Spring naar bijdragen

Komt dit vaker voor?


Visje

Aanbevolen berichten

Weet je, over het loggen én het cachen is al zoveel geschreven en gediscussieerd dat je er groen van wordt.

Persoonlijk vind ik de verscheidenheid aan bezoekers, in leeftijd, interesse etc. juist erg leuk, maar dat neemt wel met zich mee dat iedereen verschillende opvattingen heeft over dát loggen en cachen.

Op zich ook niet verkeerd, maar hier en daar valt toch wel te lezen dat bepaalde dingen niet worden gewaardeerd.

Als om wat voor reden de cache tegen valt mag dat bijna niet vermeld worden, op straffe van het deleten van het logje of een narrige note er achteraan.

Ik weet dat sommigen dat al is overkomen en die schrijven (dus ???) niet meer.

Persoonlijk heb ik liever een log "Cache gevonden, op naar de volgende", dan een log met alle mooie teksten van de wereld, maar die niet waar en/of gemeend zijn en dat je elders leest of hoort dat men de cache tegen vindt vallen.

Dat is misschien wel leuk voor de cacheplaatser, maar ja............ dat hoeft van mij dus niet (Dit is een listige opmerking, weet ik!).

 

Maar, de eerlijkheid gebiedt mij ook te zeggen dat bepaalde cache-sites een hoog verwachtingspatroon oproepen en dat speelt zeker mee.

Misschien is het dan weer niet fair dat je zo'n cache als teleurstellend bestempeld, terwijl je neutraal schrijft bij bijvoorbeeld een drive-in micro.

 

Anderzijds is het ook weer zo dat iemand die zich met een cache op een hoger niveau begeeft, de kans loopt hierop te worden afgerekend.

 

Zeker als je dat weer vergelijkt naar die drive-in micro.

Het blijft moeilijk, maar ja........, hoge bomen vangen veel wind!

Ik probeer echt mijn gevoel in een log te verwoorden, met natuurlijk altijd foto's erbij. Nee, geen spoilers!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het makkelijkste aan het hele log verhaal is dat je op die manier betrekkelijk makkelijk kunt bijhouden wat je wanneer gedaan en welke je nog allemaal kunt doen. De com site neemt je op deze wijze veel werk uit handen. (behalve op zondagmiddag-avond). Een kort/lang verhaaltje is meegenomen om de caches nog te kunnen plaatsen in je geheugen en wellicht ook fijn voor de plaatser.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je, over het loggen én het cachen is al zoveel geschreven en gediscussieerd dat je er groen van wordt.

Persoonlijk vind ik de verscheidenheid aan bezoekers, in leeftijd, interesse etc. juist erg leuk, maar dat neemt wel met zich mee dat iedereen verschillende opvattingen heeft over dát loggen en cachen.

Op zich ook niet verkeerd, maar hier en daar valt toch wel te lezen dat bepaalde dingen niet worden gewaardeerd.

 

En zo zie je maar weer B) . Net zoveel smaken als dat er mensen zijn!

Maar er is ook nog zoiets van; normen en waarden die we dan formeel en informeel hebben afgesproken met elkaar. En dat is nou wat ons aan elkaar verbindt :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het loggen op internet is natuurlijk erg leuk voor de legger en voor hen die na je komen. Een leuk verhaaltje (bij kokertjes hoeft dat niet zo) is natuurlijk meegenomen. Maar ik kan begrijpen dat mensen zeggen "ik doe het niet" als ze op zondag, de cachedag van de week, geen kans krijgen om in te loggen op geocaching.com. Iedere zondag weer is het een drama en het wordt alleen maar erger. Dat zal ook een factor zijn, waarom mensen niet loggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een echt logje schrijven i.p.v. iets simpels? Soms heb ik er zin in, en soms niet. En bij oppikkers houd ik het meestal kort. Ja iets van: hebbes, snel weer verder. Dat is dan ook de waarheid. Aan het andere uiteinde ligt een leuk event of een echt bijzondere cache. Dan doe ik extra moeite om mijn ervaringen in een langer logje te verwerken. En als het bij een multi een mooi gebied is vermeld ik dat zeker. Als het wat minder leuk is, bijvoorbeeld veel over asfalt lopen, dan zal ik dat ook vermelden. En sinds wanneer is het verplicht om de logtijd ook op het internet logje te zetten? Behalve natuurlijk als het gaat om FTF enz.

 

En wat verwacht ik van anderen? Het enige wat ik graag wil is dat ze mijn caches online loggen. Als dat dan is met een enkel regeltje, ja dat is jammer maar dan ga ik niet klagen. En bij kritische logjes kunnen ze een mailtje terug verwachten met uitleg waarom ik die cache zo heb gemaakt, maar ik ga natuurlijk niet klagen op de cache site of dingen deleten. Wel maak ik bij een not found een note als de cache er nog ligt.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoewel ik best nog wel nieuw ben maar toch de laatste tijd 5 en zelfs al 7 caches per dag vind wil ik even aangeven dat het loggen dan automatisch ook korter wordt!,

Als je 1 cach vindt dan zou het logje ook groter kunnen worden, en i.d.d. zondags is het best wel druk op geocaching.com,

Maar goed, dit viel mezelf op,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je moet het zelf weten of je het logt ja of nee. als je alleen voor de natuur gaat oke hun probleem. geen zin om te loggen kan ook. of zondag te druk op gc.com. ieder zijn eigen probleem en eigen kijk op het spel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zijn een tijdje terug ook in contact gekomen met een team die wel cacheroutes in de buurt gelopen hebben en in het logboekje gelogd, maar niet op internet gingen loggen.

 

Op onze vraag of ze dan al eens een TB hadden gezien en meegenomen was het antwoord ja. Probleem is dan dat de TB wel meegenomen is en in de cachelisting nog wel als aanwezig staat. Later zal de TB wel weer ergens opduiken, maar het levert wel verwarring op.

 

Nadat we hierover uitleg hebben gegeven laat men de TB's tegenwoordig liggen en logt nog niet op internet. Simpelweg omdat men daar geen behoefte aan heeft. Dit ondanks het voordeel van de nearest not found cache lijstjes etc.

 

Tja enige conclusie: ieder speelt het spelletje op zijn eigen manier, maar voor diegenen die niet op internet loggen: Laat AUB TravelBugs, geocoins etc gewoon in de cache liggen.

 

Groetjes Jan-Willem & Ingeborg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je moet het zelf weten of je het logt ja of nee. als je alleen voor de natuur gaat oke hun probleem. geen zin om te loggen kan ook. of zondag te druk op gc.com. ieder zijn eigen probleem en eigen kijk op het spel

 

Ach ja, we hadden het over normen en waarden. En die verschillen nog al eens, dat blijkt wel weer! :angry: Gewoon lekker doen waar je zin in hebt, lekker profiteren en er heel weinig voor terug (willen) doen ;) . Je kunt ook later loggen als het druk is of....of....of ligt dit dan toch anders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je moet het zelf weten of je het logt ja of nee. als je alleen voor de natuur gaat oke hun probleem. geen zin om te loggen kan ook. of zondag te druk op gc.com. ieder zijn eigen probleem en eigen kijk op het spel

 

Ach ja, we hadden het over normen en waarden. En die verschillen nog al eens, dat blijkt wel weer! ;) Gewoon lekker doen waar je zin in hebt, lekker profiteren en er heel weinig voor terug (willen) doen :( . Je kunt ook later loggen als het druk is of....of....of ligt dit dan toch anders?

Tsja, die jeugd van tegenwoordig. :yes:

 

On topic: Waarom moet alles geregeld worden, in wetten of 'in normen en waarden'? Als het goed is heb je er zowiezo wel lol in om een cache te leggen. Ik wel iig, anders zou ik het niet doen.

 

Q :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan ook dat deze cachers loggen op Terracaching of geocaching.nu of... of....

 

Niet iedereen cached en logt via geocaching.nl

Op GC.nu enGC.nl kan niet gelogd worden. En alle caches die op Terracaching staan, staan niet op GC.com en vv. Alle caches bij Terracaching zijn uniek.

 

En om terug te komen op het topic. Laten we alsjeblieft niet nog meer regels verzinnen. Het is een hobby!

 

tot cache,

team Wij Drie :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En om terug te komen op het topic. Laten we alsjeblieft niet nog meer regels verzinnen.

Het gekke is, dat er altijd een roep is om meer geregeld te hebben en als het geregeld wordt, dan wil men geen regels :thumbup:

 

Het is een hobby!

Voor mij is het een sport, alleen ben ik niet zo sportief.

 

Geocaching, the sport where you are the search engine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...