Ketelbinkje Geplaatst 8 juni 2006 Geplaatst 8 juni 2006 Poehee... een schatting zo even met mapsource...in de N richting: 0.1 verschil is ca. 185 meter. In de E richting: 0.1 verschil is ca. 115 meter. Dus die 0.01 die jij hierboven geeft is ca. 12 meter verschil, maar zoals gezegd: een snelle schatting Bedankt dat je het even opzocht. Ik begrijp uit jouw reactie dat dit dus niet gebruikelijk is om 'in het veld' toe te passen als bepaalde coordinaten twijfelachtig zijn. <{POST_SNAPBACK}> Je bent niet de enige. Zelfs met passer geodriehoek en topokaart ben je nog niet zeker. En die 150 meter er naast zitten is heel gewoon
UtrechtsurMer Geplaatst 7 oktober 2012 Geplaatst 7 oktober 2012 Zelf ben ik ook een beginnende cacher. Het valt me op dat je door meer caches op te lossen, je ook steeds meer inzicht krijgt in typische geocache trucjes. Stapeltellen, braille, binair, lettertype aanpassen. Dus gewoon meer oplossen, dan komen de moeilijkere vanzelf aan de beurt. Ik heb mezelf voorgenomen nooit hulp te vragen, maar wel te geven wanneer iemand het vraagt. Er is 1 plek waar ik al 3 maal tevergeefs heb gezocht, maar uiteindelijk vind ik hem. Suc6!
antarctica Geplaatst 7 oktober 2012 Geplaatst 7 oktober 2012 Je hebt in ieder geval een 6 jaar oud draadje gevonden. Antarctica
Ivo-tje Geplaatst 14 januari 2014 Geplaatst 14 januari 2014 Puzzelcaches, ik sla ze meestal over. Soms is het niet meer dan een stuk tekst, zonder dat er enige hint staat van wat ze bedoelen.... Kennelijk zijn er mensen die dat leuke vinden, een cache die nooit iemand zal vinden, of voelen ze zich dan extra slim... Of ik ben gewoon dom, dat zou ook kunnen, maar dan maar een vraagtekentje op de kaart... Ik rust mijn kaas!
Barry Geplaatst 14 januari 2014 Geplaatst 14 januari 2014 (bewerkt) Puzzelcaches, ik sla ze meestal over. Soms is het niet meer dan een stuk tekst, zonder dat er enige hint staat van wat ze bedoelen.... Kennelijk zijn er mensen die dat leuke vinden, een cache die nooit iemand zal vinden, of voelen ze zich dan extra slim... Of ik ben gewoon dom, dat zou ook kunnen, maar dan maar een vraagtekentje op de kaart... Ik rust mijn kaas! Ik ga mee met je in deze mening. Zoeken op moeilijkheidsgraad in puzzelcaches is al helemaal geen optie, want wat logica voor de een is, is niet logisch voor de ander. Hetzelfde geldt voor moeilijksheidsgraden in bepaalde interesses. Puzzelcaches begin ik liever ook niet aan, het is vaak geen puzzelen meer, maar meer een vorm van treiteren... ;-) Ivo, met domheid heeft het niets te maken, sommige puzzelcaches hebben gewoon ook niets meer met cachen te maken! 14 januari 2014 bewerkt door Barry
Barry Geplaatst 15 januari 2014 Geplaatst 15 januari 2014 Zeg maar gerust 'verreweg de meeste'. Haha... ik was idd wat bescheiden in mijn antwoord. ;-) Puzzelcaches gaan hun doel een beetje voorbij. Vaak is het slechts een poging van de maker om zijn/haar (on)logische gedachtengang te doorgronden. Meer egostreling dan puzzelplezier. Treitercaches zou een betere benaming worden.
hoedinie Geplaatst 15 januari 2014 Geplaatst 15 januari 2014 Gelukkig zijn er ook een hoop puzzelcaches die wel leuk zijn maar ben het wel eens met het feit dat er teveel mysteries zijn die niks anders zijn als "raad de hersenkronkel van de maker"
Hogelanders Geplaatst 15 januari 2014 Geplaatst 15 januari 2014 Zoals deze die zojuist gepubliceerd werd: http://www.geocaching.com/geocache/GC4WYK0_utopia
Casteel Geplaatst 15 januari 2014 Geplaatst 15 januari 2014 Ach ja. Mooi voorbeeld. Ik wens iedereen succes met puzzelen voor deze micro. Ik kijk wel op GeoLeaks...
brouwertjes Geplaatst 15 januari 2014 Geplaatst 15 januari 2014 Staat al groen op de checker hoor, dus zo moeilijk zal die niet zijn
Odlaniger Geplaatst 15 januari 2014 Geplaatst 15 januari 2014 Leuk puzzeltje voor de mensen in Utopia, wanneer zij zich straks gaan vervelen.
Vlindertje Geplaatst 15 januari 2014 Geplaatst 15 januari 2014 Lekker slim, maar geen flauw benul van geocaching.
Linkalovers Geplaatst 15 januari 2014 Geplaatst 15 januari 2014 (bewerkt) Als ik mijn tijd besteed aan het Geocachen, dan graag alleen buiten, in het bos of op de heide of op het veld. Lekker wandelen met een lange multi. Die puzzels brrrrrr, BAH.... 15 januari 2014 bewerkt door Linkalovers
Aanbevolen berichten