Spring naar bijdragen

Eerste Nederlandse Geocaching Earthcache


madman

Aanbevolen berichten

Welles...nietes....welles...nietes :blink:

 

Een Earthcache is een Earthcache, of die nu via Waymarking of via Geocaching wordt gelogd.

 

- En dus NIET jaloers zijn omdat ik NIET probeer iemand af te troeven.

 

PUNT.

 

de schijn werd even gewekt....

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bah!! Wat een discussie, ga gewoon geocachen.

 

Groeten Haak.

 

P.s. Wat in mij opkomt trouwens is dat Earthcaching toch redelijk exclusief was zodat je zelfs na drie gedane caches een vermelding of zo kreeg dacht ik. Fijn dan dat we er nu overspoeld mee gaan worden dan is dat concept ook binnen de kortst mogelijke tijd de nek omgedraaid.

Enne een reviewer die zijn eigen caches reviewed? Ik zou zeggen ontslaan die man.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enne een reviewer die zijn eigen caches reviewed? Ik zou zeggen ontslaan die man.

 

 

Nou, de earthcaches zijn niet gemaakt door Geoaware, maar door andere geocachers.

Het verhuizen van de waymarks (html knippen en plakken) wordt gedaan door Geoaware als reviewer (met toestemming van en in opdracht van groundspeak) en daarna ter adoptie aangeboden aan de originele geocachers, zodat ze weer op de juiste naam komen te staan.

Ik heb mijn gemaakte Earthcaches al geadopteerd en attributen toegevoegd. Zal vanavond de layout een beetje bijwerken, zodat het weer ergens op lijkt.

 

Ik zou zeggen. Loven die man omdat ie ons al dat werk uit handen neemt. :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is waymarking gewoon onderdeel van geocaching, dusuhhh....

 

Voor de rest: kijk naar de datum van goedkeuring (26 oktober 2005) en we weten later weer hoe het zat. Anders krijgen we over een paar jaar weer zo'n eeuwigdurende discussie zoals bij First Dutch versus Amsterdam Urban 1.

 

En voor de statistieken:

 

FTF Harrieklomp

STF Jowi

TTF Twin Peaks

 

En zoals Haak zegt: ga gewoon geocachen. Tuurlijk, vanochtend vier stippen van de kaart geveegd :blink:

bewerkt door Team Firefox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap zowiezo wat er leuk is aan een Earthcache.

 

Voor mij is het gewoon een veredelde Virtuele. Daar is GC mee gestopt, krijgen we nu dit soort caches terug. Voor Polmske hoeft dit niet. Polmske wil kistjes, kistjes en nog meer kistjes, of in ieder geval iets tastbaars.

 

Maar ja ieder z'n ding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap zowiezo wat er leuk is aan een Earthcache.

 

Ik ben met je eens dat de vragenstellerij wat schoolmeesterachtig is. Dat je aandacht wordt gevestigd op geologische verschijnselen in het veld die niet altijd goed zichtbaar zijn vind ik wel leuk.

 

Persoonlijk vind ik de caches in de (Vulkan) Eifel die met vulkanisme te maken hebben heel leuk.

 

Dit topic gaat over de eerste nl earthcache. Laat ik nou altijd gedacht hebben dat de eerste nl earthcache over de Peellandbreuk (slenk) ging. Ik heb ooit (eind 2004/begin 2005) eens een cachepagina daarvan gezien. Ik kan hem nu niet meer terug vinden. Misschien heb ik naar een niet gepubliceerde cachepagina zitten kijken. Dat kon toen nog weleens gebeuren :blink:

 

Mvg,

De Wolvjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat ik nou altijd gedacht hebben dat de eerste nl earthcache over de Peellandbreuk (slenk) ging. Ik heb ooit (eind 2004/begin 2005) eens een cachepagina daarvan gezien. Ik kan hem nu niet meer terug vinden. Misschien heb ik naar een niet gepubliceerde cachepagina zitten kijken. Dat kon toen nog weleens gebeuren :blink:

 

Misschien nog eens aanmaken of uit het archief laten halen?

Klinkt op zich wel interessant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welles...nietes....welles...nietes ;)

 

Een Earthcache is een Earthcache, of die nu via Waymarking of via Geocaching wordt gelogd.

 

Het enige wat ik hier nog op wil zeggen:

- The Wheel of Bassa was de eerste Earthcache in Nederland (via Waymarking).

- De meeste mensen doen niet aan Waymarking.

- En als een Earthcache dus op Geocaching staat is dat ineens wel interessant.

- Dus is het WEL nieuws als er een eerste Earthcache op Geocaching.com staat (in Nederland).

- Dat betekend NIET dat het de eerste Earthcache aller tijden is of dat het de eerste Earthcache van whatever is ... gewoon NIEUWS dat de eerste Earthcache al te vinden is op Geocaching.

- Dus zoals FerryStreens al zo mooi zegt ... het circus is begonnen!

- En dus NIET jaloers zijn omdat ik NIET probeer iemand af te troeven.

 

PUNT.

 

Toch grappig; de toon die wordt aangeslagen. :blink:

 

Kom op, wees volwassen. In het veld zal nergens te zien zijn dat de één een fractie eerder op GC.com stond dan de ander, die al veel langer bestond en de eerste NL earthcache was.

 

'k Moet zeggen dat ik de bovenstaande argumentatiemethode nogal vind lijken op het nutteloze verkiezings gezwam wat zich op dit moment in de politiek afspeeld. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

First Dutch Earth Cache - The Wheel of Bassa:

 

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...889c8&log=y

 

is nu ook online. Alleen de bestaande logjes van 8 cachers zijn niet meeverhuisd :thumbup: Hierbij het verzoek aan deze cachers om opnieuw te loggen op de datum dat je geweest bent. Graag het log plus de foto's omzetten!! De originele logjes staan hier nog:

 

http://www.waymarking.com/wm/details.aspx?...8a-711eeb608625

bewerkt door Team Firefox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De "nieuwe"earthcaches op geocaching zijn in hun eerste weekeind al flink bezocht. Een paar teams zijn al aardig op weg om Earthcache Master te worden. Voor de meesten was het waarschijnlijk leuk om weer eens een nieuw icoontje te kunnen scoren. Ben benieuwd wanneer de rest komt om deze nieuwe puntjes weg te poetsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...