Spring naar bijdragen

Nieuwe caches offline


Ruud4d

Aanbevolen berichten

Ik ben het eigenlijk wel zat.

Je ziet het de laatste tijd steeds vaker: een cache wordt gepubliceerd en even later is hij al weer gedisabled.

Dit ligt dus niet aan de reviewer. Die kan niet te snel zijn. Waarom niet? Omdat een cachebox geplaatst moet zijn op het moment van aanmelden!

Vandaag was het ook weer raak: meerdere teams gaan op pad om een cache te zoeken maar komen er dankzij een hulplijntje achter dat de cache gedisabled is omdat de box er nog niet ligt.

Wat zou hier nou een oplossing kunnen zijn?

Op de cachepagina staat al een mogelijkheid om de Date Placed aan te geven. Dat is dus de datum dat de box geplaatst is. Persoonlijk vul ik daar altijd de datum in dat de cache online is gekomen. Ik denk dat meer mensen dat doen. En ik weet dat Kruimel die datum ook altijd aanpast op het moment dat hij de cache online zet.

Het zou dan een mogelijkheid zijn om een extra optie op de aanmeldingspagina voor de cache te plaatsen: een puntje dat aangeklikt moet worden met daaraan gekoppeld dat de box daadwerkelijk geplaatst is.

O box placed

Dat moet dus wel met gc.com geregeld worden.

Wat ook een mogelijkheid is: de reviewer stuurt voordat hij een cache online brengt eerst een mail (reviewersnote) en vraagt daarin of de box daadwerkelijk geplaatst is. Pas na een positief antwoord gaat de cache dan online. Dat levert dus wel wat extra werk voor de reviewers op.

 

Wat zou jullie idee hierin zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Volgens ons, moet je gewoon de cachebox plaatsen, voordat hij gereviewed wordt. Dit ben je je medecachers gewoon verplicht. Je weet nooit wanneer je cache online komt. Als je weet waar de ammobox komt te liggen, kun je hem toch gewoon meteen plaatsen?

Ik ben het dus helemaal met je eens, maar extra werk voor een reviewer is onzin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het eigenlijk wel zat.

Je ziet het de laatste tijd steeds vaker: een cache wordt gepubliceerd en even later is hij al weer gedisabled.

Dit ligt dus niet aan de reviewer. Die kan niet te snel zijn. Waarom niet? Omdat een cachebox geplaatst moet zijn op het moment van aanmelden!

Vandaag was het ook weer raak: meerdere teams gaan op pad om een cache te zoeken maar komen er dankzij een hulplijntje achter dat de cache gedisabled is omdat de box er nog niet ligt.

Wat zou hier nou een oplossing kunnen zijn?

Op de cachepagina staat al een mogelijkheid om de Date Placed aan te geven. Dat is dus de datum dat de box geplaatst is. Persoonlijk vul ik daar altijd de datum in dat de cache online is gekomen. Ik denk dat meer mensen dat doen. En ik weet dat Kruimel die datum ook altijd aanpast op het moment dat hij de cache online zet.

Het zou dan een mogelijkheid zijn om een extra optie op de aanmeldingspagina voor de cache te plaatsen: een puntje dat aangeklikt moet worden met daaraan gekoppeld dat de box daadwerkelijk geplaatst is.

O box placed

Dat moet dus wel met gc.com geregeld worden.

Wat ook een mogelijkheid is: de reviewer stuurt voordat hij een cache online brengt eerst een mail (reviewersnote) en vraagt daarin of de box daadwerkelijk geplaatst is. Pas na een positief antwoord gaat de cache dan online. Dat levert dus wel wat extra werk voor de reviewers op.

 

Wat zou jullie idee hierin zijn?

 

Mijn idee is dat de plaatsers zich gewoon aan de logische volgorde moeten houden en niet zo ongeduldig moeten zijn.

De reviewers hebben het al druk genoeg met al die nieuwe caches te aproven dus een exstra taak is wat overdreven.

 

 

Gr Harrie

bewerkt door harrie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog beter, gewoon aan de handleiding toevoegen dat je ook een note moet toevoegen dat de cache geplaatst is. Note niet aanwezig, reply terug met [whatever-3] Cache niet geplaatst.

 

Verzonnen note dat cache geplaatst is en dan toch disablen om box te plaatsen? hop, archief.

 

Dus ja, ik vind het ook erg storend, en ik het het idee dat het steeds vaker voor begint te komen. Zover zelfs dat ik al logs zie van mensen die niets kunnen vinden voor de cache gedisabled wordt. Ja, je loopt een risico als je voor een first find gaat, lijkt me fair. Er kunnen fouten zijn, regeltjes/WP's kunnen weggevallen zijn, berekeningen kunnen niet kloppen, plaatjes kunnen fout zijn, maar een kistje dat er nog niet ligt vind ik geen 'mogelijke uitdaging'.

 

Ja storend is het zeker, nou zou ik laatst ook een nieuwe cache voorbereiden maar als je hem niet op datum van vandaag zet mag je hem niet eens meer plaatsen. Dus eerst kistje plaatsen en dan pas cachepagina maken. Volgens mij mocht je voorheen datum opgeven dat je hem plaatste maar dat is dus niet meer zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het eigenlijk wel zat.

Je ziet het de laatste tijd steeds vaker: een cache wordt gepubliceerd en even later is hij al weer gedisabled.

Dit ligt dus niet aan de reviewer. Die kan niet te snel zijn. Waarom niet? Omdat een cachebox geplaatst moet zijn op het moment van aanmelden!

Vandaag was het ook weer raak: meerdere teams gaan op pad om een cache te zoeken maar komen er dankzij een hulplijntje achter dat de cache gedisabled is omdat de box er nog niet ligt.

Wat zou hier nou een oplossing kunnen zijn?

Op de cachepagina staat al een mogelijkheid om de Date Placed aan te geven. Dat is dus de datum dat de box geplaatst is. Persoonlijk vul ik daar altijd de datum in dat de cache online is gekomen. Ik denk dat meer mensen dat doen. En ik weet dat Kruimel die datum ook altijd aanpast op het moment dat hij de cache online zet.

Het zou dan een mogelijkheid zijn om een extra optie op de aanmeldingspagina voor de cache te plaatsen: een puntje dat aangeklikt moet worden met daaraan gekoppeld dat de box daadwerkelijk geplaatst is.

O box placed

Dat moet dus wel met gc.com geregeld worden.

Wat ook een mogelijkheid is: de reviewer stuurt voordat hij een cache online brengt eerst een mail (reviewersnote) en vraagt daarin of de box daadwerkelijk geplaatst is. Pas na een positief antwoord gaat de cache dan online. Dat levert dus wel wat extra werk voor de reviewers op.

 

Wat zou jullie idee hierin zijn?

 

100% mee eens!!!

 

Wij als fervent FTF jagers hebben dit na de zomer al enkele keren meegemaakt.

Dat een cache online komt en je gaat snel op pad maar vind niets.... thuis aangekomen lees je 's avonds dat de cache nog niet geplaatst is. Dit is gewoon onacceptabel!!! Meestal wordt zo'n cache door ons dan ook gewoon geboycot. Als je mee wil doen aan het spelletje moet je je wel aan de regels houden! Daar valt of staat het spel mee. Ik had geen zin om hier een apart topic voor te openen maar nu er 1 is wil ik wel graag mijn mening ventileren. Het is gewoon zonde van de tijd, benzine, moeite enz. enz.

 

Een vinkje op de cachepagina (cache placed) lijkt me een goede optie echter druist dit natuurlijk in tegen het feit dat degene die een cache plaatst gewoon op de hoogte moet zijn van de regels. En dus pas een cache laat reviewen als hij HELEMAAL klaar is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij mocht je voorheen datum opgeven dat je hem plaatste maar dat is dus niet meer zo.

Het is altijd zo geweest dat je geen datum in de toekomst kunt pakken. Dus ofwel de datum van vandaag of een datum in het verleden. M.a.w. de box is geplaatst voordat je de cache ter review aanbied.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Team_Maju

Het is inderdaad een storende ontwikkeling.. en mocht er eens gereageerd worden, dan krijg je zo'n reactie van.. jah, kwist niet dat het reviewen zo snel ging. Het staat duidelijk in de handleiding.. EERST zorgen dat de cache volledig af is en geplaatst, proefgelopen etc... voor je hem aanbiedt voor review. Simpel genoeg. Je zal maar net de auto ingesprongen zijn om een behoorlijk end van huis te gaan om een nieuwe cache te gaan lopen.. om dan na lang zoekwerk bij thuiskomst te ontdekken dat die weer disabled is. En dan hoeft het niet eens te zijn voor de FTF jagers ( anders krijg je die discussie weer :yucky: ).

 

Gewoon zorgen dat de boel op orde is voor die online aangeboden wordt.. het haalt in elk geval een hele boel ergernis van je medecachers weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil graag alle informatie vermelden op box en in logboekje. Je moet dus de cache aanmelden om bv het waypoint nummer te krijgen. Hoe geweldig het ook is dat de reviewer zo snel is, ik vind dat er gerust gesteld mag/kan worden dat tussen aanmelden en online gaan minimaal bv 24 uur zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens ons, moet je gewoon de cachebox plaatsen, voordat hij gereviewed wordt. Dit ben je je medecachers gewoon verplicht. Je weet nooit wanneer je cache online komt. Als je weet waar de ammobox komt te liggen, kun je hem toch gewoon meteen plaatsen?

Ik ben het dus helemaal met je eens, maar extra werk voor een reviewer is onzin.

Mijn idee is dat de plaatsers zich gewoon aan de logische volgorde moeten houden en niet zo ongeduldig moeten zijn.

De reviewers hebben het al druk genoeg met al die nieuwe caches te aproven dus een exstra taak is wat overdreven.

 

 

Gr Harrie

Jullie zeggen eigenlijk hetzelfde: als je je aan de regels houdt, is er niets aan de hand. Dat klopt en dat zeg ik ook.

Maar de reviewer moet geen extra werk krijgen. Vind ik ook.

Maar aangezien er veel mensen zijn die zich dus niet aan die regels houden, moet er iets gebeuren.

Ik opper twee dingen en Xaa komt met een derde optie.

En mijn vraag is dus of er meer mensen mee willen denken en zo tot een goede oplossing te komen.

 

Ik wil graag alle informatie vermelden op box en in logboekje. Je moet dus de cache aanmelden om bv het waypoint nummer te krijgen. Hoe geweldig het ook is dat de reviewer zo snel is, ik vind dat er gerust gesteld mag/kan worden dat tussen aanmelden en online gaan minimaal bv 24 uur zit.

Nog maar eens een keer... Als jij je cache ter review aanbiedt, moet ie helemaal klaar zijn. Dat wil dus zeggen dat de box (micro, regular, oversized) op z'n plek ligt! Dan hoeft er dus helemaal geen 24 uur tussen aanbieden en online brengen door de reviewer te zitten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens ons, moet je gewoon de cachebox plaatsen, voordat hij gereviewed wordt. Dit ben je je medecachers gewoon verplicht. Je weet nooit wanneer je cache online komt. Als je weet waar de ammobox komt te liggen, kun je hem toch gewoon meteen plaatsen?

Ik ben het dus helemaal met je eens, maar extra werk voor een reviewer is onzin.

Mijn idee is dat de plaatsers zich gewoon aan de logische volgorde moeten houden en niet zo ongeduldig moeten zijn.

De reviewers hebben het al druk genoeg met al die nieuwe caches te aproven dus een exstra taak is wat overdreven.

 

 

Gr Harrie

Jullie zeggen eigenlijk hetzelfde: als je je aan de regels houdt, is er niets aan de hand. Dat klopt en dat zeg ik ook.

Maar de reviewer moet geen extra werk krijgen. Vind ik ook.

Maar aangezien er veel mensen zijn die zich dus niet aan die regels houden, moet er iets gebeuren.

Ik opper twee dingen en Xaa komt met een derde optie.

En mijn vraag is dus of er meer mensen mee willen denken en zo tot een goede oplossing te komen.

 

Ik wil graag alle informatie vermelden op box en in logboekje. Je moet dus de cache aanmelden om bv het waypoint nummer te krijgen. Hoe geweldig het ook is dat de reviewer zo snel is, ik vind dat er gerust gesteld mag/kan worden dat tussen aanmelden en online gaan minimaal bv 24 uur zit.

Nog maar eens een keer... Als jij je cache ter review aanbiedt, moet ie helemaal klaar zijn. Dat wil dus zeggen dat de box (micro, regular, oversized) op z'n plek ligt! Dan hoeft er dus helemaal geen 24 uur tussen aanbieden en online brengen door de reviewer te zitten!

Volgens mij begrijp je dus de opmerking niet. Ik zou graag alle info vemelden op box en in logboek, dus ook het waypointnummer (het indificatienummer van je cache), en die is pas bekend als je de cache hebt aanmeld, vandaar dus die bv 24 uur. Dat de regels nu anders zijn ok, maar erover discussieren moet mogelijk zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij moeten we hier 2 dingen in de gaten houden

 

Aanbieden aan Kruimer & Co allen als de cache geplaats is. Dit kan/gaat door een vinkje op je cache pagina.

 

Bij het maken van een nieuwe cache op GC.COM "dit kan in meerder stappen gebeuren". Let op de vinkjes dat je je cache niet ter review aanbied!! Dus je kunt de pagina voledig maken. Cache plaatsen. Cache pagina bij GC.COM aanpassen...datum/vinkjes goed zetten. en er kan niets mis gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij moeten we hier 2 dingen in de gaten houden

 

Aanbieden aan Kruimer & Co allen als de cache geplaats is. Dit kan/gaat door een vinkje op je cache pagina.

 

Bij het maken van een nieuwe cache op GC.COM "dit kan in meerder stappen gebeuren". Let op de vinkjes dat je je cache niet ter review aanbied!! Dus je kunt de pagina voledig maken. Cache plaatsen. Cache pagina bij GC.COM aanpassen...datum/vinkjes goed zetten. en er kan niets mis gaan.

Als dat het geval is, kan mijn opmerking worden geschrapt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij moeten we hier 2 dingen in de gaten houden

 

Aanbieden aan Kruimer & Co allen als de cache geplaats is. Dit kan/gaat door een vinkje op je cache pagina.

 

Bij het maken van een nieuwe cache op GC.COM "dit kan in meerder stappen gebeuren". Let op de vinkjes dat je je cache niet ter review aanbied!! Dus je kunt de pagina voledig maken. Cache plaatsen. Cache pagina bij GC.COM aanpassen...datum/vinkjes goed zetten. en er kan niets mis gaan.

Als dat het geval is, kan mijn opmerking worden geschrapt.

OK

Ik kreeg al in de gaten dat je die optie nog niet kende. Jammer is eigenlijk dat die optie standaard aangevinkt staat. Dan kan er wel eens wat fout gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...