Spring naar bijdragen

Nano-caches in Nederland


Geoknarf

Aanbevolen berichten

Een jaar geleden heb ik een leuk idee voor een superkleine cache opgedaan.

Handig te plaatsen zonder dat iemand daar last van heeft.

Een cache voor echte speurneuzen dus.

 

Het idee heb in België opgedaan, daar heb ik eer twee gevonden samen met ons alle bekende “Barny”.

Dus ik dacht hier de eerste van Nederland te zijn, maar de regels (goed dat ze er zijn) verbieden dit.

 

Waarom?

 

Omdat caches zonder FYSIEKE LOGROL geen caches zijn, maar VIRTUEEL. :D

Dit soort zijn uit onze lijs gehaald.

 

Na een hoop passen en meten, contacten met andere “Nano-cache” houder(s) toch een doorstart gemaakt.

 

Uit eindelijk toch aan de voorwaarden kunnen voldoen, er is ruim een half jaar voorbij.

De tekst veranderen op mijn site vond ik niet nodig……………………….wel dus!!!!!!!!

 

Een aantal Cachers volde zich achtergesteld en begonnen de cachepagina als forum te gebruiken.

Ik zal de logs hier onder plakken.

 

Excuses dat ik jullie geraakt heb, maar houd mijn pagina a.u.b. vrij voor de “Firstfound” en andere ereplaatsen.

Discuseer gerust verder maar niet op een cachepagina.

 

Bedankt voor de aandacht, groeten van een (geschrokken) Geoknarf.

 

 

 

Kopie van logs:

 

****** Bericht gewijzigd door moderator ******* Logjes verwijderd.

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

****** Bericht gewijzigd door moderator ****** quote verwijderd

 

Dan maar even droog reageren, de eerste nano cache was volgens mij van ons:

 

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...CQF9N&log=y

 

Geplaatst op 13 september 2005: Frustie-cache-1.

 

Op 18 september 2005: Frustie-cache-2.

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

***** Bericht gewijzigd door moderator ******* Quote verwijderd

 

Dan maar even droog reageren, de eerste nano cache was volgens mij van ons:

 

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...CQF9N&log=y

 

Geplaatst op 13 september 2005: Frustie-cache-1.

 

Op 18 september 2005: Frustie-cache-2.

 

Dat is zeker niet de eerste, maar ik spoil als ik zeg welke het wel is... :D

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

****** Bericht gewijzigd door moderator ****** quote verwijderd

 

Dan maar even droog reageren, de eerste nano cache was volgens mij van ons:

 

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...CQF9N&log=y

 

Geplaatst op 13 september 2005: Frustie-cache-1.

 

Op 18 september 2005: Frustie-cache-2.

 

Dat is zeker niet de eerste, maar ik spoil als ik zeg welke het wel is... :dribble:

 

Zijn we toch wel benieuwd welke dat dan wel is Wilxlii :D Kan maar zo zijn dat er toen al eentje lag. Ik heb het nooit uitgezocht, omdat het me eigenlijk weinig boeide. Maar wel geinig dat iemand via een cache pagina aankondigt de eerste te zijn en er al een handjevol van die dingen her en der verspreid zijn!

 

De eerste ter wereld is waarschijnlijk deze in Australie, geplaatst op 21 februari 2003:

 

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...25719&log=y

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schijnbaar is het nog steeds komkommertijd.

Wat een commotie om zo klein k*t cachje.

Who cares? Dan niet de eerste in het land, maar wel de eerste op zijn eigen cacheplekkie.

Alsof er een prijs aan verbonden is.

 

Ik kan me begrijpen dat de Knarf geschrokken is. Zijn caches zijn na bijna een jaar door mij geweigerd te zijn eindelijk online gekomen, en dan wordt zijn zo moeilijk verkregen ruimte op de server van gc.com niet gebruikt voor een found of not found log (Waar de ruimte voor bedoeld is) maar voor een welles nietes slowchat.

 

BTW Knarf, ik delete de logjes die je van je zo moeilijk verkregen cachepagina hebt gecopiëerd uit deze topic.

 

Nu zien wie de FTFers zijn van deze cachjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje overdreven reactie op dit alles, ik wilde alleen melden dat ik nog een andere nano cache wist.

Ik ben niet eens de eigenaar daarvan. Dus niks verontgelijkts of zo, gewoon even melden en met een knipoog naar dat het 'nano eremetaal' al was vergeven.

Nu zie ik opeens dat de caches van jou een jaar of zo oud zijn. Tja, dan zal je best wel de eerste zijn geweest.

Ik zal mijn note nu van de cache pagina afhalen, zeker nu die verkeerd is gelezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben onlangs ook een nano geplaatst:

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...fc-008f8da9e616

 

We houden normaal niet zo van micro's, maar dit was dan wel weer leuk.

De nano is gekocht bij: geoswag

 

We hebben ons alleen verkeken op de hoeveelheid logrolletjes die we nodig zouden

hebben, op een rolletje passen 37 geocachers en het eerste rolletje was binnen een

week al vol.

 

have fun!

bewerkt door sandraak & beamer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

:dribble: Zijn wel leuk hoor die Nano's. je zoekt je scheel en dan pas vind je ze. Is weer eens wat anders dan een regular of small.

Wij hebben er een gevonden in het oosten van Nederland. Als jullie in de buurt zijn, deze is heel erg leuk.

 

Zit ook op een plek waar een Nano thuis hoort. :D

 

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...a4-745ee82bbdce

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:blush:

Wij hebben er een gevonden in het oosten van Nederland. Als jullie in de buurt zijn, deze is heel erg leuk.

 

 

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...a4-745ee82bbdce

 

Cool, het oosten van nederland, groenekan, :dribble: rond utrecht :D

 

ot: lijkt me wel leuk om een keer een te zoeken, die moeten dan wel super klein zijn zeg.

bewerkt door blazez
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

****** Bericht gewijzigd door moderator ****** quote verwijderd

 

Dan maar even droog reageren, de eerste nano cache was volgens mij van ons:

 

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...CQF9N&log=y

 

Geplaatst op 13 september 2005: Frustie-cache-1.

 

Op 18 september 2005: Frustie-cache-2.

 

Dat is zeker niet de eerste, maar ik spoil als ik zeg welke het wel is... :dribble:

 

Zijn we toch wel benieuwd welke dat dan wel is Wilxlii :D Kan maar zo zijn dat er toen al eentje lag. Ik heb het nooit uitgezocht, omdat het me eigenlijk weinig boeide. Maar wel geinig dat iemand via een cache pagina aankondigt de eerste te zijn en er al een handjevol van die dingen her en der verspreid zijn!

 

De eerste ter wereld is waarschijnlijk deze in Australie, geplaatst op 21 februari 2003:

 

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...25719&log=y

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraagje nog:

 

Wat is de toegevoegde waarde van het doormailen van een code, als je gewoon op de rol kunt loggen?

 

Er zijn vandaag 4 nieuwe caches online gekomen waarvoor je, naast loggen, ook codes moet opsturen of foto's moet plaatsen.

 

Een Traditional met de voorwaarden van een Virtual?

 

Volgens mij zijn de regels van een Traditional dat je op de rol en op de site moet kunnen loggen.

Verder niets.

 

dus: waarom die extra voorwaarden?

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraagje nog:

 

Wat is de toegevoegde waarde van het doormailen van een code, als je gewoon op de rol kunt loggen?

 

Er zijn vandaag 4 nieuwe caches online gekomen waarvoor je, naast loggen, ook codes moet opsturen of foto's moet plaatsen.

 

Een Traditional met de voorwaarden van een Virtual?

 

Volgens mij zijn de regels van een Traditional dat je op de rol en op de site moet kunnen loggen.

Verder niets.

 

dus: waarom die extra voorwaarden?

 

 

Het is geen toegevoegde waarde (code) het is enkel als de rol nat word of door welke reden niet meer te gebruiken is, een cacher toch zijn vonst kan claimen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraagje nog:

 

Wat is de toegevoegde waarde van het doormailen van een code, als je gewoon op de rol kunt loggen?

 

Er zijn vandaag 4 nieuwe caches online gekomen waarvoor je, naast loggen, ook codes moet opsturen of foto's moet plaatsen.

 

Een Traditional met de voorwaarden van een Virtual?

 

Volgens mij zijn de regels van een Traditional dat je op de rol en op de site moet kunnen loggen.

Verder niets.

 

dus: waarom die extra voorwaarden?

 

Er zijn meer caches waar de eigenaar, buiten de normale found log om, vraagt om een extra. Ik ben daar ook niet blij mee, maar het is een cache als er een fysieke cache ligt met minimaal een logrolletje.

Meestal geef ik aan de eigenaar van zo'n cache met extra's aan, dat het geen voorwaarde moet zijn om de cache alleen maar te mogen loggen met die extra. Heb je hem gevonden, dan heb je hem gevonden. Hij kan wel "vragen" om die extra, maar het mag eigenlijk geen voorwaarde zijn.

 

Virtuele caches zijn ook niet (meer) toegestaan. Het verschil tussen menig traditional/multi/mystery aan de ene kant en een virtual aan de andere kant, is dat bij een virtual geen fysieke cache aanwezig is/was.

 

Deze caches zijn geen virtuele caches. Ze hebben allemaal het minimale waaraan een cache moet voldoen, namelijk een fysieke cache met een logrol.

De code doorgeven kan een reden zijn omdat zo'n miniscule logrolletje wel heel erg snel vol kan zijn.

Het nadeel van dit soort supermicrocaches is, dat de eigenaar misschien wel een paar keer per week op pad mag gaan om dat miniscule papiertje om te wisselen.

Ik ga er vanuit dat de intentie van de Knarf is om zo veel mogelijk er voor te zorgen dat het logpapiertje beschrijfbaar blijft en de code alleen gebruikt voor de noodgevallen.

 

 

Update: Dat krijg je als je een langer verhaal intikt, dan blijkt ineens dat "mijn reply" al een paar minuten eerder gepost is. Blijkt dat ik het bij het juiste eind heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...