Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Poehee... een schatting zo even met mapsource...

in de N richting: 0.1 verschil is ca. 185 meter. In de E richting: 0.1 verschil is ca. 115 meter. Dus die 0.01 die jij hierboven geeft is ca. 12 meter verschil, maar zoals gezegd: een snelle schatting

Bedankt dat je het even opzocht. Ik begrijp uit jouw reactie dat dit dus niet gebruikelijk is om 'in het veld' toe te passen als bepaalde coordinaten twijfelachtig zijn.

:blush: Je bent niet de enige.

Zelfs met passer geodriehoek en topokaart ben je nog niet zeker. En die 150 meter er naast zitten is heel gewoon :)

• 6 years later...
Geplaatst

Zelf ben ik ook een beginnende cacher. Het valt me op dat je door meer caches op te lossen, je ook steeds meer inzicht krijgt in typische geocache trucjes. Stapeltellen, braille, binair, lettertype aanpassen. Dus gewoon meer oplossen, dan komen de moeilijkere vanzelf aan de beurt. Ik heb mezelf voorgenomen nooit hulp te vragen, maar wel te geven wanneer iemand het vraagt. Er is 1 plek waar ik al 3 maal tevergeefs heb gezocht, maar uiteindelijk vind ik hem.

Suc6!

• 1 year later...
Geplaatst

Puzzelcaches, ik sla ze meestal over.

Soms is het niet meer dan een stuk tekst, zonder dat er enige hint staat van wat ze bedoelen....

Kennelijk zijn er mensen die dat leuke vinden, een cache die nooit iemand zal vinden, of voelen ze zich dan extra slim...

Of ik ben gewoon dom, dat zou ook kunnen, maar dan maar een vraagtekentje op de kaart...

Ik rust mijn kaas! ;)

Geplaatst (bewerkt)

Puzzelcaches, ik sla ze meestal over.

Soms is het niet meer dan een stuk tekst, zonder dat er enige hint staat van wat ze bedoelen....

Kennelijk zijn er mensen die dat leuke vinden, een cache die nooit iemand zal vinden, of voelen ze zich dan extra slim...

Of ik ben gewoon dom, dat zou ook kunnen, maar dan maar een vraagtekentje op de kaart...

Ik rust mijn kaas! ;)

Ik ga mee met je in deze mening. Zoeken op moeilijkheidsgraad in puzzelcaches is al helemaal geen optie, want wat logica voor de een is, is niet logisch voor de ander. Hetzelfde geldt voor moeilijksheidsgraden in bepaalde interesses. Puzzelcaches begin ik liever ook niet aan, het is vaak geen puzzelen meer, maar meer een vorm van treiteren... ;-)

Ivo, met domheid heeft het niets te maken, sommige puzzelcaches hebben gewoon ook niets meer met cachen te maken!

bewerkt door Barry
Geplaatst

Zeg maar gerust 'verreweg de meeste'.

Haha... ik was idd wat bescheiden in mijn antwoord. ;-) Puzzelcaches gaan hun doel een beetje voorbij. Vaak is het slechts een poging van de maker om zijn/haar (on)logische gedachtengang te doorgronden. Meer egostreling dan puzzelplezier. Treitercaches zou een betere benaming worden.

Geplaatst

Gelukkig zijn er ook een hoop puzzelcaches die wel leuk zijn maar ben het wel eens met het feit dat er teveel mysteries zijn die niks anders zijn als "raad de hersenkronkel van de maker"

Geplaatst (bewerkt)

Als ik mijn tijd besteed aan het Geocachen, dan graag alleen buiten, in het bos of op de heide of op het veld. Lekker wandelen met een lange multi.

Die puzzels brrrrrr, BAH....

bewerkt door Linkalovers
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...