Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Keurig enige tijd geleden een member-only cache laten reviewen. Na goedkeuring ook keurig de cache-eigenschappen ingevuld op geocaching.nl.

Het gaat om cache Gammo's Maritime 1, GCY30W

Vervolgens kon ik de cache alleen nog maar vinden m.b.v. het waypoint bij Geocaching.nl. (Bijv. corrigeer logs herkende het waypoint). :beerchug:

Nu istie helemaal verdwenen van Geocaching.nl. :thumbup:

Dus besloot ik de member-only status maar te verwijderen, want die zorgt ook voor statistiekproblemen omdat geocaching.nl geen 'member' is.

Herkennen cache-plaatsers deze problemen?

Greetz,

Gammo_Team

Geplaatst

Dat weet ik niet, maar ik herken het fenomeen wel. Ik wil het geen probleem noemen. Het is namelijk "intended functionality" door mij persoonlijk gemaakt.

De scripts op de site kunnen niets met "member only" caches. Ze zijn namelijk geen member. Er is dus geen informatie over de locatie en over de loggers. Speciaal voor deze caches is er een apart lijstje van "member only" caches die er voor zorgen dat deze caches op de site "een soort van" niet bestaan.

Als gevolg van dit alles doen ze dus ook niet mee in de statistieken. "Toevallig" heb ik over deze betreffende cache gisteren kontakt gehad met onze gerespecteerde Willxii. Hij zag de cache namelijk niet aangeboden worden voor het uitdelen van het ere metaal. Mijn antwoord: "Mooi gemaakt he?"

Kortom: "Members Only" caches bestaan voor geocaching.nl niet.

Omdat "gammo_team" wegens boventaande reden heeft besloten de cache geen "Member Only" te maken heb ik de cache van de MO lijst afgehaald en is hij inmiddels zichtbaar.

Geplaatst

Dat weet ik niet, maar ik herken het fenomeen wel. Ik wil het geen probleem noemen. Het is namelijk "intended functionality" door mij persoonlijk gemaakt.

De scripts op de site kunnen niets met "member only" caches. Ze zijn namelijk geen member. Er is dus geen informatie over de locatie en over de loggers. Speciaal voor deze caches is er een apart lijstje van "member only" caches die er voor zorgen dat deze caches op de site "een soort van" niet bestaan.

Als gevolg van dit alles doen ze dus ook niet mee in de statistieken. "Toevallig" heb ik over deze betreffende cache gisteren kontakt gehad met onze gerespecteerde Willxii. Hij zag de cache namelijk niet aangeboden worden voor het uitdelen van het ere metaal. Mijn antwoord: "Mooi gemaakt he?"

Kortom: "Members Only" caches bestaan voor geocaching.nl niet.

Omdat "gammo_team" wegens boventaande reden heeft besloten de cache geen "Member Only" te maken zal ik de cache van de MO lijst afhalen en zal hij binnenkort zichtbaar zijn.

Dat is in ieder geval een duidelijk verhaal! Het is dus een 'intended problem' :beerchug:

Jammer dat hierdoor Member Only caches eigenlijk niet zo leuk zijn.

Greetz

Gammo_Team

Geplaatst
De scripts op de site kunnen niets met "member only" caches. Ze zijn namelijk geen member.

Jammer,

voor maar enkele dollars per maand ondersteun je op die manier de geocachegemeenschap, een IDtje? :beerchug:

Geplaatst

De scripts op de site kunnen niets met "member only" caches. Ze zijn namelijk geen member.

Jammer,

voor maar enkele dollars per maand ondersteun je op die manier de geocachegemeenschap, een IDtje? :beerchug:

Ja, ik ben al jaren lid. Maar ik weet niet of je een site lid kan maken. :thumbup:

Geplaatst

Jammer,

Ja, ik ben al jaren lid. Maar ik weet niet of je een site lid kan maken. :thumbup:

Gaat het e.e.a. niet in url's en of cookies? Dan moet dat toch op e.o.a. manier lukken?

Ik kan het natuurlijk ook helemaal mis hebben :thumbup:

Geplaatst
Jammer,

Stel dat we dat zouden doen. Hoe gaat het dan verder?

Dan komen de "Members Only" caches op de kaart te staan. Als je er op klikt, kun je vervolgens niet zien welke cache dat is als je geen member bent. Zijn mensen weer teleurgesteld dat ze hun omgeving niet stipvrij krijgen.

Me dunkt dat we als gc.nl site de "geocachegemeenschap" al voldoende steunen. Maar welk probleem zou het oplossen? Het gaat om 11 caches in Nederland. Er blijven dus genoeg andere caches om te doen.

Geplaatst
Keurig enige tijd geleden een member-only cache laten reviewen. Na goedkeuring ook keurig de cache-eigenschappen ingevuld op geocaching.nl.

Het gaat om cache Gammo's Maritime 1, GCY30W

Vervolgens kon ik de cache alleen nog maar vinden m.b.v. het waypoint bij Geocaching.nl. (Bijv. corrigeer logs herkende het waypoint). :no:

Nu istie helemaal verdwenen van Geocaching.nl. B)

Dus besloot ik de member-only status maar te verwijderen, want die zorgt ook voor statistiekproblemen omdat geocaching.nl geen 'member' is.

Greetz,

Gammo_Team

yep

Geplaatst

Dat er maar 11 member only caches zijn zou ook een gevolg kunnen zijn van de 'niet ondersteuning' door GC.nl. Ik moet heel eerlijk zeggen dat het mij niet zoveel uitmaakt, maar een paar ECHT leuke caches voor members only die wel juist worden afgehandeld, lijkt mij leuk.

Dan wordt het schamele 30 euri per jaar nog een beetje extra beloond. En voor degenen die niet willen betalen: Een duidelijke reden waarom ze de details niet kunnen zien is toch voldoende?

Greetz,

Gammo_Team

Jammer,

voor maar enkele dollars per maand ondersteun je op die manier de geocachegemeenschap, een IDtje? :no:

Stel dat we dat zouden doen. Hoe gaat het dan verder?

Dan komen de "Members Only" caches op de kaart te staan. Als je er op klikt, kun je vervolgens niet zien welke cache dat is als je geen member bent. Zijn mensen weer teleurgesteld dat ze hun omgeving niet stipvrij krijgen.

Me dunkt dat we als gc.nl site de "geocachegemeenschap" al voldoende steunen. Maar welk probleem zou het oplossen? Het gaat om 11 caches in Nederland. Er blijven dus genoeg andere caches om te doen.

Geplaatst

Ik snap het probleem niet. Het lijkt nu alsof member only caches niet te doen zijn omdat gc.nl geen lid van gc.com is...

De cache is gewoon te vinden op de site van gc.com. Het lijkt nu net alsof heel geocaching Nederland op het forum komt en daarbij gebruik maakt van DHZ. De gebruikers van DHZ is maar een fractie van het aantal geocachers in Nederland.

Stel dat de kaarten van DHZ alleen maar voor donateurs van gc.nl zouden zijn, dat zou dan betekenen dat een flinke handvol de kaarten alleen kan zien.

De kaarten zijn een perfect hulpmiddel, maar je bent niet afhankelijk van DHZ of gc.nl om te kunnen cachen in Nederland.

Geplaatst
scripts kunnen nooit tot m.o.caches komen, je wordt nl als user gebombardeerd tot member en als je inlogt herkent de .com database dat je premium/char___ter member bent en kan je dus alle caches zien.

aangezien een script niet inlogt als member (als ik me hierin vergis dan hoor ik dat wel van coen) kan je dus nooit die caches zien.

anders zou het wat zijn om misschien optie te maken

if: member logged in forum = char__ter / premium on geocaching.com
then: show m.o.caches

maar misschien kan dat wel helemaal niet..... :thumbup:

De scripts van geocaching.nl loggen wel degelijk in op geocaching.com. Dat was de rede dat een paar maanden geleden bij onze Duitse vrienden het licht uitging terwijl hier op de site alles gewoon doorliep.

De MO caches worden zelfs gezien, maar worden vervolgens administratief weggedraaid.

Niet omdat het technisch niet mogelijk is om verschillen te gaan maken tussen cachers die wel en niet member bij geocaching.com zijn, maar omdat mij dat gewoon veel te bewerkelijk is voor een handje vol caches.

• 4 months later...
Geplaatst

Of dit het juiste draadje is weet ik niet maar het gaat er wel gedeeltelijk over. Toevallig kom ik via een log van een andere cache er achter dat er een nieuwe cache is :thumbup:http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...02-2a9cac90132c Deze cache is niet zichtbaar op het overzicht Nieuwe Caches :Phttp://www.geocaching.com/seek/nearest.asp...&submit3=GO.

Is dit een fout op mijn :blush: computer of zit dit bij GC.NL? Op de kaarten is deze wel zichtbaar. Weet iemand hoe dit komt?

Geplaatst
Of dit het juiste draadje is weet ik niet maar het gaat er wel gedeeltelijk over. Toevallig kom ik via een log van een andere cache er achter dat er een nieuwe cache is :thumbup:http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...02-2a9cac90132c Deze cache is niet zichtbaar op het overzicht Nieuwe Caches :Phttp://www.geocaching.com/seek/nearest.asp...&submit3=GO.

Is dit een fout op mijn :blush: computer of zit dit bij GC.NL? Op de kaarten is deze wel zichtbaar. Weet iemand hoe dit komt?

Zo te zien staat de datum van die cache op vorig jaar.

Hidden: 1/21/2006

Daarom is de cache niet te zien bij de nieuwste caches.

Geplaatst

Of dit het juiste draadje is weet ik niet maar het gaat er wel gedeeltelijk over. Toevallig kom ik via een log van een andere cache er achter dat er een nieuwe cache is :thumbup:http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...02-2a9cac90132c Deze cache is niet zichtbaar op het overzicht Nieuwe Caches :blush:http://www.geocaching.com/seek/nearest.asp...&submit3=GO.

Zo te zien staat de datum van die cache op vorig jaar.

Hidden: 1/21/2006

Daarom is de cache niet te zien bij de nieuwste caches.

Goedweerloper, je hebt helemaal gelijk. :P Het is wel een nieuwe cache van 21-01-2007 alleen heeft de maker of de reviewer een verkeerd jaartal ingevoerd. Daardoor is deze niet zichtbaar bij de nieuwe caches. Bedankt voor de info :D .

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...