Spring naar bijdragen

Navigatie voor in de auto


jet

Aanbevolen berichten

We hebben een brandende vraag omdat we door de bomen het bos niet meer zien.

 

Momenteel maken we gebruik van de Garmin Etrex Vista C (geheugen 23 Mb) voor het cachen. Omdat we steeds de juiste kaarten moeten inlezen vanuit de PC lijkt het ons handig om in de auto een tweede navigatiesysteem te hebben die alle kaarten van Nederland (of ieder ander land in Europa) heeft.

 

We willen daar niet teveel geld voor uitgeven. Maar willen we natuurlijk wel allerlei mogelijkheden hebben, met name:

* invoeren van coordinaten

* downloaden van coordinaten

* duidelijk aanwijzingen, ook grafisch, voor de bestuurder.

 

We hebben begrepen dat de bv TomTom de eerste twee mogelijkheden niet heeft.

 

Wie kan ons z'n ervaring delen zodat wij weten in welke richting we het in het bos moeten zoeken?

bewerkt door jet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wij hebben een PDA met Tomtom en dat bevalt erg goed. Je kunt dan het programma co-input van de bruineberen downloaden om coordinaten in te voeren in Tomtom. Daarnaast is het voordeel van een PDA dat je er ook nog allerlei cache-informatie in kan stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarnaast is het voordeel van een PDA dat je er ook nog allerlei cache-informatie in kan stoppen.

 

Aan wat voor soort cache-informatie moet je dan denken?

 

Ik heb bijvoorbeeld tegenwoordig ook alle caches als html bestand op mijn geheugenkaartje staan. Kan ik altijd tussendoor nog even gaan cachen. Verder is het vanuit GSAK ook mogelijk om de caches te exporteren naar POI formaat voor Tomtom zodat je cachesymbooltjes in het beeld krijgt terwijl je rijdt. Je kunt dan ook een route naar een van die locaties aanmaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarnaast is het voordeel van een PDA dat je er ook nog allerlei cache-informatie in kan stoppen.

 

Aan wat voor soort cache-informatie moet je dan denken?

 

Ik heb bijvoorbeeld tegenwoordig ook alle caches als html bestand op mijn geheugenkaartje staan. Kan ik altijd tussendoor nog even gaan cachen. Verder is het vanuit GSAK ook mogelijk om de caches te exporteren naar POI formaat voor Tomtom zodat je cachesymbooltjes in het beeld krijgt terwijl je rijdt. Je kunt dan ook een route naar een van die locaties aanmaken.

 

Maar dan moet je wel Premium member zijn anders kan je die HTML files niet maken. Tenminste, mij lukt het niet. Misschien toch maar eens lid worden. Alleen wel zonde voor slechts deze ene functionaliteit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

. Misschien toch maar eens lid worden. Alleen wel zonde voor slechts deze ene functionaliteit.

 

Ach,

- Je hebt een GPS gekocht voor een paar honderd Euro.

- Een PDA wilde je ook wel aanschaffen voor pak m beet 500 Euro.

- Je internet verbinding is ook niet bepaald gratis.

- Je rijdt per cache ettelijke liters brandstof weg.

- Een kopje koffie of een biertje om je vondst te vieren (à 2+ Euro)

 

En.... nou ga je moeilijk doen over 30 dollar voor een jaar lang 'contributie'? Ik kan dat nooit zo erg volgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

. Misschien toch maar eens lid worden. Alleen wel zonde voor slechts deze ene functionaliteit.

 

Ach,

- Je hebt een GPS gekocht voor een paar honderd Euro.

- Een PDA wilde je ook wel aanschaffen voor pak m beet 500 Euro.

- Je internet verbinding is ook niet bepaald gratis.

- Je rijdt per cache ettelijke liters brandstof weg.

- Een kopje koffie of een biertje om je vondst te vieren (à 2+ Euro)

 

En.... nou ga je moeilijk doen over 30 dollar voor een jaar lang 'contributie'? Ik kan dat nooit zo erg volgen.

Of te wel $ 0,58 per week!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

. Misschien toch maar eens lid worden. Alleen wel zonde voor slechts deze ene functionaliteit.

 

Ach,

- Je hebt een GPS gekocht voor een paar honderd Euro.

- Een PDA wilde je ook wel aanschaffen voor pak m beet 500 Euro.

- Je internet verbinding is ook niet bepaald gratis.

- Je rijdt per cache ettelijke liters brandstof weg.

- Een kopje koffie of een biertje om je vondst te vieren (à 2+ Euro)

 

En.... nou ga je moeilijk doen over 30 dollar voor een jaar lang 'contributie'? Ik kan dat nooit zo erg volgen.

Of te wel $ 0,58 per week!

 

Dus als je een beetje je best doet nog geen $ 0,10 per cache!

bewerkt door Mr.Chaos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn meer voordelen dan alleen PQ's.

 

Je kunt ook elke keer een mail krijgen als er een nieuwe cache is. Dit kun je mooi fijntunen.

 

Instant Log Notification Feature

You can subscribe to a location and whenever certain logs are entered by geocachers in that area, you receive an email. The new "publish" log type will allow you to be the first one in your area to get notified of a new listing. As the new feature is improved, other log types like found notes will be added.

 

Werkt prima!

 

 

Ik weet het is :beerchug::ph34r: . Dus nu maar weer ON TOPIC

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Garmin Quest is ook hier zeer populair in het gebruik.

 

Zowel voor in de auto als wandelen en via een (apart gekochte) houder ook op de fiets.

 

Hij wordt bijna wekelijks gebruikt voor geocaching en dat gaat perfect. :ph34r:

 

Al die aparte tomtom-opties zitten al standaard in de Quest. Cachesymbool komt gewoon in je scherm te staan en je kunt dus zo naar de cache start/parkeerlocatie rijden en vandaar te voet verder. Ideale combinatie!!! :beerchug:

 

Onafhankelijk koopadvies Garmin Quest

 

De prijs van de Quest is inmiddels EUR 150,- gedaald (kost nu EUR 550,--) ten opzichte van 1,5 jaar geleden (toen EUR 700,--) en dus heel betaalbaar geworden. (kaartdelen van Europa laden is een fluitje van een cent)

 

Wil je in een keer heel Europa in je Quest, dan kom je uit bij de Quest II en moet je wel meer betalen uiteraard (Qust II EUR 700,--). Nadeel van de Quest II is vooralsnog dat hij trager is dan de Quest.

 

Je kunt in de Quest ook handige gegevens toevoegen voor onderweg, b.v. in het Commentaar venster de hints van een cache schrijven.

 

NB. De Quest kan wel met tracks omgaan, in tegenstelling tot wat er over geschreven staat. Je moet dan wel een truuk uithalen door de track op te slaan en daarna te converteren via het gratis programma ' Wingdb'

Zie: tekstgedeelte over Garmin Quest of Quest II

bewerkt door hiker
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan je in zo'n PDA ook de cache-info downloaden zodat we de print-outs niet meer nodig hebben?

Is iedere PDA geschikt om te cachen en om als autonavigatie te dienen?

Weet iemand dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan je in zo'n PDA ook de cache-info downloaden zodat we de print-outs niet meer nodig hebben?

Is iedere PDA geschikt om te cachen en om als autonavigatie te dienen?

Weet iemand dat?

 

Ja, gewoon printen in PDF (met PrimoPDF o.i.d), download ook Adobe 2.0 for PPC en je kan de PDF-bestanden lezen op je PDA. Heb je ook geen premium-membership nodig voor alleen de PDF.

 

Voor het cachen zelf vind ik een PDA minder geschikt (regen, wind, kwetsbaar).

 

Groeten

Marcel

bewerkt door WenM
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...