BBosman Geplaatst 28 december 2006 Geplaatst 28 december 2006 Nou dat printvriendelijk valt nog wel eens tegen.bv als de tekst te breed is wordt dat afgebroken soms niet niet mee geprint. Vraag me even niet welke caches dat het geval is. Maar sommige zijn zo. Vaak kan je de tekst dan wel min of meer uitspitten, maar soms ook wel niet. Als iets in een tabel staat en de tabel is breder dan een a4 tje dan kort hij dat wel af. En dan kan het lastig zijn iets juist te interpreteren. Vandaar dus mijn vraag. Dit wordt voornamelijk veroorzaakt door de slechte print functionaliteit van Internet Explorer 6. Bij Firefox en Internet Explorer 7 heb ik dit fenomeen nog niet meegemaakt.
apiedi@k Geplaatst 18 januari 2007 Geplaatst 18 januari 2007 (bewerkt) IK ben ook bezig met het leggen van een cache, ik sta op het punt om de review aan te vragen. Vraag. Hoelang duurt het gemiddeld voor dat je tje cache wordt goedgekeurd en gepupliceerd? Kun je al TB droppen in niet gepubliceerde caches? 18 januari 2007 bewerkt door apiedi@k
kalkendotters Geplaatst 18 januari 2007 Geplaatst 18 januari 2007 IK ben ook bezig met het leggen van een cache, ik sta op het punt om de review aan te vragen.Vraag. Hoelang duurt het gemiddeld voor dat je tje cache wordt goedgekeurd en gepupliceerd? Kun je al TB droppen in niet gepubliceerde caches? Heel veel info kun je vinden op: het leggen van een cache Review kan 1 uur duren, of ettelijke weken; erg afhankelijk van de vrije tijd van de reviewer en het aantal fouten dat je gemaakt hebt tijdens de aanmelding. Vaak gemaakte fouten: niet alle waypoints ingevuld; toestemming niet geregeld; cache nog niet op zijn plek TB's kun je droppen; maar geeft mensen de mogelijkheid om op basis van de TB-locatie het startpunt van de cache te bepalen.
gpsgek Geplaatst 19 januari 2007 Geplaatst 19 januari 2007 Hoelang duurt het gemiddeld voor dat je tje cache wordt goedgekeurd en gepupliceerd? Als alles in één keer OK is: hooguit 3 dagen...
Ruud4d Geplaatst 19 januari 2007 Geplaatst 19 januari 2007 Kun je al TB droppen in niet gepubliceerde caches? Als aanvulling op Kalkendotters. Als het een nieuwe TB is (van jezelf), zal niemand de TB in de watchlist hebben en kan het alleen toeval zijn als ze op de pagina van de TB komen. Als het een oudere TB is die bij mensen in de watchlist staat, krijgen die en de eigenaar een mail dat de TB geplaatst is in een cache. Als ze dan de link naar de cache volgen, krijgen ze een foutmelding dat ze de cache pas kunnen zien als die geplaatst is. Als je dan op de kaart kijkt waar de TB is, kun je nagaan wat het coördinaat is dat bovenaan de cachepagina staat. Je schiet er dus niet echt veel mee op (tenzij je weet dat het een traditional is).
Kruimeldief Geplaatst 19 januari 2007 Geplaatst 19 januari 2007 IK ben ook bezig met het leggen van een cache, ik sta op het punt om de review aan te vragen.Vraag. Hoelang duurt het gemiddeld voor dat je tje cache wordt goedgekeurd en gepupliceerd? Kun je al TB droppen in niet gepubliceerde caches? Vraag 1: Hoe lang duurt een review? Antw: Varieert van 15 minuten tot 15 dagen. Zorg dat de cache al geplaatst is als de listing ter review aangeboden wordt. Vraag 2: Kan er voordat een cache online is al een TB gedropt worden? Antw: Ja, maar weet dan wel zeker dat je bovenaan de cachepagina de coördinaten wel goed hebt opgegeven. Denk aan E/W.. Heb je per ongelijk er West staan, dan liggen de TB's ergens in de Ierse Zee en ook al verander je de coördinaten op de cachepagina, de TB's zijn en blijven gedropt op de verkeerde coördinaten. Mijn advies is niet eerder TB's en Coins droppen (op papier) als de cache onlie staat. Een TB eigenaar vind dit heel vervelend omdat zijn TB ineens ruim 400 kilometer afgelegd heeft zonder dat het klopt.
HUIJGERS Geplaatst 13 februari 2007 Geplaatst 13 februari 2007 Ook ik ben bezig met mijn eerste cache. Alles bijna rond. Zit alleen nog wat te stoeien met de webpage. Wil deze ook een beetje leuk er uit laten zien dus voorzien van enkele plaatjes. A) Nu kun je deze "uploaden" maar dan zijn er twee nadelen zo te zien: 1) Ze komen op je cache pagina ook nog ergens anders als aparte image te staan achter een bepaald icoontje. 2) Gif's worden blijkbaar omgezet naar jpg's. Zo kun je dus geen "animated gifs" gebruiken. De andere mogelijkheid is te refereren naar een andere website waar je die plaatjes online zet. Nadeel hier van is: 1) dat je zo'n internet site moet hebben. 2) die internet site wel altijd in de lucht moet zijn. Ik zou het liefst voor optie A gaan. Vraag is dan wel of je de 2 vernoemde nadelen kunt omzeilen. Of...heb ik iets over het hoofd gezien?
Knight of Ni Geplaatst 13 februari 2007 Geplaatst 13 februari 2007 1) Ze komen op je cache pagina ook nog ergens anders als aparte image te staan achter een bepaald icoontje. Dit kan je eventueel ondervangen door je afbeeldingen te uploaden bij een note op je cache-pagina... Vervolgens verwijder je de note en je ziet er niks meer van! Hij komt niet in het afbeeldingenlijstje onderaan je cachepagina... Maar ja waarom dit nu zo'n groot probleem is?? Alleen als je echt veel foto's wilt gebruiken, dan kan ik me voorstellen dat een enorm lange lijst niet echt mooi of handig te noemen is!
Geopatra Geplaatst 13 februari 2007 Geplaatst 13 februari 2007 1) Ze komen op je cache pagina ook nog ergens anders als aparte image te staan achter een bepaald icoontje. Dit kan je eventueel ondervangen door je afbeeldingen te uploaden bij een note op je cache-pagina... Vervolgens verwijder je de note en je ziet er niks meer van! Hij komt niet in het afbeeldingenlijstje onderaan je cachepagina... Maar ja waarom dit nu zo'n groot probleem is?? Alleen als je echt veel foto's wilt gebruiken, dan kan ik me voorstellen dat een enorm lange lijst niet echt mooi of handig te noemen is! Je kunt dat icoontje/ die link gewoon verwijderen hoor als cacheeigenaar. Aanklcken en op vuilnisbakje klicken etc. Geopatra.
team WiseMice Geplaatst 13 februari 2007 Geplaatst 13 februari 2007 Als je toch voor de plaatsing op een eigen site gaat: dat hoeft natuurlijk geen site te zijn. Je kunt het GIFje ook gewoon met FTP uploaden naar de webspace die meestal al gratis bij je ADSL-abonnement zit. Daarna link je op je cachepage naar die plek en klaar is kees. Op die manier kun je toch genieten van een leuke opmaak met animated gifs.
HUIJGERS Geplaatst 13 februari 2007 Geplaatst 13 februari 2007 Ik zie het niet echt als nadelen, die je noemt. Met name die animated gif. Als je de cache omschrijving uitprint, zie je dat ook niet meer. Is dus meestal alleen maar onhandig. Toog wil ook wat. Nie dan? En als je mijn cache zult uitprinten zul je er ook geen last van hebben. Toch bedankt voor je antwoord.
HUIJGERS Geplaatst 13 februari 2007 Geplaatst 13 februari 2007 1) Ze komen op je cache pagina ook nog ergens anders als aparte image te staan achter een bepaald icoontje. Dit kan je eventueel ondervangen door je afbeeldingen te uploaden bij een note op je cache-pagina... Vervolgens verwijder je de note en je ziet er niks meer van! Hij komt niet in het afbeeldingenlijstje onderaan je cachepagina... Maar ja waarom dit nu zo'n groot probleem is?? Alleen als je echt veel foto's wilt gebruiken, dan kan ik me voorstellen dat een enorm lange lijst niet echt mooi of handig te noemen is! Je kunt dat icoontje/ die link gewoon verwijderen hoor als cacheeigenaar. Aanklcken en op vuilnisbakje klicken etc. Geopatra. Kijk...dit zijn nu leuke tips & tricks. Die staan helaas niet gedocumenteerd. Maar middels dit forum komen we er ook wel.
Nikonian Geplaatst 13 februari 2007 Geplaatst 13 februari 2007 Kijk...dit zijn nu leuke tips & tricks. Die staan helaas niet gedocumenteerd. Maar middels dit forum komen we er ook wel. Misschien deze tips en tricks ook nog iets aan.
HUIJGERS Geplaatst 14 februari 2007 Geplaatst 14 februari 2007 Kijk...dit zijn nu leuke tips & tricks. Die staan helaas niet gedocumenteerd. Maar middels dit forum komen we er ook wel. Misschien deze tips en tricks ook nog iets aan. Deze had ik al Toch bedankt.
Aanbevolen berichten