Spring naar bijdragen

Navigatie voor in de auto


jet

Aanbevolen berichten

Waarschijnlijk zijn we eruit! :blush:

Het wordt een Palm Tungsten E2 met de TomTom Navigator 5 software, en de nodige harde spullen.

Morgen op naar de winkel of anders via internet bestellen.

 

We danken jullie voor jullie input!! :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gast lordofthings

Nou nou.... ik heb zelf een PDA met Bluetooth GPS (Dell), kan er geen coordinaten invoegen (helaas is co-input alleen voor TT). Ik gebruik dus een aparte programa voor geocachen met mijn PDA.

 

Het probleem is dat terwijl deze combinatie heel goed is voor navigatie met de auto, als ik die voor geocaching gebruikt zie ik veel "erratic behaviour". Ik ben dus in de buurt en dan gat die helemaal gek, die verwijst naar alle directies. Het blijft goed als je onderweg (of lopend) bent, maar als je stilstaat gaat het mis.

 

Ik wilde dus een Garmin aanschaffen in de hoop dat die aparaat better is (WAAS? differential GPS?). Maar ik zie dat jullie een PDA willen i.p.v. de standalone GPS.... hum...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarschijnlijk zijn we eruit!  :blush:

Het wordt een Palm Tungsten E2 met de TomTom Navigator 5 software, en de nodige harde spullen.

Morgen op naar de winkel of anders via internet bestellen.

 

We danken jullie voor jullie input!! :rolleyes:

Ho STOP.

 

Nu kijk ik net even bij de gegevens over de Palm Tungsten E2 en zie dat hij met Palm OS 5.4 werkt.

Op zich prima en misschien beter als winCE maar ik denk niet dat een Bruine Beer hier een (gesmeerd) broodje van lust.

Ik zou zeggen neem even contact op voor de zekerheid.

Een goed alternatief is o.a. een MIO168 met ingebouwde GPS.

Hier draait die combi TT5 en Co-Input als een zonnetje.

Verder nog andere cache geralateerde software er op gezet zoals:

GPXSonar, Vito Navigator en OziCE.

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben erg gecharmeerd van de Garmin Quest... niet goedkoop, maar klasse!

Ik heb de Quest nu een jaar.

Het idee was eerst om er heen te rijden met de Quest, maar in de praktijk krijgt mijn dochter de Geko 201 en neem ik zelf de Quest.

De Quest wordt geleverd met CS 6 en is gratis op te waarderen naar CNE 8.

Wat het fijnste vind aan de Quest is dat ik de wp's met dezelfde software (Mapsource) kan uploaden als de Geko 201.

Bovendien grijp ik de Quest met een hand uit de houder terwijl ik met de andere hand de sleutels uit het kontakt trek, dwz geen fragiele pda stekkertjes.

Het ding kan ook prima in het veld gebruikt worden dankzij de ingebouwde accu en het is een solide aparaat.

Laat maar eens een pda vallen!

Oh, nee!

Als je een pda het veld in mee neemt, dan gebeurt je dat een keer!

Een pda met dd5 draait met een NMEA interface, dat is nauwkeurig op straat en niet op huisnummer!

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf heb ik voor de Garmin i3 gekozen. Deze kan hetzelfde als alle andere "alleen maar" navigate toestellen, maar dan veel goedkoper.

 

Je kan natuurlijk ook voor TomTom op de PDA gaan, dan heb je het "Bruineberen voordeel", maar dat voordeel weegt voor mij niet op tegen het grote prijsvoordeel van de i3. Ook kan je met een PDA natuurlijk veel meer dan navigeren, maar ik heb dat "veel meer" niet nodig. Ik ben maar een simpele jongen. :D

 

Het enige wat ik met de i3 heel af en toe mis is dat je in het veld geen coords kan invoeren, maar om daar een paar honderd doekoes meer voor uit te geven? Ook heeft de i3 alleen maar kaarten van de BeNeLux, de Duitse grensstreek (incluis Eifel :D;) ) en Frankrijk ten noorden van Parijs.

 

Je hebt ook een i2, die is hetzelfde als de i3, maar dan in grijstinten (De i3 is in kleur). De i2 kost op gps.nl E200. De i3 kost bij "Louis" E230. "Louis" in Den Haag had de i2 niet. Maarja, kleur is natuurlijk wel erg fijn.

 

Tot nu toe ben ik nog geen echte tekortkomingen tegengekomen, het ding brengt me snel op alle p -plaatsen voor caches. :rolleyes:

 

Q :blush:

bewerkt door Quaerens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteravond dachten we eruit te zijn! Maar met jullie mail gaan we (logisch) weer twijfelen.

Vandaar dat bos waar we maar niet uitkomen.

 

OK, we hebben een Garmin Etrex Vista C + Mapsource. Omdat het display van de Garmin klein is willen we daarom een tweede die handig is voor de bestuurder. Maar waar je ook coordinaten in kan voeren, mocht dit nodig zijn.

Omdat we ook nog van alle printouts af willen leek ons een PDA met navigatiesoftware/hardware de juiste aanvulling op onze GPS. (Misschien hebben we ons teveel gericht op de Bruineberen.)

Ook hebben we jaren één van de eerste Palms als agenda gebruikt naar volle tevredenheid.

Maar nu met jullie reacties weten we het niet meer......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het blijft goed als je onderweg (of lopend) bent, maar als je stilstaat gaat het mis.

 

Daar helpt alleen een ingebouwd kompas tegen. Of heel langzaam lopen cq rijden kan de orientatie vast houden (voor een stoplicht iets ruimte houden en met centimeters per seconde naar voren kruipen).

 

Je kan je kaart natuurlijk ook op het noorden orienteren, dat lost het ook op maar dat wil je vaak ook weer niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...