina aangeven dat I moet worden teruggevoerd naar 1 cijfer door steeds alles op te tellen.Voorbeeld: 77 + 15 = 91 91 bestaat nog uit 2 cijfers dus: 9 + 1 = 10 10 bestaat nog uit 2 cijfers dus: 1 + 0 = 1 I = 1 let wel, als je alles terug laat voeren naar 1 cijfer is: A dus (1 + 5 =) 6 B dus (7 + 7 = 14 en 1 + 4 =) 5 Dus of duidelijk aangeven dat alleen G I H terug gerekend moeten worden tot 1 cijfer of alles terugvoeren (dus ook A en Inderdaad kan alles teruggerekend worden naar een cijfer, maar dit is alleen nodig als de cachelegger dat ook in zijn beschrijving heeft staan. Het komt (volgens mij) bij geen enkele cache voor dat je 'op eigen houtje' getallen van meer cijfers terug moet rekenen naar 1 cijfer zonder dat dit in de beschrijving staat. In bijna alle gevallen betekent het krijgen van getallen boven de tien terwijl er maar plaats is voor één cijfer dat het antwoord fout is. (opmerking over coordinaten verwijderd, omdat Kruimeldief intussen al actie heeft genomen, tijdens het schrijven van mijn bericht; en tegen de tijd dat ik dit bericht heb aangepast heeft Kruimeldief mij alweer geqoute... ) 17 november 2006 bewerkt door kalkendotters
Kruimeldief Geplaatst 17 november 2006 Geplaatst 17 november 2006 (bewerkt) hmm volgens mij zijn we tegelijk bezig Kruimel Yep. maakt niets uit, we hebben immers, ondanks dat we tegelijk bezig zijn, ieder een eigen mening, al dan niet een gelijke. Ik ben wel vaker tegelijk bezig Edit, quote en reactie van en op kalkendotters weer gedeleted Berichten worden nog sneller aangepast dan dat ik ze kan quoten 17 november 2006 bewerkt door Kruimeldief
Team Geo-cachet Geplaatst 17 november 2006 Geplaatst 17 november 2006 (bewerkt) Op de cachepagina staat wie de eigenaar van de cache is. Dubbelklik op zijn naam en je komt op zijn profiel uit. Klik op email aan deze eigenaar, en stel de vraag aan de eigenaar. Die is de enige die werkelijk weet wat de bedoeling is en als je dan ook nog even het gcnummer van de cache vermeld in het mailtje dan weet hij ook nog direct welke cache je bedoelt. Beetje off topic, maar op de cachepagina staat sinds enige tijd achter de profile link direct ook de email link. Als je die gebruikt worden gcnummer en cachenaam automatisch als eerste regel in het bericht opgenomen. <Edit> Oeps, blijkbaar is dat email-linkje dat ik wel degelijk zie het gevolg van een userscript welke ik onlangs in Firefox heb gehangen. 17 november 2006 bewerkt door Team Geo-cachet
Kruimeldief Geplaatst 17 november 2006 Geplaatst 17 november 2006 Op de cachepagina staat wie de eigenaar van de cache is. Dubbelklik op zijn naam en je komt op zijn profiel uit. Klik op email aan deze eigenaar, en stel de vraag aan de eigenaar. Die is de enige die werkelijk weet wat de bedoeling is en als je dan ook nog even het gcnummer van de cache vermeld in het mailtje dan weet hij ook nog direct welke cache je bedoelt. Beetje off topic, maar op de cachepagina staat sinds enige tijd achter de profile link direct ook de email link. Als je die gebruikt worden gcnummer en cachenaam automatisch als eerste regel in het bericht opgenomen. Het is niet alleen een beetje offtopic, het is helemaal offtopic. Daar ging het hier niet over. Daarbij komt dat ik niet begrijp waar je het over hebt. Op geen enkele cachepagina staat achter de profile link een emaillink.Laat staan dat je via welke emailoptie dan ook een gcnummer of cachenaam meegezonden krijgt. We hebben het niet over logjes. Maar nogmaals, het is voor wat de topic betreft offtopic.
Aanbevolen berichten