Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb een mooie plek in gedachten voor een cache.

Ik wil er een micro van maken, dat vind ik zelf namelijk het leukste.

Probleempje echter is, dat ikzelf daar 5 maanden van het jaar niet in de buurt kom voor eventueel onderhoud.

Toch leggen of toch maar niet doen? :D

Geplaatst

mischien ken je iemand vinden die daar in de buurt woont die hem wel wil onderhouden.

timo :D

Geplaatst

Ik zou het gewoon doen, inderdaad een logboekje erin voldoende voor een half jaar en tegen die tijd is er vast wel iemand uit de buurt die er even naar wilt kijken.Lijkt me geen al te groot probleem.

Een vergelijkbare cache is Tisney anders:

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCG2TV

Cache legger woont in Almere, cache ligt in Roermond. Gaat al heel lang goed.

Gr,

Dennis

Geplaatst

Probleempje echter is, dat ikzelf daar 5 maanden van het jaar niet in de buurt kom voor eventueel onderhoud.

Toch leggen of toch maar niet doen?  :D

Wat mij betreft zijn de richtlijnen op dit punt duidelijk. In dit geval kun je niet voldoen aan de eisen voor onderhoud. Niet doen dus.

Geplaatst

Toch leggen of toch maar niet doen?   B)

Wat mij betreft zijn de richtlijnen op dit punt duidelijk. In dit geval kun je niet voldoen aan de eisen voor onderhoud. Niet doen dus.

Als hij iemand weet in de buurt die dat voor hem wilt doen, lijkt het me geen probleem. @Paulbo in welke omgeving heb jij je snode plannen? :D

Geplaatst

Dus als ik het goed begrijp is dit het begin van een tijdperk dat er overal en nergens een microtje neer geflik... herstel gelegt wordt.

Kan een dolle boel worden.

Gr Harrie

Geplaatst

Ik zou het ook alleen doen als je iemand kent (of kunt vinden) die de andere maanden voor jou de cache zou kunnen onderhouden mocht dat nodig zijn.

De kans is aanwezig dat er helemaal geen onderhoud nodig is maar er is ook een kans dat het rolletje 4 keer in die 5 maanden verdwijnt...

Niets is zo vervelend als op zoek naar een cache, niets vinden en dan achteraf zien dat de laatste 6 logs "not founds" waren...

(misschien ook een slechte voorbereiding voordat je op zoek gaat naar een cache maar je begrijpt wel wat ik bedoel denk ik).

Geplaatst (bewerkt)

Een logboekje met genoeg ruimte voor een halfjaar is niet het enige wat belangrijk is. Het lijkt mij ook nog wel handig als een locale geocacher cache-controle voor je wilt doen en de moeite wilt doen om eventueel een nieuwe koker terug te plaaten bij het rippen ervan.

Mike die niet zo'n fan is van micro's

Edit: verkeerd gelezen

bewerkt door Nightfire
Geplaatst

Gaat het om het leggen of gaat het om er een mooie cache van te maken. Ik denk het eerste, dan mijn advies niet doen. :D

Geplaatst
Dus als ik het goed begrijp is dit het begin van een tijdperk dat er overal en nergens een microtje neer geflik... herstel gelegt wordt.

Gr Harrie

Misschien heb je gelijk, maar je moet het ook niet te moeilijk maken. Als het een goede plek is, zal de micro niet zo gauw verdwijnen. Een minder goede plek vind ik bijvoorbeeld de allereerste (!) cache van nederland: Amsterdam Urban. http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...64-449af861828d Ligt er nu ca. 6 jaar zonder noemenswaardige problemen. Ik zou persoonlijk niet voor die plek gekozen hebben, maar het blijkt toch voor langere tijd goed te kunnen gaan. Mee eens dat we niet zomaar wat neer moeten gaan tiefen, maar als het een bijzondere plek is, denk ik dat je de regels best wat soepeler mag hanteren.

Gr,

Dennis

Geplaatst

Als het toevallig hier in de buurt is wil ik best het onderhoud op me nemen.

De toestemming regelen en het maken van de beschrijving alsmede het onderhouden van de pagina hoef je natuurlijk niet voor in de buurt te zijn.

Het erlangs rijden na meerdere not founds of alarm meldingen is niet zo'n punt als het in de buurt is.

Dus, welke omgeving heb je het over?

Geplaatst

Gr Harrie

Misschien heb je gelijk, maar je moet het ook niet te moeilijk maken. Als het een goede plek is, zal de micro niet zo gauw verdwijnen. Een minder goede plek vind ik bijvoorbeeld de allereerste (!) cache van nederland: Amsterdam Urban. http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...64-449af861828d Ligt er nu ca. 6 jaar zonder noemenswaardige problemen. Ik zou persoonlijk niet voor die plek gekozen hebben, maar het blijkt toch voor langere tijd goed te kunnen gaan. Mee eens dat we niet zomaar wat neer moeten gaan tiefen, maar als het een bijzondere plek is, denk ik dat je de regels best wat soepeler mag hanteren.

Gr,

Dennis

Juist, als ik hier in de plaats waar ik woon een cache, lees micro neer wil leggen op een bijzondere plek zal het misschien niet lukken omdat een vakantieganger uit de andere kant van Nederland hier al een rol neer gelegd heeft.

Hou je bezig in je woongebied en die cacher uit de andere kant van nederland weet daar ook wel de plekjes te vinden.

Gr Harrie

Geplaatst

Gr Harrie

Gr,

Dennis

Juist, als ik hier in de plaats waar ik woon een cache, lees micro neer wil leggen op een bijzondere plek zal het misschien niet lukken omdat een vakantieganger uit de andere kant van Nederland hier al een rol neer gelegd heeft.

Hou je bezig in je woongebied en die cacher uit de andere kant van nederland weet daar ook wel de plekjes te vinden.

Gr Harrie

Hoi Harrie,

Toch kan ik jouw mening niet delen. Juist Geocaching is een internationaal, interregionaal, interlokaal georienteerde sport. Kortgezegd is het niet alleen afreizen om een cache te vinden, maar ook om een cache te leggen. Als je (al dan niet via via) aan de voorwaarden voldoet, wat is dan het bezwaar?

Gr,

Dennis

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...